@20 "EU ... ze doen niks" EU-migratiepact. ...
@19Dat de EU het moet regelen roepen we al 20 jaar maar ze doen niks. En de Turkije deal, Tunesië deal, Egypte deal, Libië deal zijn allemaa...
Ik praat het niet goed maar als er maar niet geluisterd word naar de mensen die gewoon tegen een muur lullen dan kan je zoiets wel verwachten....
Goed om te zien dat er ook nog verstandige leerlingen rondlopen daar, en niet alleen woke patiënten. 👍...
Duidelijk.Oplossing:Aangezien de gehele EU (op enkele uitzonderingen na) vergelijkbare problemen ondervindt, moet het op EU niveau geregeld ...
Na het bedriegen van het volk volgt het bedreigen van politici. Beide is niet goed te praten. ...
@2Echt slaan kan natuurlijk niet nee Maar een ouderwetse schop onder de kont is niks mis mee. Ik ben er iig niks minder van geworden en leef...
@65Klopt, alleen de vrouwen meestal niet.....
Google TRANSlate: https://en-defence--ua-com.translate.goog/news/russians_show_ingenious_solution_against_ukrainian_fpv_drones-10278.html?_x_tr_...
Doe vooral lekker rustig aan. . . ...
Oud-minister: ‘Voor elke Tesla zitten honderden bejaarden kou te lijden’
Te weinig elektriciteitscentrales en capaciteitsgebrek van elektriciteitsleidingen in de grond en in de huizen en gebouwen zorgen voor forse krapte aan elektriciteit.
Dat wordt letterlijk en financieel in de kou laten zitten van deze letterlijk zeer zware wegenbelasting ontduikende vervoersmonsters.
En ook de regering wil verloren gegane belasting op benzine en diesel als extraatje wat graag gaan innen.
Dus ook de bejaarden gaan vervangende accijns op brandstoffen betalen.
Voor de regering een win-situatie.
@46 Zoals zovelen maak ook jij de denkfout. Dat 1 Europa geldt alleen voor grote bedrijven waar heel veel geld in omgaat, niet voor simpele burgers.
"De energienota moet betaalbaar blijven",
raaskalt Wiebes, onder welke steen leeft die man? Er zijn al duizenden huishoudens die de energienota niet kunnen betalen!
Voorbarig
Minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat noemt de voorspelling van netbeheerder Stedin ‘voorbarig’. ,,De komende jaren zit er echt geen verhoging van enkele tientjes voor netverzwaring aan te komen. Dat is gewoon niet aan de orde.’’ Volgens Wiebes zijn de investeringsplannen van de netbeheerders ‘nog niet getoetst’. ,,Verder hou ik heel goed in de gaten hoe de energierekening zich ontwikkelt’’, aldus de minister. ,,De energienota moet betaalbaar blijven.’’
Dan moet je nog uitkijken wanneer je wilt gaan koken want je hebt zomaar kans dat het op het duuste moment van de dag is.
@38 Zie Hier Tjonge en weer is er een van de Pvda die het licht heeft gezien!
PVDA zet zich uit propagandistische motieven af tegen de eerder bestaande en in hun oogjes rijkere orde zonder enig inzicht op het volgende hoofdstuk van de problemen wat de nieuwe orde weer met zich mee gaat brengen.
Ons "knappe" Euro Franske weet het immers per definitie altijd beter als zijn critici.
We weten bij voorbaat al niet wat er achter wordt gehouden op de "niveau", maar er rijzen steeds meer vermoedens van partijpolitieke belangen van "ons Franske".
@50 Je maakt een denkfout. Die Tesla vraagt hetzelfde vermogen als 10 huishoudens op dat moment. Geen snelladers toestaan zou enorm helpen, maar dat schrikt potentiële kopers af. Beperking van het gewicht, vermogen en de maximale snelheid van elektrische auto's is ook een effectieve maar impopulaire optie.
@50 15000 km vraagt ongeveer 4000 kWh. Een warmtepomp ongeveer 6000 kWh. Een gezin met twee Tesla's en een warmtepomp verbruikt ongeveer 17500kWh aan electriciteit. Dat is meer dan het vijfvoudige van nu.
@50 Een Tesla Supercharger heeft een vermogen van 90kW, vergeleken met een huishouden is dat het 14 voudige! Dan duur het nog meer dan een uur voordat de accu vol is, da's veel te lang voor de gemiddelde 'tijd = geld' Teslarijder. Op naar de Hypercharger!
De gemiddelde burger begint nu door te krijgen wat hij al vermoedde.
@57 , nee, Plasterk het het over verbruik i.p.v. vermogen. T.a.v. vermogen, laders worden slim en zullen de laadstroom terugschakelen wanneer er congestie dreigt. Kan ook makkelijk als de auto's in de wijk 's nachts geladen worden. Over vermogen, bij een gemiddeld verbruik van 3500 kWh is het gemiddeld vermogen 400 W. Met dat in het achterhoofd kan je dezelfde onzinuitspraken doen als een oven (aansluitwaarde 3600W) verbruikt net zoveel vermogen als 8 huishoudens. Een waterkoker verbruikt net zoveel vermogen als 5 huishoudens.
@58 , het gaat hier om de Tesla en die rijden 6 km op 1 kWh en geen 1 op 3,75. Het warmepomp verbruik klopt ook niet, uitgaande van een gemiddeld gasverbruik van 1.430 m3 en een netto rendement van 8,8 kWh per m3 verbrand gas zou een warmtepomp met een SCOP van 4 3.146 kWh verbruiken. De praktijk is echter dat mensen met een warmtepomp eerst hun huis beter isoleren waardoor het werkelijke verbruik minder is. Mijn warmtepomp verbruikt ca. 1000 kWh per jaar terwijl ik daarvoor (voor isolatie) 1000 m3 gas per jaar verstookte.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
Wat gebeurt er wanneer lithium in aanraking komt met water (Tesla batterijen zitten er vol mee):
@59 , LOL, alsof huishoudens een supercharger voor de deur hebben. Een huishouden met 3x25A heeft 17.250 W aansluitcapaciteit. Superchargers worden niet in de wijk bij de standaard trafohuisjes aangesloten maar met dedicated verbindingen en een eigen travo aan het middennet gehangen.
Daarnaast, de 3e generatie superchargers laden met 250 KW bij iig model 3 oftewel 1600 km per uur bijladen op de piek wanneer de accu nog leeg is.
Nog een mooie uitleg over accu's met lithium:
@60 2kW is gemiddeld genoeg voor een woning, daar houdt de leverancier ook rekening mee. Het probleem is dat snelladers het maximum nastreven. 50 kW bijvoorbeeld, dat is 125 maal 400W. Plastek zit helemaal niet zo fout als jij suggereert.
Als het netwerk gebouwd is op 2kW maximaal, en de lader is bijvoorbeeld beperkt op 20kWh, dan heeft die Tesla het vermogen van 10 huishoudens nodig. Dat is ook het getal wat de netwerkbeheerders noemen.
Veel Teslarijder hebben 25kW per 100 km nodig. Dat is ook logisch als je leest dat een elektrische auto gemiddelde 20kWh nodig heeft, een Tesla is heel wat zwaarder, zowel kwa gewicht als vermogen.
Mensen met auto van een ton of meer wonen vaak in woningen/villa's die meer dan 2000 m3 gas verbruiken, 6000 kWh voor de warmtepomp is dan niet teveel, zeker niet als die in de zomer ook voor koeling wordt gebruikt.
@67 , jawel Plasterk had als wetenschapper beter moeten formuleren.
Je hoeft mij verder niet uit te leggen hoe het echt werkt, ik heb een elektrotechniek achtergrond dus snap het prima.
Verder blijf je volhouden dat huishoudens straks allemaal full pull vermogen trekken en negeer je compleet de ontwikkelingen op het gebied van slimme laders die randvoorwaardelijk zijn voor de inpassing van EV's.
De meest verkochte Tesla is overigens de model 3 en die verbruiken geen 25 kWh/100 km maar 17 kWh/100 km en is daarmee een van de zuinigste EV's.
Wat warmtepomp betreft zit je weer fout. Moderne warmtepompen hebben een SCOP die veel hoger dan 3 is (jouw 2000m3 = 6000 kWH voorbeeld). Ik haal rond de 5 met een lucht water warmtepomp.
Voor iedere gelukszoeker ook, en voor iedere EU bureaucraat ook.
Plaskerk is een klootzak, toen ie de macht had, was ie een grijze stille muis.
Nu heeft ie overal een grote bek over,
Plasperk IS veratwoordelijk voor criminele biomassa groen stroom, immers toen was ie stil samen met zijn Jihad partij.....
En elke burger kon 10 jaar geleden voorzien dat het electrisiteits netwerk enorme upgrades nodig had, maar Plaskerk toen ie in 2e kamer zat niet........
Maw Plaskerk heeft zijn werk niet gedaan, en geeft nu anderen de schuld.... looser.....
Kopen die oudjes toch een Tesla. zit een prima verwarming in, de stoelen zijn verstelbaar, zitten ook nog eens comfortabel en je hoeft de motor niet eens te laten lopen, om het lekker warm te krijgen. Stekker in het stopcontact en klaar is Kees. Welterusten.
@65 Niks lol. Waar die supercharger ook staat, hij heeft een vermogen nodig dat dat van huishoudens ver overtreft. De meeste huishoudens hebben nog altijd een éénfase aansluiting van 25 of 30A (7kW).
Vooral op het platteland, waar de meeste zonnepanelen staan, loopt men nu al tegen de grenzen aan. Het ligt er aan waar je precies woont en hoeveel overcapaciteit er is.
Ik heb een familielid bij een netwerk. Er moeten vaak enorme investeren worden gedaan om soms maar één huishouding dat en zonnepanelen en een Tesla heeft te voorzien van voldoende capaciteit.
@72 klopt maar was te voorzien.
Je hebt enorme grote snelwegen en aftakkingen aan electricitiet nodig, was al 10 jaar bekend.
Maw er moet een masterplan komen om dat te genereren zonder dat burger de rekening krijgt.
Telecom partijen leveren aan klanten ook geen OC3 of 2mb aan, nee dit is 10G of 100G.
Met data ging het hetzelfde.
@68 Goed lezen graag. Mensen met een warmtepomp gaan die waarschijnlijk ook gebruiken voor de naar verwachting warmere zomers. Ik weet uit ervaring met kleine airco's in Azië hoe groot het stroomverbruik dan wordt.
Trouwens airco's in auto's zijn ware stroomvreters vanwege de luchtverversing en de geringe isolatie.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.