AP
Volledig scherm
© AP

“Welkomstfase is voorbij”: grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa vraagt “woekerprijs” voor oplaadbeurt

“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten. “Woekerprijzen”, klinkt het teleurgesteld.

457 reacties

  • Erwin VD

    4 jaar geleden
    Allemaal gezond worden, zo veel mogelijk fietsen , een E-auto kopen en zeker niet roken en alcohol drinken. Eens zien hoe snel onze bandieten-politici wetten en belastingen uit hun mouw gaan schudden om toch hun verlies te compenseren! Kunnen dan banden taks invoeren, want gummy verslijt en laat schadelijke deeltjes achter op de rijbaan! En zeker goed onderhandelen bij de dealer en de laagste prijs afdwingen en desnoods ander merk opzoeken van niet EU-land! Hoera de economie, zo gaat ze eraan!
  • jan geens

    4 jaar geleden
    Al de mensen die hier reageren met een post dat waterstof de grote oplossing is . Waterstof beste mensen, wordt gemaakt met elektriciteit en elektriciteit in waterstof omzetten en dan vervolgens weer in energie om je auto aan te drijven, geeft een veel slechter rendement dan ineens je elektriciteit gebruiken . Waterstof kan een deeloplossing zijn voor de OPSLAG van energie maar het zal altijd duurder zijn dan rechtstreeks die elektriciteit gebruiken ..
  • Gino Denil

    4 jaar geleden
    Een hybride is geen oplossing. Met twee motoren en een batterij doet dat extra gewicht alle voordeel teniet na die eerste 80 km op je batterij.
  • Mike Vanderkerken

    4 jaar geleden
    Elektrische wagens hebben geen toekomst, op dit ogenblik zijn hybrides de enige verantwoorde oplossing tot we overstappen op waterstof. Waterstof wordt op dit ogenblik bewust tegengehouden omdat er nog teveel oliereserves zijn en omdat de overheden woekerbelastingen innen op de fossiele brandstoffen. Bij de overheid draait alles om geld en niets om het milieu, met Groen op kop. LEZ maar als je betaald is het zo erg niet meer, dan primeren de inkomsten.
  • luc meeus

    4 jaar geleden
    Eigenlijk zou je al mogen content zijn als je je batterij kunt opladen. Zoals U elders kunt lezen is het Brusselse net niet aangepast voor al die oplaadpunten. Daarenboven, 1 kerncentrale is maar genoeg om zo'n 250 000 auto's gelijktijdig op te laden. U ziet, er zullen nog vele centrales moeten bijgebouwd worden, of nog heel veel molentjes.