U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Gezondheid
  • 4
Artsen in Italië, Duitsland en India die autopsie pleegden op overleden patiënten, ontdekten dat veel gevallen van COVID-19 eigenlijk bacterieel zijn in plaats van een virus. Veel gevallen wijzen op trombose als doodsoorzaak. Aanbevolen behandelingen moeten bloedverdunners zijn, zoals ee ...

REAGEER MET EEN EMOJI
10

OK.... dan zijn 2 glaasjes rode wijn een prima medicijn.... ook een bloedverdunner.... Ben helemaal klaar met dat Corona geneuzel.... hou me aan de restricties.... 1.5 meter en dat was het dan... !

1 Sempre
Meld

Tuurlijk. Dat domme IC personeel wereldwijd weet er de ballen van vanaf... Bloedverdunners! Het zoveelste kansloze Corona wondermiddel artikeltje.

2 BlackNinja
ongeveer 1 maand geleden door BlackNinja
Meld

Bacterie.... virus..... Maakt het wat uit, met wereldwijd zoveel slachtoffers?

3 LoydMorris
ongeveer 1 maand geleden door LoydMorris
10

Complotmeuk!

Of je even wilt doneren!

Overall, we rate Principia Scientific International (PSI) a strong conspiracy and Pseudoscience website that promotes anti-vaccine propaganda and frequent misinformation regarding climate change.

Zie: https://mediabiasfactcheck.com/principia-scientific-international/

4 Nieuwsgierig
ongeveer 1 maand geleden door Nieuwsgierig
Meld

@3 maakt niets uit....Ik hoop dat die bacterie, dat virus... genoeg krijgt van de mensheid en langzaam een stille dood sterft.... We hebben inmiddels wel genoeg slachtoffers gehad,... Nu is het klaar... En als we geluk hebben muteert het naar een verkoudheidsvirus... daar hebben we er al veel van immers,... Geen idee... afwachten !

5 Sempre
6 PeKa
ongeveer 1 maand geleden door PeKa
11
Meld

Lieve mensen .... morgen een mooi Pinksterweekend.... laten we daar maar lekker van genieten.! En de soep wordt noooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend... Het waren minne maanden maar nu met afstand weer terug naar waar we waren! Trusten!

7 Sempre
Meld

@3 Ja want als het bacterieel zou zijn kan het met antibiotica worden bestreden.

8 Reagurius
ongeveer 1 maand geleden door Reagurius

@6 +++

9 de gezonde roker
13
Meld

Krijgen we weer een run op aspirine.....

Dat van Bloed proppen was al bekend, covid19 patiënten krijgen rode tenen en behandelen met
antibiotica wordt ook al gedaan want de afgestorven cellen veroorzaken ontstekingen.

Dit wordt als sensatie gepresenteerd terwijl het dat niet is.

10 NLsandman
ongeveer 1 maand geleden door NLsandman
Meld

@8 Ja want als het bacterieel zou zijn kan het met antibiotica worden bestreden.

Vandaar mijn cynische reactie.... of zou het een bacterie kunnen zijn, die resistent is tegen antibiotica?
Hoe dan ook.... wereldwijd honderdduizenden slachtoffers....

11 LoydMorris
ongeveer 1 maand geleden door LoydMorris
Meld

Auteur heeft het volgens mij niet helemaal begrepen. Covid-19 is wel degelijk een virus, echter zijn het complicatie's als een bacteriële infectie die in bepaalde gevallen tot de dood leiden.

12 Spraypaint
ongeveer 1 maand geleden door Spraypaint

@8

Helemaal correct. Maar dan hadden al die testen waar ze chloroquine met antibiotica gaven iets moeten opleveren. En dat deden ze niet.

De titel slaat ook nergens op. Covid-19 is een virusinfectie. De hypothese is dat de longontsteking die volgt bacterieel is. Zie je vaak bij de griep. Maar ik heb geen studies gelezen die halleluja kraaien over antibiotica.

13 zeikenderechter
ongeveer 1 maand geleden door zeikenderechter
Meld

@13 juist, een bacteriële superinfectie bij een overbelast immuunsysteem, en bekend probleem lijkt mij. Ellende op dit niveau komt zelden alleen .

14 datkanjijmakkelijkzeggen
Meld

In een van de eerste berichten werd duidelijk dat toediening antibioticum als behandeling meteen de kop moest worden ingedrukt, het zou de zaak alleen maar verergeren.

15 shym
ongeveer 1 maand geleden door shym
Meld

wemelt op het net van die onbenullige randdebiel kletsverhalen, allemaal stinkende riooldrek.

16 oculus amet
ongeveer 1 maand geleden door oculus amet
Meld

Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat het gaat om de zogeheten "Trumpbacterie". Deze bacterie werd een paar jaar geleden nog aangezien voor een luis die vooral gesignaleerd werd in de pels van poezen. Deskundigen hebben nu ontdekt dat het niet gaat om een luis, maar om een heuse bacterie met een uitzonderlijk grote bek. De pels goed reinigen met bleekwater doodt 99 van de 100 exemplaren.

17 Belazerd
ongeveer 1 maand geleden door Belazerd

@ts,

Tuurlijk Proem...

18 uahoera
ongeveer 1 maand geleden door uahoera

@4 @6 @9

Dit is wel een betrouwbare bron en die had ook al weinig goeds te melden over Principia Scientific International : https://theness.com/neurologicablog/index.php/solar-forcing-and-climate-change/

(**) First, we need to consider the source. PSI is not a scientific organization or publication, it is a propaganda front group trying to appear as a scientific organization. This is very common – giving an organization a neutral sounding scientific name that does not reflect its true agenda. (**)

SARS-CoV-2 is een virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt. Punt.

19 Wilmama
Meld

@19 Apart dat er geen enkele link in dat artikel staat naar PSI zelf. Er wordt alleen maar gelilnkt naar andere debunking websites. Ze doen zelf precies wat ze PSI verwijten.

Dat zonnecycli de drijvende kracht zijn achter klimaatverandering is een algemeen aanvaard feit. https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles

Dat menselijke uitstoot van CO2 de belangrijkste oorzaak is van de recente opwarming wordt door vele gerenommeerde wetenschappers betwist, waaronder Nobelprijswinnaars. https://list.fandom.com/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming

20 de gezonde roker

@20
Nogmaals: SARS-CoV-2 is een virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt. Punt.

21 Wilmama
Meld

@21 Dat neurologica blogje van jou schrijft onzin. Punt.

22 de gezonde roker
6
Meld

SARS-CoV-2 (het virus) kan m.i. de menselijke, natuurlijke, "afweer" dermate verzwakken ofwel afzwakken dat bacteriën en bacteriële infecties hun kans kunnen krijgen en vervolgens ook grijpen.
Derhalve zou een bacteriële (geen steriele) longontsteking het gevolg kunnen zijn van een verzwakte "afweer".
Het lijkt het mij nuttig om te bekijken op welke natuurlijke menselijke afweer mechanismen dit virus zich "nestelt" om deze (na infectie) geheel of gedeeltelijk uit te schakelen.
Het is mogelijk dat de ziekte CoViD-19 een morbus tot gevolg heeft.
Tot op heden raadselen velen (experts) zich nog over dit "relatief nieuwe" virus en zijn uitwerking echter wat inmiddels wel duidelijk is is dat het GEEN bacteriële infectie betreft.
Ik ben geen viroloog, maar heb alle vertrouwen in het feit dat vroeger of later de mystiek rondom dit virus ontrafeld zal worden en er adequate middelen gevonden zullen worden om deze "killer" te bestrijden.

23 Bezorgde Europeaan
ongeveer 1 maand geleden door Bezorgde Europeaan

@22
Nee, je hebt als topic starter zwaar geblunderd met het plaatsten een suggestief artikeltje uit zéér onbetrouwbare bron en voor de rest niets.

24 Wilmama
Meld

@24 De titel was inderdaad fout. Die heb ik aangepast. Veel patiënten overlijden aan een bacteriële infectie en niet aan de virusinfectie. Met een simpele aangepaste behandeling is dat beter te bestrijden. https://blogs.scientificamerican.com/observations/covid-19-patients-need-to-be-tested-for-bacteria-and-fungi-not-just-the-coronavirus/

25 de gezonde roker
Meld

@23 Het immuunsysteem van mensen die zwaar ziek worden is ernstig verzwakt door obesitas, onderliggende ziektes en vitamine D tekort door ouderdom. Voor mensen met een normaal afweersysteem is COVID-19 ongevaarlijk.

26 de gezonde roker
Meld

@24 Weet je wie blundert de overheid want gaan nog steeds veel mensen dood in verzorgingshuizen heb je daar een verklaring voor?
Of sta je alleen af te geven op mensen die een artikel neer zetten!

27 Rattocasi
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi

@27
On topic: SARS-CoV-2 is een virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt. Punt.

28 Wilmama
Meld

Toch wel heel cru. Mensen krijgen corona, mogen geen hydroxychloroquine, belanden in een ziekenhuis, raken daar besmet met een bacterie en gaan dood van de infectie.

29 de gezonde roker
7
Meld

@28 Je weet het niet meer dan komt de PUNT.

30 Rattocasi
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
Meld

Als substantieel veel mensen sterven door een bacterie, dan is er een verklaring nodig voor het feit dat bij onderzoeken naar HCQ samen met Azithromycine geen verlaagde sterfte is gevonden. Dat zou je dan juist verwachten.

31 Gekste Henkie
Meld

De schrijver van dat artikel weet echt niet veel of hij/zij liegt alles aan elkaar vast.
Een combinatie van die 2 is natuurlijk ook mogelijk.

Als je een autopsie op patiënten uitvoert dan is de doodsoorzaak altijd moord.

32 Snorrie
Meld

@32 Autopsie is lijkschouwing. Een lijk is al dood.

33 de gezonde roker
Meld

@33 En nu een klein stapje verder denken en u bent er...

34 Smiling
ongeveer 1 maand geleden door Smiling

Precies mijn punt.
Eerste regel in het topic: " Artsen in Italië, Duitsland en India die autopsie pleegden op patiënten, "

35 Snorrie

@33
Dan moet je bij die hersendode zijn die het topic gemaskt heeft.

36 Snorrie
Meld

@36 Ok, ik zal het aanpassen voor de verwarde autisten.

37 de gezonde roker

@33
Of even bij de schrijver van dat flutartikel. Die blijkt net zo achterlijk te wezen.
Maar wel heel stoer scientific in de website naam gebruiken. Stelletje achterlijke kloothommels.

Doctors in Italy, Germany and India who autopsied patients .

Dat waren geen dokters maar moordenaars

38 Snorrie

@37
Waarschijnlijker moet je het eerst maar eens proberen te begrijpen voordat je zulke onzin plaatst

39 Snorrie
Meld

@38 Vervelend voor je dat je van een ontbrekend woordje zo van slag raakt dat de inhoud volledig aan je voorbij gaat.

40 de gezonde roker

@40
Boos omdat je op je plaat ga?
Controleer je zooi en je bronnen dan even voordat je je belachelijk maak..

41 Snorrie

@TS
Onjuiste vertaling.
Of aanpassingen om het toch een beetje geloofwaardig te maken?
Eerste zin in het bronartikel "Doctors in Italy, Germany and India who autopsied patients "

42 Snorrie
Meld

@41 Allang al gecontroleerd. Er zijn meerdere bronnen met hetzelfde verhaal. De helft van de coronadoden overleed aan het virus. De andere helft aan een bacteriële infectie

43 de gezonde roker

@43
Tuurlijk zijn er meerdere "bronnen" met precies hetzelfde verhaal.
Al die "bronnen" kopiëren van elkaar maar dat is overduidelijk omdat ze allemaal precies dezelfde fouten bevatten.
Maar dus geen enkel geval is overleden aan onderliggende problemen. Is dat ook duidelijk..

44 Snorrie
Meld

@43 zucht, is het een idee dat u zich eens verdiept in het wel en wee van de ic patiënt? Uw kennis en inzicht is echt treurig.

45 datkanjijmakkelijkzeggen

@43
Laat ik er nog even een spreekwoordje ingooien, je mag hem zelf afmaken.

Wie een kuil graaft voor een ander .........

46 Snorrie

47 de gezonde roker

@45
Noem het masr niet bestaand.

48 Snorrie
Meld

@44 Scientific American: 50% van de coronadoden overleed aan een bacteriële infectie.

49 de gezonde roker
Meld

@45 Als jij een klein beetje verstand had dan wist je dat veel terminale patiënten uiteindelijk overlijden aan een bacteriële- of virusinfectie.

50 de gezonde roker

@49
Weet je dat wel zeker?
Wil niet gaan zeuren maar er klopt iets niet in je statement question

51 Snorrie

@50
Nieuwtje voor je. Alle terminale patiënten overlijden daarom worden ze ook terminale patiënten genoemd.

Ik lijk wel een beetje wanhoop te zien bij je.

52 Snorrie

@50 ja lampje, omdat
*hun afweer overbelast is door een ellendig virus.
* Het zuurstof gehalte in hun bloed zo laag is dat beademen onvermijdelijk is.
*beademen betekent onder positieve ( vaak hoge) drukken hopen dat je zuurstof door die ontstekingslaag krijgt in het bloed.
*je creëert een open verbinding met de buitenlucht, bacteriën uit mond- en keelholte komen op de "verkeerde" plek waardoor ze in een keer gevaarlijk kunnen worden.
Dus wie ontbreekt het nou aan inzicht?? Mijn hemel, ik hoop dat u werk heeft waar u wel vanalles van weet.

53 datkanjijmakkelijkzeggen

@47
Waarom staat er geen link bij?

Hier staat een artikel over 15 autopsies, er staat niets over bacteriële infectie, behalve bij 1 patient die dat kreeg omdat hij vaak braakt en voedsel in zijn longen kreeg. Verder bestaat nergens op de wereld de indruk dat bacteriële infecties een belangrijke rol spelen, die zijn ook simpel vast te stellen.

Kom jij nu eens met een link die jouw bewering onderbouwt, zo moeilijk is het niet.

54 Gekste Henkie
Meld

@53 en dan vergeet ik nog alle diepte lijnen die die categorie patiënten heeft, voor drukmeting, medicatie en dialyse.

55 datkanjijmakkelijkzeggen

@54 Zie @25 sukkeltje.

56 de gezonde roker

@56
Als je de bronnen van dat schrijfsel nagaat vind je dit:

-----------------------
Although bacterial infections are usually regarded as a leading cause of sepsis, viral infection can also cause sepsis syndrome. Previously, we determined that sepsis occurred in nearly 40% of adults with community-acquired pneumonia due to viral infection.20
In the current study, we found that more than half of patients developed sepsis. Additionally, we found that more than 70% of patients had white blood cell count below 10·0 × 109 per L or procalcitonin below 0·25 ng/mL, and no bacterial pathogens were detected in these patients on admission. Sepsis was a common complication, which might be directly caused by SARS-CoV-2 infection, but further research is needed to investigate the pathogenesis of sepsis in COVID-19 illness.
------------------
En meer staat daar niet over bacteriën.

De 2e bron verwijst naar https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/03/old-age-sepsis-tied-poor-covid-19-outcomes-death En daar komt de term Bacteria niet eens voor. Ook niet gek, want zij blijken zich op hetzelfde Lancet artikel te baseren question

De derde bron verwijst naar een onderzoek van 2006 dat laat zien dat beademing het risico op bacteriële longontsteking vergroot, heeft niets met corona te maken. En toont ook niet aan dat coronapatienten veel aan bacteriële infecties sterven. Er zijn niet eens coronapatienten voor onderzocht.

Dan is er nog de auteur van de blog die je aanhaalt, want het is geen artikel maar een blog van de CEO van een bedrijf dat......
.....
antibiotica maakt question

"A new light on antibiotic resistance Using the power of genomics and informatics to fight antibiotic-resistant microbes"

Hij wil zijn eigen omzet graag verhogen door extra aandacht aan bacteriële infecties te besteden. Daarom zijn zijn conclusies ook niet in de originele bron terug te vinden.

"The views expressed are those of the author(s) and are not necessarily those of Scientific American. "

Stoer om anderen sukkeltje te noemen hoor.

57 Gekste Henkie
Meld

Er zit wel wat in. Dit hebben ze in Nederland ook ontdekt en nu geven ze patiënten die verdacht worden van corona preventief bloedverdunners voor ze naar het ziekenhuis gaan en dat blijven ze in het ziekenhuis volhouden. Zodra je positief bent krijg je nu al bloedverdunners.

58 Goesenaar
ongeveer 1 maand geleden door Goesenaar

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag