U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Binnenland
  • 4
Zo’n 80% van de fundering op het Nederlandse spoor dateert nog van het ’stoomtijdperk’. Verzakkingen worden door het intensievere treinverkeer een steeds groter probleem. Dat zegt hoogleraar Rolf Dollevoet van de TU Delft. ...

6 maanden geleden door Telegraaf

REAGEER MET EEN EMOJI
4
1
2

„We moeten stremmingen voor zijn met preventief onderhoud. Dat zou kunnen door zijwaarts extra cementspecie in het baanlichaam in te spuiten. “

En dan kom je vast weer in de stikstofproblemen....

1 -Koeievla-    
6 maanden geleden door -Koeievla-
1
Meld

De problemen met de ondergrond zijn al veel langer bekend. Het is een van de hoofdredenen dat er van oudsher in NL niet sneller dan 140 kmh gereden wordt. Zou men sneller rijden, gaat de ondergrond "golven" en begint de trein op de rails te stuiteren, zo is me ooit uitgelegd.

Het lijkt me logisch dat als je meer treinen wilt laten rijden er ook problemen met de ondergrond kunnen ontstaan. Het huidige en geplande gebruik van het spoor is nooit voorzien bij aanleg van het net (grotendeels 19de eeuw). De rails en ballastbed zijn doorgaans wel onderhouden, maar de structuur van de ondergrond is grotendeels hetzelfde.

Het grote verschil is te zien met de HSL lijn waarvan de fundering wel op extreem hoge snelheden (300 kmh en mogelijk nog iets sneller) aangepast is. Het verbaast mij niet dat trajecten waar 200 Kmh de doelsnelheid is (bijvoorbeeld voor de nieuwe intercities die in 2023 komen) de ondergrond op die trajecten aangepast moet worden.

2 TedjeR    
6 maanden geleden door TedjeR
0
Meld

Ten eerste is Nederland VEEL TE VOL met meer dan 17.000.000 inwoners en @1 dan moet men dat overdreven stikstof gedoe maar eens negeren omdat veiligheid voor alles gaat.

3 Interessant    
6 maanden geleden door Interessant
1
Meld

I love it when a plan comes together! LOL

4 niet-alles-geloven    
6 maanden geleden door niet-alles-geloven
1
Meld

@3 . Exact dat is de spijker op zijn kop. Er wonen gewoon TE VEEL mensen in dit land en de grenzen moeten hoognodig een keer dicht. En daarna een actie emigratie beleid op zetten om zoveel mogelijk mensen terug te laten emigreren naar hun thuislanden.
EN tevens te stoppen met alle kinderfokpremies. De hoogtste tijd om een lange termijn doelstelling te maken van bijvoorbeeld terug naar 15 miljoen en daarna terug naar 12 miljoen. Op die manier kan dit land wellicht weer een beetje leefbaar worden.

5 PFL    
6 maanden geleden door PFL
3
Meld

Ik zie een belasting aankomen...of een weegmoment vlak voor vertrek en een machinist die roept dat de trein te zwaar is en er mensen uit moeten. Hoe en wie wordt er dan weer niet bij gezegd.

6 Voorzittershamer    
6 maanden geleden door Voorzittershamer
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

7 Strafpleiter    
6 maanden geleden door Strafpleiter

@7 het probleem zit 'em in het gemiddelde gewicht van de reiziger. Die is sinds 1960 met zo'n 45% toegenomen. Daar hebben de aanleggers van de rails geen rekening mee gehouden.

8 Nicks R. Van    
6 maanden geleden door Nicks R. Van
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

9 Strafpleiter    
6 maanden geleden door Strafpleiter

@9 ach, ik verzin ook maar wat!

10 Nicks R. Van    
6 maanden geleden door Nicks R. Van
0
Meld

Houten bielzen zijn vaak al vervangen door betonnen bielzen.
Dus de datering van de ondergrond is nog nieuw.

11 Aragon    
6 maanden geleden door Aragon
0
Meld

@8 ja dat zal het zijn, alle dikkerdjes de trein uit!

12 Olivina    
6 maanden geleden door Olivina
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Trump dreigt fors geweld te gebruiken tegen d...
In een tirade is Trump losgegaan en wekte hij...

1 dag geleden door progressiefliberaal

Racisme zit diep in de VS
Het is de perfecte storm die tot de (rassen)r...

10 uur geleden door Racism monitor 2020

Antifa zijn vanaf nu een terroristische organ...
The United States of America will be designat...

15 uur geleden door Desphex

Zweden meldt voor het eerst sinds maart geen...
In Zweden zijn voor de eerste keer sinds 11 m...

17 uur geleden door Waarheid, gewoon zoals het is

Antifa is nu een terroristische organisatie!...
'ANTIFA is now a terrorist organisation!' Tru...

13 uur geleden door DONKEY R


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Belazerd
Zweden meldt voor het eerst sinds maart geen ...
@851. Niet ALLE stranden en parken waren ov...

minder dan een minuut geleden door Belazerd

CoolMemories
Antifa is nu een terroristische organisatie! ...
Heerlijk hoe Trump alle complexe (proxy)confl...

minder dan een minuut geleden door CoolMemories

Nurse Ratched
80% van de Relschoppers komt niet uit Minneap...
@76 Aan uw reacties te zien zit ik er niet na...

minder dan een minuut geleden door Nurse Ratched

Voorzittershamer
In een maand lockdown sparen Nederlanders mil...
De landelijke en plaatselijke overheden zulle...

1 minuut geleden door Voorzittershamer

Moskowfiets
BRIEFJE VAN JAN – Aan Jerry Afriyie Dat ied...
Uit artikelIk schoot alleen keihard in ...

1 minuut geleden door Moskowfiets

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig