Maastricht mag dan net naast het Eurovisie Songfestival hebben gegrepen, vanaf vandaag heeft de Limburgse hoofdstad wel een eigen eau de parfum.
Altijd al willen weten hoe Maastricht ruikt. Naast een bezoekje brengen aan het zuiden, kun je vanaf nu ook Ton sur Ton Maastricht, dé geur van Maastricht, kopen.
Herinneringen aan Maastricht
Het geurtje is een idee van Maastricht Marketing en is ontwikkeld door parfumeur Tanja Schell. "Soms ruik je iets dat meteen herinneringen oproept. Met deze geur hebben we de herinneringen aan Maastricht proberen te vangen", zegt Simone Bours van Maastricht Marketing tegen Editie NL.
"Het parfum is opgebouwd uit vijf verhaallijnen met elk hun eigen geurtoon. Zo verwijzen de specerijen naar de Maastrichtse keuken en de geur van suède naar de geschiedenis van de stad op het gebied van leerlooien."
Het geurtje is vooralsnog alleen verkrijgbaar bij de Bijenkorf in Maastricht en online. Wil je dit aandenken aan Maastricht over je heen spuiten dan moet je daar wel wat voor over hebben: een flesje van 50 ml koop je voor 79,95 euro.