@51 Het woord Woke komt van Sylvana XD https://www.youtube.com/watch?v=m2zZMg7SNWA&pp=ygUTd29rZSBkZWJhdGUgU3lsdmFuYQ%3D%3D...
Ik denk dat Rutte zich vergist in wie Poetin is....
@57 Ja kan. Veel mensen zijn ook gewoon gek. Wat gek ook mag zijn? Ik dacht vroeger dat alles te maken had met een gebrek aan info. Maar ik zie ...
@56Ook als je iets goed bedoelt kan het misgaan, vaak heeft dat te maken met te weinig info....
@55 Ik denk dat het door elkaar gebruikt wordt. Aan de ene kant heb je natuurlijk mensen die echt begaan zijn met het lot van anderen en daarnaa...
En intussen lekker cloud-seeden met chemicaliën...
Misschien klopt het wel niet wat ik beweer, maar is WOKE niet in de plaats gekomen van de "deugmens" ?...
@20Zoals je kunt lezen heb ik het over de tijd na 1991.De Russen trokken zich na toezeggingen 1500 kilometer terug, de VS/Navo kropen ke...
@53 Ok, dat wist ik niet van SA....
De deugmens is met eenzijdige info te gemakkelijk te beïnvloeden.Zo kon de deugmens overtuigd worden dat ingrijpen in Syrië goed was.Hij ...
* Verwijderd door de redactie *
Die extra banen zijn er al en liggen in Lelystad..heel het vliegverkeer is buiten de parijs afspraken gehouden wat meteen de onzin ervan aantoont.
* Verwijderd door de redactie *
@3
Doe daar het meer en groei,groei bij en je hebt het vvd standpunt.
* Verwijderd door de redactie *
@5
Klopt, en autorijden wordt ook steeds duurder en bij vliegen koopt men hun zonden af door 7,50 extra te betalen en stapt men zonder schuldgevoel in..waarbij sommigen zelfs hun klimaat dram trui nog aanhebben.
@5
Klopt, maar in principe is vliegen dat oók. Alleen wordt vliegen enorm gesubsidieerd en er wordt geen accijns op de kerosine geheven. Het is een veel te goedkope, zwaar vervuilende vervoersmethode. Zeker binnen Europa zouden de korte vluchten allemaal snel vervangen moeten worden door snelle treinverbindingen. Net zo efficiënt, maar een stuk schoner!
De subsidies die de vliegmaatschappijen krijgen moeten afgebouwd worden en overgeheveld naar de trein.
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@8
Die stroom is voor 100% afkomstig van windmolens. Blijkbaar weet je dat niet eens.
@9 Hier, informeer jezelf eens.
http://groenetrein.ns.nl/Home/FromWindToTrain
* Verwijderd door de redactie *
@12
Soms blijkt groene stroom grijs te zijn..het is maar net wie de zaken aanprijst, rommelen met cijfers of een rooskleurig beeld afschilderen waar dan weer velen intrappen. Weer anderen kletsen op de emotie in door steeds kinderen en kleinkinderen op te voeren.
* Verwijderd door de redactie *
@13 : Kernenergie is 'groen'. Daarom kopen we die in in Frankrijk met zijn 58 kerncentrales en schrijven administratief weer een paar tonnetjes CO2 af. @10 : Die stroom komt uit het stopcontact, via het net. Men ZEGT dat de hoeveelheden stroom die de NS gebruikt gelijk is aan de hoeveelheid stroom die windmolens opwekken. Dan is die wel meteen 'op'. Dus dat is een administratief tellinkje. En grotendeels onwaar. Reclamekreet.
@15 https://www.deingenieur.nl/artikel/kernenergie-is-te-duur
Als het zo goedkoop is waarom sluit Frankrijk ze dan?
@16 : Omdat ze veel te oud zijn, afgeschreven en niet te gebruiken voor MOX, de nieuwe brandstofsoort. Frankrijk produceert MOX-brandstof die ze zelf nauwelijks kunnen gebruiken. Faal.
@17 Andere bronnen zijn inmiddels goedkoper terwijl kernenergie duurder wordt. Dat is de reden.
@18 : Kernenergie is nooit goedkoop geweest. Dat zeggen was een reclamestuntje. Er worden nu miljarden gestoken in het opruimen van een immense hoeveelheid afgewerkte brandstof. Dat is nooit vooraf bij de kosten opgeteld en dus veel te goedkoop verkocht.
Ik kan me alleen indenken dat dit voor de veiligheid is. De 4 oude banen kruizen elkaar (destijds gedaan voor de verschillende windrichtingen). Maar dit is niet handig bij een groot aantal vliegbewegingen.
@20
Dat was het 'argument', dat van die wind.
Helaas blijkt dat dat volstrekte onzin is: de Polderbaan en de Zwanenburgbaan zijn de 'strikt preferente' banen en die liggen parallel aan elkaar. Dat geldt ook voor de richting van de Aalsmeerbaan. De extra twee geprojecteerde banen liggen ook noord-zuid.
De Polderbaan is er doorheen geduwd met als argumentatie dat er minder mensen overlast zouden gaan krijgen; V&W noemde het de 'Milieubaan'.
Ruim voordat er een spa in de grond werd gestoken werd er al op papier aangetoond dat dat puur gelul was. Toch werd de Tweede Kamer ermee in de luren gelegd.
De evaluatie van 2006 wees het ongelijk van V&W uit: méér mensen kregen overlast en burgers kregen méér overlast. Nogmaals, dat wist men van tevoren.
De énige verklaring die gevonden kan worden voor die Polderbaan en de achterlijke grote afstand tot de hallen is uitbreiding van het te bebouwen grondgebied; SPL is een vastgoedonderneming die geld verdient met de exploitatie van gebouwen en níet met luchtvaart. Dat laatste kost slechts geld. Dat is gewoon te lezen in de jaarverslagen van de Schipholgroup.
Ordinair?
Ja! En in stand gehouden door ministeries en ministers. Al tientallen jaren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.