@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
@59Jij bent ook aan een klap op je bek toeMisschien knapt je fascistenmuil er nog wat van op ...
@62 Hij had gehoord dat Yasser een vagina had, gewoon ijzersterke humor en een keiharde klap op zijn hypocriete bek. 😂...
Dat gaat weer Miljoenen kosten ...
"Terwijl die auto’s vaak vele malen vervuilender zijn dan moderne auto’s. Of ziet de Belastingdienst misschien geen heil in dit idee omdat er dan minder geld in de schatkist komt?”
De gederfde inkomsten worden gewoon via een dieselheffing bij de dieselrijders teruggehaald.
@1 Vandaar dat het rekeningrijden heel snel ingevoerd mag worden..... (en dan wél de huidige wegenbelasting afschaffen!!!) Zodra je rijdt.... oldtimer, benzinebak, ouwe diesel vette Tesla of wat dan ook... ga je betalen. Dat zou het eerlijkst zijn......
@1 een paar jaar geleden waren auto's van 25 jaar en ouder belasting vrij van wegenbelasting.
Omdat toen veel mensen een oude auto gingen rijden omdat het goedkoper was (vooral Mercedes 190 E was gelieft omdat deze nog steeds comfortabel was met rijden) is het veranderd naar 40 jaar en ook heet het nu houders belasting omdat met het geld de schatkist gevuld wordt en het geld niet voor het grootste deel gebruikt wordt voor de wegen.
Niets dus gederfde inkomsten maar een melk koe om de schatkist te vullen waardoor de politiekus het weer over de balk kan gooien.
Denk ook dat de meeste oldtimers gehouden wordt door liefhebbers en de meeste netjes geparkeerd worden in een garage en maar weinig km per jaar maken en ook bezitten sommigen meer oldtimers.
Een auto goed houden van 40 jaar oud en niet laten door roesten is ook een kunst en niet voor iemand die het kiest om zuinig te zijn zonder goed onderhoud want dan kan hij snel naar de sloop.
Zo als jij lult kun je ook zeggen dat iedere parkeerplaats betaald moet zijn en dat zou nog veel meer opleveren. (ik hoop het niet want betaald parkeren in je straat betekend ook dat je veel minder bezoekers krijgt)
@2 Rekeningrijden bestaat al 100 jaar. Het zit in de benzineprijs.
@4 "Rekeningrijden bestaat al 100 jaar. Het zit in de benzineprijs".....
Vandaar dat de "wegenbelasting" gauw afgeschaft moet worden.
Waarschijnlijk gaat dit op termijn ook gebeuren. De overheid wacht nog even met het invoeren van het rekeningrijden, tot half Nederland een elektrische auto heeft.
Dus blijf ik lekker dieselen
@2
Men betaalt nu ook .
Via de brandstofaccijns .
Sommigen slurpen zelfs.
@5 .
Plus op alle wegen camera's voor trajectcontrole.
O, jee.
Laten we die jonkies maar even pesten omdat ze geen zin hebben aan die veel te hoge belastingen inderdaad.
@5
Als velen met het OV gaan of minder gaan rijden , waarmee vult men dan het gat van de wegenbelasting ?
Met het rekeningrijden .
Dat gaat dus veel duurder worden .
En is dus het bevoordelen van mensen in regio’s met een goed OV en benadelen van burgers in regio’s met bedonderd OV ?
Gaat men die laatsten dan compenseren ?
We hebben toch al zoveel toeslagen ?
Voor mijn kevertje uit 1966 wil ik. ondanks dat hij het grootste deel van het jaar warm binnen staat, best wat wegenbelasting betalen. Zo zwaar is hij toch niet dus die paar tientjes kunnen er wel bij. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met een zware yank er anders over denkt.
Echt, wat een minne, afgunstige naaistreek.
En aantal jaar geleden is, terecht, het misbruiken van de overgangsregeling aangepast.
Daarmee is het hebben van een oldtimer als dagelijkse auto praktisch verleden tijd.
Als er al sprake was van extra vervuiling is dat met boven genoemde regeling ruim de kop ingedrukt.
90-95% van de overgebleven oldtimer rijders heeft gewoonweg een moderne auto Voor het dagelijks vervoer en betaalt daar netjes voor.
Wat overblijft is ca 0,5 -1% van het totale wagenpark dat met mooi weer buiten komt en gemiddeld 2-3000km per jáár rijd.
Is men echt zó zuur dat dit laatste vertier gestraft en nog duurder gemaakt moet worden.
Moet echt dat laatste waar mensen hun passie en vrije tijd instoppen nog duurder gemaakt worden??
Gun een ander eens het licht in de ogen
N.b. de aangehaalde situatie waarin 'jonkies' een ouwe bak van 40+ rijden is al grotendeels onmogelijk door de eis van een 1e reguliere auto.
Er zullen vast een paar 'jonkies' zijn die het weten te omzeilen
Die zijn wat slimmer dan de rest (alhoewel ze het onderhoud bij dagelijks gebruik nog wel gaan tegenkomen), om nou daarvoor alle hobbyisten extra te straffen????
Rekeningrijden bestaat al heel lang in Nederland en wordt geint via je brandstof. Als je meer rijdt of een grotere auto rijdt dan betaal je meer. En oldtimers hebben vaak inefficiente motoren en betalen dus ook meer per km
Tja,
veel huizen welke 40 jaar en langer geleden gebouwd zijn voldoen niet aan de huidige eisen van isolatie, totaal energie gebruik e.d.
Derhalve, vanwege het feit dat deze meer energie gebruiken (meer CO2 uitstoot e.d.), ook maar extra belasten?
(Wordt leuk denkende aan de historische panden in de Amsterdamse grachtengordel.)
Iemand welke met veel liefde een "oldtimer" in stand weet te houden behoudt een stukje autohistorie. (Een klein "rijdend museum".)
Ik kan genieten als ik een 2CV (lelijke eend) voorbij zie komen, gelijk een DAF of een Triumph Spitfire.
Denk niet te simpel over de onderhoudskosten van zo`n stukje rijdende historie, het kost werkelijk klauwen met geld.
Geld wat de liefhebber er graag voor over heeft, deze laatste rijdt in een dergelijk automobiel uit "liefde" niet (of nauwelijks) uit besparing.
Maar goed de toekomst is weggelegd voor hen welke netjes in een elektrische Smart zich over herenwegen begeven.
Het historisch karakter van echte automobielen (voertuigen zonder elektronica en overige snufjes, gewoon eerlijke mechanische techniek) dient zoals ik het goed begrijp ook uitgeroeid te worden op basis van "milieu".
Ja, men zou een wegenbelasting constructie voor deze 40plussers kunnen bedenken echter dan ook elektrische rijders het volle pond aan wegenbelasting vorderen.
(Gelijke monniken - gelijke kappen.)
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.