Hij zal zijn draai nooit vinden zolang hij zijn kluts kwijt is .Wat wilt die man nou eigenlijk nog ?ga eens weg....
@5En wat had je willen doen dan ,wat voor hulp bedoel je ?Of denk je dat iedereen met een brandblusser op zak loopt.er was toch duidelijk ...
@61 https://twitter.com/NOELreports/status/1781391507209007413...
@34Het ISS begeeft zich altijd in de veilige zone (0,2 tot 2 aardstralen). ...
Frans Spekman en Hans Timmermans zou beter zijn eigenlijk, als je kijkt naar hun voorkomen?...
De boel is hier al ontwricht door de sancties die ze Rusland op hebben gelegd.Wij hebben meer last van die sancties dan welke Rus dan ook.Wi...
Otto Knows - Million Voiceshttps://www.youtube.com/watch?v=S8jhXmfdRFY...
@81 m post@82 wildersfanHet volgende heeft U ongetwijfeld gevolgd in de media.Milieudefensie voerde en won een proces tegen Shell. Dat...
@111 Behalve wat geneuzel, zeg je nooit veel, dus daar sta ik niet van te kijken....
Kijk maar uit dat ze zich zelf niet opblazen voor het geloof.Dat ze aandacht geil zijn is geen geheim dat hebben ze van hun vader .Ze weten ...
* Verwijderd door de redactie *
Prima auto en goed overzichtelijk.
Stuk veiliger dan die kleine blikken stadsprulletjes.....
@3 Voor de automobilist misschien, voor andere verkeersdeelnemers niet. Ik beschouw het als een auto voor mensen die niet kunnen autorijden en hun eigen veiligheid een stuk belangrijker vinden dan die van anderen.
@4
Inderdaad, het is een beetje een cuckmobiel voor figuren die niet de gevolgen van hun slechte rijstijl willen dragen.
@4 Met 80 kmh in een Citroën C1 tegen een fietser aanrijden komt toch net zo hard aan als met een Volvo CX90
@6 Dat weet ik niet, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik kan me herinneren dat we bij de berekening van impact niet de massa kunnen verwaarlozen.
@6 Je gaat voorbij aan de hoogte en het gewicht van die dingen bij een gewone auto is de kans groot dat je over de motorkop gaat bij SUV's gaat dat net even anders. Vorig jaar heeft er 1 een moeder met een kindje aangereden, kindje onder de wielen.
@6
:ees het artikel: het is de vierkante vorm en hoge motorkap die funest is voor fietsers en voetgangers.
* Verwijderd door de redactie *
@9 Zo kunnen we alle vervoersmiddelen wel gaan bekritiseren..... Een scooter is ook gevaarlijker dan die ouderwetse Solex, een gast op een racefiets of mountainbike maakt ook vast meer brokken dan iemand op een gewone dikke-bandenfiets..... en dan wil ik het niet eens hebben over mensen met een E-bike in het verkeer....
Zijn vaak ook gewoon leuke auto's. Beetje kracht, beetje bagageruimte en hoge instap.
@10
Dat zei 538-dj Daniël Lippens ook over fietsers die hij (bijna) aanreed na ernstige voorangsfouten:
https://nos.nl/artikel/2312818-radio-538-dj-daniel-lippens-geschorst-na-aanrijden-fietser-tijdens-livestream.html
@12 Vast. Maar iets minder geschikt om in een drukke stad boodschappen te doen en je kinderen naar school te brengen.
@11 Het gaat inderdaad op de eerste plaats om de bestuurders. Maar helaas blijkt het iedere keer weer dat iemand die iets bepaalds moet compenseren met een grote auto ook het blijkbaar bijbehorende, vaak asociale gedrag vertoond.
statusbak. zo van, kijk eens wat voor grote bak ik heb
trouwens, ik rij een Peugeot 607
Heb dit jaar een Suzuki Grand Vitara van 2002 gekocht: lekker hoge instap , 4 wheel drive, handgeschakelde bak 2 liter benzine. Meer luxe dan mijn oude citroen berlingo. Deze drinkt wat meer maar wat maakt dat uit op max. 2000 km/jaar. Rijd verzekeringstechnisch al meer dan 40 jaar schadevrij. Voor toch onvoorzichtige fietsers zit er een bullbar voorop
@16 Ik krijg soms inderdaad verwijten. Heb een gehandicaptenparkeerkaart en dan moet je min of meer verplicht in een opel agila of vergelijkbaar rijden........ De eerste keer dat we de opmerking van iemand kregen van "Wat moeten zij met zo' n dikke bak" was de reactie van mijn wederhelft: "Tja, dikke mensen hebben nu eenmaal een dikke bak nodig ......."
@16
Ik rij een Honda Super Cub, daarmee laveer ik heerlijk tussen als die klemstaande SUV's door.
Hoezo zijn deze auto's onveiliger. Juist door de hoge zit zie je alles veel en veel beter en ze zitten vol met sensoren die aangeven of er iets in de buurt zit. Bovendien kan je beter met zon voertuig een aanrijding hebben dan met een oudere auto met stalen bumpers. Deze is van plastic en kan snel stuk.
@20
Vandaar dat er zo veel meer doden zijn bij een ongeluk met een SUV.
@21 dat komt omdat andere auto's vaak heel slecht gemaakt zijn. Het ligt dan aan die auto die is niet veilig. Als je met een Range Rover tegen een smart rijd dan ligt die smart in de kreukels. Komt omdat die van beroerde kwaliteit is gemaakt. Niet stevig. Bij Volvo doen ze daarom stalen balken in de portieren. Mensen moeten dan maar een stevige auto kopen als ze willen overleven. Niet van plastic
@22
Je vergeet de slachtoffers onder voetgangers en fietsers. Dat heeft niets met stevigheid van de auto te maken.
@23 klopt dat is weer een ander verhaal. Maar dat zou er op wijzen dat een SUV vaker betrokken is bij een ongeval dan een andere auto. Ik heb van mijn schoonzus wel eens gehoord dat he zicht rondom minder goed is. Parkeren is lastig omdat je het niet kan zien maar daarvoor zitten er voor en achter sensoren. En wat ook meespeelt is dat er veel meer SUV s verkocht worden dan andere auto"s
@24
In @20 schreef je nog: "Juist door de hoge zit zie je alles veel en veel beter en ze zitten vol met sensoren die aangeven of er iets in de buurt zit. "
Toen ik de kop las, dacht ik dat het over Tesla's zou gaan.
Aso bakken!
Eigen parkeerplek, binnenkort eigen rij(k)baan op de snelweg, waar zij als enige wél 130 mogen.
Extreem stroomverbruik, waardoor het land het netwerk moet vervijfvoudigen, wat weer tientallen miljarden kost.
Kinderen in mijnen in Congo om kobalt uit de grond te halen.
Accu's die over een paar jaar voor een gigantische afvalberg gaan zorgen.
enz enz enz
Kortom, aso-bakken.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
@28 Maar dat dacht ik dus wel, toen ik de kop van dit topic zag.
Ik legde ook uit waarom.
@27 dat kan ze wel maar een heel groot deel van de auto zit in de dode hoek. Daar zijn niet voor niets sensoren voor ingebouwd. Als je denkt dat je tegen je voorligger aan zit kan je nog een meter rijden maar dat zie je dus niet. Ondanks de hoge zit en goed overzicht.
Ik merk het bij mijn auto ook. Als ik in mijn achterruitkijk spiegel kijk en de auto achter mij "raakt" mijn auto dan zit daar nog anderhalve meter tussen. Ik moet dat schatten hoeveel ik dan nog achteruit kan. Maar ik heb een super lage auto. Een Xantia. Als ik naast een busje sta of SUV dan kan ik geen contact maken met de bestuurder of bijrijder want die zitten boven mijn dak. Das weer erg laag. Bij het parkeren raakt hij soms het asfalt dat is normaal want hij zakt omlaag dan.
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.