Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Politiek spel’ niet uitgesloten na ‘gênant’ optreden van Marc Overmars

Laatste update:

Marc Overmars zorgde deze week voor een schokgolf in de voetballerij. De directeur spelerszaken van Ajax sprak zich woensdagavond in gesprek met De Telegraaf fel uit tegen de hervatting van de Eredivisie, terwijl door de clubs juist nadrukkelijk was afgesproken om op enig moment als collectief naar buiten te treden. Journalist Kees Jansma heeft geen goed woord over voor de actie van Overmars.

Overmars zei woensdag dat er per direct een punt achter het huidige Eredivisie-seizoen gezet moest worden, vanwege de uitbraak van het coronavirus. De beleidsbepaler van Ajax haalde hard uit naar de KNVB en de UEFA, omdat de twee voetbalbonden zich teveel zou laten leiden door financiële belangen. "Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus. Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus", zo brieste Overmars.

In de dagen na het interview van Overmars met De Telegraaf verkondigden ook de andere Eredivisie-clubs afzonderlijk statements. PSV en AZ lieten weten ook per direct een punt te willen zetten achter het seizoen, terwijl bijvoorbeeld Feyenoord minder gedicteerd was en zei de richtlijnen van het RIVM en de overheid te willen volgen. Bij Studio Sport wordt zondagavond opgemerkt dat het Overmars was die een 'bom' liet afgaan. "Ik vind het nogal gênant", zegt Jansma over het optreden van de directeur spelerszaken van Ajax.

Jansma vervolgt door te stellen dat de Eredivisie-clubs hadden afgesproken om tot dinsdag 7 april 'met één mond te praten, geen opmerkingen te maken in de media en geen eigen meningen te vertolken'. De voormalig perschef van het Nederlands elftal vindt het typisch dat Overmars het heft zelf in handen nam. "Ongeveer heel Nederland volgt de overheid en het RIVM. Uitgerekend de voetballerij heeft daar maling aan. De een roept 'we gaan linksaf', de ander roept 'we gaan rechtsaf'. De een zegt 'we gaan misschien wel door', de ander zegt 'we gaan misschien stoppen'’. Het is afgesproken om met één mond te praten en dat is het meest makkelijk om aan te voldoen."

Ajax is momenteel op basis doelsaldo koploper in de Eredivisie, voor AZ. Onder meer Pierre van Hooijdonk liet deze week weten dat hij het gevoel heeft Ajax zich voornamelijk heeft laten leiden door eigenbelang bij het uitspreken van de nadrukkelijke wens om een punt te zetten achter het seizoen in de Eredivisie. ''Het is óf een politiek spel, óf het is een hartstochtelijke kreet van Overmars geweest", zegt Jansma daarover. "Maar het is een zeer voorbarige kreet geweest. Ik hoor iedereen zeggen dat het puur eigenbelang is. Dat is in de voetballerij niet helemaal uitgesloten, maar ik weet het natuurlijk niet zeker."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk dat we nu van elk persoon in de voetbalwereld te horen krijgen wat ze vinden van de opmerking van Marc. Natuurlijk zal er wel wat eigen belang bij zitten, deels zal het ook puur een eigen mening zijn van de persoon Marc Overmars zelf. Maar aan de andere kant, ploegen die nog afwachten spreken toch ook deels uit eigen belang en deels eigen mening? Punt, alles wordt erbij betrokken wat mensen er van vinden en uiteindelijk wat overblijft weten we pas over een paar weken want we gaan zo nog wel even door. Fijne week zonder voetbal alweer en met hele weken niks dan roddels en gokken wat we nu moeten doen

5 april 2020 om 21:18

Juist! Veel clubs die nu nog hopen op doorspelen hebben nog kans op Europees voetbal, play off, ontlopen degradatie etc. Ik begrijp het wel dat clubs (gedeeltelijk) praten uit eigen belang.

5 april 2020 om 21:21

Het slaat ook gewoon nergens op. Alleen de ploegen die het meeste baat hebben bij doorspelen mogen schijnbaar een mening geven. Ook dat spreken met 1 mond slaat nergens op. Zou flinke wartaal worden als 1 mond 3 verschillende meningen zou spreken. Bovendien klinkt dat 1 mond gezwam juist veel meer als politiek. Gezondheid gaat voor alles en die boodschap zou omarmt moeten worden in plaats van afgeschoten. Ik zou liever zien dat er gesproken word over eventuele aanpassingen zoals een noodfonds of verdeling van Europese gelden etc. Tenzij het in de regels staat zou ik ook graag geen landstitel zien voor Ajax. Dit hele gedoe is groter dan voetbal en veel groter dan Ajax.

5 april 2020 om 21:46

Origineel uiteindelijk gaat het er toch om dat Overmars had kunnen wachten tot dinsdag? Als je iets met elkaar afspreekt kom dat dan gewoon na dan had je dit hele gezeik niet gehad. Het is een domme actie van hem geweest.

Mij maak het geen reet uit of er wel een kampioen kom of niet. Ik persoonlijk vind dat de startgeld en geld van eerste ronde verdeeld moet worden over clubs. En hoe dan de verdeling moet zijn weet ik niet. Misschien wel vanaf de coëfficiënt lijst.

Laat feyenoord Europacup spelen volgens mij doe je dat als je derde ben en laat Utrecht de voorronde spelen als bekerwinaar bwv .

Zoiets dergelijks

5 april 2020 om 22:06

Eens. Hij had zeker kunnen wachten. En hij had helemaal niet over die CL plek moeten ouwehoeren. Maar de rest van zijn mening staat als een huis. En na al dat gezever van al die bonden die achter hun centen aan rennen en de meest absurde proefballonnen de lucht in stuurden vond ik het heerlijk om eens een bobo te horen zeggen dat voetbal er even helemaal niet toe doet en gezondheid het belangrijkste is.

5 april 2020 om 22:18

Snap nooit zo goed waarom mensen vinden dat het startgeld verdeeld moet worden. Dan zie ik liever het televisiegeld de komende x seizoenen evenredig verdeeld worden over de clubs. Dan worden de lasten met name opgevangen door de top 4 en een beetje door enkele subtoppers, en niet door 1 of 2 clubs die toevallig cl spelen.

5 april 2020 om 22:50

Startgeld is toch niet zo moeilijk. Stel je zet ajax in de cl. Dan gaat er een ploeg in die geen kampioen is geworden en in een incomplete competitie.

Wat ik zelf al eerder aangaf het boeit me niet zoveel wie er de cl in gaat stuur dan az maar. Ik denk dat je dan anders denk over het startgeld en cq eerste ronde ...

Het kan ook anders laat de uefa de cl spelen maar ga het geld wat verdient word verdelen over de clubs in alle landen. Je heb dit jaar geen echte kampioenen...

5 april 2020 om 22:53

@orgineel eens hoor.

Maar toch denk ik persoonlijk dat er ook een eigen belang zit. Zal echt niet alleen bij overmars zijn hoor. Uiteindelijk handelen ze allemaal naar wat uiteindelijk beste voor ze uit kom.

Al gaat de knvb nu zeggen dat ze az de cl in doen. Dan weet
Ik zeker dat de gezondheid niet meer belangrijkste is hoor maar dat er een paar gaan stijgen...

5 april 2020 om 23:52

Er zit natuurlijk altijd een stukje eigen belang bij, dat is mens eigen. Maar je moet wel een psychopaat zijn om in zijn positie niets te geven om de gezondheid van zijn spelers en collega's en alleen maar aan de centen te denken.

6 april 2020 om 00:09

@bliek, nee helemaal niet. Uiteindelijk gaat het erom dat er duidelijkheid komt. Vind het helemaal grappig dat Overmars zogenaamd solidair moet zijn en reageert vanuit eigen belang. Terwijl de KNVB intussen behoorlijk wat beslissingen heeft genomen, ruim voor het statement van Overmars, maar slap doet bij betaald voetbal. Amateur voetbal, allang alles geschrapt. Die hebben al weken duidelijkheid. Jeugdvoetbal alles eruit gegooid al die competities zijn gestopt. Ook de onder 19, waar het ook gaat om efn CL ticket. Maar betaald voetbal dan is opeens de RIVM leidend en zijn we manieren aan het zoeken om spelers na einde contract alsnog inzetbaar te houden. Vind dat het nog veel te lang heeft geduurd voordat iemand de fik erin stak. Daarbij was Overmars een dag eerder dan het gezamenlijke geplande statement en niet zoals het kansen verhaal pas op 7 april.....

6 april 2020 om 06:34

Je hoeft helemaal niet te gokken wat je moet doen. Je moet beslissingen nemn als de tijd daarvoor gekomen is.dat betekent in de praktijk wachten tot er groen licht is om weer samen te sporten.

Is er al bekend of Ajax wel een titel zou krijgen in dat scenario? Ik hoor velen roepen dat het eigenbelang is maar Ajax verliest misschien wel de meeste miljoenen van alle clubs en krijgt hoogstwaarschijnlijk geen titel voor de eerste plaats. Bovendien zou het zomaar kunnen dat bij schrappen van de competities de nummer 1 in Nederland volgend seizoen alsnog voorrondes moeten spelen. Als je dan ook nog bedenkt dat Overmars en Ajax misschien ook hun eigen werknemers willen beschermen en zelf mensen zullen kennen die tot de kwetsbare groep behoren dan lijkt het me toch niet helemaal uitgesloten dat dit een oprechte mening is gemaakt met de beste intenties wat betreft de gezondheid van heel veel mensen. Mensen die er blind vanuit gaan dat Overmars schijt heeft aan de gezondheid van mensen zullen vooral in de spiegel moeten kijken, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

5 april 2020 om 21:26

Waarschijnlijk niet. En volgens mij zei Overmars dat er zelfs bij, maar ik kan me daarin vergissen.

5 april 2020 om 21:32

Overmars sprak daar niet over, ik weet zelf eerlijk gezegd niet hoe het precies zit. Of het kampioenschap iets symbolisch is, wat we zelf bij plek 1 verzinnen of dat het daadwerkelijk iets is wat automatisch aan plek 1 verbonden is. De Uefa heeft het wel altijd over tickets voor de kampioenen van bepaalde landen, dus mogelijk is het noodzakelijk voor de Uefa. Dat het niet automatisch directe plaatsing CL betekend klopt ook, waarschijnlijk wel. Maar er zijn scenario's te bedenken waarin dat niet zo zal zijn. Evenals die veronderstelde 40 miljoen, dat is ook nog allemaal verre van zeker.

5 april 2020 om 21:36

Dankjewel. Dan kan je toch moeilijk beweren dat Ajax bij deze uitkomst "winnaar" is.

5 april 2020 om 22:07

Volgens mij is het zo dat ze als nummer 1 de beste ticket zullen krijgen. Dat is de winst, maar juridisch kan Fox dan beslissen om het laatste kwartaal niet te betalen. Daarnaast dreigt UEFA met uitsluiting van clubs uit competities die zelf beslissen niet door te spelen.

5 april 2020 om 22:19

Ik denk dat die juridische kant met betrekking tot tv gelden en sponsor gelden de enige reden is dat ze zo krampachtig naar oplossingen zoeken die totaal niet mogelijk zijn. Beetje de schijn ophouden tot de overheid volgende maand de maatregelen weer verlengt. Als ze echt hadden geloofd dat we het seizoen nog konden afmaken hadden ze ook geen streep door het amateur voetbal hoeven trekken. Zou in ieder geval verklaren waarom ze zo ver van de werkelijkheid af lijken te staan.

5 april 2020 om 22:24

de voetbaladvocaat, Christian Visser had al keurig verteld dat het uitspelen van de competitie helemaal geen vereiste is volgens het eigen uefa reglement. Trouwens, de Uefa zelf heeft ooit de eindstand in Joegoslavië uitgeroepen bij een niet uitgespeelde competitie en ze daarna doodleuk laten deelnemen aan de Uefa toernooien. Gewoon blufpoker van de Uefa, die bang zijn dat hun eigen geliefde toernooien niet uitgespeeld worden en dat er druk op de grote competities ontstaat om het seizoen te beëindigen. Profiteert Ajax ervan? Ik denk dat in deze crisis gaat om verlies te beperken want met winnen heeft het niks te maken. Het geeft de club wat meer perspectief, maar al die zekerheid over een kampioenschap, CL plaatsing en startgeld is allemaal ongewis.

5 april 2020 om 23:56

"overmars sprak daar niet over" Zei hij niet specifiek dat in zijn mening bij stoppen Ajax de cl in moest, desnoods zelfs op basis van prestaties als uefa cup finale en cl resultaten?

6 april 2020 om 00:21

Je verwart twee zaken Dante. We hadden het over het uitreiken van een landstitel, niet over toekennen van een CL plaats.

6 april 2020 om 00:35

Ok jullie noemden de cl plaatsing ook een keer of 5 vandaar mijn verwarring. En de 1e zin was "maar Ajax verliest misschien wel de meeste miljoenen van alle clubs". Verder denk ik dat de club Ajax en Overmars meer interesse hebben in CL plaatsing (en dus die miljoenen) dan in een wel of niet uitgereikte titel. Dat is dus dat stukje (eventueel) eigenbelang waar over gesproken wordt. Hoe vervelend dat misschien ook is om over na te denken als supporter.

6 april 2020 om 12:45

Nee hoor dat is niet vervelend. Ik denk dat eigen belang ten alle tijden bij mensen van invloed is. Vaak ook onbewust. Maar de mate van eigen belang kan sterk verschillen natuurlijk. Ik geloof niet dat Ajax speelt voor de CL miljoenen in plaats van een verder gevulde prijzenkast. Natuurlijk zijn die CL miljoenen super belangrijk om je ambities waar te maken maar alle geld van de wereld kan niet op tegen de euforie van een gewonnen landstitel. Over 20 jaar zou niemand nog weten hoeveel startgeld CL we kregen terwijl mensen wel de titels herinneren. Eigenbelang is overal aanwezig en als we alle meningen bij voorbaat afschieten omdat er een stukje eigenbelang bij zit zijn we over 3 maanden nog geen stap verder. Zo zal Feyenoord misschien liever zo lang mogelijk wachten omdat ze die beker binnen willen halen. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat ze ook daar de volksgezondheid op de eerste plaats zetten.

6 april 2020 om 18:28

Heeft hij ook gewoon gelijk in. Andere oplossing is er niet als de competitie gestaakt wordt.

5 april 2020 om 22:36

Of ze krijgen wel de miljoenen van CL volgend jaar en hoeven geen kampioenspremies uit te betalen. Dat is een voordeel.

5 april 2020 om 23:02

Dat kan ook nog van invloed zijn ja, een groot gedeelte van de hoge salarissen is wel gebaseerd op variabelen als CL voetbal en kampioen worden. Stel je krijgt wel het kampioenschap, moet je misschien miljoenen premie uitbetalen terwijl er nog geen bal rolt en geen cent binnen is. Het is allemaal speculatie, we weten het niet.

Overmars kennende is hij een zeer sportief persoon en zou hij het liefste het seizoen willen uitvoetballen met Ajax. Maar hij beseft ook wel dat dit overmacht is en dat de volksgezondheid nu boven alles staat. Als het seizoen verder wordt afgemaakt staat Ajax er ook gewoon nog steeds als beste voor. Zeker nu de spelersgroep eindelijk weer compleet is. Dus het eigenbelang voor Overmars en voor Ajax is ook gewoon erg groot om de competitie verder uit te gaan spelen. Bovendien heeft Ajax een makkelijker programma dan naaste concurrent AZ. Dus het stoppen van de conpetitie is ook in het nadeel van Ajax.

Voetbalwereld blijft verrot. Overmars zegt gewoon wat veel voetballiefhebbers denken. En iedereen zoekt er meteen weer iets achter. Snap dit nooit echt. Als je door gaat spelen in de zomer dan is je hele schema in de war. Plus nog veel spelers waar het contract van verloopt. Het zou nergens op slaan om door te spelen. Zit er persoonlijk ook niet te wachten en zou bij een mogelijk kampioenschap ook helemaal niet blij zijn.

5 april 2020 om 21:23

Precies. Niemand wilt de corona kampioen zijn lijkt me. Liefst zie ik clubs solidair zijn en samen oplossingen bedenken om elkaar overeind te houden. Maar zelfs wanneer Ajax een noodfonds maakt zal er wel weer kritiek komen dat het niet goed genoeg is of arrogant om te denken dat die clubs het zelf niet kunnen etc.

5 april 2020 om 22:41

Laten we eerst even afwachten of zij wel een noodfonds doen voordat we daar alweer over gaan speculeren...

5 april 2020 om 23:54

Hoezo? Sinds er geen voetbal meer is word er hier bijna alleen nog maar gespeculeerd. Punt is gewoon dat sommige mensen altijd wel een stok weten te vinden. Al werkt dat meerdere kanten op gezien er hieronder iemand beweert dat Feyenoord een standpunt heeft ingenomen vanwege een bekerfinale. Compleet absurd natuurlijk.

6 april 2020 om 07:24

Clubs kunnen niet solidair zijn, ze kijken naar het eigenbelang.

5 april 2020 om 21:28

Ik snap het wel, aangezien dat de gepolariseerde verhoudingen in de voetbalwereld nou eenmaal zijn. Zodra Feyenoord zegt ''we wachten af'' dan roept iedereen dat ze willen doorspelen om eigen gewin, roept Ajax om te stoppen dan is het ook eigen gewin. Ik denk dat de meeste mensen ook wel gewoon klaar ermee zijn met dit seizoen, het gaat hoe dan ook geen waardig einde meer krijgen. Of je het nu gaat uitspelen of niet, wat zelfs praktisch nog lastig gaat worden voor clubs als Twente, ADO en RKC gezien de hoeveelheid aflopende contracten.

5 april 2020 om 22:09

Maar als je zelf stopt, dan beweert Fox dat die keuze vrijwillig is en niet door overmacht en zal de laatste periode niet betaald worden. UEFA dreigt met uitsluitsel maar staat juridisch niet sterk. Wat ik uit de berichtgeving opmaakte wilde Feyenoord ook stoppen, maar heeft de jurist duidelijk gemaakt dat Fox dan juridisch het recht heeft om de laatste 2 miljoen vh seizoen niet over te maken. Dan is afwachten tot iemand anders die keuze maakt beter.

5 april 2020 om 22:43

@gryudo - Dat beweert Fox inderdaad, maar de vraag is of zoiets ook stand houd bij de rechter. FOX heeft de rechten dit seizoen Eredivisie uit te zenden. Maar ja, dat seizoen duurt officieel tot en met 24 mei. En de overheid heeft voetballen tot en met 1 juni verboden. De schade die FOX gaat lijden is dus dankzij het ingrijpen van de overheid en gericht op maart, april en mei. In juni en juli hebben ze bij Fox normaal ook geen Eredivisie in de programmering aan te bieden. Ondertussen laat Fox zijn klanten wel gewoon betalen. Ze kunnen trouwens nog steeds uitzenden, alleen moeten ze een alternatieve programmering verzinnen. De NOS trekt met oude voetbalwedstrijden (EK 88 en WK 2014) gewoon honderdduizenden televisiekijkers. Overigens is dit een heel lastig vraagstuk, want ook vanuit Fox perspectief valt er genoeg te zeggen dat ze niet betalen. Die rekenen op 34 speelrondes en play-offs. Ik denk dat het een kwestie is van om de tafel gaan zitten om hier een goede oplossing voor te zoeken. De rekening hoeft niet volledig bij de Eredivisie of Fox te liggen en hoeft misschien ook niet 1 klap verrekend te worden (het contract loopt tot 2024). Maar laten de clubs eerst allemaal onderkennen dat uitspelen na 30 juni gewoon absoluut geen optie is. In het allerergste geval is er een rekening van 22 miljoen, maar daar moeten 18 clubs en de Knvb wel uitkomen met z'n allen.

5 april 2020 om 22:09

Ik ben voetbal liefhebber en wil dat de competitie zo snel mogelijk op een veilige manier wordt uitgespeeld. Daarnaast vind ik het vooral storend dat mensen de regering niet gewoon rustig beleid laten maken zonder extra druk. Deze opmerking van Overmars zorgt voor extra druk en helpt niemand verder.

5 april 2020 om 22:17

Prima, ik ben ook een voetballiefhebber maar na dertig juni zullen spelers niet meer uit kunnen komen voor hun huidige team. Hoe ga jij dat oplossen?

5 april 2020 om 22:46

@Janssen, welke extra druk? Regering beleid laten maken staat echt los van wel of niet doorspelen van de ED of Rutte moet antwoord hebben hoe we na 1 juni omgaan met contracten. Als de KNVB nu met een gedegen plan en wat antwoorden zou komen haal je de druk eraf. Iedere voetballiefhebber wil graag voetbal zien maar niet ten koste van, en iedereen weet dat 1 juni niet haalbaar meer is. Wat willen ze doen na 1 juni? Als dat namelijk al niet kan dan heb je je antwoord toch?

6 april 2020 om 07:33

Denk je nou echt dat de regering bezig is met voetbal. Die zijn wel ergens anders mee bezig hoor. Zijn uitspraak zet druk op de KNVB. Wat nodig is want dat zijn een stel slapjanussen. Er kan echt niet op een normale manier begonnen worden met voetbal. Als je straks alles weer open gooit. Verspreid je het virus weer als een malle.

5 april 2020 om 23:55

Wat mij het meest stoort aan de oproep van Overmars is niet zozeer de strekking van zijn verhaal, als wel de timing en de toon. Clubs en KNVB waren nog in overleg en dan gaat Overmars in de pers staan schreeuwen. Wat de motieven precies zijn blijft gissen, maar het lijkt er wel op gericht om het overleg een kant op te sturen. Dat is gewoon niet netjes en slecht voor de samenhorigheid in het Nederlandse voetbal. Als het echt allemaal zuiver bedoeld is, dan had er ook best gewacht kunnen worden tot na het overleg. En uiteindelijk weet iedereen, ook de KNVB, dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat de competitie uitgespeeld kan worden. En zelfs als het theoretisch mogelijk blijkt zal er nog wel goed gekeken worden of het praktisch wel wenselijk is. Persoonlijk zie ik het ook niet zitten om met half opgetrainde ploegen in 6 weken het competietrestant erdoor te beuken.

6 april 2020 om 07:36

De timing zou nooit goed zijn. Waar ik mee meer aan stoorde is de besluiteloosheid van de KNVB. Als je het de spelers vraagt dan willen ze allemaal ermee stoppen. Meer hoef je echt niet uit te zoeken. Wat de KNVB verder moet doen is juridisch alles waterdicht maken. Zodat ze geen problemen krijgen met Fox en UEFA. Als België het kan. Dat kan Nederland het ook.

6 april 2020 om 17:44

De richtlijnen van de overheid willen volgen en de situatie afwachten is niet hetzelfde als besluiteloosheid. En dat er nog geen definitieve keuze is gemaakt is natuurlijk niet gek als het overleg met de clubs nog loopt.

Wat mij betreft kunnen alle organisaties beter ophouden met te zeggen ''richtlijnen van het rivm te volgen''. Allereerst is er geen enkele club of bond die zegt ''laten we tegen de richtlijnen van het rivm ingaan. Daarnaast mis ik nog ieder realistisch perspectief om te wachten, want er staat allang vast dat we voor 1 juni niet meer gaan spelen. En de Knvb heeft zelf de optie laten vallen om de competitie uit te spelen voor 30 juni. Dus is de vraag of de competitie na 30 juni uitgespeeld kan worden. Het antwoord daarop is eigenlijk allang duidelijk, nee die is er om praktische redenen niet. Clubs als Twente houden geloof ik 9 contractspelers over, RKC mist een halve selectie, ADO idem dito. Op welke manier kun je de competitie dan nog fatsoenlijk uitspelen? En dan zwijg ik nog even van de KDD waar aflopende contracten mogelijk een nog groter probleem zijn. Dat gaat de Fifa ook niet oplossen met zijn ''richtlijnen'' omdat de Fifa niet gaat over het arbeidsrecht. Kortom, het uitspelen van de competitie na 30 juni moet van tafel ook al bied de Uefa die ruimte. We kunnen een voorbeeld nemen aan het leiderschap wat de Belgen getoond hebben. Natuurlijk moeten er wel nog een paar zaken goed uitgezocht gaan worden, omtrent tv gelden en het (waarschijnlijk) loze dreigement van de Uefa.

5 april 2020 om 21:39

Amen. Ik snap ook helemaal niet waar sommigen vandaan halen dat er in juni of juli gespeeld kan gaan worden. De enige theoretische manier om dat voor elkaar te krijgen is alle betrokkenen Corona geven zodat ze weerstand hebben opgebouwd. Dat dit geen optie is lijkt me zelfs voor de grootste optimisten wel duidelijk.

5 april 2020 om 22:11

Niks aan toe te voegen Adzevedo. Frank van Mosselveld kwam in de zelfde uitzending aan het woord en gaf duidelijk aan dat na 30 juni zijn club heel veel spelers gaat missen. En dat gaat FIFA/UEFA even voor de lol goedmaken...Ook als je ziet wat voor druk er op de schouders (eigenlijk benen) van de topspelers gaat staan. Ja, lekker het seizoen afmaken in de zomer om meteen daarna het nieuwe seizoen te beginnen. Voor de UEFA is dat toch geen probleem, zij hebben al jaren schijt aan de voetballers zelf. Snap ook niet dat een Messi of een Ronaldo eens dit gaat aankaarten.

Het wordt wel erg groot gemaakt. Er stond een afspraak, dus ja Overmars heeft voor zijn beurt gepraat. Dat is niet handig, maar inhoudelijk zegt hij niets geks. Ik ben geen fan van Ajax en van de mentalititeit die zij doorgaans menen te moeten uitstralen, maar dit wordt wel erg opgeblazen.

Weet je, het is toch ongelooflijk asociaal van Feyenoord dat die door willen alleen omdat ze misschien nog 2e kunnen worden en de beker zullen winnen (want thuis win je die natuurlijk makkelijk). Alleen maar eigenbelang van Feyenoord terwijl de wereld in brand staat, duizenden mensen dood gaan en miljoenen menen in angst leven en economisch ten onder gaan.en dan vanwege je eigen belang door willen voetballen. Schandalig.

5 april 2020 om 22:53

Laten we niet te snel te hard oordelen over de mogelijke motieven. Er gaan ook verhalen dat Feyenoord eigenlijk wel wilde mee gaan met stoppen, maar dat de huisjurist van Feyenoord het advies gaf nog even te wachten. Of dat waar is weten we natuurlijk niet, net zoals iedereen die hier bezig is motieven toe te schrijven aan clubs en personen. Ongetwijfeld dat geen enkele club gaat zeggen ''wij hoeven het restant tv geld niet, die Europese plek kan ons niks boeien of wij degraderen wil omwille van het algemeen belang''. Ze zullen niet tegen de eigen club pleiten, maar tegelijk moet je ook voorzichtig zijn om in ieder optreden een toneelstuk te zien puur voor het eigen belang.

Daar gaan we weer. Weer iemand die vingertje gaat wijzen. Volgens mij heeft Overmars zijn mond voorbij gepraat toch? Niet handig maar daar heb je de reden. Maar wat ik al helemaal mis bij de mensen die hun mond vol hebben over eigenbelang en volgen RIVM. Weten ze wel wie de RIVM is? Die bemoeien zich niet met voetbal of advies of het wel of niet kan doorgaan, deze mensen geven advies hoe Corona te bestrijden en geven daarin advies aan onze regering en niet onze voetbalbond. Maar hebben al deze mensen al een vorm van een plan voor als het 99,9999% niet doorgaat want dat is precies het probleem. Ook blijf ik herhalen dat als club je aangeeft liever te willen stoppen dit nog niets zegt over verdeling CL plaatsen. De hele wereld mag een mening hebben behalve de mensen die met deze problemen zitten namelijk de clubs. Wat heeft de KNVB gedaan om voetballers te informeren, geruststelling te geven of richting? Helemaal niet, dan lekt er toch een keer water uit maar deze vingerwijzingen mannen hebben daar geen vragen over? Bizar.

5 april 2020 om 22:56

@thamikeik zei woensdag avond al direct hier dat ik het heel onverstandig vond dat Overmars hier als een van de eerste clubs mee naar buiten kwam. Je weet gewoon dat die woorden op een weegschaal komen te liggen. Tja, heb ik geloof ik wel vaker met Overmars.verder wel met hem eens wat hij zegt over stop zetten. Doorgaan na 30-juni zie ik niet gebeuren en voetbal voor 30-juni evenmin. Dus laat Knvb dinsdag maar duidelijkheid geven. Helemaal hoe het met aflopende contracten gaat en met transfers na 30-6

5 april 2020 om 23:03

@Hansje ook ik vind het onhandig van Overmars als dit niet de bedoeling was. Maar wat mij opvalt is hoeveel mensen liever met vingertje wijzen ipv de discussie aangaan van hoe zien ze het voor hun. Niemand weet de beweegredenen van Overmars, sprak hij vanuit zijn hart of niet maar daar kun je gewoonweg niet over oordelen maar wel over de lakse communicatie en houding van de KNVB. Ben ooo benieuwd naar dinsdag, daar kan mijn inziens niets anders uitkomen dan stoppen.

6 april 2020 om 06:39

Ik denk wel een beetje eigen belang ook. Dat zie je nu aan de posities waarop ook de andere clubs staan die ook al gelekt hebben.denk dat dinsdag nog wel meer clubs gaan volgen. Ben benieuwd. Maar ook ik denk met je mee dat er snel meer duidelijkheid zal moeten komen. Helemaal omtrent aflopende contracten en transfers voor ze het over een datum na 30-6 hebben. Dit lijkt me onoplosbaar. Dus mijn idee is stoppen. Maar ook omdat we nog echt niet voetballen in juni.

Lekker belangrijk wat iedereen er van vind. Snap dat praatprogramma’s gevuld moeten worden maar kom op man. Las de volgende oplossing op LinkedIn en daar kan ik me prima in vinden. Wanneer het Corona-virus langer aanwezig is, wat helemaal niet onrealistisch is, wordt voorlopig helemaal niet gevoetbald. Vele landen zullen hun grenzen dan bovendien naar verwachting nog een tijd gesloten houden. Een ander scenario is dan wellicht om de huidige tussenstanden van de landelijke en Europese competities tot februari 2021 te parkeren en het restant vanaf dat moment alsnog te spelen. De reeds gespeelde wedstrijden zijn dan nog van waarde en het is de meest eerlijke oplossing voor alle clubs en voetballiefhebbers. Dat er dan intussen spelers- en trainerswissellingen hebben plaatsgevonden zullen we moeten accepteren. Op basis van de eindstand na het gespeelde restant in 2021 worden de Europese tickets voor seizoen 2021/2022 verdeeld. Het geeft iedereen meer tijd om tot rust te komen en geen overhaaste beslissingen te nemen, daarnaast kan de tijd worden benut om de absurd hoge transferbedragen en salarissen weer enigszins in proportie te brengen. In de zomer van 2021 een mooi 'Europees' EK met uitgeruste spelers als afsluiting van een roerige tijd.

Ja het hek is al van de dam. Hij heeft weL een punt het is beter om uit 1 mond te praten dan los van elkaar en erger nog als dit zou zijn afgesproken. Laten we de richtlijnen volgen van de rivm zoals is vastgesteld en niet anders dan alle doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren