U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Overig
  • 2
Premier Mark Rutte vindt het verlagen van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur op alle snelwegen een "rotmaatregel", maar wel nodig voor een groter belang, namelijk het behoud van banen in de bouwsector. ...

4 maanden geleden door Nu.nl

REAGEER MET EEN EMOJI
3
1

rot op

1 Ogod    
4 maanden geleden door Ogod
3
Meld

jaja Rutte, al je maatregelen die je neemt zijn rot voor de burgers

2 Roomboterbabbelaar    
4 maanden geleden door Roomboterbabbelaar
1
Meld

Tuurlijk, hij mist meer btw en accijnsenn in de excelsheet.

3 caso    
4 maanden geleden door caso
1
Meld

Vrachtwagens rijden 90 km/uur en vaak net iets meer dus zijn ze niet in te halen met 100 km/uur dus meer files en meer uitstoot uitlaatgassen.

4 Interessant    
4 maanden geleden door Interessant
6
Meld

Rutte noemt het een rotmaatregel, automobilisten van VVD huize zien in de uitspraak van Rutte een reden om toch 130 km te rijden.Rutte had moeten zeggen dat de 100 km regel serieus genomen moet worden ook door de VVD.

5 jantje van leiden    
4 maanden geleden door jantje van leiden
3
Meld

@4 Niemand belet u om tijdens het inhalen van een vrachtwagen 110 km te rijden.geen haan die er naar kraait,

6 jantje van leiden    
4 maanden geleden door jantje van leiden
3
Meld

Het is alleen maar rot meneer Rutte omdat u een populistisch maatregel (130km/u) moet intrekken. 100 heeft veel voordelen: veiliger, relaxter en zuiniger. Het aantal doden en zwaargewonden zal gaan dalen. Hoe kun je je daar nu rot over voelen, het zou juist goed moeten voelen dat een stikstof maatregel zulke fraaie bijwerkingen heeft question Hij had daarom moeten toevoegen: 'en die 100 blijft daarom het maximum'.

7 Myth63    
4 maanden geleden door Myth63
2
Meld

Als je straks een snelheidsboete krijgt, zal het wel tevens een milieudelict worden.

Ik doe netjes mee met van alles; huis geïsoleerd, afval scheiden, en nu met de buren bezig om collectief voor zonnepanelen te gaan.

Maar met rijden erbij investeer ik nu al 15u per dag in mijn werk. Minstens. Elke minuut rusttijd is dan goud waard. Het zal daarom heel, héél moeilijk aanpassen worden. Gedachten over slapen op het werk, of een andere baan zoeken spelen opeens op.

Kan dit nou écht niet anders?

8 Biesbush    
4 maanden geleden door Biesbush
7
Meld

@8 De gemiddelde afstand afgelegd op een snelweg is maar 60 km. Bij 90 km/u doe je daar 40 minuten over, bij 100 36 minuten, bij 130 28 minuten. Als je je aan de 130 houdt is een gemiddelde snelheid vanwege de drukte meestal onhaalbaar. Het werkelijke verschil tussen 130 en 100 is daarom gering.

9 Myth63    
3 maanden geleden door Myth63
0
Meld

Alsof je in dit postzegellandje langdurig 130 kan rijden...Tijdverlies is minimaal en omdat de verschillen tussen voertuigen lager worden is de verwachting dat filedruk afneemt. Dus niets mis mee.

10 BlackNinja    
3 maanden geleden door BlackNinja
3
Meld

Boeren produceren 46% van de stikstof in Nederland, wegverkeer 6%
Maarja, de boeren moesten zonodig ontzien worden dus moet de besparing ergens anders vandaan komen.

11 Pegasus    
3 maanden geleden door Pegasus
3
Meld

60 op de snelweg is nog beter.... het is niets verder.

12 t.rap.er.niet.in    
3 maanden geleden door t.rap.er.niet.in
0
Meld

Een totaal verbod op al het vuurwerk levert meer op dan de snelheid verlagen!

13 Sneeuwbal    
3 maanden geleden door Sneeuwbal
1
Meld

Ik snapte al niet dat alle bouwprojecten werden stilgelegd, maar het wordt steeds duidelijker.
Bij bouwprojecten wordt er op zich geen stikstof of CO2 uitgestoten. Vrachtwagens die de bouwprojecten bevoorraden stoten wel CO2 uit, maar waarom mogen andere vrachtwagens dan wel blijven rijden, zoals bijv. de bevoorraders van supermarkten? Het blijkt nu dat het stilleggen van de bouwprojecten wordt gebruikt als wisselgeld om de snelheid op de snelwegen te verlagen naar 100 km/u. Zonder het stilleggen van de bouwprojecten zou de verlaging van de snelheid nooit zijn gelukt. Nederland is gewoon in de valkuil van de groene partijen (GL/D66) gestapt.

14 wiseguy    
3 maanden geleden door wiseguy
1
Meld

Hij rijd ook liever 130 zei hij vorig jaar nog toen bepaalde snelwegen 130 mochten worden, hoe trots liet hij zich fotograferen bij zo’n 130 bord.

15 Interessant    
3 maanden geleden door Interessant
0
Meld

@9 maar als je een afstand van 440 km moet afleggen op een dag ligt het wel even anders. Met een snelheid van 100 km/u doe je daar dan 4,4 uur over (4u 24'), maar bij een snelheid van 130 km/u doe je er 3u: 22':48" over. Een verschil van ruim een uur!

16 Nicks R. Van    
3 maanden geleden door Nicks R. Van
1
Meld

Ik zeg het nog maar een keer; meer dan 1/3 van het stikstof in NL komt uit het buitenland vandaan. waarom wij gestraft worden is mij niet duidelijk.

17 civil    
3 maanden geleden door civil
1
Meld

Let maar op, dezelfde mensen die nu deze maatregelen proberen te verdedigen, zullen ook andere vrijheidsbeperkingen proberen te verdedigen. "Maar waarom wil je 130 rijden, je hoeft niet 130 te rijden, je hebt dat niet nodig" zullen ze dan zeggen. Maar wat ze niet begrijpen is dat ik juist de VRIJHEID heb om zoiets te doen. Je hoeft geen 130 te rijden, maar dat betekent niet dat je andermans vrijheid moet af pakken. Vrijheden inperken begint vaak zo, met mensen die zeggen dat je het niet nodig hebt.

18 Klompenbrekertje    
3 maanden geleden door Klompenbrekertje
1
Meld

@17 Er komt 43 miljoen kg stikstof vanuit het buitenland naar Nederland. Maar er gaat 141 miljoen kg vanuit Nederland naar het buitenland

19 Rare Rakker    
3 maanden geleden door Rare Rakker
0
Meld

Absoluut het slechtste idee van deze doorgeleerde hoog opgeleiden. Het is niet te handhaven zoals de 30 km zones. Het zal dus in de praktijk niet zijn doelstelling behalen. De snelweg word nog gevaarlijker.

20 Verwonderd    
3 maanden geleden door Verwonderd
0
Meld

Als ik iedere dag met 100 km/uur naar mijn werk kan rijden, dan teken ik daar onmiddellijk voor.

Maar voorlopig zal het wel weer achteraan aansluiten op de A12 worden.

Papieren maatregel.

21 Janzzen    
3 maanden geleden door Janzzen
2
Meld

Ik zal ze hebben.
Ik blijf gewoon 100 in zijn 3 rijden.
Vervuilen zal ik !!!

22 TonAlias    
3 maanden geleden door TonAlias
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Ze is jong, populair, heeft IQ van 157 en gaa...
Ze is net als klimaatactiviste Greta Thunberg...

24 uur geleden door Moskowfiets

Merkel geïrriteerd over ‘kinderlij...
Ook de Franse president Emmanuel Marcon was i...

1 dag geleden door Stampertje

Marc de Hond wenst Donald Trump kanker toe
Marc de Hond wenst de Amerikaanse president D...

1 dag geleden door Moskowfiets

Eerste coronabesmetting in Noord-Rijnland-Wes...
In de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfal...

15 uur geleden door Febee

Drie keer zoveel meldingen van geweld tegen m...
Moslims in Frankrijk worden steeds vaker het...

1 dag geleden door AD


ADVERTENTIE


Laatste reacties
alt-right-delete
ONTHUTSENDE criminaliteitscijfers migranten ...
@23 nee, kerel ... wen er maar dat in NL het ...

minder dan een minuut geleden door alt-right-delete

MARCUSAURELIUS
Ze is jong, populair, heeft IQ van 157 en gaa...
@313Verkeerde redenering.Een van de twee ...

1 minuut geleden door MARCUSAURELIUS

Hendrianus
EU uit stevige kritiek na aankondiging Netany...
@5Een Palestijnse staat kan in de toekomst ...

1 minuut geleden door Hendrianus

Criticaster
’Voor Britten staan miljarden aan export na...
@13 Je kunt de EU wel niet willen erkennen, d...

1 minuut geleden door Criticaster

Jmartin
Onderzoek: stemmer GroenLinks gelooft eerder ...
@4 u schreef :"voor de mensen die kritiekloos...

1 minuut geleden door Jmartin

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig