U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Buitenland
  • 13
“De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen ...

11 maanden geleden door grv

REAGEER MET EEN EMOJI
1
1
18
1
2

* Verwijderd door de redactie *

1 grv    
11 maanden geleden door grv

Was te verwachten. Het klimaat schorem heeft een nieuw verdienmodel bedacht. Het klimaat!

2 Voordevuistweg    
11 maanden geleden door Voordevuistweg
4
Meld

Gelukkig komt nu de aap uit de mouw... Ik hoop dat klimaat gekkies wakker worden. Een elektrische auto is niks dan ellende.

3 smurf    
11 maanden geleden door smurf
4
Meld

* Verwijderd door de redactie *

4 grv    
11 maanden geleden door grv

Net als de heroine decennia geleden. . . .

5 caso    
11 maanden geleden door caso
1
Meld

Helemaal niet zo verwonderlijk. Alle ondernemers in het groen zien het groen als een geweldig verdienmodel.

6 ThWil    
11 maanden geleden door ThWil
1
Meld

Tsja het moet wel terugverdiend worden... Alles is duur in het begin.

7 Smite Gait    
11 maanden geleden door Smite Gait
12
Meld

Hahahahahahaha en al die batterij auto gekkies dachten echt dat ze goedkoop konden (blijven) rijden ? Als iedereen stopt met benzine en diesel moet de overheid toch ergens zijn inkomsten vandaan halen sukkels !!! Gaan jullie je batterij auto’s maar lekker tanken voor 50 euro per keer en dan mag je blij zijn als je er 300 km mee haalt. Ik diesel voor 90 euro ruim 1000 km op een volle tank.

8 Een hardwerkende ZZPer    
11 maanden geleden door Een hardwerkende ZZPer
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

9 Ryan    
11 maanden geleden door Ryan

Je betaalt voor stroom thuis gemiddeld 22 cent per kWh.
Er zit dus niks anders op dan een aanhanger met een flinke rol verlengsnoer er achter te koppelen.

10 in holland    
11 maanden geleden door in holland
0
Meld

@8
Uuuhm als ZZp er is het volgens mij een vereiste dat je kan rekenen , en de mazen (voordeeltjes eruit te halen)
Wat betaalde je ook alweer voor wegenbelasting, wat betaalde je ook alweer voor voor je bijtelling....blijven lachen he.
Ow btw, ik diesel ook hoor, maar heb wel een hufteraftrek omdat het ook elektrisch is, nog bedankt daarvoor, ow ja de wegenbelasting is ook peanuts, en hoef er niet eens grijs voor te rijden waar je later met de verkoop een traantje om gaat laten.

11 Mesjokke    
11 maanden geleden door Mesjokke
3
Meld

Hoe torpedeer je de Green Deal van Timmermans?
Nou, zo dus!
Als ik lid zou zijn van die groene Khmer, zou ik dat heel anders aanpakken.
Dan had ik bij Brussel aangeklopt voor het prijsverschil en dat gegarandeerd gekregen.
Nu zijn het wel vaak leaserijders, maar die kosten komen wel voor rekening van de bedrijven die de kostprijs van hun producten hoger zien worden en dat node door gaan berekenen.
En dan zitter er nog niet eens accijns op, die er gegarandeerd nog aan staan te komen.
Dit wordt dus het einde van de elektrische auto en komt er tevens een einde aan die kinderarbeid om dat Kobalt te delven.
Win-win dus.

https://www.parool.nl/wereld/congo-betaalt-de-prijs-voor-onze-accu~be1184fa/

12 in holland    
11 maanden geleden door in holland
1
Meld

** gebruiker verwijderd **

Geen medelijden , zag je aankomen , eerst lekker maken en dan de echte prijs gaan berekenen .
Welkom bij de nieuwe economie , waar je je blauw betaald aan de elektra.
Lang leve gas , benzine en diesel ............................

13 gebruiker verwijderd    
11 maanden geleden door gebruiker verwijderd

De banken hebben dit ook al gedaan. Iedereen moest een bankrekening, en dat kostte niks. Nu moet je dik betalen voor alles, omdat je er toch niet meer zonder kan.

Betalen met je mobiel is nu nog lekker makkelijk misschien, maar dat gaat ook geld kosten als we er aan vast zitten. Zo'n verdienmodel is goed bekend bij de ondernemers... question

14 romeo-bravo    
11 maanden geleden door romeo-bravo
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

15 Ryan    
11 maanden geleden door Ryan

* Verwijderd door de redactie *

16 Ryan    
11 maanden geleden door Ryan

@16
Ok bedankt voor de info.

45 euro per tankbeurt elektrisch voor 300 km is 1: 10
Woonwerkverkeer Den Haag-Rotterdam en privé is 300 km
45 euro : 78 cent per kilowatt is 57 kWh

Fattenfall 3-fase: 3x63 A en 3x80A, € 1.293,49 per jaar
Normale aansluiting stroom 60 euro
Meerprijs 1.233,49
23,72 euro per week
57 kWu x 22 cent is 12,54 euro
Totaal 36,26
Verschil 8,74 per week. 454 euro per jaar.
En met een verlengsnoer vanuit huis, wat ik voorstelde, moet je natuurlijk wel de tramrails mijden.



17 in holland    
11 maanden geleden door in holland
2
Meld

Dus binnen het bereik van je huis blijven en een benzine auto huren wanneer je ver weg moet....

Nah ik wacht nog wel even. Kan gelukkig op get fietsie te werk. Heerlijk

18 Hefan430    
11 maanden geleden door Hefan430
0
Meld

mooi !!
voor zover de stimulans om electrisch te gaan rijden.
- de bijtelling van 4 naar 8% ?
- een snel laadpaal die je het vel over de oren trekt.
maar misschien toch nodig hebt voor je tripje naar het zonnige zuiden,

goed bezig kneiers, is nekschot nr.2 voor het electrisch rijden...
( niet dat ik het ooit veel kans had gegeven )

19 Madman351    
11 maanden geleden door Madman351
1
Meld

Hoe zit het dan met dat oudere teslamodel die zolang als de auto op de weg reed gratis opgeladen kon worden bij een Tesla oplaadpunt ?
Ik ben even dat model vergeten maar er is in ieder geval 1 teslamodel die dat heeft , gratis opladen.

20 techcenter    
11 maanden geleden door techcenter
0
Meld

Zal precies zo gaan als bij de introductie van de bankpasjes en internetbankieren, je kreeg er korting bij en extra als je anderen ook over kon halen, het zou `altijd` gratis bljven omdat ze er immers geld aan overhielden door besparingen (op personeel), totdat ze een aantal jaren later spontaan alles vergeten waren en er toch kosten bleken te zijn, die moesten natuurlijk wel berekend worden, voor niets gaat de zon op, inmiddels deed jezelf het werk wat voorheen de ontslagen medewerkers voor je deden en moest je er nog voor betalen ook, en als je op het idee zou komen om toch nog ergens een kantoor te bezoeken moet je een sterke blaas hebben je komt lang aan het wachten en het toilet is er alleen nog maar voor personeel.

21 doxbar    
11 maanden geleden door doxbar
2
Meld

@11 Mijn wegenbelasting is 38 euro per maand, grijs kenteken, Renault trafic bus, wordt niet privé gereden dus geen bijtelling. Dus .......

22 Een hardwerkende ZZPer    
11 maanden geleden door Een hardwerkende ZZPer
2
Meld

@22
Dus.... km bijhouden.

23 Mesjokke    
11 maanden geleden door Mesjokke
0
Meld

En eerdaags komt er nog een konijn uit de hoge hoed van onze overheid.... Het rekeningrijden. Betalen voor het aantal km's die men rijdt..... Ook de eigenaren van zo'n mobiele accubak gaan meebetalen.

24 LoydMorris    
11 maanden geleden door LoydMorris
0
Meld

Een kind kon dit zien aankomen. Het is gewoon een verdienmodel en een eigenaar van een Duracell auto heeft weinig keuze, dus betalen is de enige optie. Kassa. Ik lach me een krul in m'n l*l.
Wta ben ik blij dat ik gewone brandstof gebruik.

25 PFL    
11 maanden geleden door PFL
1
Meld

Ik blijf voorlopig ook benzine auto rijden. Elektrisch heeft veel te veel nadelen. Als de stroom op is duurt het een poosje eer het weer opgeladen is, dan is gewoon tanken toch een stuk sneller. Kost hooguit een paar minuten. En elektrisch is heus niet klimaat en milieu vriendelijker. Al die batterijen moeten tenslotte ook geproduceerd worden, meestal in vervuilende fabrieken.

26 benbenieuwd    
11 maanden geleden door benbenieuwd
0
Meld

Klimaat is big business

27 Querulijn Xaverius,    
11 maanden geleden door Querulijn Xaverius,
0
Meld

Ze doen maar.
Blijf benzine rijden tot het ècht niet meer kan.
Zover is het nóg lang niet.
En benzinepompen blijven in elk geval, anders heeft de hybride geen leven meer.

28 Strongoli    
11 maanden geleden door Strongoli
1
Meld

@16 : alleen is snel laden thuis onzin, bijna alle EV's staat toch meer dan 10 uur aan de oplader,
dus je kan gewoon met 22 cent rekenen,

Bij bedrijven is het wel handig, maar dat zijn meestal grootverbruikers en die betalen minder dan 22 cent.

Snelladen bij een laadpaal gebeurt alleen als er per dag veel gereden wordt of op vakantie.

29 Jackd    
11 maanden geleden door Jackd
0
Meld

Echte klimaat freaks nemen alleen de E-bike of de benenwagen. Hybride auto's zijn helemaal uit den boze, blijven toch millieuvervuilen met het gedeeltelijke benzine gebruik.

30 Bart Boudewijn    
10 maanden geleden door Bart Boudewijn
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Rapportage aanklacht Sidney Powell over hacke...
Een gedetailleerde rapportage over de aanklac...

17 uur geleden door sparta

Stemfraude VS : de FBI gaat onderzoek doen
De FBI heeft documenten opgevraagd die fraude...

12 uur geleden door Vageali6888

Waarom ik geen masker op zet – deze waa...
Meneer Jaap van Dissel van het RIVM heeft gez...

9 uur geleden door Rapunzel

Live: Arizona hoorzitting verkiezingen
Live verslag van de hoorzitting in Arizona ov...

6 uur geleden door sparta

PvdA ergert prins Bernhard met belastingplan...
Prins Bernhard is niet te spreken over een pl...

14 uur geleden door rotti29640


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Mac Benac
Groot-Brittannië: christelijke kerkdiensten ...
Hier moet je overal een mondkapje dragen maar...

1 minuut geleden door Mac Benac

Wendel
Er moet toch wel een steekje los zijn aan de ...
@25: En wat dan nog? Dat fraaie doorgerekende...

1 minuut geleden door Wendel

LGK
Leidse Universiteit onderzoekt mogelijk antis...
@6Maar Cliteur vindt zich niet meer geloo...

1 minuut geleden door LGK

Kees Klapzand
De asielinstroom van week 48 bedroeg ongeveer...
@2 Jawel, die is er niet....

3 minuten geleden door Kees Klapzand

Moien
Stemfraude VS : de FBI gaat onderzoek doen...
@111 absoluut zelfs geen state legisture, Gui...

3 minuten geleden door Moien

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig