RTL Nieuws RTL.nl

Let op, binnenkort verhuist RTL Nieuws naar RTL.nl

Al onze nieuwsberichten en video’s vind je straks op RTL.nl.

Neem alvast een kijkje

Ga naar de inhoud
Buitenland

Boris Johnson zorgt voor thee-rel op sociale media

Boris Johnson in het bewuste campagnefilmpje. Beeld © Screenshot YouTube

Een campagnefilmpje met de Britse premier Boris Johnson heeft voor een Britse rel gezorgd. Reden: de wijze waarop de politicus zijn thee zet.

In het filmpje is te zien hoe Johnson rondslentert in een kantoor van zijn campagneteam en vragen beantwoordt. Op 12 december zijn er landelijke verkiezingen.

'Kan niet op zo iemand stemmen'

Johnson stopt op enig punt in de kantoorkeuken om thee voor zichzelf te zetten. Hij stopt het theezakje in het kopje en voegt heet water en melk toe. Daarna loopt hij verder zonder het zakje uit het kopje te halen.
 

"Ik kan niet op iemand stemmen die zo thee zet", reageert een Brit. Een ander: "Ik kan me niet concentreren op zijn tekst omdat hij zijn zakje in zijn thee laat zitten."

"Is dit een grap?", reageert weer iemand.

Belangrijk cultuur

Thee vormt voor de Britten een belangrijk onderdeel van de cultuur. Geen enkel Europees land importeert zoveel thee. De Engelsen drinken de thee het liefst met een scheutje melk.

Johnson voelde zich na de ophef op Twitter genoodzaakt om te reageren op de berichten van teleurgestelde theeliefhebbers. "Dit is echt hoe ik mijn thee zet”, schrijft de premier, die zegt dat hij van een sterk bakkie houdt.

Lagerhuis
Lees ook:
Lagerhuis stemt in met vervroegde verkiezingen, 12 december naar stembus