"Goed bezig", Robbie. . . . ...
De natte droom van allochtone Geert. ...
The Yardbirds. Still I’m Said.https://youtu.be/ONVXNH7D4Qw?feature=shared...
The Drifters. Stand By Me.https://youtu.be/YaqjpfZJjpk?feature=shared...
over ^anderen maar eens .....
The Searchers. Take It Or Leave It.https://youtu.be/-2F2ZuCQZKg?feature=shared...
@2 Laat je lullen over maar eens los. ...
Zegt de "objectieve" CDA-er Marcelo Mooren.Enough said...
@19 Precies wat er staat, Marie-Katrien. Heb je geen antwoord?...
@17 Doe eens een keer een miniem beetje kennis op voordat je je eigen weer volledig voor paal zet.Het geloof van die krengen is in deze vo...
De schaduwkanten van de groene industrie, zoals resource tekorten van zeldzame materialen... je kon er op wachten. En dan ook de natuurschade in de wingebieden, die we hier NIET zien. En wat doen we met alle afgewerkte batterijen. Sommigen zeggen dat ze voor 90% te recyclen zijn, maar dan in welke kwaliteit?
Ik denk dat voor het klimaat en milieu maar een echte oplossing is en dat is economisch krimpen en een eenvoudiger levensstijl. Ook overbevolking wordt een steeds grotere issue. Dat zijn beslist geen populair onderwerpen.
En buiten het milieu/klimaat hebben we ook resource problemen, vergrijzing in de rijke gebieden, bevolkingsexplosie in arme gebieden, degeneratie/verslaving aan "luxe", overbevolking, afhankelijkheid van nutsbronnen, ...... Ik denk dat dit uiteindelijk leidt dat dit systeem geheel op eigen kracht in elkaar zakt. Persoonlijk denk ik over 20 a 30 jaar, maar dit is speculatief.
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kijk/afleveringen/2018-2019/de-aarde-draait-door.html
WATERSTOF mensen. Leer het nou eens. WATERSTOF. Dáár moeten we naar overstappen.
Waterstof is oneindig beschikbaar.
Er komen al wat bussen aan. Nu nog de gewone auto's.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/11/20/vijftig-nieuwe-waterstofbussen-in-het-openbaar-vervoer
Zoals het artikel aangeeft ontstaat er een run op andere grondstoffen.
Wat dat inhoud is nu al zichtbaar, lithium.
De recente staatsgreep in Boliva is hier een sprekend voorbeeld van.
Bolivia wil de mijnbouw en productie van batterijen in eigen hand houden.
Dit tegen de zin van Duitsland en de VS.
Lithium de nieuwe olie.
* Verwijderd door de redactie *
@4 Minder dan bij accu-productie en alles wat daarmee te maken heeft.
Daarbij is er nog een hoop te ontdekken en te ontwikkelen. Iets wat tijd en geld nodig heeft. Geld moet van de overheid komen, in de vorm van subsidies. Dát geld kan weggehaald worden bij de subsidie op accu-ontwikkelingen.
Keuzes van de overheid, daar gaat het om. Helaas kiezen zij altijd het verkeerde.
* Verwijderd door de redactie *
@2
Waterstof heeft een technisch probleem.
Elementair mol-1.
In pure is opslag erg lastig omdat het letterlijk overal doorheen gaat.
@6 Heeft niks met links te maken. Alles met realisme. Accu's zijn niet goed. Waterstof is dat wel.
@7 Waterstof-tanks bestaan gewoon hoor.
De gasleidingen in de grond zijn ook geschikt voor waterstof. En wat er verder nog niet is, kan er nog komen.
De eerste accu-auto was ook niet te vergelijken met die van nu, om maar een voorbeeld te geven.
@9
Dat valt nogal tegen, vooral onder druk.
Los daarvan, waarom bestaande leidingen gebruiken. Waterstof kan ook gewoon lokaal gemaakt worden, in geen duur distributienetwerk voor nodig. Bestaande waterleidingen volstaat wel.
Wat er niet is kan nog komen. Moet er eerst een oplossing bedacht worden om waterstof (tijdelijk) te binden, of om het op te lossen.
Knalgas is erg lastig.
Wil je feestje niet bederven, waterstof in pure vorm, mol-1 gaat gewoon niet.
Metaal wordt broos, gaat echt overal doorheen.
@10 Ligt er aan wat we er allemaal mee willen gaan doen. Als we er ook onze huizen mee willen verwarmen (wat prima kan, zelfs makkelijk en goedkoper dan de huidige plannen, met warmtepompen en zo) ) dan is het wel handig als het via een leiding het huis in komt. Aangezien we toch al van plan zijn van het gas af te gaan, komen die leidingen vrij. Daar kunnen we dan gebruik van maken. Scheelt weer miljarden euro's.
Er zijn ook al volop auto's (vooral in Azië) die rijden op waterstof. Taxi's in Den Haag. Bussen in heel Nederland.
Het kán dus allemaal prima, als de wil (vanuit de politiek) er maar komt.
Er zijn ook al zonnepanelen die zelf waterstof maken en kunnen opslaan voor 's avonds.
De opslag is dus het probleem niet.
De wil, dat is het probleem.
https://www.energieleveranciers.nl/blog/gasleidingen-waterstof/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2290466/waterstof-kan-door-de-gasleidingen
https://opwegmetwaterstof.nl/2018/11/28/primeur-in-zeeland-waterstof-door-gasleiding/
enz enz enz enz
gewoon een staatsgreep in Bolivia organiseren voor de lithium
ooh wacht...
* Verwijderd door de redactie *
@14 Het IS geweldig, alleen de politiek heeft verkeerde keuzes gemaakt. (lees: zich laten beïnvloeden door lobbyisten)
* Verwijderd door de redactie *
@16 Toen de allereerste accu-auto van de band afkwam was de infrastructuur daarvoor ook nog helemaal niks. Kwestie van keuzes en de WIL vanuit de politiek.
Wat denk jij dat het heeft gekost en nog gaat kosten om overal laadpalen te plaatsen voor accu-auto's?
Daar willen "we" blijkbaar wel geld aan uitgeven.
Waarom dan niet voor het véél schonere en efficiëntere waterstof?
Keuzes!!!!
We willen af van benzine en diesel, omdat we dan ook af zijn van vage landen zoals Saudie Arbië. Maar vervolgens gaan we wel met nog vagere landen als Congo in zee, om Kobalt te winnen (door kinderen in mijnen, moeten we dus niet willen).
Waterstof dus!!!!
* Verwijderd door de redactie *
@18 Voor het maken van waterstof heb je elektriciteit nodig. Waar dát vandaan komt maakt verder niet zoveel uit. Kan met kerncentrales (mijn voorkeur), kan met kolencentrales, met gas, met (zoals ik eerder al zei) zonnepanelen.
De eerste accu-auto's hadden ook veel nadelen. (en nog steeds)
Het is een kwestie van promoten, en vooral de WIL.
Blijkbaar ontbreekt het nog aan de wil.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.