Maak je auto zelf elektrisch met deze kant en klare elektromotor van 7100 euro
Het geheel is 110 pk sterk en bestaat uit een motor, versnellingsbak en een koelsysteem. De elektromotor is daarmee uitermate geschikt voor de ombouw van compacte benzine-auto's en klassiekers tot elektrisch model of hybride.
Swindon Powertrains bouwt eigenlijk racemotoren, maar het bedrijf kan meer. Elektrische auto's bouwen bijvoorbeeld. Dat bewezen de Britten al eerder toen ze een klassieke Mini ombouwden tot elektrische auto. Nu gaan ze nog een stap verder en presenteren ze een elektromotor voor montage achteraf.
Het gaat om een elektrische aandrijflijn die de motor, omvormer, eentraps versnellingsbak en het benodigde koelsysteem combineert in één behuizing. Het geheel wordt in een krat gestopt en opgestuurd en vormt daarmee als het ware een plug-and-play-oplossing. De afmetingen zijn 44 x 38 x 23 centimeter en het geval weegt minder dan 50 kilogram. Daarmee is gebruik in verschillende soorten voertuigen mogelijk.
Het systeem is 80 kW (109 pk) sterk en levert maximaal 136 Newtonmeter koppel. De motor kan voor of achter in de auto worden gemonteerd. Ook kan het auto's met een verbrandingsmotor omzetten in hybrides. De prijs voor de complete aandrijflijn is 6400 pond exclusief BTW: het equivalent van 7145 euro. Batterijen voor de stroomvoorziening zijn niet bij dit bedrag inbegrepen.
Meer weten over elektrisch rijden: bekijk deze video over de Porsche Taycan.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Slechte zomerbanden bestaan wél: koop deze negentien exemplaren niet
-
PREMIUMMIJN BLIK EN IK
Ashvin (42) houdt van een motor met ‘bruut geweld’, is aan zijn auto's af te zien: ‘Rustig in woonwijken hoor’
Wanneer een groepje mensen met open mond staart naar zijn BMW M4, zwijmelt Ashvin (42) weg bij zijn Corvette uit 1978. Hij kan geen van zijn twee auto's meer wegdenken uit zijn leven. ,,Als je aan mijn hart vraagt wat mijn favoriet is, dan zeg ik de Corvette. Maar mijn hoofd roept: mijn BMW. Wát een auto is dat.’’Vianen -
PREMIUM
Waarom de laadplekken van elektrische auto's dicht bij de uitgang van een parkeergarage moeten zijn
Parkeergarages moeten de laadpalen voor elektrische auto’s verplaatsen naar een plek dichtbij de uitgang. Dat stelt het Woerdense raadslid Jaap der der Does die zich zorgen maakt over de brandgevaarlijkheid in garages. Ook de brandweer maakt zich zorgen. Nu zitten laadpalen vaak nog diep weggestopt in een ondergrondse garage waardoor de brandweer slecht bij de auto kan als daar brand ontstaat. -
Verkooprecord populairste Volkswagenproduct dankzij ‘vleeslift’
Geen facelift maar een ‘vleeslift’ zorgde afgelopen jaar voor een recordverkoop van 8,33 miljoen exemplaren van Volkswagens meest verkochte product. Het gaat daatbij om een nieuwe variant van VW's curryworst. -
De betekenis van deze borden in Duitsland kent niemand, maar ze zijn ook niet voor mensen bedoeld
Automobilisten die deze zomer door Duitsland rijden, lopen grote kans om ze tegen te komen: vreemde, zwart-wit gekleurde verkeersborden langs de snelweg waarvan niemand lijkt te weten waarvoor ze dienen. Dat ze niet bedoeld zijn voor mensen, maakt het nog mysterieuzer.
-
VRAAG & ANTWOORD
‘Hoezo, om de twee uur opladen? Waar zijn die laadpalen dan?’
-
-
-
Phishing-alarm, test nu of jouw gegevens circuleren onder criminelen
De recherche heeft 7,3 miljoen e-mailadressen onderschept bij criminelen, die ze gebruikten om mensen digitaal te beroven. Grote kans dat ook jouw e-mailadres hierbij zit. Zeven tips om phishing te herkennen. -
PREMIUM
Familieleden missen uitvaart door files, Luuk Wilson deed 2,5 uur over stuk van 10 minuten: ‘Verdrietig’
Normaal is het tien minuten, hooguit een kwartier rijden. Maar zaterdag deed Luuk Wilson er door alle files tweeënhalf uur over om vanuit Rotterdam-IJsselmonde in Capelle aan den IJssel te komen. De uitvaart van zijn tante kon hij nog net bijwonen, maar veel stoelen in de zaal bleven leeg. ‘Deze situatie was te gek voor woorden’.Capelle aan den IJssel, Rotterdam
-
Elk uur rijden acht mensen door na verkeersongeval - hoe is de situatie in jouw gemeente?
-
47
Dierenartskosten verschillen enorm per praktijk: 340 euro of 135 euro voor dezelfde behandeling
Dierenartskosten kunnen flink verschillen per praktijk, blijkt uit een steekproef onder dierenartspraktijken. Zo kost een sterilisatie van een poes gemiddeld 172 euro en minimaal 111 euro, maar kan je met een beetje pech een gepeperde rekening van meer dan 240 euro krijgen. -
-
Steeds meer verkeersslachtoffers, steden komen met plan: ‘Pakkans overtreders schrikbarend laag’
Rotterdam