Ik neem aan dat de ME erop ramt net als destijds met de wappies....
Omdat ze alle aanvallen van Iran op Israël konden onderscheppen, denken ze nu ook alle kernwapens van Rusland te kunnen onderscheppen?Volge...
@6 Samengevat. Den Haag en Brussel hebben de belangen van de extreem grote bedrijven in beton gegoten. Maar dan kan men dus niet meer spreken ov...
@4 M'n megafoon ligt bij de reparateur 😑...
@3 Nou, leg het hem uit zou ik zeggen....
@2 Op 4 mei - dodenherdenking - ga je niet demonstreren. Dan ben je stil.Dat moeten we die Frank van der Linde nog maar eens uitleggen....
@2 Als je wegens verraad achter een brommer wil eindigen is dat een goed idee. Verzet tegen Hamas zal er hier en daar best zijn maar niet met t...
Aldus bruinrechts........
Je voelt aan je water dat deze formatie met de haven in zicht gaat stranden. De PVV is een veel te onbetrouwbare en onvoorspelbare partij....
Zo zal dat hier ook gaan. daar aan kan je zien dat er dubbele agenda's zijn. Alle landen binnen de EU stellen zich hetzelfde op voor de asiele...
Prachtig die retoriek, uit het artikel: “ Waterstof betekent vier minuten tanken en zeshonderd kilometer rijden. Dat denk ik weleens als ik ergens in het holst van de nacht een Tesla bij een afgelegen laadstation zie staan, met een mannetje erin dat nog een uurtje met zijn iPhone moet spelen”
@1 truud snapt hoe het werkt. Niet dus. Het snelladen onderweg kost hooguit een halfuurtje. Altijd weer jammer dat de discussie wordt verziekt door gasten die van de hoed noch de rand weten. Maar ondertussen wel hun waarheid als evangelie verkondigen.
@1 Vermakelijk stukje, ja.
@2 Halfuurtje met de iphone spelen dan.
Waterstof is een heel goed alternatief. Je kunt zonnecellen en bacteriën gebruiken om waterstof te produceren.
Jammer dat ze nooit het hele verhaal neerzetten en de nadelen weg laten.
Het grootste nadeel van waterstof is dat het maken 30% van de stroom kost die je er in opslaat.
Door het sluiten van de kolencentrales en kernreactoren is de verwachting nu al dat we een probleem gaan krijgen met voor iedereen genoeg stroom te krijgen in piekuren.
Nu kun je waterstof wel maken als er genoeg stroom is maar het blijft 30% kosten en met accu auto's is er een mogelijkheid om bij te kort stroom uit de accu's te halen en daarna weer op te laden zodat hij genoeg stroom heeft als de eigenaar hem nodig heeft.
Verder ligt er voor stroom al overal kabels maar voor waterstof geen leidingen. Het fabeltje in dit stuk dat je daar gewoon de gasleidingen voor kunt gebruiken is natuurlijk onzin want dan zou iedereen gelijk van het gas af moeten en hoe gaan we onze woningen dan verwarmen? Er is nu al een probleem om het geleidelijk in 2030 gereed te hebben.
Waterstof zal met vrachtwagens vervoert gaan worden zoals nu de benzine, ik weet alleen niet of je meer waterstof of benzine nodig hebt per 100 km
Verder is er een Nederlandse uitvinding die waterstof in poedervorm maakt en dat is een voordeel met vervoer en ook is het veel minder gevaarlijk als waterstof.
Zelf denk ik dat er in de toekomst veel schonere accu's komen maar helaas kom je ze in het nieuws alleen tegen als idee en verder hoor je er niets meer over
@5 Of biomassa.
@5 je kunt is goed gezegd want de meeste waterstof die nu gemaakt wordt is niet van groene stroom.
Als ze het promoten hebben ze het altijd over groene stroom zoals zonnecellen
Speciaal voor @7
https://www.lowtechmagazine.be/2010/01/houtgas-als-alternatieve-brandstof-voor-autos.html
????????????
Waterstof is voorlopig onzin:
Het wordt gemaakt van (aard)gas met grote verliezen,
zeer slecht dus voor het milieu.
Terwijl auto's en vrachtwagens ook direct op aardgas kunnen rijden, net zo schoon en het totale verbruik is lager. Ook is de infrastructuur er al.
En ja, het kan schoon gemaakt worden, op dit moment echter alleen op kleine schaal, terwijl er door de industrie al veel waterstof gebruikt wordt. Probeer is dat eens schoon te produceren voordat er fossiel brandstof verspilt wordt.
@9 : ook leuk bij een aanrijding.
@11 Als je met 2 van die verchroomde tanken rijd moet je er in de winter niet raar van opkijken dat de mensen met een beker aankomen zetten en vragen of de soep al klaar is ?
@1 , ah Ruud de Teslahater is weer bezig. Nadat ik je in een ander draadje gewezen heb op jouw leugens waar je vervolgens niet meer op reageert, ga je hier verder met jouw haat. Zie https://www.nieuwskoerier.nl/news/596071?bekijk=c5125905&page=1&msg=3288415
Maar om de hosannastemming te doorbreken, het duurt 20 minuten voordat een waterstof tankstation voldoende druk heeft opgebouwd om snel onder 700 bar te kunnen tanken. Dus als je pech hebt en iemand net voor je getankt heeft had je in die 20 min bij een 250kW snellader al meer bij kunnen laden dan de waterstofauto aan bereik had.
Inhoudelijk over het HP artikel, een artikel dat geen woord rept over hoe waterstof op te wekken, de CO2 emissies van de verschillende opwekmethoden en de bijbehorende keten efficiëntie is natuurlijk niet echt waardevol. Groene waterstof is er nog nauwelijks en waterstof via steam reforming is problematisch vanwege de CO2 emissies.
Dus een thorium productie voor stroom, met een overschot voor waterstofgas productie, wordt de toekomst?
Beter voor de leefomgeving, enkele kleine landschap vervuiling in plaats van massale en minder belasting voor flora en fauna..
Waterstof is niet geschikt voor het verdienmodel van de multinationals want daar hebben we al een infrastructuur voor en met een kleine aanpassingen kunnen we gewoon aardgas vervangen. Tevens is opslag goedkoop terwijl het opslaan van elektriciteit een onbetaalbaar probleem is.
@6
Het rendement van een verbrandingsmotor is zo'n 20 tot 25%, dus wat dat betreft is waterstof al schoner.
Als je alleen maar op dat rendement zit te kijken is waterstof veeel slechter dan accu's maar als je dat niet doet en je kijkt naar de beschikbaarheid en de milieubelasting e.d. lijkt mij waterstof nog steeds de beste optie.
Een woning verwarmen met waterstofgas is vrijwel hetzelfde process als verwarmen met aardgas.
https://www.installatie.nl/nieuws/eerste-ketels-branden-op-pure-waterstof/
@15
Ik denk zelf dat dat de grootste drempel is op het moment.
> @16 -edit-
".. wat dat betreft is waterstof al -beter-."
@2 u vraagt om feitenkennis? Probeer u vraag eens anders te formuleren dan, maar goed.
Om 600 km te rijden duurt het laden van de Tesla minimaal 1 uur staat er in het artikel.
Wat u schrijft klopt dus niet, in het door u genoemde “halfuurtje” wordt hooguit de helft van die actieradius geladen, leest u het nog maar eens na:
https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/205418987-Laden-met-een-Tesla-model-S-X
Hyundai ix35 FCEV verbruik 9,5g waterstof/km = 380 Wh/km exclusief productie waterstof. In de keten elektrolyse, compressie verlies je 30% dus het netto energieverbruik is 543 Wh /km
Gewicht: 1815 kg
Bereik: 594 km
Vermogen: 100 kW
Tesla Model 3 long range plus verbruik: 160 Wh/km
Gewicht: 1726 kg
Vermogen: 250 kW
Bereik: 600 km (WLTP)
De Tesla elektrische auto is vanuit ketenefficiency bezien 340% zuiniger dan de waterstofauto van Hyundai.
Ik wist het wel.
@19 ga jij je fouten nog toegeven of negeer je mij zodat je de volgende keer weer jouw elektrische auto leugens kan herhalen?
Zo moeilijk is die techniek niet , in armere landen rijden ze al decennia lang op waterstof geproduceerd door een HHO setje die je op Ebay kan kopen voor ongeveer 250 Euro inclusief handleiding hoe aan te sluiten.
En hoe wek je die waterstof op ?
@21 HHO Generator - Water to Fuel Converter
een boel b;la bla bla en dan hang er twee auto accu's aan ?
@22
De stroom komt van de normale accu af en zet een mengsel van water en bakingsoda of andere geleider om in waterstofgas , wat weer naar de inlaat van de brandstof word geleid , easy as cake.
Sommigen rijden er 100% benzinevrij mee met zo´n setje , anderen besparen ineens 60% op de benzine .
Dat is geen rocketsciense hoor.
de ecat genereert nu ook electriciteit en deze kan rechtstreeks de electromotor van energie voorzien of de huidige brandstof autos gaan voorzien van waterstof ….
Let maar op ….met een paar maanden in het nieuws...
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.