Wel jammer van die lelijke hals. Die gaat over een paar decennia lubberen. Dan weet je niet wat je ziet. 😣...
@14 Hoe zou hij dat dan moeten doen?...
Nou.Bloedmooi.Smaken verschillen, hoor....
@13 De oeverloze asiel/gelukszoekers-stroom niet tegengaan. . . . ...
@16 Hoe weet jij dat hij niet naar burgers luistert? Waarom voeren we deze discussie op twee draadjes? Laten we er één kiezen....
@12 Chirurgen en bouwkundigen zijn ook niet perfect, want mensen. Wat doet de man precies niet goed?...
misschien eerst een mega-spoedcursus integreren en taal doen, en dan beroep doen op zorg als het kan? scheelt problemen later in de keten....
daar gaat je privacy... wil je een keer van bil gaan met iemand van hetzelfde geslacht bijv... dan kan dat niet...
"Er zijn al lasten onder dwangsom opgelegd. Die reeks aan dwangsommen omdat het COA zich aan geen enkele regel houdt, moet je meenemen in de vra...
@14 Van de Burg zou eens naar de Nederlandse burger moeten luisteren. . of ook een account aanmaken op NK. Daar kan hij wat van opsteken....
Allemaal symboolpolitiek... veel voorstellen die niet eens terzake doen en zo regelen dat de elite van nederland er geen of weinig last van heeft....klimaatgezeik alleen hier in nederland
@51
Dit is alleen geen klimaatmaatregel.
@47 Dat ging niet van zelf, daar zijn heel veel maatregelen getroffen en toen ging het er beter mee, maar zelfs nu is het nog niet volledig ongedaan gemaakt.
@45 verlaging van de maximum snelheid draagt nauwelijks iets bij aan de vermindering van de stikstofuitstoot. De stikstof die de grenzen overschrijdt komt van de veestapels van koeien, varkens, geiten, eenden en kippen. Dus die boeren zijn wel actief in het voeren van actie, maar doen dat omdat ze vrezen voor hun inkomen wanneer daar beperkende bepalingen over worden genomen. Maar daar zit wel de bron van alle ellende!
@54 Klopt, daar zitten de hoofdschuldigen.
Die durft men echter niet aan te pakken, dus pakken ze een andere groep die niet zo machtig is.
Vervelend is dat dat nauwelijks wat oplevert en het ook nog ingaat tegen wat de Raad van Staten bepaald heeft.
@54 Als u goed had gelezen had u kunnen zien dat ik dat onderschrijf. Het verlagen van de maximum snelheid is een voorlopige en eerste maatregel om de bouw aan de praat te houden. Dit om te voorkomen dat er geen huizen worden gebouwd die hard nodig zijn en om ontslagen van duizenden arbeiders te voorkomen. Het klopt dat de veestapel een van de grootste stikstof veroorzakers is. Ik ben er dan ook van overtuigd daar daar wat aan gaat gebeuren. De boeren zijn gewone ondernemers die net als alle anderen vooral aan zich zelf denken. Die goedkope praatjes dat we zonder hen geen eten en zuivelproducten hebben daar trappen alleen simpele zielen in en zeker een kamerlid, hij is blond en stond op een tractor.
@55 Hier helpt alleen maar een verstandige aanpak door de verantwoordelijk minister: megastallen verbieden en een quotum stellen voor de aantallen dieren. Uitrijden van mest zeer beperkt. Maar ja, ook hier geldt dan weer dat er gehandhaafd moet worden, daar valt of staat alles mee.
Het Rutte kabinet wringt zich in de meest vreemde bochten om alles er op papier maar goed uit te laten zien.
Dat de werkelijkheid die 'papieren waarheid' niet met de werkelijkheid strookt, is van ondergeschikt belang voor Rutte & kornuiten...
Een prima idee. 10 km harder rijden kost 40% meer doden per jaar dus dat is al een reden om te minderen. Dan de enorme brandstof besparing. Ik ben ongeveer 10 euro per week kwijt aan brandstof per week en collega's rond de 15 euro. Snelheids winst is er ook niet echt. Ik zie ze vaak voorbij vliegen en 5 km verder staan ze voor het verkeerslicht en haal ik ze in.
En dan de fijnstof die enorm verminderd waardoor er 30% minder astma patiënten zijn volgens het astmafonds.
Maar het belangrijkste is dat het moet gebeuren om in één keer heel de (wegen)bouw sector vlot te trekken. Alleen al door verlagen van de maximumsnelheid overal naar 100 kunnen alle bouwprojecten in één keer doorgaan. En dat is het me zeker waard.
Vandaag was er bekend gemaakt dat het zand op is in Nederland door deze shit en dus hebben stratenmakers en bouwvakkers over 2 weken geen werk meer. Door dit snel vlot te trekken voorkom je een economische crisis. Al gaan er veel bedrijven toch op de fles die het nu al niet meer bolwerken.
@57 een quotum voor het aantal dieren? Een boer die 250 melkkoeien of meer heeft kan net overleven. Is het aantal kleiner dan overleven ze niet. Stallen halveren kan dus niet. Wat wel kan is minder boeren maar wel grotere stallen zodat ze het hoofd boven water kunnen houden. Regelmatig moeten ze ook van Brussel een miljoenen investering doen aan hun stallen. Dat moet ook ergens vandaan komen. Dus hoe groter het bedrijf hoe meer overlevingskans.
Een paar neven van mij konden hier niet overleven. Beide zijn naar Canada gegaan. De een heeft rond de 5000 koeien en de andere is varkensboer mer 30.000 varkens. Zo kan je overleven.
@60
Ze hebben eerst hier het milieu verpest en nu gaan ze in Canada het zelfde doen.
@60 Een fabriek die 250 koeien heeft kan net overleven.
Een boer kan met minder af hoor
@60 Prima!Alle boeren naar Canada!
@63 Wat een geweldige oplossing.
Zij blij en wij nog blijer.
@60 laat de neven daar maar lekker zitten en gelukkig worden haha en pas op he, niet hierheen halen he ! vreselijk je al er maar wonen. gelukkig woont er ook bijna niemand, dat land trekt me voor geen meter.
Rot op met die onzin..., gewoon 120/130...
@61 ja zonder stikstof geen vreten in de winkels dat is onmogelijk. En ja koeien schijten dat schijnt een eigenschap van ze te zijn. En mensen kunnen niet zonder vlees.
@63 ja oke en dan geen eten meer op tafel? We moeten wel elke dag vlees op ons bord.
@68 we hoeven helemaal niet iedere dag vlees. We moeten voldoende eiwitten innemen en die zitten in velerlei voedsel, ook plantaardig.
@69 oke maar ik ben geen konijn. Ik word dug geen vegetarier. Of Vlees OF max 2 keer per dag vlees. En niet veel planten
@70 maar een kippenei bevat ook veel eiwitten.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.