Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen: ‘Altijd informeren, Ajax heeft goede contacten met Raiola’

Laatste update:

Valentijn Driessen is ervan overtuigd dat Mohamed Ihattaren open staat voor een transfer naar Ajax, zo laat hij weten op de website van De Telegraaf. Driessen ziet de PSV-middenvelder als kandidaat om Hakim Ziyech na dit seizoen op te volgen, terwijl hij ook Calvin Stengs een goede optie vindt om Ajax te versterken. Volgens de chef voetbal van de krant is Ihattaren voor een relatief laag bedrag op te halen bij PSV.

Driessen zou Ihattaren een heel goede optie vinden voor Ajax. “Ihattaren is ook niet zo duur, want die voetbalt volgens mij nog voor een jeugdcontract. Zijn contract is misschien wel wat bijgesteld, maar die is voor redelijk weinig op te halen”, zegt hij in een video op de website van de krant over de achttienjarige Ihattaren, die tot medio 2022 vastligt in Eindhoven. “Stengs is ook al international en die zit al in een verdere fase in zijn carrière. Ik denk dat dat een ideale vervanger is voor Ziyech.”

Ihattaren en Stengs worden vertegenwoordigd door zaakwaarnemer Mino Raiola. “Zeker informeren”, reageert Driessen. “Ajax heeft ook goede contacten met Raiola. Als dit soort buitenkansjes zich voordoen, moet je gewoon toeslaan.” De verslaggever denkt dat Ihattaren een overstap naar Ajax wel ziet zitten. “Als hij weet dat Ajax Champions League speelt en hij daar een goede kans maakt om aan spelen toe te komen, dan zal hij daar ongetwijfeld oren naar hebben. Waarom niet?”

Driessen vindt dat clubs als PSV en AZ niet bij voorbaat moeten zeggen dat ze niet meewerken met een transfer naar Ajax. “Op het moment dat Ajax genoeg geld biedt en die jongens een bepaald toekomstperspectief voorhoudt... Bij AZ hebben ze een minder toekomstperspectief dan bij Ajax”, stelt hij. “Bij Ajax speel je bijna gegarandeerd Champions League. Dan kom je als speler op een heel ander niveau terecht en dat kan je een speler niet ontnemen.”

Van Stengs verwacht Driessen dat hij graag naar Ajax zou willen. “Die jongen zal echt zeggen dat hij van AZ naar Ajax wil, omdat hij op een hoger niveau wil voetballen en Ajax speelt op een hoger niveau. Dan kan je hem wel verkopen aan Brighton, maar dan kom je daar op de bank. Wat heeft zo’n jongen dan bij Brighton te zoeken? Omdat AZ niet wil dat hij naar Ajax gaat? Ik vind dat je ook moet kijken naar de ontwikkeling van de speler. Het is jouw speler en daar ben je trots op, maar de volgende stap ontneem je hem? Omdat je liever hebt dat hij niet naar Ajax gaat, maar naar Hoffenheim of weet ik veel wat voor club. Dit zijn geen jongens die direct bij Tottenham Hotspur kunnen aanklampen.”

Denk jij dat Mohamed Ihattaren PSV zou verlaten voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sinds wanneer heeft Ajax goeie contacten met Raiola? Dacht dat de connectie juist onderkoelde was geraakt.

14 februari 2020 om 18:02

Dat valt wel mee, elke club heeft strubbelingen met een zaakwarnemer wanneer die een speler weghaalt die de club eignelijk niet had willen laten gaan. Maar sinds Kluivert is Ajax er pragmatischer in gaan staan, ze kunnen het toch niet voorkomen en zijn nu gewoon duidelijk in de vraagprijs. Zal je komende zomer met Gravenberch ook gaan zien, wil die perse weg, prima maar dan zal wel de vraagprijs betaald moeten worden.

14 februari 2020 om 18:21

Valt denk ik wel mee. Overmars is een zakenman en raiola ook. Denk dat ze het goed geacheiden kunnen houden.

14 februari 2020 om 18:38

Tijd van Jol kan ik alleen bedenken, toen kon Raiola aanleveren wie hij wilde en weer stevigere vinger in Nederlandse markt krijgen. Goede contacten klopt ook wel want hij kent natuurlijk de mensen bij Ajax maar goede verhouding lijkt me niet echt.

14 februari 2020 om 19:09

@Wolterx,

Raiola kijkt niet perse naar personen maar naar plekken waar veel te verdienen valt. En bij Ajax valt voor Raiola veel te verdienen. De talenten die bij Ajax spelen gaan voor grote sommen geld naar het buitenland met interesse van heel veel clubs. Voor Raiola is dat geweldig omdat hij bij elke club het salaris voor de speler en zijn eigen bedrag op kan dringen. Terwijl Ajax ondertussen redelijk makkelijk is, die zeggen: voor 75 miljoen mag de Ligt weg en verder willen we niets horen.

14 februari 2020 om 19:32

Hoe dat achter de schermen gaat is lastig te zeggen natuurlijk. Als je kijkt naar de transfer van de Ligt heeft Ajax niets te klagen. Over kluivert waren ze natuurlijk niet happy, maar de transfersom voor een 17 jarige speler met een aflopend contract was dan weer prima.

14 februari 2020 om 22:57

Het ging volgens mij ook vooral om inkomende transfers. Ik meen me te kunnen herinneren dat Ajax een statement gaf waarin het zei geen zaken meer te doen over een inkomende transfer met spelers die bij Raiola onder contract staan.

Elke keer verbaas ik me opnieuw over Valentijn. Het mag toch duidelijk zijn dat na het informeren van Ajax naar Bergwijn, PSV duidelijk nimmer topspelers wil verkopen aan Ajax. Het ligt te gevoelig, wordt door de achterban als een nederlaag gezien. Het heeft geen enkele zin voor Ajax om olie op het vuur te gooien door nu te gaan informeren naar Itharen. Itharen kan alleen naar het buitenland als hij weg wil bij Psv.

14 februari 2020 om 18:11

Met geld is echt alles te koop. Heb je ook nog een speler die zijn zinnen heeft gezet op een bepaalde club, dan kunnen er echt wel dingen gebeuren hé. Tevens loopt zijn contract door tot 2022. Als Ajax nu al een lijntje uitgooit en hij wilt op zijn 19e perse naar Ajax dan moet PSV keuzes gaan maken

14 februari 2020 om 18:13

Ach schei toch uit met die onzin. Jij, en waarschijnlijk, de gehele achterban van AZ en PSV wíl dit soort spelers niet verkopen. Feit is gewoon dat wanneer zo'n jongen oren heeft naar een stap hogerop en Ajax biedt hem deze kans, hij zal vertrekken. Ihattaren in dit voorbeeld zal zijn hakken in het zand zetten om een transfer te forceren. Werkt PSV niet mee, dan zal zijn waarde enorm dalen + je hebt een ontevreden speler. Bovendien zullen toekomstige talenten wel 2x nadenken voor ze bij PSV tekenen, vooral omdat Ajax alleen maar verder zal gaan weglopen bij de concurrentie. PSV moet genieten van Ihattaren nu het nog kan. Bayern is het voorbeeld dat uiteindelijk de rijkste en machtigste club met de speler in kwestie vandoor gaat tenzij de speler zelf niet wil!

14 februari 2020 om 18:24

Schei toch zelf uit met jouw onzin, lekker aannames doen over wat spelers vinden en willen. Je gaat te hard van stapel met je Bayern vergelijking. Natuurlijk draait het nu beter bij Ajax, maar PSV is echt nog niet knock-out geslagen. Genoeg kwaliteit en kansen om ons nog terug te knokken, reken jezelf maar nog niet rijk. Daarnaast zal Mo echt wel voor hetzelfde geld naar topclubs in het buitenland kunnen en met zijn kwaliteiten ook veel kansen hebben om veel minuten te maken.

14 februari 2020 om 18:49

Bayern is 8 keer achter elkaar kampioen geworden. Ajax was tot vorig jaar vijf jaar geen kampioen geworden in Nederland. Totaal uit het lood geslagen vergelijking.

14 februari 2020 om 18:53

Een stap hogerop en dan Ajax noemen. Je ziet nu al hoe Ajax er voor staat als Tadic niet in zijn beste vorm steekt en Ziyech er niet bij is. Alsof Ajax mijlenver voor staat op de rest na hu 2 gelijke spelen en 3 nederlagen deze competitie.denk jij echt dat talenten niet bij PSV gaan tekenen omdat PSV ze niet aan Ajax zou willen verkopen???

14 februari 2020 om 19:05

@el jefe heb jij je comment getypt tijdens een ronde in de droomvlucht in de Efteling? Eerst waren het zogenaamd Malen en Bergwijn en nu Ilhattaren. Ik verwacht ook niet dat hij er zelf oren naar heeft. En in het uiterste geval dat hij dat wel heeft gaat de directie echt niet verkopen. Misschien voor een bedrag van 50 miljoen of iets achterlijks hoog. Ook is een ‘ontevreden speler’ die slecht presteert ook totaal bullshit als PSV ilhataren nog aan zijn contract houdt. Een speler gaat echt niet slecht spelen gezien de speler in kwestie zelf ook nog een leuke transfer wil maken na zijn contract. Maargoed geloof wat je geloven wilt. Je weet normaliter wat er gebeurt wannneer ons Valentijn wat ongefundeerds, met onderbuikgevoelens uitspreekt..

14 februari 2020 om 19:08

Psvgil/ het is een voorbarig bericht, maar de eerste tekenen zien er slecht uit voor jullie. Ajax straks met CL voetbal en Mo maar een contract tot 2022. Die is echt wel op te pikken voor een Bergwijn bedrag in de zomer

14 februari 2020 om 19:08

Ik denk persoonlijk dat hij een sterk verbetert contract afdwingt bij PSV. Met daarin goede afspraken dat een transfer naar een mooie buitenlandse club wordt gegund mocht de tijd rijp zijn.

14 februari 2020 om 19:13

InsideRMadrid / laten we dan hopen dat Spurs bereid is om nogmaals een Bergwijn bedrag te betalen 😉.

14 februari 2020 om 19:37

@psvgillingham, ik vind het knap dat je nog op een serieuze en respectvolle manier hierop ingaat. Er blijft altijd een groep fanatieke Ajax-supporters die denken dat elke voetballer op de wereld er naar smacht om bij Ajax te voetballen. Het zal me niets verbazen als El Jefe denkt dat zelfs Messi zijn carrière wil afsluiten bij Ajax. Gelukkig zijn de meeste Ajacieden hier niet zo arrogant of bekrompen als El Jefe. Je kan namelijk ook trots zijn op je club zonder die achterlijke arrogantie. Zo zijn er Ajacieden die wel realistisch en objectief kunnen reageren. Dat zijn de supporters waar je leuke discussies mee kunt houden.

14 februari 2020 om 19:40

Ik ben het wel oneens met het Bergwijn bedrag waarmee je lijkt aan te geven dat je het een mooi bedrag vind. Een van onze beste spelers met een langdurig contract in de winter laten vertrekken naar een club die een enorme bankrekening heeft. Die 30-32 miljoen was in mijn ogen veel te weinig.

14 februari 2020 om 19:44

Haha, natuurlijk ben ik het daar ook niet mee eens, was meer een manier om mijn argument van marktconcurrentie te versterken 🙂 Ik ben er verder ook wel gerust op dat Mo bijtekent en zeker meer gaat opleveren! Overigens eens met je punt dat er genoeg Ajacieden zijn die er een goede kijk op hebben, laten we dan ook idd vooral die serieus nemen. Wat betreft Bergwijn is het trouwens lastig. Ik ben vooral teleurgesteld geweest in wat Bergwijn heeft kunnen brengen en nu kan je iig (met aardig wat geld) weer verder en verantwoordelijkheden verschuiven naar anderen die eventueel beter kunnen gaan presteren dan Steven. Dat Madueke bijvoorbeeld nu meer kansen gaat krijgen vind ik echt schitterend. Daar heb ik wel vertrouwen in.

14 februari 2020 om 18:22

Je moet alleen niet vergeten dat Ihattaren zelf ook wat te zeggen heeft.Ik zeg niet dat het zo is, maar stel dat hij echt naar Ajax zou willen, dan zou het zomaar een arbitrage zaak kunnen worden.

14 februari 2020 om 18:31

Geen poot om op te staan? Volgens mij staat hij gewoon onder contract. PSV kan hem gewoon aan zijn contract houden hoor! De enige oplossing is dan de arbitragecommisie.

14 februari 2020 om 18:33

Werd ook bij bergwijn gezegd, echter zie je dat de buitenlandse (sub) topclubs dan gwn snel een deal willen maken

14 februari 2020 om 18:50

Voor hetzelfde geld heeft hij zich net als Bergwijn kapotgelachen om Ajax Tottenham. Dit zegt allemaal helemaal niets.

14 februari 2020 om 22:12

Memphisdepay: niet als ie een jeugdcontract heeft. Dan kan ie zich aanzienlijk verbeteren en zal bij een arbitragezaak zijn contcract ontbonden worden of een gelimiteerde transfersom bepaald worden.

14 februari 2020 om 18:28

Kinderachtige instelling. Je kunt altijd onderzoeken of er een mogelijkheid is om een oplossing te vinden waar alle partijen beter van worden. Psv bevindt zich op dit moment niet in de beste fase, en dan kan het zijn dat je emoties opzij moet zetten in het groter belang. Dat wil niet zeggen dat ze in dit geval deze speler moeten verkopen, maar bij voorbaat iets uitsluiten om emotionele gronden is onverstandig.

14 februari 2020 om 18:40

Er is werkelijk waar geen enkele goede reden om Mo aan Ajax te verkopen. Als je vervolgens zegt dat een hoog bod van ajax een goede reden zou zijn van, laten we zeggen, 40 miljoen, dan moet je je afvragen waarom Ajax zo veel geld zou neerleggen voor 1 speler. Als jouw antwoord is dat Mo exceptioneel goed is en dat bedrag waard is, dan is de logische conclusie dat de rest van de wereld, of ten minste 1 of 2 clubs, dat ook gezien hebben. Clubs die makkelijker dat soort bedragen neerleggen en op een hoger niveau spelen. Als jouw antwoord is dat Mo eventueel ontzettend graag naar Ajax zou willen en daardoor het oneerlijk zou zijn tegenover hem dan vraag ik je vriendelijk om wat realistischer te kijken naar de verhoudingen tussen PSV en Ajax en niet al je conclusies te verbinden aan een recente korte periode waarin het slecht gaat met PSV en goed met Ajax. Zo snel zijn jullie nog niet van PSV af. Daarnaast is het gebaseerd op niks. Bergwijn was ook zogenaamd klaar om een transfer naar Ajax te forceren. Dat gezwets van Valentijn is ook achteraf niet meer dan stront gebleken. Echter is deze clown wel weer trending geweest, zoals hij nu weer een poging waagt.

14 februari 2020 om 18:49

Wat een verhaal zeg. Over het algemeen ben ik het niet met Valentijn Driessen eens. Maar dat wil niet zeggen dat alles wat hij zegt altijd onzin is. Hoe meer je roept hoe groter de kans dat er iets zinnigs tussen zit. In dit geval kan ik me wel vinden in zijn redenering op dit moment. Ik suggereer daarmee niet dat psv mo wil of moet verkopen. Het enige wat ik zeg is dat het niet verstandig is om welke mogelijke transfer naar welke mogelijke club dan ook uit te sluiten puur uit emotionele gronden. Vervolgens kom jij met een hypothese die volledig gestoeld is op emotie. Ironisch?

14 februari 2020 om 18:58

Ik geef jou twee redenen waarom PSV bij voorbaat een transfer van Mo naar Ajax kan uitsluiten. Verder geef ik aan dat het gebaseerd is op niks. Dat is geen "emotionele hypothese", dat is een observatie. Een eventuele transfer van Mo naar Ajax is prima gesprekstof voor in de kroeg, maar er is vooralsnog geen enkel signaal van wederzijdse interesse.

14 februari 2020 om 19:11

Lees nog eens mijn eerste reactie. Daar zeg ik toch, dat wil niet zeggen dat ze in dit geval deze speler moeten verkopen. Ik ga hier op een algemene stelling in dat psv nooit zijn topspelers aan Ajax zal verkopen omdat dit gevoelig ligt. Ik zeg helemaal niet dat psv deze specifieke speler moet verkopen. Ik zeg alleen dat het in de regel uitsluiten van een transfer gewoon niet verstandig is. Vervolgens doe je allemaal voorstellen gebaseerd op aannames. Waarom?

14 februari 2020 om 19:24

Ik snap jouw punt. Echter gaat dit topic over het specifieke geval van Mo en geef jij aan dat het best zo kan zijn dat PSV haar emoties opzij moet zetten voor het groter belang omdat het nou eenmaal minder gaat nu. Dat kan idd zo zijn. Mijn reactie is vervolgens dat het in dit geval niet zo hoeft te zijn en daar geef ik twee redenen voor. Daarnaast probeer ik Driessen nog even af te branden omdat ik hem een slechte journalist vind. Ik snap jouw punt en het is een prima punt, maar in dit geval zijn er genoeg redenen waarom PSV in het geval van Mo bij voorbaat nee kan zeggen. Als jij vervolgens in mijn betoog alleen aannames en hypotheses gebaseerd op emotie ziet dan kan ik verder niet meer helpen met het uitleggen van mijn punt.

14 februari 2020 om 19:42

Dat Driessen een waardeloze journalist is kan ik me zeker in vinden. En er zullen meer dan genoeg argumenten zijn om deze speler niet te verkopen, ongeacht welke club. Ik ga hier niet op het artikel in, maar op de stelling van Speedy. Daarin geef ik aan dat het in het algemeen onverstandig is om puur uit de emotionele gronden een transfer uit te sluiten. Niet betekenend dat deze speler verkocht moet worden. Op het moment dat er interesse zou zijn is het aan het bestuur van psv om een afweging te maken. Waarom ik er van uitga dat je emotioneel reageert is omdat je vanaf je tweede zin allerlei aannames doet over argumenten die ik helemaal niet aanvoer en daar vervolgens allerlei hypothese op loslaat. Dat betekent dat jij zelf met deze argumenten bezig bent, om ze vervolgens bij mij in de mond te leggen. Persoonlijk zie ik niet in waarom psv deze speler zou verkopen, maar ik ben geen bestuurder bij psv.

14 februari 2020 om 19:49

Dat klopt, ik vind het leuk om me te verplaatsen in de argumenten van een ander. Het was ook niet zo zeer een voorspelling van jouw argumenten, eerder een voorspelling van de beste argumenten in dit debat. Deze beste argumenten wilde ik dus al weerleggen om uit te leggen dat in dit geval PSV bij voorbaat nee kan zeggen. Conclusie is denk ik dat mijn reactie meer een verlengstuk was op die van jou en geen persoonlijke aanval was oid.

14 februari 2020 om 20:04

Daarmee maak je het voor mij, als gesprekspartner niet makkelijk natuurlijk. Goed. Ik denk dat we het er beiden over eens zijn dat deze speler lekker bij psv moet blijven. Laten we het daar op houden.

14 februari 2020 om 22:25

@PSVGillingham, je hebt helemaal niet het beste argument gebruikt. Waarom zou Ajax 40 miljoen neerleggen, tijd, plaats en behoefte. Dat Ajax zoveel neerlegd, betekend niet automatisch dat (sub) topcluvs uit topcompetities dat ook gaan doen. Het is namelijk de vraag of zij een dergelijke speler nodig hebben omdat er een gat is gevallen of omdat het leuk is om erbij te hebben. Meest simpele voorbeeld, PSV is in verhouding waarschijnlijk bereid om een heel stuk verder te gaan voor een goede verdediger dan Ajax, simpelweg omdat PSV hem harder nodig heeft.

15 februari 2020 om 00:45

Hmm ik vermoed dat van alle topclubs er echt wel een paar tussen zitten die een uitzonderlijke creatieve speler die rechtsbuiten en op 10 kan spelen voor 40 miljoen willen ophalen. Mo staat ook al jaren bekend als een gigantisch talent dus die wordt denk ik wel goed in de gaten gehouden. Overigens zeg je dat dat niet een van de beste argumenten is. Volgens mij zegt toch echt iedereen hier dat geld uiteindelijk bepaalt en PSV geen hoog bod van 40 miljoen kan weigeren. Of wat zijn volgens jou nog betere argumenten dat hij naar Ajax zou gaan?

14 februari 2020 om 18:45

Dat noem ik drogredenen. Er zijn immers legio voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat wanneer de club het juiste bedrag betaald en de speler zijn zinnen heeft gezet op die club, er een akkoord kan komen. Ookal is het een directe concurrent. Om er een paar te noemen: Lewandowski, Hummels, Gotze, Griezmann, Sterling, Tevez, RVP, Zlatan, Vermeer.

14 februari 2020 om 18:56

Vermeer is geen goed voorbeeld want die profiteerde van een blunder van Overmars. Overmars had een bedrag genoemd zonder voorbehoud van club te maken waardoor Vermeer relatief goedkoop naar Feyenoord kon.

14 februari 2020 om 22:31

Geen blunder van Overmars. Smerig spel van Vermeer. Hij was er blij mee en ik hoop voor hem dat hij een icoon wordt bij Feyenoord. Bij Ajax is hij met die aktie gewoon afgeschreven. Dus hopelijk kan hij later lekker keeperstrainer worden bij Feyenoord. Bij Ajax hoeft hij geen enkele rol te verwachten, pikt het publiek namelijk niet. Terwijl je echt gewoon de overstap kan maken als je het met open vizier doet. Zie Siem de Jong bv, of Charisteas. Ronald Koeman is zelfs bij ze alle drie coach geweest.

14 februari 2020 om 19:11

@SpeedyAFC: Ihattaren gaat ook echt niet naar Ajax, dat laat PSV echt niet gebeuren. Die moet nog gewoon minimaal 1 seizoen (misschien wel beter om een seizoen langer) te blijven bij PSV en PSV bij de hand nemen. Hij is nog zo jong, en Ajax is structureel geen niveau hoger dan PSV.

14 februari 2020 om 19:13

Ik weet niet of PSV geen spelers wil verkopen aan Ajax. Dat kun je ook niet afleiden uit het feit dat Ajax is gaan informeren bij PSV of berwijn te koop is.het enige wat je daar uit kan halen is dat PSV geen topspelers aan Ajax gaat verkopen voor een "vriendenprijsje" en dat is hun goed recht.bergwijn ging nu voor in totaal 32 miljoen. Als Ajax 5 miljoen meer had geboden denk ik dat PSV Berwijn naar Ajax had laten gaan. Maar Ajax gaat geen spelers halen voor 30 of 40 miljoen.

14 februari 2020 om 20:11

Olie op welk vuur? Alsof ze daardoor vijanden worden. Als het klopt wat Driessen zegt, zou ik zeggen niet geschoten is altijd mis. En als die speler ook wil, heb je als PSV niks te zeggen. Ja oke, tegenstribbelen tot de transfersom naar je zin is. Maar een speler houden die weg wil ( ik betwijfel overigens of Ihattaren überhaupt zou willen) heeft geen enkele zin.

14 februari 2020 om 20:38

Zoals Valentijn redeneert kan ik wel begrijpen. Stel dat Mo en/of Calvin of welke speler dan ook niet naar het buitenland willen maar een binnenlandse stap hogerop wil(ken) maken, dan begrijp ik dat het als verkopende club lastig is maar je gunt je spelers toch ook een goed vervolg van hun carrière? Bovendien heb je er zelf baat bij in de zin dat je uitstraalt naar je huidige en toekomstige spelers dat je met ze meedenkt. Zoals Ajax spelers langer wist te houden door niet alleen meer te betalen maar door ook af te spreken niet moeilijk te doen over transfersommen, zoals nu bij Ziyech. Ik zie zowel Stengs als Mo niet al een-op-een vervangers voor Hakim. Die is er niet, en zeker niet te betalen als die er al zou zijn.

15 februari 2020 om 01:40

Feit is. Ajax heeft veels te veel geld en PSV heeft geen ene cent te makken. Vergeet niet dat er afgelopen zomer er met geld is gesmeten en PSV zelfs geen Europa League meer speelt.al met al moet er bij PSV verkocht worden en moet er bij Ajax aangevuld worden. Bergwijn alleen was niet genoeg en de leegloop bij PSV zal pas net begonnen zijn.

Alsof psv hem laat gaan naar een directe concurrent. Die vragen dan direct 80 miljoen

14 februari 2020 om 18:08

En geef ze eens ongelijk. Maar het lijkt me dat vrijwel niemand meer naar Valentijn luistert. Kwal van een vent is het

14 februari 2020 om 18:27

Kan dat voor een speler die nog maar 2 jaar vast ligt. Heeft hij uberhaupt al een prof contract?

14 februari 2020 om 18:50

Lijkt me dat ze dat wel kunnen vragen. Sowieso zullen ze ajax niet willen versterken en zullen ze hem dan eerder naar engeland sturen oid als hij weg wilt. Logisch ook, als psv zijnde zou ik hem ook niet naar ajax laten gaan.

14 februari 2020 om 19:02

Dat gaat alleen in dit geval niet vanwege dat jeugd contact, waarschijnlijk heeft PSV voor Ihattaren op de dag van zijn 18 verjaardag een nieuw contract klaar liggen mogelijk is er zelfs al overeenstemming over dat contract en daarna kunnen ze inderdaad vragen wat ze willen. En terecht natuurlijk, dat doen alle clubs voor hun top spelers.

Echt lachwekkend dat deze man nog een podium krijgt. Buiten het feit dat hij veel onzin praat(zoals veel analisten) is hij rete irritant. Altijd de betweter uithangen. Daarnaast vraag ik me af of hij uberhaupt ooit az kijkt of dat hij samenvattingen kijkt van 6 maanden terug waarin stengs nog af en toe wel een leuke bal gaf. Laat stengs maar lekker in alkmaar blijven! Zwaar overschat

14 februari 2020 om 18:32

Inderdaad. Zo’n Idrissi is veel constanter en daar hoor je niets over.

14 februari 2020 om 19:58

Idrissi is dan ook 3 jaar en 10 maanden ouder. Bovendien is Stengs daar qua niveau nog niet, maar hij is wel completer en is bovendien multifunctioneel. Verder krijgt Idrissi wel degelijk aardig wat aandacht.

Valentijn, nooit te beroerd om onrust te creã£â«ren. Nu weer bij PSV en Az. Hij creã£â«ert ook zo zijn eigen nieuws. Wat een heerlijk vak toch.

Het is valentijnsdag en dat is goed te merken want man man man wat worden we weer doodgegooid met deze mafkees. Hoe kan je niet begrijpen dat AZ Stengs liever niet aan Ajax verkoopt? Dan heb je echt een plaat voor je hoofd. Ook raar dat hij van alle clubs Brighton noemt, op basis waarvan is dat, Alireza destijds?

14 februari 2020 om 18:11

Volgens Valentijn is het dus of Ajax, of Brighton en Hoffenheim inderdaad. Het komt dus niet bij hem op dat clubs als Valencia, Roma, Leverkusen, Everton etc ook interessant kunnen zijn.

14 februari 2020 om 18:26

De vraag is of deze spelers klaar zijn voor een stap naar die clubs. Zelfs bij een Brighton of Hoffenheim ben je niet zo zeker om aan spelen toe te komen. Een tussenstap binnen je eigen competitie is dan niet zo een gek idee. Normaal gesproken zou je dan naar Feyenoord, psv, of Ajax kunnen gaan om dan door te groeien en vervolgens naar het buitenland te gaan. Op dit moment is het helaas zo dat Feyenoord stelselmatig teleurstelt, en psv een mindere fase doormaakt. Dan houd je alleen Ajax over. Zo gek is het niet.

14 februari 2020 om 18:35

De stap is ook helemaal niet gek als je puur naar Stengs kijkt, want dan speelt hij inderdaad voor de beste club van Nederland en dat is voor hem een logische stap. Het punt is echter dat het voor AZ geen logische stap is omdat ze het gat tussen Ajax en AZ willen verkleinen. Het is daarom niet logisch om je talenten aan Ajax te verkopen als je kijkt naar het perspectief van AZ.

14 februari 2020 om 18:43

Maar ik geloof er niks van dat een AZ een speler niet naar Ajax laat gaan. Ze willen gewoon een maximale transfersom ontvangen en als Ajax die bied, dan gaat een speler naar Ajax. Waarom zou je Stengs voor 15 miljoen naar Ajax laten vertrekken als je van een Brighton 25 miljoen krijgt? Als Ajax ook die 25 miljoen zou bieden dan gaat AZ ook akkoord met het bod van Ajax. Echter is Ajax niet bereid om de bedragen die AZ wil en van andere clubs wel krijgt te betalen.

14 februari 2020 om 18:44

Dat hangt van de vergoeding af die daar tegenover staat, en of je daarmee jezelf kunt versterken. Met een goede scouting kun je wellicht meer winst maken dan door de speler te behouden.

Lijkt me niet van de grond te komen. Ten eerste zal PSV astronomische bedragen vragen. Ten tweede is die band met Raiola niet zo goed als ik me het goed herinner (zaak Kluivert, nu ook moeilijkheden met Gravenberg). En ten derde denk ik dat de stap PSV-Ajax niet echt is waar Ihattaren op wacht. Er is natuurlijk een niveauverschil, maar het blijft de zelfde competitie.

Ik weet wel zeker dat ie PSV zou verlaten voor Ajax: CL spelen en zo opstappen naar een mooie club in het buitenland. Dat zou tegenwoordig het pad van elk groot Nederlands talent moeten zijn om aan te haken bij de wereldtop

14 februari 2020 om 18:10

Je bent wel heel overtuigd zonder enige indicatie die naar buiten is gekomen. Je zou goed bij de telegraaf kunnen gaan werken, je hebt je profielnaam iig mee

14 februari 2020 om 19:08

@justpsv95; wat toevallig, daar werk ik al . Ajax is de meest voor de hand liggende stap omdat ze nou eenmaal CL spelen, daar kan niemand omheen

14 februari 2020 om 21:57

@ikweetalles nou en? Waar niemand omheen kan is dat niet iedereen bij het oh zo heilige Ajax wil spelen doe eens niet zo gebrainwasht mafkees. CL of niet. Die jongen is net 18 laat hem eerst maar eens de eredivisie kapot schieten bij PSV. Die jongen is niet dom en gaat nog genoeg CL spelen in zijn leven. PSV is een topclub die nu in een mindere fase zit en dat kan volgens seizoen misschien al omkeren. Hij is jong maar niet dom verder hoor. Daarbuiten zal PSV een astronomisch hoog bedrag vragen en dan moet ihattaren ook nog eens graag willen wat maar de vraag is.

14 februari 2020 om 18:10

Maar als je ziet dat Bergwijn ook vanuit PSV de stap naar Tottenham Hotspur heeft kunnen maken zou je kunnen concluderen dat je niet persé bij Ajax hoeft te spelen om een transfer naar een topclub in het buitenland te kunnen maken?je presenteert je bij Ajax misschien op een podium waar meer aandacht voor is, maar dan moet je wel spelen...

14 februari 2020 om 18:17

Er zijn mensen die zeggen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Wijnaldum heeft de absolute top bereikt via o.a. Feyenoord en PSV en ene Virgil van Dijk had de Nederlandse top niet eens nodig.

14 februari 2020 om 18:46

Laat het nou ook net zo zijn dat de wegen van Feyenoord (de Vrij), PSV (Strootman, Moreno) en Ajax (Kluivert) naar Rome hebben geleid.

14 februari 2020 om 19:03

Ken er wel meer deze eeuw die deze tussenstap niet nodig hadden: Stefan de Vrij, Robin van Persie, Dirk Kuijt, Memphis Depay, Mark van Bommel, Arjen Robben, Ruud van Nistelrooij, Giovanni van Bronckhorst. Waarom zou je ook per se van de ene Nederlandse topclub naar de andere moeten gaan?driessen lult ook volledig uit z'n nek, maar dat zijn we van hem gewend.

14 februari 2020 om 20:04

Ach ja, sommigen zijn zo wereldvreemd dat ze alles wat buiten Amsterdam ligt niet goed genoeg vinden. Er zijn inderdaad genoeg manieren om de top te halen zonder dat Ajax daarbij betrokken is. Het is echt schrijnend om berichten als die van "ikweetalles07" te lezen...

14 februari 2020 om 19:19

Waarom zou dat niet via PSV kunnen?ajax doet het fantastisch op dit moment. Maar er zijn in het verleden ook genoeg PSV spelers naar de absolute top vertrokken.

14 februari 2020 om 20:00

Ach ja, sommigen praten en schrijven tegenwoordig elke speler naar Ajax. Je moet als supporter wel enorm wereldvreemd of naief zijn als je denkt dat letterlijk elke speler naar Ajax wil. Ajax is geen eindstation in Europa en gaat dat waarschijnlijk ook nooit worden...

Waarom zou die jongen dat willen? En het is ook niet nodig. Zie Depay, Bergwijn, Lozano. Via psv komt hij ook wel bij een mooie club.

Tsja weet je, Ihatarren zou bij een Ajax snel een grote speler worden. Met betere spelers om zich heen en wellicht ook vaker in de CL spelend. Maar of dit gaat gebeuren zal moeilijk worden. Of Ajax wil echt 30 miljoen neerleggen. Maar dan nog is het een slimme zet. Deze jongen gaat straks zo weg voor 70 miljoen. Hij is nog maar 17 jaar.

14 februari 2020 om 18:11

Psv gaat hem echt niet voor 30 miljoen verkopen, en al helemaal niet aan een concurrent (ondanks dit slechte jaar)

14 februari 2020 om 19:21

Volgens mij heeft Driessen daar helaas voor PSV wel een punt, jeugdcontracten zijn een stuk makkelijker af te kopen. Dus voor PSV te hopen dat ze hem zodra hij 18 wordt een nieuw contact kunnen laten tekenen.

14 februari 2020 om 20:11

Wat ik op de psv site zag willen wachten ze tot madueke 18 is om beide contracten te verlengen

14 februari 2020 om 18:15

Ik denk ook niet dat Ajax hem voor 30 zal kunnen kopen. Dit is het allergrootste talent wat momenteel op de velden in Nederland rondloopt. Na PSV kan hij zo naar de absolute top.

14 februari 2020 om 20:06

Ajax is Ziyech al kwijt en de kans is aardig aanwezig dat ze Onana en Van De Beek ook nog kwijtraken. Dan blijft er ook niet meer veel bijzonders over. Ook Ajax gaat het volgend jaar best moeilijk krijgen, want spelers als Ziyech en Onana vervang je niet zomaar. Dit Ajax is al een stuk minder dan het Ajax van vorig seizoen.

14 februari 2020 om 20:12

Dit dus, alleen lijkt een klein groepje de realiteit verloren. Met geld win je geen prijzen, wanneer je het niet goed uitgeeft.

14 februari 2020 om 20:43

De vijver blijft sowieso relatief klein. Ajax kan geen topspelers betalen zonder enorm veel risico te nemen en blijft afhankelijk van voltreffers en/of grote talenten uit de opleiding. Echter zijn die talenten ook niet van de 1 op andere dag structureel belangrijk. Dat heeft ook tijd nodig. Zo'n Martinez is bijvoorbeeld een goede speler, maar niet van het niveau van spelers als Ziyech, De Jong of De Ligt. Bovendien moet je dan maar hopen dat je geen tweede Alvarez haalt.

Haha dit is, sinds het vertrek van Ziyech, het derde artikel waarbij een artikel/column van de Telegraaf/Valentijn wordt aangehaald waarin wordt aangegeven dat Ajax Ihattaren moet kopen. Het ligt er een beetje dik bovenop.

14 februari 2020 om 18:13

Zegt Driessen dit nou vier keer per week, of is dit allemaal uit hetzelfde stukje?

14 februari 2020 om 18:20

Ik vermoed dat Driessen het ondertussen inderdaad al een keer of 4 heeft geroepen.

14 februari 2020 om 18:24

Nee het is weer een nieuw stuk nu. Wat een kerel. Tot en met augustus wekelijks dit gezeik van hem aanhoren

Normaal ben ik het niet eens met Driessen maar hij heeft hier wel een punt hoor. PSV wordt weer geen kampioen en gaat weer CL mislopen terwijl Ajax hoogstwaarschijnlijk weer de CL ingaat en daar honderd keer meer mogelijkheden liggen om je te ontwikkelen als Ihataren zijnde. Het buitenland is veel te vroeg voor zo een jongen maar Ajax zou een perfecte stap voor hem zijn. Hij is nog niet uitgeleerd in de eredivisie en zal dan ook te maken krijgen met CL wedstrijden waarin hij zichzelf veel beter kan ontwikkelen. PSV lijkt een zinkend schip te worden.

Wat betreft Stengs, die vind ik de laatste tijd echt niet bijzonder en zou die als Ajax zijnde links laten liggen en liever voor een buitenlandse parel gaan. Anthony bijvoorbeeld.

14 februari 2020 om 18:16

Weer kampioen? Ze zijn net vier jaar geen kampioen geworden, nu weer een keertje tweemaal achter elkaar waarschijnlijk.daarnaast vraag ik me af waarom er bij Ajax meer mogelijkheden zijn, Frenkie en De Ligt zijn uitzonderingen, maar voor de rest gaan spelers van Ajax en PSV naar dezelfde soort clubs...bij PSV is hij de grote ster en speelt het team grotendeels in dienst van hem, moet bij Ajax nog maar blijken.verder gaat dit natuurlijk nooit gebeuren voor minder dan 40-50 miljoen en is het de vraag of hij naar Ajax wil gezien de opmerkingen van diverse Ajacieden op social media toen zijn vader op sterven lag/overleed.

14 februari 2020 om 18:33

Ajax 5 keer kampioen in de laatste 10 jaar en liggen nu op koers voor een back to back titel. Waarom er bij Ajax meer mogelijkheden zijn? Omdat Ajax een veel grotere kans heeft om CL te spelen volgend seizoen, op dit moment wereldwijd weer enorm naam heeft gemaakt door EL finale en CL halve finale en laatste 3 uitgaande transfers naar Barcelona, Juventus en Chelsea heeft gedaan. Voor enorme bedragen. Ajax spelers kan halen uit de Premier League en het salarislimiet weg heeft gehaald. We kunnen er lang over discussiëren maar PSV doet zulke dingen op het moment niet, los van de club zijn potentieel. Bij PSV is hij de grote ster inderdaad en bij Ajax zou hij dat niet zijn direct. Is dat niet juist de uitdaging voor zo een transfer?

14 februari 2020 om 18:38

Allemaal leuk en aardig met die meer mogelijkheden, echter wordt Ajax komende zomer ook uitgekleed. Ja enorm veel geld te besteden maar wie zegt dat ze functioneren? Kijk nu bij psv en ook Ajax (Marin, Alvarez).

14 februari 2020 om 18:53

Idd zullen Donny, Neres, Tagliafico en Onana waarschijnlijk vertrekken. Promes, Tadic, Martinez, Blind, Traore is alvast een mooie geraamte waar je verder mee kan. Vul daar een Ihataren en een Anthony aan toe en je hebt alweer een voor NL begrippen dodelijk team. Echter geef ik je wel gelijk met hoe aankopen zullen functioneren want Marin en Alvarez lijken pijnlijke missers te zijn.

14 februari 2020 om 19:25

Heel leuk op papier, maar dat is ook wat wij psv supporters dachten aan het begin van het seizoen. Echter valt het in de praktijk bijna altijd anders uit, dus grote kans dat het op papier blijft

En ik denk dat Gravenberch en Traoré wel open staan voor een overgang naar PSV!
Want een ramp die Driessen, droeftoeter!

Je wist dat dit gestook ging komen nadat Ziyech verkocht is. Ihattaren gaat voor Ajax veel te veel kosten als je kijkt wat je ervoor terug kijkt.

Hier spreekt de fan in plaats van de journalist. Mo én Stengs zullen beiden in de nabije toekomst niet bij Ajax spelen.

Informeren kan nooit kwaad inderdaad, maar ik zou er niet te veel van verwachten. PSV kan vragen wat ze willen en ze zijn zeker niet happig om hun grootste talent naar de concurrent te zien vertrekken. Dan zit je ook nog eens met Ihattaren die zelf kostte wat kost naar Ajax moet willen om een kans de maken dat het rond komt. Kortom het gaat gewoon niet gebeuren. Stengs hoef ik persoonlijk niet eens. Ten eerste is het een compleet ander type dan Ziyech. Hij teert te veel op een paar momenten in een wedstrijd en moet qua prijs/kwaliteit veel te veel kosten. AZ laat hem echt niet gaan voor onder de 20 miljoen en ik vind niet dat Ajax 25 miljoen+ voor Stengs moet betalen.

Ajax is voor 2 jaar nu echt een hoger niveau, maar dit kan ook zo maar weer anders. Laten we nou niet doen alsof ajax van wereld niveau is

Zie het allebei niet gebeuren. Zo'n overstap ligt erg gevoelig bij de achterban, waardoor PSV en AZ niet snel akkoord gaan met een prijs die voor Ajax nog acceptabel is. Ihattaren ligt bv nog twee jaar vast na dit seizoen, dan verwacht ik zeker richting Ajax een vraagprijs van 40 miljoen op zijn minst. Wat ik dan nog wel als een (enigszins) realistisch scenario zie is dat hij bij PSV blijft, niet bijtekent en na zijn contract een stap maakt. Ook daarvoor zie ik Ajax niet als de meest voor de hand liggende gegadigde: dan zijn er vaak ook wel buitenlandse clubs die financieel meer te bieden hebben. Maar als (en nee, dat is nog geen uitgemaakte zaak) Ajax de komende jaren steevast kampioen wordt en CL speelt, zijn ze natuurlijk wel een serieuze stap omhoog en dus een goede optie voor Mo.

Waarom praat iedereen als alternatief Stengs naar Ajax? Die is er nog lang niet klaar voor

14 februari 2020 om 18:58

waarom niet? hij is basisspeler bij een club die 3 punten achterstaat op Ajax en een heel groot talent. ik vind hem persoonlijk beter als Babel

14 februari 2020 om 19:01

Idrissi is toch ook beter dan Babel?

14 februari 2020 om 19:15

Ron Vlaar ook, zullen we die dan ook maar kopen? Stengs presteert de laatste tijd allesbehalve overtuigend - daar ga je niet miljoenen voor neertellen

14 februari 2020 om 19:35

Precies. Ik denk dat Stengs zeker een leuke speler kan zijn voor Ajax (en PSV), maar voorlopig nog niet een optie als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding. Althans, dat is als we van de prijs uitgaan die velen noemen (boven de 20 miljoen lijken de meesten wel in te schatten?).

14 februari 2020 om 19:27

Maar wie dan wel?ik denk dat Stengs een goede aankoop kan zijn.alleen wanneer AZ 25 miljoen wil hebben, of meer, en dat is hun goed recht, dan lijkt hij mij veel te duur.

Dat zou wel een hele mooie transfer zijn...liever vandaag nog dan morgen. Kan hij volgend seizoen lekker ballen in de CL, bij psv moet hij nog maar afwachten of hij Europees mag spelen....laat Stengs trouwens maar lekker in Alkmaar blijven.

Waar haalt Driessen toch iedere keer die onzin vandaan. Heeft zeker een dikke duim waar hij dit uitzuigt

En straks toont ajax interesse, gaat die dodo lopen huilen over uitschakelen van concurrentie, aankopen boven eigen kweek, wanbeleid, etc. Ihattaren lekker bij psv laten ontwikkelen, die praat nu al over buitenland en topclubs terwijl hij nauwelijks wat heeft laten zien. Boadu en stengs ook lekker bij az laten, die horen zich bij zo een grote topclub te ontwikkelen. Zie in beide ook meer spelers die bij psv passen qua speltype. In de spits heeft ajax al traore en brobbey die eraan komen. Als talent voor 10 komt unuvar eraan, liever een wat ervaren jongen als opvolger voor ziyech die daarna kan doorgroeien tot unuvar er kan staan. Wellicht zelfs tadic straks op 10 uitspelen

Valentijn heeft al de ballen verstand van Ajax , kan ie zich aub ook niet nog eens met PSV gaan bemoeien? Bergwijn zou toch ook zogenaamd naar Ajax gaan? Weten hoe dat is gelopen. Die hele Telegraaf is gewoon echt Engelse variant van de Dailymail, rioolpers en het wordt nog vaak serieus genomen als bron, gaat nergens over.

14 februari 2020 om 19:20

Hij heeft hier wel een punt.. Ik zie Ihattaren graag komen eerlijk gezegd.. Theoretisch de beste opvolger van Ziyech. Dus zo gek is het nog niet

14 februari 2020 om 19:54

@marchelloo020: Want dingen die V.driesen zeggen gebeuren ook vaak echt? Ik wil best geloven maar dan van een serieuze bron.....die ook echt betrouwbaar is.

In het kader van gelijke kansen, gelijke verdeling vind ik inderdaad dat gezien de samenstelling van de Amsterdamse bevolking, wij het best een Marokkaanse opvolger van Ziyech moeten halen. Gelukkig doen vrouwen nu even niet mee... Ik zeg Doen!

Krijg het idee dat Valentijn heel graag wil dat Ihattaren naar Ajax gaat. Er blijven maar berichten komen van hem over Ihattaren naar Ajax. Ik snap wel dat hij ergens over moet schrijven, maar 3 artikelen in evenzoveel dagen lijkt me een beetje overdreven.

Dat gezegd hebbende, kan me niet voorstellen dat Mo naar Ajax gaat. Ja, het gaat nu kut bij PSV, en ja hij zal er ff flink de pest in hebben hoe het nu gaat, maar hij is wel een kind van de club. Dan gaat hij eerder naar een topclub in het buitenland dan naar Ajax. Daarnaast zal PSV ook gewoon de absolute hoofdprijs verlangen van Ajax, die 40 miljoen die ze voor Zyech ontvangen zal dan niet genoeg zijn. En het lijkt me dat Ajax dat nooit gaat betalen.

14 februari 2020 om 19:21

20 miljoen voor een veredeld jeugdcontract is genoeg hoor... Ziyech was een aantal malen beste speler van de Eredivisie, Ihattaren is nog maar een broekie

14 februari 2020 om 19:29

Haha dat jij dat genoeg vindt moet jij weten. Uiteindelijk staat die onder contract bij psv en die buitenlandse (sub)topclubs leggen die 20 miljoen lachend neer

Valentijn is alleen maar bezig om spannende dingen naar buiten te brengen zodat het reacties oplevert en kranten verkoopt... maar goed, het is wel Valentijnsdag!!

Het Amsterdamse publiek kan heel kritisch wat Ziyech ook heeft ondervonden maar hebben ze je in hun hart gesloten dan gaan ze voor je door het vuur. Ik weet zeker dat Ihattare het zelfde gaat ondervinden, eerst een beetje sceptisch maar daarna een held.

14 februari 2020 om 19:58

Heb ik iets gemist?

Een groot talent. 70-80 miljoen zou een nette prijs zijn. Strik erom en weg. Is in potentie en leeftijd vele malen waardevoller dan Ziyech.

Hmmm. Gelukkig heeft Valentijn geen enkele inspraak over de manier waarop Ajax de opvolging van Zyech regelt. Ik betwijfel ook ten zeerste of Mo of Stengs ook maar enigszins in staat zijn om (een heel klein beetje) de Zyech-rol over te nemen. Zo simpel is dat niet.

eigenlijk zegt Valentijn dat Ajax de enige ploeg is die recht heeft op champions league voetbal, omdat je steeds de beste spelers van AZ, PSV kan wegkopen wordt je ongetwijfeld heel vaak kampioen en mag je dus Europees in de champions league spelen. En zo wordt het dus een self fulfilling prophecy..

Kan die man niet kappen met z'n onzin? Echt, wanneer Ajax interesse zou hebben dan melden zich ze netjes bij PSV of AZ. Wat Driessen wil kan mij echt niet interesseren.

Eigenlijk moet je hier niet eens op reageren. Waarom krijgt die kwal nog een podium? Heeft het zelden bij het rechte eind en gooit graag olie op het vuur.

Dit is echt de grootste onzin wat ik in tijden gelezen heb. Je denkt dat het niet erger kan met deze man maar hij wordt met de dag erger.

Zoals Valentijn redeneert kan ik wel begrijpen. Stel dat Mo en/of Calvin of welke speler dan ook niet naar het buitenland willen maar een binnenlandse stap hogerop wil(ken) maken, dan begrijp ik dat het als verkopende club lastig is maar je gunt je spelers toch ook een goed vervolg van hun carrière? Bovendien heb je er zelf baat bij in de zin dat je uitstraalt naar je huidige en toekomstige spelers dat je met ze meedenkt. Zoals Ajax spelers langer wist te houden door niet alleen meer te betalen maar door ook af te spreken niet moeilijk te doen over transfersommen, zoals nu bij Ziyech. Ik zie zowel Stengs als Mo niet al een-op-een vervangers voor Hakim. Die is er niet, en zeker niet te betalen als die er al zou zijn.

Dat gaat PSV nooit doen, die gaan zo'n speler niet voor een fooitje verkopen om de concurrent hem 1 a 2 jaar later te zien verkopen voor het 2 of drievoudige bedrag. Zijn ze wel gek. Geloof ook niet dat die jongen dat wil. PSV heeft hem met het overlijden van zijn vader keurig behandeld dan zal hij als beloning overstappen naar de grootste concurrent?

Ik hoop dat ajax berghuis haalt. Die staat er direct en loopt laatste tijd echt ziekelijk goed te voetballen. Hij heeft ook wat meer ervaring en dat is wel goed voor de ajax talenten. Itaharan laat psv nooit voor minder dan 35 miljoen weggaan dus dat is een utopie enneen droomverhaal van valentijn. Terwijl Ajax berghuis voor 25 miljoen plus percentage doorverkoop wel binnen heeft lijkt me. Berghuis is vioralsnog veel beter dan itaharan dus de keuze lijkt mij makkelijk. Stengs staat laatste tijd beetje stil in zijn ontwikkeling

Ik dacht dat Driessen en neutrale verslaggever speelde. Maar hij is bezig met zijn eerste team aan het versterken. Hij duidelijker kan je aangeven dat je voor Ajax bent en dus 100% niet onpartijdig bent. Één troost hij is niet de enige die bezig is Ajax te versterken ten kosten van de concurrentie. En hierna eer afgeven op PSV enz, en aangeven dat Ajax het zoveel beter doet. Of zit hij toch in bestuur/technische commissie/ scouting apparaat van Ajax en scharrelt hij bij de NOS bij?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren