@1Nee, meer een ondernemer die zijn bedrijf niet als een filantropische of sociale instelling ziet.Een ondernemer die betaald voor het werk ...
@8 Met de exponentiële toestroom van asielzoekers gaat hier sowieso wel een keer de pleuris uitbreken. Dat kan iedereen op zijn vingers natelle...
@25 Ik draai en kronkel niet, dat ben je toch echt zelf.Iets met een klok en een klepel.Maar toch maar even een herhaling van je eigen w...
The Nolans - I'm In the Mood for Dancinghttps://www.youtube.com/watch?v=XbAM2_6jKY0...
In dergelijke landen moet je niet openlijk partij kiezen als je leven je lief is. Dat kan een ieder weten. ...
Dit is het niveau van onze klimaatminister. Een kind van 5 is nog slimmer:https://www.youtube.com/watch?v=TCVI2YM14Qg...
"Bezos werkt met een beoordelingssysteem voor werknemers waarbij hij jaarlijks de 10 procent van zijn personeelsbestand die het slechtste preste...
@7 Ik help je het hopen. . . echter, ik heb toch echt niet de illusie dat iedereen, die de afgelopen decennia vanuit het Midden Oosten en N...
@23 Serieus, je begrijpt de vraag "Wat heeft kritiek op een regering met jodenhaat te maken" niet? Je lult net zo dom als de meesten hier. Ga d...
Dit soort "onderzoeken" zijn al lang niet meer relevant te noemen...
Logisch, die houden niet van vrije burgers.
Kabinet en Brussel...nog nooit liep een bezetting zo vlotjes.
Tja, mensen zullen nu wel weer in een stuip schieten omdat er Brussel bij staat.
Maar eigenlijk is het van de zotte dat ze tot nu toe geen Kenteken hoefden te hebben.
Geen kenteken vind ik prima, maar dan ook NIET op de openbare weg.
Kijk dan maar hoe je hem vervoerd krijgt van je boerderij naar je velden en terug.
Als ik met bijvoorbeeld een scootertje de weg op ga, moet ik ook een kenteken erop hebben. Maar met een landbouwvoertuig (waar je net zo goed ongevallen / schade mee kunt veroorzaken) hoeft dat niet?
Ontzettend krom.
En al die mensen die nu weer in een stuip schieten.
Wat zal jullie reactie zijn als je ziet hoe een tractor schade aan je auto rijdt, er vandoor gaat en jij geen kenteken kunt noteren zodat je je sachade kunt gaan verhalen?
Dat betekent dus dat trekkers en tractoren geen wegenbelasting betalen? Wat deden ze dan op de grote wegen en in centra van steden? Niet zo opmerkelijk in aanmerking nemende dat het CDA decennia lang in Kabinetten vertegenwoordigd was
Ouderen en gepensioneerden blokkeren met hun rollator het binnenhof, binnenkort vrplicht een kenteken op de rollator want dan zijn ze makkelijker traceerbaar.
Tip:
Met lappie over je kentekenplaat, is deze onleesbaar.
Als ik met bijvoorbeeld een (elektrische) fiets op openbare weg rij, hoef ik ook geen kenteken erop hebben.
Alles tot max snelheid van 10 km/h is vrijgesteld van kenteken.
Wat doen al die (elektrische) fietsen op de openbare weg en die betalen geen wegenbelasting.
@5 Als je domme vergelijkingen moet maken om een punt te maken, dan heb je gewoon geen punt.
Niks geleerd van '40-'45, alwaar de ambtenaren tot in de puntjes alles hadden gedocumenteerd.
Ik vind dat boertje treiteren maar een rare, zieke hobby.
@10 Dom gelul.
Heb je dat ook altijd geroepen over kenteken op (vracht)auto's etc?
Geef eens aan waarom Landbouvoertuigen wel zonder kenteken op de openbare weg zouden moeten mogen en (vracht)auto's niet?
Persoonlijk vind ik het vooral belangrijk in geval van overtredingen en achterhalen eigenaar in geval van schade die door zo'n voertuig wordt veroorzaakt.
Wat mij betreft mag het dan belastingvrij zijn, aangezien ze het merendeel in de velden rijden.
Maar voor die periode dat ze op openbare weg rijden, vind ik wel dat een eigenaar te achterhalen moet zijn.
En anders vervoeren ze de landbouwvoertuigen over de openbare weg maar mooi op een dieplader, die wel voorzien is van een kenteken.
@11 Waarom is dit boertje treiteren en vind je een kenteken op jouw auto wel normaal?
@13 : Traktoren begeven zich zelden op de weg. Boeren op kosten jagen, en met nog meer papiertjesinvullerij opzadelen is treiteren ja.
@8 Ja want elektrische fietsen vergen evenveel van wegen als tractoren en trekkers,
Elektrische fietsen mogen geen gebruik maken van de grote wegen.
@14 "Traktoren begeven zich zelden op de weg."
Zelden is niet nooit.
Maar wat mij betreft is het volgend eeen prima oplossing:
Landbouwvoertuigen hebben geen kentekenplicht. Maar in geval van geen kenteken, mag het voertguig dan ook HELEMAAL NIET op de openbare weg.
Moet je dan het voertuig verplaatsen van locatie A naar locatie B waarbij het noodzakelijk is dat er over openbare weg wordt gereden, dan regel je maar transport voor dat voertuig.
Wil je echter ook over de openbare weg kunnen met je landbouwvoertuig, dan moet er een kenteken op.
Aanvulling op @16 .
Dan heeft de boer zelf de keuze.
Beetje idem als met rode diesel. Is ook alleen maar toegestaan voo rvoertuigen die enkel en alleen op eigen terrein rijden.
Oud nieuws en niet alleen negatief:
de snelheid mag iets omhoog en ze mogen op meer wegen gaan rijden, zodat ze minder door en meer rondom dorpen kunnen rijden.
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2018/11/16/snelle-trekkers-krijgen-kenteken-en-apk-plicht
@5 Kijken hoe je reageert als je door een anonieme tractor op de weg wordt aangereden (en daardoor niet te achterhalen is) in plaats van een rollator.
@17 Tja, Nieuwskoerier.
Daar moet je niet verwachten dat de meesten verder lezen en kijken dan het woordje Brussel..........
Wat jij zelf zegt over de NK volk hier nog leesvoer bij de politie.nl
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=27890https://www.asr.nl/blog/heb-je-voor-je-heftruck-of-graafmachine-een-wam-verzekering-nodig
Elk motorrijtuig in Nederland moet verzekerd zijn. De Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen is bedoeld voor voertuigen met én zonder kenteken en ook voor voertuigen die op het eigen terrein rijden. Elke heftruck dient dus WA verzekerd te zijn. Veel bedrijven nemen het niet zo nauw met deze regel, omdat de heftrucks zich toch niet op de openbare weg bevinden en zij dus geen ongelukken verwachten. Maar de arbeidsinspectie controleert hier wel degelijk op.Rijden op de Openbare weg Sommige trucks mogen op de openbare weg rijden. Dat is incidenteel nodig. Maar dan moeten heftrucks wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een heftruck op de openbare weg valt namelijk onder het Reglement Voertuigen. Zo moet de truck zijn voorzien van twee dimlichten en stadslichten, twee achterlichten, stoplichten en reflectoren aan de achterzijde. Er moeten waarschuwingsknipperlichten zijn geïnstalleerd en er moet een reflecterende driehoek aan de achterzijde zijn geplaatst. BRON
https://www.logistiekprofs.nl/kennisbank/verplichtingen-bij-het-gebruik-van-heftrucks-hoe-zat-het-ook-alweer
Op zich niks op tegen maar wel graag consequent zijn en dus ook fietsen een kenteken geven zodat die ook bij wangedrag (en dat gebeurd helaas meer dan bij trekkers) kunnen worden opgesproord en aangepakt. Denk aan door rood rijden, zonder licht rijden en zo voorts.
Gisteravond had ik nog bijna een fietser doodgereden die met slecht zicht door het weer in het donker geheel zonder verlichting als een bezetene een rotonde rond reed. Ik moest vanaf de rotonde afslaan en zoals altijd keek ik over mijn schouder maar zag hem niet (kon hem niet zien vanwege het weer en omdat hij geen enkel licht of reflectie had) . Gelukkig kon ik met een noodstop een aanrijding voorkomen. Dat soort fietsers zou 3 maanden de bak in moeten wegens het in gevaar brengen van zichzelf en anderen. Gewoon tuig van de richel en niks beter dan dat.
Stel voor dat we elke EU ambtenaar gaan voorzien van een kenteken, zijn ze ook eenvoudiger op te sporen , we beginnen met Timmermans, hij krijgt CO2-NO2-EU.
@17 Rode diesel is al jaren geleden afgeschaft.
Zo weer 30.000 ambtenaren erbij.
Zet de gelukzoekers maar in voor die baan. Is namelijk niet zo moeilijk.
@20
Ik kijk juist verder en zelfs terug..dat Brussel lijkt wel een bezetter met op het binnenhof hun filiaal.
@16 Hoe vaak zul je wat aan dat kenteken hebben? Wat verandert er nu echt? De apk gaat waarschijnlijk maar voor een klein deel gelden.
Waarschijnlijk zul je de snellere, apk gekeurde, trekkers op wegen tegenkomen waar ze nu nog niet op mogen rijden.
Als Brussel niet met boetes zou dreigen zou er geen kenteken zijn gekomen.
@24 Dan zoals het ooit met rode diesel WAS.
Het idee blijft hetzelfde.
Volgens oa de politie was er op het boerenprotest niet te handhaven, dit zijn gewoon weer extreem linkse wraakacties Susanne Kroger van groen slinks liep zelf ook vast door in herhaling te vallen
ach Nederland is een puppet van de EU souvereiniteit is al langer opgeheven het volk moet het maar accepteren zo niet halen we alle mogelijkheden weg......bvb
al het Referendum
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.