@27 Geen idee. Net als jij. Anders had ik die allang aangedragen natuurlijk. Maar je denkt toch zeker niet dat v.d. Burg achterover leunt, geze...
@24Het probleem ligt dus bij de landen, waar de vluchtelingen het eerst de EU binnenkomen. Maar die laten ze lekker doorreizen naar noord-we...
Mooi zinloos speeltje voor mensen die niet meer weten wat ze met hun centen moeten doen. . . ...
@25 Maar Bop. . . . Jij ziet toch ook wel dat het niet goed gaan op deze wijze. . . Wat zou jouw oplossing voor dit asielprobleem zijn? ...
Ze ziet er redelijk aardig uit.(hoe ze er werkelijk uitziet weet je pas als ze uit bed komt. :D }Maar bloedmooi is voor mij toch wel heel ...
Waarom Eindhoven?Is het de schuld van andere stedendat er geen ASML is?...
@23Wel heel veel meer cellen voor dat tuig....
@24 Wat een hoop bullshit bijelkaar zeg....
@23Dat zou hij doen, maar daar is nog niets van terechtgekomen. Alle staatssecretarissen op dezs post hebben het allemaal laten liggen. Wèl m...
Het word tijd dat dit soort shit snoerhard word aangepakt....
Omdat het rendement van de panelen niet voldoende is. Ze kosten (het gewicht) meer qua verbruik dan dat ze opleveren.
Nog meer als klimaat freak rijden. Neen dank je.
* Verwijderd door de redactie *
@1 U schijnt er verstand van te hebben,dus wie ben ik om u tegen te spreken.Toch vraag ik me af of een zonnepaneel op een auto geen enkele invloed heeft op de actieradius van een elektrische auto,waarbij twee zaken belangrijk zijn de kwaliteit van de batterij en van het zonnepaneel.
@2 Wat denkt u als u met een slang in de hand uw brandstoftank luidruchtig aan het vullen bent en naast u vrijwel onhoorbaar een elektrische auto stopt om een ijsje te halen op de plaats waar u straks 60 euro moet betalen. ?
@1
Pertinent onwaar. Ze zijn er namelijk al.
https://www.deingenieur.nl/artikel/lightyear-onthult-auto-op-zonne-energie
De zonnecellen kunnen samen maximaal 1250 watt leveren, op zonnige dagen.Per jaar zou dat in Nederland zo'n 700 kilowattuur kunnen opleveren, schat Lightyear in. In de zomer zouden de zonnecellen het bereik dagelijks met 50 tot 70 kilometer kunnen verlengen, volgens de bouwers.
https://www.bright.nl/trends/artikel/4489781/autos-met-zonnepanelen-dat-logisch
Auto's met zonnepanelen: is dat logisch?
Oordeel zelf maar.
Is in de maak. Ook nog van eigen bodem. Heb je in de winter aan 7 km per dag genoeg en in de zomers aan 30 km, dan is bijladen niet eens nodig. Doe je wel bijladen, dan is 625 km voor Nederlands gebruik ruim voldoende om het land te door kruizen zonder bij te laden.
Denkt u, dit wordt hem helemaal, nog even geduld, is pas vanaf 2021 leverbaar. Iets minder mooi wordt helaas de prijs; vanaf 144.000 euro is dat best vors te noemen. Maar dat mag geen beperking zijn voor voor menig Nederlanders, als een uitstap uit de EU ze al duizenden euro's waard is. Dan mag voor een fijnstof vrij milieu ook wel wat dieper in de buidel getast worden, toch?
@8
Oei linkje vergeten: https://www.mountox.com/elektrische-automodellen/lightyear/one.html
je kunt ook een windmolen op je auto zetten - hoe harder je rijdt hoe meer energie eruit komt
@10
U bent ooit tegen de wieken van een molen aangelopen?
Ik heb al jaren 2 zonnepanelen op mijn caravan liggen en die leveren toch nog steeds een leuke opbrengst. Dat scheelt mij toch behoorlijk op de stroom eindafrekening op menig camping. En het gewicht van zonnepanelen is steeds aan het minderen. Er bestaan zelfs al oprolbare matten met daarin zonnecellen die stroom opwekken. Dus zo raar vind ik de vraag "waarom op auto's niet".
Oprolbare zonnefolie ? Zie dit artikel: https://www.essent.nl/kennisbank/zonnepanelen/wat-zijn-zonnepanelen/flexibele-zonnepanelen-folie
@4 Het is nu nog zo dat de panelen simpelweg te zwaar zijn. Ja, je hebt lichtere (gewicht) panelen, maar daarvan is het rendement weer niet voldoende en kan je net zo goed een hamsterwiel met rennende Marokkaan op je auto zetten. Het paneel kost dus meer energie dan dat het oplevert.
Die Flisom panelen van tegenwoordig zijn leuk, maar daar moet je een oplegger voor hebben en die volplakken om er rendement uit te halen. Het is dom om duizenden Euro's extra te betalen voor zo'n paneel op een auto, terwijl het rendement nihil is, meestal zelfs negatief.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.