Ze kunnen ook weer wvertrekken naar land van herkomst of bij een van de vele NGO s opvisite gaan!...
@62 Dat zou je aan Bosma moeten vragen. Niks mis met zo'n prinseNvlag speldje, alleen als NSB'ers zoals jij het gaan misbruiken voor hun eigen e...
Rondje 25 opruien en sprookjes vertellen!...
@33 Zo grappig altijd als jij met een bek vol tanden staat. 😬😄...
Zwakbegaafden met extreme religieuze opvattingen en wapens, zijn een plaag voor de mensheid.En in Iran spant daarbij de kroon.Uit het artike...
Ik geef Wilders groot gelijk !Dan komt er maar een ultra (schijnheilig) links kabinet.Die zo begaan is met het klimaat-milieu, maar ondert...
Niet alleen het stroomnet is overvol, maar ook het land......
Kabinet neemt maatregelen tegen vol elektriciteitsnet https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzame-energie/kabinet-neemt-maatregel...
"De rek is eruit"Ik denk dat bij de meeste burgers de rek er ook uit is, maar dan voornamelijk in de portemonnee......
Als ik het maar niet hoef te betalen. Wel voor mensen in nood niet voor aandeelhouders dat heet ondernemersrisico.
Van mij hoeven de KLM niet te redden, want die is al verloren aan Air France.
Eens kijken of de rechtse keffertjes het hier mee eens zijn? Want dan hebben zij een politiek probleem.
@2
Inderdaad, er is maar 1 mogelijkheid:
Of KLM is heel belangrijk voor Nederland, en dan moet de overheid zorgen dat het een Nederlands Staatsbedrijf wordt, met alle consequenties daaraan....
Of de KLM is niet zo belangrijk, en dan mag Frankrijk haar uiterste best doen om AirFrance-KLM te redden van ondergang: ik meen dat la France er de baas is? Lijkt me duidelijk dus hoe de wimpel waait.
Als je als onderneming pech hebt en een ''black swan'' event dan... ga je failliet!
Dus.. KLM gewoon failliet laten gaan!!! Misschien met de inboedel een nieuwe KLM ZONDER France oprichten.
Laat de marktwerking zijn werk doen.
@4 KLM en Air-France zijn bedrijven die er over 5 jaar sowieso niet meer zijn want ze zijn vanwege hun kosten totaal niet levensvatbaar meer zonder permanente steun van de staat. De loonkosten zijn in vergelijk met andere luchtvaartmaatschappijen volledig buitenmaats en dat is niet lang meer vol te houden.
Ik neem aan dat er dit jaar nogal wat bedrijven failliet gaan waardoor de financieel sterkeren hun kunnen overnemen voor een appel en een ei.
Dit blijft een moeilijk onderwerp. Net als met de ZZPers.
In principe loop elke ondernemer , onderneming en dus ook ZZPer een ondernemersrisico.
En dat soort risico's ( te weinig klanten, kwaliteitsproblemen en daardoor verlies aan omzet, een brand in je pand waardoor je een tijd niet kunt leveren. niet voldoende of niet goed gekwlificeerd personeel kunnen vinden) behoren bij het ondernemerschap en dat kun je uiteraard niet op de samenleving afwentelen.
Maar wat er nu aan de hand is, is van een andere orde en is nauwelijks een normal ondernemersrisico te noemen. En als het nu ging om een enkele onderneming zou je ook nog kunnen pleiten voor ondernemersrisico, bedrijf failliet laten gaan en de werknemers vinden elders wel weer werk. Maar nu worden vrijwel alle bedrijven geraakt door een onheil wat niemand kon voorspellen en dat gaat toch wel een stuk verder dan een normaal ondernemersrisico. En het gaat nu dus ook niet allen om de bedrijven maar ook om een enorme berg werkgelegenheid. En van eerdere crises hebben we geleerd dat het juist voor werknemers van belang is om niet ontslagen te worden want het kan voor sommigen toch lang duren voor ze weer een vaste baan vinden. en veel werkeloosheid kost ook veel geld voor de samenleving. is het dan nu misschien toch een goed idee om bedrijven met datzelfde geld overeind te houden en de werkgelegenheid te behouden?
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.