Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sunday Times: ‘Ajax kan flink lager bod op Donny van de Beek verwachten’

Laatste update:

Manchester United heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor Donny van de Beek, zo meldde De Telegraaf zaterdagavond. De Premier League-club wil de 23-jarige middenvelder wegkapen voor de neus van Real Madrid, dat al enige tijd werkt aan de overgang van de Oranje-international. Afgaande op berichten uit Engeland, is het echter maar de vraag of het daadwerkelijk van een zomerse overgang van de Nederlander naar Old Trafford komt.

In navolging van De Telegraaf maakt ook The Sunday Times zondag melding van de hernieuwde belangstelling van Manchester United voor Van de Beek én het veranderde standpunt van Real Madrid. De Spaanse topclub is in principe al akkoord met Ajax over Van de Beek en alleen een medische keuring scheidt de offensieve middenvelder van een overgang naar de hoofdstad van Spanje. De Madrilenen vinden het in deze tijd echter ongepast om een bedrag van vijftig miljoen euro over te maken, terwijl de Spaanse bevolking zwaar getroffen is door het coronavirus.

The Sunday Times stelt dat Manchester United ook niet van plan is om de hoofdprijs te betalen. Volgens het dagblad gaat vicevoorzitter Ed Woodward, die een goede band heeft met Ajax-directeur Edwin van der Sar, proberen om de transfersom richting de veertig miljoen euro te krijgen. De vraag is of Ajax, coronacrisis of niet, daar genoegen mee zal nemen, omdat een dergelijk bedrag minimaal tien miljoen euro van de oorspronkelijke vraagprijs is verwijderd. The Sunday Times maakt geen melding van variabele clausules die uiteindelijk voor een hogere transfersom zouden kunnen zorgen.

De Telegraaf publiceert op zijn beurt geen informatie over welke vraagprijs Ajax in deze tijden zal hanteren voor Van de Beek, al maakte Van der Sar enkele weken geleden wél duidelijk dat men niet van plan was om korting te geven op voetballers uit de selectie van Erik ten Hag. Manchester United heeft in totaal al 130 miljoen euro schade als gevolg van de coronacrisis, maar is dankzij de aangekondigde herstart van de Premier League vrijwel verzekerd van het binnenstromen van de hoge tv-gelden.

Volgens De Telegraaf is het daarnaast aantrekkelijk voor Ajax om Van de Beek in een vroeg stadium van de transfermarkt te verkopen, omdat de buitenlandse windows langer open zullen blijven dan de Nederlandse. Daardoor zou de situatie kunnen ontstaan dat een grootmacht zich meldt voor Van de Beek nádat de markt in Nederland al dicht is gegaan, en Ajax geen vervanger meer zou kunnen aantrekken. Als Real Madrid te lang op zich laat wachten, zal Van de Beek ook een transfer naar Manchester United gaan overwegen, zo klinkt het. Overigens zou ook Juventus nog altijd overwegen om de Ajacied aan te trekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En waarom zou Ajax dat doen? Coronacrisis of niet, Ajax moet gewoon vasthouden aan bepaalde prijzen, anders blijven spelers gewoon nog een jaartje 👍🏻

7 juni 2020 om 09:25

Maar daar hebben VD Beek Onana en Tagliafico geen zin in... die konden vorig jaar ook weg

7 juni 2020 om 09:28

Lijkt me ook een reëel risico. Zeker jongens als Onana en Tagliafico is medewerking beloofd bij een transfer deze zomer. Die gaan niet blij worden als Ajax geen enkele medewerking toont lijkt me dan. Of er moeten echt specifieke bedragen onderling afgesproken zijn, maar dat lijkt me enigszins sterk.

7 juni 2020 om 09:33

Het lijkt mij juist sterk dat er géén bedragen genoemd zijn in de gesprekken tussen Overmars en die betreffende spelers. Ajax spreekt natuurlijk met hen af om zich meegaand op te stellen; ze zullen Onana en Tagliafico bij een marktconform bedrag direct laten vertrekken. Let wel: marktconform is iets anders dan een enorme korting he.. Die jongens (dan doel ik op Onana en Nico) gaan echt wel vertrekken sowieso deze zomer hoor. Die kunnen allebei voor rond de 30 miljoen worden opgepikt, een koopje voor dergelijke kwaliteit spelers.

7 juni 2020 om 09:38

Alleen valt er te discussiëren wat “marktconform” nog inhoudt tegenwoordig. Het is eigenlijk nog steeds moeilijk om vast te stellen wat het effect van Corona op de “kleinere” transfers is (dus geen wereldsterren zoals Neymar, Mbappe, Sancho). Maar PSG kreeg bijvoorbeeld wat “korting” op Icardi. Het lijkt me dus wel dat er verwacht kan worden dat Ajax daar ook wat rekening mee houdt. Zoals je terecht aangeeft moet een Tagliafico wel geen 15 miljoen gaan kosten, dat zou belachelijk zijn. Maar bedragen van 35 miljoen zijn dan ook weer overdreven lijkt me. Hetzelfde voor 40 miljoen voor Onana. Bij Van De Beek lijkt het me anders te liggen omdat er bij hem toch niet de expliciete wens lijkt te zijn om te vertrekken.

7 juni 2020 om 09:46

Klopt, Nico zal uiteindelijk vast voor rond de 25 miljoen vertrekken en Onana voor zo'n 30, dan zit er dus al een mooie 'Corona-korting' op want zij werden voor de crisis beide op hogere marktwaardes geschat. Overmars weet echt wel wat hij doet hoor, daar ben ik niet bang voor. Die probeert nu echt niet het onderste uit de kan te halen (want afspraken met die spelers) maar hij laat ook geen geld liggen. Hij zoekt gewoon naar het maximale wat er nu in alle redelijkheid uit te halen valt en dat is zijn goed recht natuurlijk. Nog iets meer met de prijs zakken kan altijd nog, de transfermarkt is immers nog niet eens geopend!

7 juni 2020 om 09:50

Ben ik zeker met je eens. Het is gewoon vaak zo dat er wel eens supporters reageren met een variatie op “als ze niet de volle pot willen betalen, vertrekken ze maar niet en blijven nog een seizoen” (een beetje zoals AFCA_YIDDO doet). En dat lijkt me gewoon geen realistische instelling momenteel. Maar zoals je aangeeft zal dat besef binnen Ajax ook wel leven.

7 juni 2020 om 09:57

Daar kan ik me enkel bij aansluiten inderdaad, Lierse. Dat ze nog een jaar moeten blijven is, zeker in het geval van Nico en Onana, simpelweg een utopie. Die gaan gewoon vertrekken, hoe graag wij supporters ze nog een jaar in ons wit-rood-wit zouden zien. Bij Donny bestaat er als jongen van de club wellicht nog een klein kansje dat hij blijft als er niet de juiste club komt, maar ook dat lijkt zeer onwaarschijnlijk als je ziet hoeveel clubs er interesse tonen in hem. We gaan het uiteindelijk zien hoeveel centen er voor dit drietal over de brug komen. Overmars kennende zal hij er gewoon het maximale (onder de huidige condities en met de gemaakte afspraken in het achterhoofd) uithalen, ik verwacht wel richting de 100 miljoen voor deze drie spelers!

7 juni 2020 om 10:07

Dat is inderdaad geen onrealistische inschatting. Ik ben wel benieuwd wat Ajax gaat doen deze zomer. Want er zijn toch wel veel grote talenten momenteel (Gravenberch, Ünuvar, Hanssen, Timber, Taylor, Brobbey, Traore, Raatsie, Fitz-Jim, Regeer, Rensch,...) die echter nog niet klaar zijn voor het grote werk (zeker jongens als Rensch, Regeer en Fitz-Jim). Maar als je nu als Ajax een paar grote transfers gaat doen kunnen die in de toekomst wel een aantal jongens in de weg staan natuurlijk. Het zal dus een moeilijke afweging worden om enerzijds je team sterk genoeg te houden, maar anderzijds ook wel mogelijkheden te geven aan jeugdspelers. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

7 juni 2020 om 11:25

Maar iedereen weet toch dat de voetbalwereld vanwege de Corona crisis anders in elkaar steekt dan daarvoor? Dus spelers kunnen van alles willen, maar als clubs niet kunnen betalen wat er is afgesproken aan minimale transfersommen, zullen de spelers toch nog minimaal een jaartje moeten blijven. En ze spelen bij Ajax echt niet voor een appel en een ei. En ik vermoed dat Ajax die bepaalde spelers ook wel een financiële compensatie gaat geven. Onder het motto: niemand heeft hier schuld aan, na komend seizoen zien we wel weer. Dan zal waarschijnlijk de vlag er wel weer beter bijhangen.

7 juni 2020 om 13:09

@Lierse1997, de talenten die je noemt gaan wel kansen krijgen. Alleen benoem je wel een paar hele jonge spelers. Fitz-Jim, Regeer, Rensch en Raatsie zullen gebaat zijn bij speel minuten in Jong. Als je bedenkt dat Traore en Gravenberch al regelmatig mochten Spelen. Huntelaar zijn contract zal waarschijnlijk niet verlengd worden als voetballer maar als trainer waardoor Brobbey/Hansen opschuiven in de pikorde. Een vertrek van Tagliafico geeft kansen aan Timber, hoewel ik verwacht dat of Familia Castillo word gekocht of Salah-Edinne daar eerder zal staan. Dest/Mazraoui zal opgevangen worden door Timber. Terwijl Unuvar en Taylor mogen gaan vechten op het middenveld. Daar zie ik naast vd Beek ook Marin nog vertrekken

7 juni 2020 om 09:27

Ja. Vind ik ook. De arrogantie waarmee vaak Engelse, Italiaanse of Spaanse tabloids redeneren hoe blij clubs uit kleinere competities wel niet mogen zijn hun (ster)speler kwijt te kunnen aan een grote Engelse/Spaanse of Italiaanse club is echt te bizar.

7 juni 2020 om 12:32

Ik vind de arrogantie van Ajax supporters die de waarde van hun spelers veel te hoog inschatten eigenlijk nog meer bizar.

7 juni 2020 om 14:04

Met als verschil dat Ajax de verkopende partij is en dus de touwtjes in handen heeft bij een speler met nog een contract van 2 jaar. "de Madrilenen vinden het in deze tijd echter ongepast om een bedrag van vijftig miljoen euro over te maken, terwijl de Spaanse bevolking zwaar getroffen is door het coronavirus."- zulke quotes vind ik prima, maar voor Ajax geldt het zelfde: het is ongepast om niet het juiste bedrag te ontvangen voor een sterkhouder.

7 juni 2020 om 14:06

Haha Benzema maar dat komt omdat jij van Ajaxfans vaak jeuk krijgt. En een speler te hoog inschatten heeft toch totaal niets met arrogantie te maken maar goede of verkeerde inschatting vermogen. En het woord bizar gebruiken voor iets wat zo vaak voorkomt is een beetje gek en overdreven.

7 juni 2020 om 11:20

Aan de andere kant zullen de spelers die Ajax als vervanger zou willlen/kunnen halen ook ineens een stuk goedkoper zijn. De hele transfermarkt heeft een knauw gekregen. En hoe je het ook went of keert de transferinkomsten zijn voor Ajax enorm belangrijk om te blijven groeien. Maar het perspectief om een transfer te maken naar een topclub is ook een belangrijke reden dat talentvolle spelers voor Ajax willen spelen. En daarbij moet je spelers ook niet tegen hun zin willen houden, daar gaan ze niet beter van spelen.

7 juni 2020 om 15:30

Ik ga je een les leren. Af en toe moet je water bij de wijn doen. Je hoeft niet altijd standvastig te zijn. Dat zal niet altijd in je voordeel werken. En er zullen nog genoeg transfer volgen waar Ajax dan weer goed zijn voordeel uit zal halen. Ik zeg niet dat er gelijk 10M vanaf kan van het oorspronkelijke bedrag. Of dat je bij alle transfer zo moet denken. Maar laten we niet doen alsof geld geen rol speelt deze periode. Integendeel zelfs. Alleen nu is het moment om nog verder vooruit te denken.

Ik hoop toch niet dat Donny naar dat spelerskerkhof gaat. Dan kan hij beter bij Ajax blijven. Manchester United is zo in verval geraakt sinds het vertrek van Ferguson. Alle goede spelers die daar heen gaan presteren minder als ze daar zijn. Kijk eens naar Pogba: zou die nou echt gelukkig zijn daar?

7 juni 2020 om 11:30

Eigenlijk presteert Pogba niet eens echt minder, wel veel geblesseerd. Denk dat de meesten amper naar hem kijken maar hij doet nu natuurlijk niet mee voor de grote prijzen.

7 juni 2020 om 11:44

we leven in 2020 onder het Man U van Solksjear, niet in 2015 onder het man U van Van Gaal. Dat was een spelerskerkhof. Nu heeft United een dynamische groep met veel jonge jongens met erg veel rek. Maar blijf vooral de popular opinion gallen als dat jou gelukkig maakt.

7 juni 2020 om 11:56

Gloryunited, het niveau is toch wel schrikbarend vergeleken met een aantal jaren geleden, dat mag imo best gezegd worden. Zelfs met 2-3 top aankopen zie ik United niet meedoen voor de titel. Voor Van de Beek natuurlijk wel een mooie gelegenheid om United mee terug te brengen naar de top. Mocht dat gebeuren, dan wordt je daar de rest van je leven op handen en voeten gedragen.

7 juni 2020 om 13:54

eens dat het een jaar of 10 geleden veel beter was. Toen was United ook de beste club ter wereld. Maar United doet qua selectie niet onder voor Arsenal, Spurs en Chelsea. City heeft vooral een bredere en meer ervaren selectie en Liverpool zit momenteel in een gigantische flow. Ik denk dat United juist met 3 topaankopen en een iets bredere selectie prima mee kan doen om de titel. daarnaast zie ik vd Beek United niet naar de top terug brengen, bij ajax draagt hij het team ook niet wanneer het niet goed gaat. zie Getafe bijvoorbeeld. Of in een ander systeem dan het Ajax systeem, rendeert hij ook niet, zie Oranje

7 juni 2020 om 12:04

@mayarood ik vind dat United steeds beter inkoopt maar wat je dan moet met Vd Beek weet ik niet. prima speler maar imo geen speler van het niveau dat United moet nastreven. je het bovendien Pogba en Bruno Fernandes al wat ik veel betere voetballers vind

7 juni 2020 om 12:34

We hebben het over een van de grootste clubs ter wereld. De laatste jaren draait het niet lekker, maar ik zie het niet gebeuren dat een speler opteert voor een langer verblijf bij Ajax in plaats van naar United te gaan.

7 juni 2020 om 14:07

En jij reageert vooral graag op Ajaxtopcics om Ajaxspelers en de club lekker te downgraden. Dat jij Ajax de topbedragen niet gunt is mij allang duidelijk, maar Ajax heeft ook bij Van de Beek de touwtjes in handen want hij staat nog voor 2 jaar onder contract.

7 juni 2020 om 14:35

Myvision. Realisme is gewoon ver te zoeken bij veel leden hier. Ik vind van de Beek een prima speler, een leuke kerel en klaar voor een volgende stap. Maar 50 miljoen vind ik echt aan de hoge kant en ik begrijp goed dat clubs daar aan twijfelen. Ajax speelt nou eenmaal Eredivisie, en ondanks een fantastische CL campagne vorig jaar, kunnen de spelers zich niet structureel (lees 30-40 wedstrijden) op hoog niveau bewijzen. Investeren in een speler uit de Eredivisie zal daarom altijd een risico blijven.

7 juni 2020 om 14:40

Benzema: ik hoor deze verhalen altijd al: sinds Zlatan, Sneijder, Suarez, Sanchez, Milik en De Ligt. Toch krijgen de niet-realisten in joue ogen keer op keer gelijk, het wordt vaker wél betaalt dan niet. Ajax blijft die records breken en Ajax is relatief gezien een van de gezondste clubs van de wereld. Dus zelfs in tijden van crisis kan en moet Ajax de hoofdprijs vragen, voorals gezien Donny z'n contract nog doorloopt. 50miljoen is altijd nog een dikke 30miljoen onder de recordtransfer van De Ligt.

7 juni 2020 om 15:15

Ajax mag prima 50 miljoen voor vd Beek vragen maar dan blijft hij gewoon lekker in Amsterdam. Niks mis mee toch. Maar je moet niet gaan doen alsof van de Beek een van de beste spelers is op zijn positie. Dat slaat nergens op. Dat heeft niks te maken met misgunnend die Ajax-spelers downgraden maar heeft alles te maken met realiteit en de werkelijkheid.

7 juni 2020 om 15:33

Dat ze prima in Amsterdam kunnen blijven als het bedrag niet betaalt wordt ben ik het helemaal mee eens. 50miljoen afdoen als niet realistisch vind ik alleen onzin omdat dezelfde clubs vorig jaar spelers verkocht voor ruim 30miljlen meer. Dus wie is er niet realistisch?

7 juni 2020 om 16:22

het is niet realistisch om meerdere redenen. Ten eerste werden De Jong en De Ligt bestempeld als megatalenten, van de beek niet. Daarnaast hadden ze vorige zomer de geweldige CL campagne mee in de prijs bepaling. Dat is inmiddels al bijna 2 seizoenen geleden en spelers kunnen daar niet eeuwig op blijven teren. Inmiddels is er heel wat gebeurd en was het afgelopen Europese seizoen van Ajax vrij teleurstellend. Omdat Ajax 2x een speler verkocht heeft voor boven de 70 miljoen betekent het helaas niet dat ze maar voor iedereen hele hoge bedragen kunnen krijgen. Het is geen lineaire som. er spelen veel meer factoren mee. Van de beek is gewoon een minder talent, minder bepalend en minder potentieel en dus daarom geen 50 miljoen waard mijns inziens. Dit baseer ik op zijn kwaliteiten en niet op het feit dat Ajax vorig jaar 2 spelers voor 80 miljoen verkocht heeft.

7 juni 2020 om 15:32

Ik gun Donny ook het allebeste. Maar een transfer naar een grote club is hem gegund. Hij zal laten moeten zien dat hij onmisbaar is daar. En moet zo'n transferbedrag van minimaal 40M, zal je niet zomaar laten schieten.

Gewoon 50 vragen. Ongeacht de crisis. Anders zoekt United maar verder naar een speler waar teveel voor betaald wordt.

7 juni 2020 om 11:44

Liever teveel betalen voor een wereldspeler als Sancho dan teveel betalen vd Beek.

7 juni 2020 om 13:16

Zei ja dat ook over Fernandes toen die voor de hoofdprijs werd gekocht? Ja die doet het goed, maar die had dezelfde status van Donny in Portugal

7 juni 2020 om 13:47

Nee ik vind dat ze niet dezelfde status hadden. Fernandes is voetbaltechnisch superieur aan vd beek. Daarnaast droeg Fernandes echt het elftal van Sporting. Donny draagt Ajax niet. Donny voetbalt goed mee als de trein draait, maar hij neemt zelden de ploeg op sleeptouw wanneer het echt nodig is. Zie tegen Getafe bijvoorbeeld

7 juni 2020 om 14:10

Oh je gaat Getafe noemen? Niet Spurs uit? Waar hij toch echt de boel op sleeptouw nam. Niet Real uit? Niet Juve uit?

7 juni 2020 om 15:04

die wedstrijden zijn al meer dan een jaar geleden. Daarnaast staat het mij niet bij dat van de Beek Ajax op sleeptouw nam in Madrid en in Turijn. Ja hij staat in Turijn op de goede plek maar ik naar mijn weten namen toch echt anderen het team op sleeptouw. Maar dit is precies mijn punt. In een goed draaiend elftal doet van de Beek goed mee en lijkt het alsof hij erg goed is, maar zodra het minder loopt weet hij zich vaak niet aan de malaise te onttrekken. Maar goed, 3 goede wedstrijden tegen topploegen maken je nog geen United materiaal.

7 juni 2020 om 15:34

Maar ff serieus gloryUnited, is Sancho dan echt een wereldspeler in jou ogen?

7 juni 2020 om 16:23

Sancho is een wereldtalent. Dat is vd Beek ook niet. Sancho is dit seizoen bij 30+ goals betrokken als jonge buitenspeler. Sancho is nog geen absolute wereldspeler maar heeft wel de potentie om daar naar te groeien. Bij van de Beek zie ik dit niet gebeuren. Dat is geen exceptioneel talent.

Als supporter van een ander team in de eredivisie kijk je hier toch wel jaloers naar. Een lager bod en dan alsnog 40 miljoen. Net als Dest voor 20, Onana voor 30 of tagliafico voor 25. Ik weet dat het niet zo werkt, maar met de mogelijke transferinkomsten van Ajax dekken ze voor alle clubs het gat wat ontstaat door Corona.

7 juni 2020 om 09:36

Dat heb je heel goed dat het zo niet werkt.
Ajax zou gek zijn alle clubs hand boven hun hoofd te houden.
Ajax voert all jaren een topbeleid en plukt daar pas sinds kort echt de vruchten van.
Het zou van zotte zijn dat clubs die wanbeleid voeren door Ajax gered zoude moeten worden.
Ajax geeft all veel meer dan de rest en daar moeten ze het maar mee doen..

7 juni 2020 om 11:08

Je hebt gelijk dat Ajax niet de verantwoordelijkheid heeft om andere clubs te redden, maar je moet het niet mooier maken dan het is. Natuurlijk voert Ajax een uitstekend beleid, maar Ajax heeft dan ook alle gelegenheid om zich te kunnen ontwikkelen. Je denkt toch niet dat Ajax een relevante club was geweest als het in Emmen of Roosendaal gelegen had? Dan waren zij nu degradatiekandidaat of failliet geweest. Laten we niet doen alsof elke club evenredige kansen op succes heeft, want dat is absoluut niet zo. Met regio komt draagvlak en Ajax heeft met de hoofdstad van Nederland en omstreken een enorm operatiegebied.

Verkopen voor 40 miljoen is een prima bedrag, hij moet naar een Duitse club gaan, Engeland & Spanje is niks voor hem.
Hij komt van alles tekort daar voor, subtop in Duitsland is toch prima

7 juni 2020 om 09:37

Subtop van Duitsland kan/wil helemaal gaan 40 miljoen betalen dus ik weet niet hoe jij dat precies voor je ziet? Bovendien heeft hij in de CL knock out fase al wel laten zien dat hij ook tegen Spurs of Real Madrid beslissend kan zijn, dus geen idee waarom hij per se 'van alles tekort komt' voor Engeland of Spanje, kun je dat toelichten?

7 juni 2020 om 10:44

Dat js zeer simpel te redeneren, zoals hierboven al vermeld is donny een goede speler, echter komen zijn kwaliteiten pas tot uiting in een specifieke opstelling. Vb: bij oranje heeft hij nog geen goede wedstrijd gespeeld, mede omdat we bij oranje in zijn rol Gini hebben, en van de beek dus op een andere manier moet spelen. Dat zou zijn te kort kunnen zijn. Verder mist hij het killerinstinct, geweldige loopacties om op de plek te komen, maar vaak ontbreekt het net aan het afmakende vermogen.

50 miljoen voor Donny, 30 voor Tagliafico en 30 voor Onana... Belachelijk eigenlijk voor piekende middelmatigheid. Goede spelers stuk voor stuk, echter pas 1 seizoen Europees uitgeblonken... Geen van alle gaat de top van Europa halen, al ben ik wel een enorme Nico-fan!

7 juni 2020 om 10:16

Als Onana en Tagliafico “piekende middelmatigheid” zijn, is het heel slecht gesteld met de Eredivisie hoor. Want dat zijn gewoon van de beste spelers in de competitie.

7 juni 2020 om 10:23

@Lierse: het is ook heel erg gesteld met de eredivisie, dat kan ik geenzins weerleggen helaas.

7 juni 2020 om 10:25

Die van van de Beek mag van mij al vertrekken, voortdurend al bezig met transfer. Vd Beek is te vervangen, lijkt veel op Klaassen, zeer afhankelijk van de medespelers. 50 miljoen, doen!

Onona en Tagliafico zijn niet te vervangen... Ze zijn echt klaar voor de grote club, is wel duidelijk.

7 juni 2020 om 10:28

Onana moet ik nog zien, vind ik toch rare fratsen hebben gehad(heeft Ajax zelfs ern keer het kampioenschap gekost). Echter zie ik heel graag dat hij het tegendeel bewijst, want zijn reflexen zijn prachtig om naar te kijken.

7 juni 2020 om 14:19

Hoe heeft Onana Ajax een kampioenschap gekost dan? Een kampioenschap gaat over 34 wedstrijden, dus als hij in de kampioenswedstrijd een fout heeft gemaakt, dan heeft hij in een paar van de 33 andere wedstrijden heus allang juist de punten gepakt voor Ajax.

7 juni 2020 om 10:28

Tagliafico en Onana piekende middelmatigheid?! Schei uit zeg... Onana zit tegen de beste 10 doelmannen ter wereld aan te hikken en hij is pas net 24. Nico is een van de beste linksbacks die de afgelopen 20 jaar in de ED heeft gespeeld. Dit zijn gewoon goede spelers en die transfersommen zijn prima te verantwoorden voor hen. Middelmatig zijn ze zeer zeker niet!

7 juni 2020 om 10:30

Onana is geen top 10 doelman. Laat hem zich eerst een structureel in een topcompetitie bewijzen. Nico helemaal eens, alleen gaat hij denk ik niet meer beter worden. Als je op je 28e goed bent in de eredivisie ben je Europees gezien toch gewoon middelmaat? @Sander, ben het heel vaak met je eens omdat je objectiviteit altijd opvalt, maar Onana top 10; schei toch uit. Roze brillen werk

7 juni 2020 om 10:33

“Tegen de top 10” zegt hij, dat is een nogal belangrijke nuance. En ik vind het persoonlijk niet op veel slaan dat je Europees matig bent omdat je in de eredivisie goed bent. Als Messi naar Vitesse gaat wordt hij dan ook maar meteen een matige speler?

7 juni 2020 om 10:41

Tegen de top 10 is dan top 12/13 denk ik? Wees dan exacter... Ik vind hem nog geen top 20 doelman echter. Dit staat los dat ik hem een prachtige sierlijke keeper vind trouwens.

Ik denk dat je pas aan een grote stap Europees toe bent als je elke excelleert! In de eredivisie. Zie Frenkie, de ligt, Sanchez en Vertonghen bijv. Deze constantheid zie ik niet bij Onana.

7 juni 2020 om 11:12

Gelukkig kan Lierse nog wel goed lezen op de zondagmorgen Nee, hij is nog geen top-10 maar zit daar wel tegenaan te hikken ja. Ik vind hem namelijk wel gewoon comfortabel in de top-20 horen in tegenstelling tot jou. Hij wordt ook niet in de top-10 doelmannen ter wereld gezet door France Football omdat hij 'piekende middelmatigheid' is he, het is gewoon een uitstekende doelman die vaak punten pakt, óók op het allerhoogste niveau. Ik kan wel een stuk of 10 keepers noemen die echt nog beter zijn inderdaad maar vlak daarna komt toch wel een groepje doelmannen en daar behoort Onana zeker toe wat mij betreft. Vast ook een kwestie van smaak of je hem dan op 12 of op 17 zou zetten in een hypothetische ranking maar middelmatig is hij simpelweg niet.

7 juni 2020 om 11:34

@ GluubsterTJ niet eens top 20? Hoe ziet jouw top 20 keepers eruit dan?

7 juni 2020 om 11:47

@6: ik zal je de lijst besparen, maar laat ik het zo stellen: bij keepers oordeel ik vooral op ervaring, continuïteit en concentratie. Er zijn gewoon meer doelmannen in Europa die al hun strepen verdiend hebben en al langere tijd op constant hoger niveau hebben gekeept. With all due respect: Onana is hier nog te jong en inconsequent voor naar mijn mening. Daarnaast is het ook een hele onzekere jongen, zoals hij op mij overkomt, dit spreekt als doelman in je nadeel. Let wel: ik vind hem in potentie wel een top-20 keeper. Op dit moment nog middelmatig(piekend was niet het juiste woord, toegegeven) omdat hij ook nog genoeg gekke fratsen heeft.

7 juni 2020 om 14:17

Onana is inderdaad geen top-10 doelman. Hij is top-7 doelman van de wereld. Gewoon tijdens Yashin Trophy van Ballon d'or uitgeroepen en ik vertel je alvast dat hij de komende jaren als er geen gekke dingen gebeuren ook echt wel in de top-10 gaat blijven staan. Dat jaloerse downgraden van Ajaxspelers is echt vermoeiend met je "ik vind hem in potentie wel een top-20 keeper". De Gluubster Trophy is gelukkig een totaal niet boeiende verkiezing.

7 juni 2020 om 14:56

@myvision, jammer dat je het afdoet als jaloezie. Als je mijn reacties vaker leest zul je merken dat je reactie ongefundeerd is. Ik meen oprecht dat ik hem een uitstekende doelman vind voor de eredivisie vind, maar nog tekort vind komen voor Europese (sub)top. Ik heb volgens mij ook gewoon beargumenteerd waarom, ga daar anders even inhoudelijk op in ipv een populariteitsprijs aan te halen. 7e doelman van de wereld als je in de eredivisie speelt is toch weinig objectief, of vind jij anders?

7 juni 2020 om 15:10

@myvision waarom ben jij altijd zo snel op je tenen getrapt als iemand niet jouw 'visie' deelt? Wanneer iemand kritiek heeft op Ajax of een speler minder goed vindt, lijkt de wereld voor jou wel te klein. Dat schuif je dan maar weer af als downgraden van Ajaxspelers, maar misschien moet je eens bij jezelf kijken. Het is echt vermoeiend als jij steeds Ajax-spelers upgrade.

Niet de speler waar Utd de top mee gaat bestormen. Jammer. De weg naar boven leek eindelijk ingezet. Typisch Utd van de laatste jaren om spelers veel te duur te kopen.

Het is puur speculeren over de bedragen. De transfermarkt is niet open en we weten niet hoe de rijke clubs gaan gedragen. Dat er crisis is lijkt me wel duidelijk, maar het moet niet zo zijn dat onze spelers voor een appel en een ei verkocht moeten worden en andere spelers niet goedkoper gaan worden. Als de prijzen in het algemeen naar beneden gaan zal Ajax minder gaan krijgen voor hun spelers, maar het kan ook een tactiek gaan worden om minder rijke clubs te benadelen. Daar ben ik bang voor en daar moet Ajax, en de rest van Nederland voor opletten.

7 juni 2020 om 12:47

Uiteindelijk is het toch een kwestie van vraag en aanbod. Natuurlijk gaan de rijkere clubs deze crisis aangrijpen als reden om minder hoge transfersommen te betalen en gaat dat ten koste van kleinere clubs. Echter als Real Madrid, Manchester United en eventueel nog andere clubs serieus worden voor Van de Beek zal de vraagprijs vanzelf weer stijgen. Dan gaan ze het echt niet stuk laten lopen op die 10 miljoen. Ajax zal weer hetzelfde doen. Onze club heeft ook al gezegd in principe geen spelers te kopen door deze crisis, maar als een bepalende speler vertrekt zie ik de club wel in actie komen.

Een bod kan ook geweigerd worden...het is niet dat Ajax financieel moet pakken wat het pakken kan

7 juni 2020 om 11:53

Ik hoop dat ze het bod weigeren. United moet eens kwaliteit naar het Theatre of Dreams halen. Aankopen a la Bruno Fernandes, niet a la Donny

7 juni 2020 om 12:00

Maar wat is het verschil tussen de uitbkinker van Sporting of Ajax? Vd Beek is gewoon een hele goede middenvelder met veel diepgang en scorend vermogen. Ik denk dat hij het heel goed zou doen bij United.

7 juni 2020 om 12:37

Zie jij een type Van De Beek (die het moet hebben van loopacties en infiltraties) functioneren in het huidige systeem van Manchester United en in combinatie met Fernandes? Ik persoonlijk niet eigenlijk.

7 juni 2020 om 12:44

Dat kan je toch noet op voorhand zeggen. Donny functioneert toch ook goed als hij samen met Ziyech op het middenveld speelt. Ik zie het wel gebeuren, daarbij is die 22(?) Met nog genoeg ruimte om te groeien

7 juni 2020 om 13:06

Inderdaad wat Lucas zegt...united was op hun best toen ze het oude systeem hanteerde in de tijden van Scholes, butt enz...hij is juist een type persoon waar United voor staat!niet lullen maar poetsen!zet bij hem een flamboyant dribbelaar en het plaatje is compleet!

7 juni 2020 om 13:49

@lucas het verschil tussen de uitblinker van Sporting en de uitblinker van Ajax is dat de uitblinker van Sporting een zeer creatieve en technisch vaardige aanvallender middenvelder was en Donny dat niet is. Ja voor de eredivisie heeft Donny veel diepgang en scorend vermogen maar in de BPL heeft bijna elke aanvallende middenvelder dat. Bovendien heeft United met Pogba een speler die veel beter is dan Donny en ook diepgang en scorend vermogen heeft. Fernandes was de missing Key voor Solksjear, Donny zal dat niet zijn. in een ander systeem dan het Ajax systeem heeft Donny ook bewezen niet te presteren. Zie oranje. Solksjear speelt nu eenmaal anders dan Ajax.

7 juni 2020 om 13:51

@jerondat waren andere tijden. United speelde toen in een 442 met enorme pressie en allround middenvelders centraal. Dan spreek je over middenvelders van het kaliber Scholes, Keane en Carrick. Met alle respect voor vd Beek. Op dat niveau zit hij nog lang niet.

7 juni 2020 om 16:27

Op dat niveau zit Pogba klaarblijkelijk ook niet. Sinds de komst van Pogba zit United namelijk in een neerwaartse spiraal, dat kan geen toeval zijn. De middelmatige en luie spelers (matic, Pogba, Mctominay, Lingard, Dalot, Fosuh-Mensah, Pereira, Lindelof, Maguire, Jones en Shaw) moeten plaats gaan maken voor de volgende generatie.

7 juni 2020 om 17:29

de neerwaartse spiraal was al ingezet onder Moyes en van Gaal. Sinds Ole er zit is er zelfs sprake van een opwaartse spiraal.

7 juni 2020 om 18:44

Tjah wanneer je dat denkt, dan ga je er zelf ook in geloven natuurlijk. Pogba is met United 2 x 6e geworden. 25 jaren United voor Pogba ? 1 x een zevende plaats, 1 x een vijfde plaats, 1 x een vierde plaats en 22 x top 3. Het jaar dat United tweede werd met Pogba had Pogba ook nog eens het minste aantal wedstrijden meegedaan, namelijk 27 van de 38. Terwijl hij in de matige seizoenen juist een groter aandeel had wat betreft speelminuten. Wel eens dat het er inmiddels iets rooskleuriger uitziet onder Ole, maar het seizoen kan ook nog in mineur eindigen aangezien ze maar 6 punten boven de nummer 11 staan.

7 juni 2020 om 19:30

En acht punten achter de nummer drie. Kan nog alle kanten op

Ik hoop toch echt niet dat United hier in trapt. Op het middenveld met Pogba, Fred, Bruno Fernandes en Mctominay is helemaal geen ruimte voor vd Beek. Daarnaast is hij ook niet beter op de posities van de huidige spelers. Ze moeten gaan voor echte kwaliteit. Leg dan maar 70 miljoen neer voor Maddison of 60 miljoen voor SMS van Lazio..

7 juni 2020 om 12:49

Haha, alsof die spelers voor die bedragen op te halen zijn... Leicester vraagt al 90 miljoen voor verdedigers, Lazio heeft al hogere bedragen afgewezen voor SMS en er lijken genoeg gegadigden te zijn die meer willen betalen...

7 juni 2020 om 13:52

90 miljoen voor maddisson of SMS is in mijn opinie nog steeds een betere investering dan 50 miljoen in vd Beek. Ik denk namelijk niet dat hij het gaat maken in de Bpl. Zijn kenmerkende aspecten: diepgang en scoren, komt bij veel middenvelders in de BPL voor. Hij zal zich hier niet meer onderscheiden,

50m voor vd beek vind ik vrij veel. Ik denk kier dat hij het bij een topub gaat redden. Ik hoop het wel natuurlijk. Als man u 40m biedt met bonussen zou ik happen als ajax zijnde. En als er een leuke speler bij man u buiten de boot valt kun je ook praten over 40m + huur speler

7 juni 2020 om 12:51

Huurspeler? Sowieso nooit doen. Zo goed als elke huurling mislukt bij Ajax. Kerlon, Ze Eduardo, Bojan, Cuenca, Babel, Varela...

7 juni 2020 om 13:11

Idd, niks huren!je moet altijd een doorverkoop erin drukken!liever 10 mil er af met een doorverkoop dan een hoog bedrag zonder clausules

Manchester United.... Heh ik hoop dat hij voor een mooiere club gaat. Manu is vergane glorie, zij spelen al jaren niet meer om de titel of voor een rol in de CL...

40 miljoen is natuurlijk voor de Corona al veels te veel.
Maar dat is mijn mening.
Vind hem op alle vlakken te kort komen.
Hoop wel dat hij een goede transfer kan gaan maken , ben erg benieuwd als hij een hoger niveau aan kan.

Begrijpen we nu niet dat de (voetbal) wereld er totaal anders uit zal zien na Corona? We staan aan de vooravond van een wereldwijde economische crisis. Clubs staan op omvallen en er wordt geld gevraagd aan overheden om te overleven. De belachelijke bedragen die tot voor kort werden betaald behoren definitief tot het verleden.

Voor dat bedrag kunnen ze Jurgen Ronaldogooier Ekkelenkamp krijgen, niet Donny. Verder is Manu imo hard op weg om het Milan van Engeland te worden, vergane glorie en een leuke subtopper.. Donny kan gewoon bij de top 3 van Spanje, Engeland of Duitsland mee, dus waarom zou je dan naar United gaan?

7 juni 2020 om 16:31

40 miljoen zou een mooi bedrag zijn voor Ekkelenkamp. Mocht dat gebeuren mogen ze de naam Ajax wel veranderen in Overmars City. Met natuurlijk het Marc Metropolitano als onderkomen.

Bij dat lagere bod ga je met de speler praten als club en hem de vraag stellen hoe graag hij wil en of hij dan wil afzien van zijn 10% of als hem meer in het vooruitzicht was gesteld dat bedrag en vervolgens onderhandel je nog een bonus bij x aantal wedstrijden en als ze 40 bieden kom je op 45 uit het kan uiteindelijk bij goed onderhandelen nog goed uitpakken voor ajax...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren