De reclame is gemaakt door reclamebureau TBWA\NEBOKO.
Disneyland Paris en de kerstreclame van Albert Heijn zijn de winnaars van respectievelijk de Zilveren en Bronzen Loeki, de prijzen die speciaal voor de jubileumeditie van de reclameprijs in het leven zijn geroepen.
De reclame van Disneyland Paris draait om een jong eendje dat verslingerd raakt aan de Donald Duck. In de Albert Heijn-reclame is het kerstdiner te zien van supermarktmanager Ilse, een rol van actrice Randy Fokke.
Onder de andere genomineerden behoorden onder meer OHRA, Jumbo en PLUS. De prijzen werden uitgereikt in Theater Amsterdam.
De winnaars worden voor 50 procent bepaald door het publiek en voor de andere helft door een publiekspanel van onderzoeksbureau GfK.
Eerdere winnaars van de Gouden Loeki, die sinds 1995 wordt uitgereikt, zijn onder meer KNGF Geleidehonden (Pak die portemonnee), Albert Heijn (Het afscheid van filiaalmanager Van Dalen), KPN (Goeiemoggel) en Heineken (Walk-in Fridge). KLM was de eerste winnaar van de prijs.