https://www.dagelijksestandaard.nl/politiek/peiling-nsc-totaal-vernietigd-krijgt-geen-enkele-zetel-in-europees-parlement...
Eén keer een dergelijk item met beelden plaatsen, is ècht wel genoeg. De reacties hierop vanuit verschillende achtergronden, blijven hetzelfde...
Op de zeebodem, zou een mooie aanlegplek zijn....
Volgende maand laat hij er 100000 versneld door het coa heenwalsen en heeft dan de melding dat er 100000 woningen tekort zijn....
@1 ScholZ...
De betere wijken hebben meestal betere prijzen....
Poetin heeft de regie. Schols en Biden zijn een stelletje slapjanussen terwijl Macron is teruggefloten.We hebben een historische kans om een...
Menig Nederlandse ondernemer wordt inmiddels schatrijk door deze asiel-industrie. . . De belastingbetalende burger, dokt toch wel. . . ...
@2 Dat lijkt me een strak plan. :-)...
Verbeteren helpt niet, dat trekt alleen maar nog meer parasieten....
Minister Ollongren had beter een onderzoek kunnen laten verrichten naar de beïnvloeding van de verkiezingen door mediaconcerns en publieke omroep.
Reguliere media
Voor manipulatie onderzochten zij uitsluitend de activiteiten van alternatieve mediasites. De manipulaties van de veel machtiger mediaconcerns, die bij hun berichtgeving uitsluitend gaan voor winstgevendheid, worden volledig verzwegen. Daarom besteden wij er aandacht aan.
Volgens de Amerikaanse professor in de politieke sociologie Phillips in zijn boek “Giants” zijn de media een van de zogenaamde ‘facilitators’. Dat werkt als volgt.
Het Atlantic Council, met vertegenwoordigers uit de NAVO-landen, is een club met hoog veiligheidspersoneel, investeerders en mensen uit het bedrijfsleven. Dit zijn de beleidsmakers. Zij huren op hun beurt grote Public Relations adviesbureaus in (de grote drie Omnicom Group, IPG en WPP) die weer samenwerken met een paar honderd kleine PR bureaus. Zij maken persberichten als ondersteuning van het uitgezette beleid voor regeringen en ministeries.
De media (waaronder de Amerikaanse grote zes: AT&T, Comcast, CBS, Disney, Fox en Viacom) sturen deze persberichten als nieuws de wereld in. Tachtig procent van de nieuwsberichten zijn op deze manier voorbereid door PR bureaus (en dus niet verzameld in onafhankelijkheid door journalisten). Op deze manier kan je natuurlijk ook gemakkelijk verkiezingen manipuleren en beïnvloeden. Maar Minister O. kijkt blijkbaar liever de andere kant op.
Volgens Phillips voeren de drie wereldspelers, de Public Relations en Propaganda bedrijven, WPP, Omnicom Group en Interpublic Group en de media giganten samen een onophoudelijke ideologische aanval op het denken van de massa.
Voortdurend moedigen zij
(1) de aanschaf van goederen en consumptie aan,
(2) verlangen naar een leven in luxe,
(3) angst voor anderen – terroristen, criminelen en anderen gebrandmerkt als bedreiging,
(4) steun aan de politiestaat,
(5) acceptatie van een permanente oorlog tegen het terrorisme,
(6) het idee dat particulieren ondernemingen een essentieel onderdeel vormen van de democratie.
Zo heeft de voortdurende “War on Terror” nodig dat deze continu onder de aandacht blijft van het publiek. Op dezelfde manier zoals zij een “gewone oorlog” als product promoten.
Dus de functie van de massa media is die van facilitator, om het kapitalisme te beschermen zodat de reuzen investeerders ongestoord hun gang kunnen gaan. Terwijl deze reguliere media suggereren aan objectieve nieuwsvoorziening te doen. Voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken is deze manipulatie niet het onderzoeken waard!
Hoe de onderzoekers precies op deze indeling komen lichten zij niet verder toe. DLM Plus koestert een gezond wantrouwen naar de inspanningen van de overheid. Op dezelfde manier als dat de overheid de burger niet vertrouwt. De overheid verwart controle echter met maximale overheersing van de burgers. DLM Plus wil laten zien wat de drijfveren van de overheid zijn om tot bepaalde besluiten te komen.
Vervolgens is het aan de lezer om zich een mening over de staat te vormen. Zij zouden kunnen concluderen dat de overheid de bevolking bedriegt of juist het beste met hen voorheeft. Nu is er een algemene van origine Amerikaanse truc om alle wantrouwende burgers te bombarderen tot mensen die geloven in samenzweringstheorieën en hen daarmee belachelijk te maken. De onderzoekers van dit rapport hanteren dezelfde streek.
Het wantrouwen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken naar media die niet het gewenste pad volgen is groot. Over het algemeen trekken de vrije media zich niets aan van de partijlijn van het kabinet, volgen niet de pulp van de persbureaus en schrijven er lustig op los. Het rapport moet daarom gezien worden als een aanzet controle over deze media jongens en meisjes te krijgen. Denk aan het streven van vooroorlogs Duitsland met zijn Kulturkammer. Of vergelijk het met de inspanningen van het Ministerie van de Waarheid in het boek van George Orwell “1984”.
Het is te hopen dat de rest van de Tweede Kamer inziet dat dit rapport een goeie grap is zodat we weer over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.