@26 Oh echt? En jij weet dat omdat jij al verschillende AZC's hebt bezocht? In ieder geval is die van jou hier voor iedereen te lezen....
@24 Onzin Bennie. . . . Dus als je opkomt voor je eigen land, het behoud van eigen cultuur, waarden en veiligheid is het racisme? ? ...
veelal weer het bekende spuugtuig 👳...
@25 Wat een rare reactie weer. Omdat ik niet meega in jouw vreemdelingenhaat moet ik maar in een AZC gaan werken? Hoe kom je erbij zeg. Is dat ...
Zie ook:https://www.frontnieuws.com/geen-staakt-het-vuren-met-oekraine-zelfs-niet-als-gesprekken-beginnen-lavrov/...
lol herdenkingen houden voor een genocide door nazis terwijl je letterlijk een 21ste eeuw genocide steunt in gaza en ook nazi bataljons in oekra...
@14 De PVV is een racistische club. Daar wil jij blijkbaar geen weet van hebben. Of je voelt je er thuis. Dat lijkt me heel aannemelijk gezien ...
@1 Hoe komen al die wagentjes en helicoptertjes op mars?...
@18Je hebt zelf verteld dat je naar de Thaise hoeren ging dus nou niet gaan janken sneuneus...
Ik ben hier dus geen voorstander van. Het is inderdaad beter voor de minder presterende leerlingen omdat die dan omhoog worden getrokken door de beter presterende leerlingen. Maar vergeet niet dat die laatsten óók naar beneden getrokken worden.
Voor mijn hoogbegaafde dochter was de overstap naar het voortgezet een echte verademing die eerder te laat dan te vroeg kwam. Eindelijk meer uitdaging en klasgenoten met wie ze wat meer op niveau zat. Ze bloeide op van een teruggetrokken, stil en onzeker meisje tot een rasechte puber met plezier in het leven.
Het soms grote verschil in niveau van kinderen lijkt me bij dit plan toch wel een erg groot hangijzer worden. Kinderen zijn geen eenheidsmeuk en je moet ze vooral niet op die manier gaan behandelen.
Alleen als het bais onderwijs op een goede manier met die verschillen leert omgaan, kun je dit doen. Maar dat zit er uit kostenoverwegingen niet in.
je kunt mensen/kinderen niet langs een tabel of meetlat leggen. Dat is wel wat het huidige onderwijs en de maatschappij op dit moment doet.
Ik heb mijn kwetsbare laatbloeier (autisme) in groep 6 een jaar laten overdoen.
Gaat geruisloos omdat het een combiklas 6-7-8 is.
Intellectueel komt ze met verbreding aan haar trekken en sociaal emotioneel loopt ze nu niet meer op haar tenen.
Jammer dat dit door de politiek niet geaccepteerd wordt.
Zij hebben schijnbaar liever dat je kind opbrandt en opdonderd.. weggestopt thuis en dan later productiewerk doen of onbetaalde gemeente klusjes..
Het is gewoon een kwestie van geld.
Ik blijf zeggen toen ik twaalf was zat ik op een LOM school , ik moest en ik zo praktijk onderwijs doen , ik ging naar het VBO - B toe toen ik zestien was wist ik niet waar ik aan toe was , en langzaam maar zeker werd ik zo onzeker en faalangsterig voor mijzelf.
Toen ging ik magazijn werk doen dat wou niet lukken toen ging ik weer naar een volledige opleiding toe dat wou niet lukken ...
En uiteindelijk ben ik in de wajong terecht gekomen en de sociale werkvoorziening en ik blijf van mening dat allemaal niet nodig was geweest , als er beter naar mij gekeken was.
@3 ; 'Tabel of meetlat'... Want iedereen kan arts worden? Of wetenschapper? Of advocaat?
We hebben alle mensen nodig; de keten is zo sterk als de zwakste schakel. De schoonmaker is dus net zo belangrijk voor de samenleving als de CEO.
Maar om een, voor mij onbegrijpelijke, reden mag die nerd zich niet ontwikkelen want 'dat is kinderen/mensen langs een meetlat leggen'...
De zelfmoord cijfers onder hoogbegaafden zijn niet voor niets zo hoog. Ze meten zich voortdurend aanpassen aan het gemiddelde en dat is net zo'n ramp als een zwakbegaafde die zich voortdurend moet 'meten' met het gemiddelde.
De landen die kinderen pas bij het beroepsonderwijs scheiden in talent kennen ook niet voor niets enorme pestproblemen en groepsvorming bij de leerlingen zelf.
@4 Klopt dat merk ik in mijn eigen leven ...
Regulair werk kwam niks van terecht , dus werd ik maar gedumpt met een schuld gevoel dat aan mijzelf lag ik in de sociale werkvoorziening.
@1 allebei mijn kibderen zijn hoger begaafd de 1 met een iq van 123 de andere met een iq van 147.
Ze hebben allebei zonder problemen een jaar langer over de basisschool gedaan.
Waarbij mijn oudste zelfs 4 jaar niet naar regulier onderwijs kon.
Kapot gemaakt door de druk.
Een hoog iq en zin hebben in school is geen teken dat het kind toe is aan het middelbaar onderwijs.
Sterker nog als mijn kind er zo slecht aan toe was als jij beschrijft, zou ik eerst dat eens aanpakken. Dat is namelijk nergens voor nodig.
Je kunt op de basisschool voldoende uitdaging krijgen.
@4 ; Mijn dochter is dus de tegenhanger van jouw dochter. Moet mijn dochter dan lijden voor jouw dochter terwijl een jaar blijven zitten voor jouw dochter een prima oplossing is?
Ik ben laag begaafd , maar ik snap en begrijp te veel , rare wereld niet ?
@8 ; Ze had dus geen zin in school en nu wel. Dat komt vooral door de sociale aansluiting.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.