U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Verkeer
  • 13
Tijdens een bijeenkomst van de Europese milieuministers heeft Denemarken alle lidstaten opgeroepen om de verkoop van benzine- en dieselwagens vanaf 2030 te verbieden. Het voorstel geniet bovendien de steun van 10 andere lidstaten, zo meldt het persbureau Reuters. ...

13 dagen geleden door AD

REAGEER MET EEN EMOJI
4
21
18
5
7

@98 Wegslijtage is hoger door het hogere gewicht en ze produceren meer fijnstof dan een moderne diesel door de hogere bandenslijtage.

"Fijnstof wordt grotendeels veroorzaakt door remstof en bandenslijtage, daar verandert de elektrische auto niets aan.
Ja. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat elektrische auto's veel minder remmen. In plaats daarvan remmen ze voornamelijk op de motor, waardoor ze bewegingsenergie omzetten in elektriciteit."

https://www.autozine.nl/diversen/15-mythes-over-elektrische-autos

En een Tesla is niet de enige zware auto op de weg. question

101 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
1
Meld

Het hele eieren eten in deze is de vraag of we wel in staat zijn om over 10 jaar zoveel elektriciteit op te wekken! Als ons dat niet lukt is het afschaffen van auto's op fossiele brandstoffen een utopie.

Dit probleem is niet op te lossen met meer windmolens en meer zonnepanelen. Daar gaan we het gewoon niet mee redden. Er zullen dus over alternatieven nagedacht moeten worden om stroom op te wekken. Hierbij zal men toch ook zeer zeker kernenergie niet mogen vergeten.

We moeten innoveren.
Betere accu's voor de auto's ontwikkelen die een groter bereik opleveren en bij recycling veel minder (liever helemaal niet) slecht zijn voor het milieu.
Accu's die binnen 5 minuten volledig opgeladen kunnen worden zodat de tijd aan de 'pomp' hetzelfde is als nu met een normale auto.
De capaciteit van de laadpalen moet dus gigantisch omhoog.

En zo zijn er vast nog heel veel meer hobbels te nemen voordat dit plan te verwezenlijken is.

102 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@102 Wat is jouw oplossing voor het kernafval? Daar ben ik altijd heel nieuwsgierig naar wanneer mensen kernenergie als 'oplossing' aandragen.

103 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
2
Meld

@103 Ben je bekend met het filmpje van zondag met Lubach over dit probleem?

104 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@104 Hey Arjan! Hoe is het man? Wist niet dat jij hier reageerde. Dat je daar tijd voor hebt zeg, had ik niet verwacht.

Maar vertel Arjan, wat droeg jij in je programma als oplossing aan?

105 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
3
Meld

@105 Ik ben niet Arjan question
Maar los hiervan:

https://www.youtube.com/watch?v=YjFWiMJdotM

106 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

107 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

@96 Gewoon waar ik het nu ook vandaan haal, zonnepanelen. De stroom in mijn auto is 100% groen.

De subsidie op EV's van boven de 80k gaan ze al schrappen. En als EV's wegenbelasting moeten betalen, dan betalen we dat toch gewoon? Ik zie de problemen niet zo in van de vragen die je stelt.

Windmolens worden 's nachts grotendeels stopgezet omdat de opgewekte stroom niet wordt gebruikt. Om maar even een voorbeeld te noemen van hoe weinig we ons net eigenlijk al belasting. question

108 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
7
Meld

@106 Nee, dat begrijp ik. Je geeft weer de typische response. Niet je eigen oplossing, maar in de woorden van een ander. Je kan het niet in je eigen woorden verwoorden?

@107 Leg uit, hoe sla je het veilig op? En, heb je al naar de kosten hiervan gekeken?

109 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
5
Meld

* Verwijderd door de redactie *

110 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

@108 Het produceren van zonnepanelen vergt ook energie en belast het milieu.

111 solidsteel    
12 dagen geleden door solidsteel
1
Meld

@106 https://www.theguardian.com/environment/2019/aug/01/what-should-we-do-with-radioactive-nuclear-waste

"After decades of civil nuclear power and billions spent researching different geological sites and ways to best dispose of the waste, the problems are both technical and political, and the consensus of governments and industry is that deep burial is the best solution – at least for the moment.

Yet, so far, no country has managed to build a deep repository for high-level waste.

“Although almost every nuclear country has, in principle, plans for the eventual burial of the most radioactive waste, only a handful have made any progress and nowhere in the world is there operating an authorised site for the deep geological disposal of the highest level radioactive waste,” says Andrew Blowers, author of The Legacy of Nuclear Power and a former member of the Committee on Radioactive Waste Management, set up to advise the British government on how and where to store nuclear waste.

“Currently no options have been able to demonstrate that waste will remain isolated from the environment over the tens to hundreds of thousands of years. There is no reliable method to warn future generations about the existence of nuclear waste dumps,” he says.

“The nuclear legacy stretches into the far future; it poses a risk to environments and human health for periods which extend well beyond our comprehension. Radioactive waste is the achilles heel of the industry,” says Blowers."

112 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
3
Meld

@111 Nadat ze gemaakt zijn niet meer.

113 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
2
Meld

@113 Afbreken , recyclen kost ook energie

114 solidsteel    
12 dagen geleden door solidsteel
1
Meld

@114 Het punt is dat ze nu energie opwekken, groene energie.

115 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
3
Meld

@106 Arjan vergeet (ik vermoed moedwillig) in zijn filmpje te vermelden dat die "oranje box" niet garant staat voor 100,000 jaar veiligheid. Zoals je in @112 ook kan lezen, hebben wij daar nog geen oplossing voor.

En ga de kosten van de opslag eens berekenen. Ook weer iets wat Arjan (ik vermoed moedwillig) is vergeten. Maar ja, het lijkt wel alsof met kernenergie kosten er plotseling niet meer toe doen...

116 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
3
Meld

@115 Nu niet.
Ik heb er ook en nu is het te donker. question
Zonnepanelen helpen , maar zijn niet de oplossing.

117 solidsteel    
12 dagen geleden door solidsteel
1
Meld

@117 Wilt niet zeggen dat ze een oplossing kunnen worden naarmate de technologische vooruitgang stijgt.

118 solidsteel    
12 dagen geleden door solidsteel
1
Meld

@117 Nou ja, de energie van eerder op de dag zit opgeslagen in de Powerwall. question

Jij haalt eerst aan dat het produceren van zonnepanelen energie e.d. kost, vervolgens dat ze ook afgebroken en gerecycled moeten worden. Terwijl het punt juist is dat ze nu groene energie opwekken, en dit niet het geval is voor mensen die geen zonnepanelen hebben. Onder de streep zijn zonnepanelen dus vele malen minder vervuilend.

Ze helpen ja, als de oplossing heb ik ze niet aangedragen dus wat je nu weer aan het bazelen bent, no idea.

119 Bluth    
12 dagen geleden door Bluth
2
Meld

Mensen zijn zó gehecht aan hun explosiemotor, dat ze bijna door her lint gaan, als je over elektrisch rijden begint.

Maar het is dát, of de rest van je leven tergend langzaam moeten rijden.

120 Biesbush    
12 dagen geleden door Biesbush
1
Meld

@109 Wat is er mis met die uitzending? Er wordt precies verteld wat er verteld moet worden. Ik kan dit wel letterlijk gaan overschrijven maar mijn mening is vrijwel gelijk!

Windmolens produceren bij gebruik geen CO2. Ze zorgen echter voor gigantisch veel CO2 uitstoot tijdens de productie, vervoer, onderhoud en na hun levensduur door afbraak en verwerking. Of ze gedurende hun levensduur wel CO2 neutraal zijn is nog helemaal niet zeker! Verder is het aantal doden door windmolens - zie ook de uitzending - vele malen groter dan bij kernenergie. Het aantal vogels dat per dag om het leven komt door windmolens is in Nederland alleen al 50.000 (!) per jaar (bron: https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/windmolens-veroorzaken-50-000-vogelslachtoffers)
Los van deze doden hebben windmolens ook nog de volgende effecten op vogels (en vleermuizen trouwens ook)
barrièrewerking: vogels moeten omvliegen tijdens de trek of op weg naar hun leefgebied. Dit kost extra tijd en energie;
verstoring: vogels kunnen windturbines en de omgeving ervan gaan mijden. Daardoor worden die gebieden ongeschikt als voedsel-, rust- of broedgebied.

Zonnepanelen veroorzaken tijdens hun productie, plaatsing, onderhoud en recycling ook CO2. De recycling is kostbaar en moeilijk omdat er zware metalen gebruikt worden wat niet milieuvriendelijk is.

En met alleen zon- en windenergie gaan we het nooit redden. Er moeten andere energiebronnen bij. Naast de genoemde kernfusie moet er ook gekeken worden naar o.a. Thorium en Kernfusie.

En uw auto rijdt misschien voor uw gevoel op 100% groene stroom, de waarheid ligt daar heel ver vandaan.

121 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@101 : Een elektrische auto is veel zwaarder dan dezelfde klasse als benzine of diesel.

Inderdaad minder remblok slijtage, daarentegen meer bandenslijtage door het hogere gewicht. In totaal meer fijnstof.

Een moderne diesel in ondertussen gemiddeld fijnstof negatief: In gebieden met veel fijnstof zoals een drukke snelweg of stad gaat er meer stof de luchtfilter in dan dat er uit de uitlaat komt.

En er zijn inderdaad meer zware auto's, die betalen dan ook veel wegenbelasting.
Ik ben niet tegen EV, wel tegen belachelijke subsidies die race EV's nu krijgen.

122 Jackd    
12 dagen geleden door Jackd
0
Meld

@110 Ik denk (hoop) dat als de actieradius van elektrische voertuigen (veel) groter wordt men niet meer dagelijks de auto aan de laadpaal hoeft te leggen. Als de actieradius tot bijvoorbeeld 1500 km komt en men reist gemiddeld 150 km per dag dan is een keer per week opladen voldoende.

Hierbij natuurlijk ook nog dat het opladen vele malen sneller moet zodat men - net als nu met een gewone auto - binnen 5 minuten weer weg is. Dan is een laadpaal thuis helemaal niet meer nodig.

123 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

124 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

kunnen we dan overgaan op hout stoken

125 maarten1234    
12 dagen geleden door maarten1234
0
Meld

@116 Dat wordt niet moedwillig vergeten. U vergeet gemakshalve (of doet u het moedwillig? question ) dat ook op dat vlak de ontwikkelingen niet stil staan.

U denkt mogelijk dat ik tegen windmolens en zonnepanelen ben (en misschien ook wel tegen elektrische auto's) maar dat is absoluut niet het geval. Ik zou zelf graag in een volledig elektrische auto rijden!

Het probleem dat ik aanstip is dat we het met alleen zon- en windenergie nooit gaan redden. Dat gaat veel langer duren dan de 10 jaar die ons nu rest als men deze plannen serieus wil uitvoeren.

Ik pleit voor innovatie. Blijven doorontwikkelen. Pas als we de middelen zover ontwikkeld hebben dat een dergelijk plan haalbaar is, dan pas moeten dergelijke plannen uitgevoerd worden.

126 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@124 Maar als men nu gaat tanken moet men toch ook gewoon betalen? Tegen die tijd - met de door mij genoemde voorwaarden - zal iedereen dan inderdaad een tankpas hebben naast je pinpas/creditcard waarmee mensen nu hun benzine betalen.

Ik zie de tankstations zoals die er nu zijn in de loop van de tijd verdwijnen en volledig veranderen in 'tank'stations waar laadpalen staan. De automobilist gaat daar opladen zoals hij/zij nu benzine tankt en betaalt via de tankpas (of is laadpas een beter woord? )

127 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@123 : Dan is er een uitvinding op accu gebied nodig, nu is er nog niks bekend wat zoveel energie kan opslaan per kg.
Voordat iets compleet nieuws klaar is om commercieel gebruikt te worden kan lang duren, dat is voor 2030 onwaarschijnlijk.

Sowieso is 1500 km overdreven, dan neem je onnodig gewicht mee.

Voor die laadtijd mogen ze dan ook iets gaan uitvinden,
het idee wordt waarschijnlijk juist date EV's thuis aan de stekker hangen. Tijdens piekstroommomenten kan een EV dan stroom terugleveren. Powerwalls zijn dan ook grotendeels overbodig.

128 Jackd    
12 dagen geleden door Jackd
0
Meld

@118 Helemaal mee eens.

129 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@128 Ik ben het met u eens. Er zal ook op het gebied van de accu heel veel vooruitgang moeten worden geboekt. Gelukkig zien we dat al gebeuren. Ik vind het dan ook heel mooi dat de Nobelprijs voor scheikunde dit jaar naar ontwikkelingen op dit vlak gaan (https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/09/nobelprijs-voor-scheikunde-naar-lithium-ionbatterij-a3976109 )

Als men in staat is om de accu lichter te maken en meer energie per kg kan opslaan dan denk (hoop) ik dat 1500 km wel degelijk haalbaar moet zijn. Alles natuurlijk op zijn tijd.

130 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@108 sorry, als ik daar vraagtekens bij zet aangezien wij ook zonnepanelen op het dak hebben liggen en deze bij lange niet genoeg is voor het verbruik van ons huishouden en dat is zonder EV
En laadt U uw auto overdag dan of is dit toch s'avonds (als er geen zon is)
momenteel is de totale opbrengst van zogenaamde groene energie namelijk maar 7% van de totale behoefte dus 93% wordt nog steeds ondanks alle windmolen en zonnepanelen conventioneel opgewekt. daarnaast wordt ook nog eens een keer 60% van de groene energie door Biomassa opgewekt. Het is maar wat je groen noemt

En kunt U het verhaal van de hybride autos nog voor de geest halen, die ineens ook zomaar de voordeeltje kwijt waren> Wat deed toen de verkoop van deze voertuigen en wat voor een invloed had dat op hun inruilprijzen.

http://www.energieopwek.nl/

131 psje    
12 dagen geleden door psje
0
Meld

@130 Ik zie die Nobelprijs eerder als een erkenning voor een ontwikkeling van ruim 30 laar geleden.

Die 1500 km zal vast ooit lukken voor een normale personenwagen met een normaal gewicht, of dat over 10 of over meer dan 50 jaar is, is een tweede.

De (concept) Tesla Roadster zit trouwens al bijna aan de 1000 km met ruim 900km/uur snelladen.
Maar die gaat >200.000,- kosten en weegt leeg 2000kg

132 Jackd    
12 dagen geleden door Jackd
0
Meld

@132 Een ontwikkeling die al 30 jaar aan de gang is! Ik vind het een verdiende prijs.

Het aantal jaren dat die ontwikkeling nog gaat duren voor we de 1500 km op één lading gaan halen is inderdaad een pure gok. Over 10 jaar zou mooi zijn maar ik denk eerder dat dit veel langer zal zijn.

En met 900km/uur snelladen, dan is men zeer zeker het rijbewijs en de auto kwijt question

134 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@103 vergeet niet dat windmolens ook stille moordenaar zijn

https://www.de-a.nl/faqs/hoeveel-vogels-worden-slachtoffer-van-de-windmolens/

https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/windmolenparken-in-zee-catastrofaal-voor-vissen-en-zeezoogdieren


Nog een ander klein vraagje hoe, door wie en waar wordt het kobalt in u akku's gewonnen, ook groen he!

135 psje    
12 dagen geleden door psje
0
Meld

@130 LOL een klein nadeel heeft een hoge energiedichtheid wel en dat is het gevaar op explosie!
Niet voor niet is het transport van de huidige accu's verboden via de lucht en mogen deze in vele gevallen niet in geladen toestand getransporteerd worden.
Ander nadeel hiervan is stel er komen andere accu's dan zullen de huidige EV behoorlijk in inruilwaarde dalen, ook zal het moeilijker worden om deze te gaan laden daar met nieuwe accus ook nieuwe laders en laad technieken komen.

136 psje    
12 dagen geleden door psje
0
Meld

@136 Mee eens. Ook dat zijn problemen die overwonnen moeten worden maar dat zou in de (nabije? ) toekomst vast mogelijk zijn.

En wat de huidige EV's betreft. Ik vermoed dat dat hetzelfde zal gaan als met auto's op fossiele brandstoffen. Ze zullen langzaam verdwijnen en de afbouw van de benodigdheden voor deze auto's zal gelijke tred houden met hun aantal.

137 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

@137 Ik denk ook dat in de nabij toekomst ook de EV afgedaan zal hebben. Naar mijn optiek zal het de waterstof auto gaan worden (shell zet dan ook niet voor niet groot in op waterstof)
Naast het feit dat deze maar een kleine accupakket nodig heeft dus lichter zal deze hierdoor ook nog goedkoper in aanschaf zijn. BMW zet ook grotendeels hierop in
Lager gewicht en het enig afvalproduct is water wat weer middels elektrolytische weer om te zetten is naar waterstof en zuurstof
Tot die tijd blijf ik nog wel even (goedkoop) rondrijden in mijn dieseltje

138 psje    
12 dagen geleden door psje
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

140 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

@140 dus u heeft een woning waar een oplader bevestigd kan worden?

141 Pluten1    
12 dagen geleden door Pluten1
0
Meld

@140 Waarom zou er sprake zijn van extra betalen?

142 MeneerRontgen    
12 dagen geleden door MeneerRontgen
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

143 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

* Verwijderd door de redactie *

144 GL weg ermee    
12 dagen geleden door GL weg ermee

@134 : Ik vind de prijs ook terecht.

@136 : Explosie gevaar heeft vooral met de techniek te maken. Li-ion is mooi, maar eigenlijk ongeschikt voor auto's. Een relatief klein ongeluk en intern kan een accu al defect zijn, zonder dat dat van buiten zichtbaar is.
Waterstof heeft een hogere energiedichtheid en dat explodeert ook niet zomaar, al hoewel..

in je 139 link staat een keiharde onwaarheid:
"Daar staat tegenover dat de waterstof vooral wordt geproduceerd als er een overschot is aan goedkope elektriciteit (waterstof is relatief gemakkelijk op te slaan) en er zijn die lagere kosten voor de infrastructuur. "
Dat is niet waar, waterstof wordt op dit moment sowieso niet op grote schaal uit elektriciteit gewonnen.
Een waterstof fabriek die alleen draait als er overschotten zijn, zou een groot deel van de tijd stil staan, dat zou waterstof zeer duur maken.
Voorlopig is het weer vol pompen van een bestaand stuwmeer veel efficiënter.

De reden dat shell er op gokt, is dat waterstof een infrastructuur met fabrieken en pompen nodig heeft.

145 Jackd    
12 dagen geleden door Jackd
1
Meld

@86
Dat zou kunnen, maar als u uw dieseltje goed onderhoud, dan kan u daar nog best wel lang mee blijven rijden, totdat de meeste tankstations gesloten zijn, maar dat duurt nog wel tot 2050 of 2060.
En waarom zou u nu gloeilampen willen hebben. Maar goed, sommige mensen hebben moeite met veranderingen.

146 AJ74    
11 dagen geleden door AJ74
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

147 GL weg ermee    
11 dagen geleden door GL weg ermee

@138 Zonne energie, windenergie, elektrisch rijden, warmtepomp allemaal leuk als tussenoplossing en goed voor een deel van het probleem. Beetje vergelijkbaar met de spaarlamp die het niet werd maar ons wel opgedrongen werd door Brussel. Men had tijd (en geld) nodig om de LED lampen te ontwikkelen.
Overheden die met de verkeerde snelheid of verkeerde moment de oude oplossingen uitfaseren terwijl de nieuwe nog niet volwaardig/volwassen zijn gaat rampen opleveren.

148 Conradijntje    
11 dagen geleden door Conradijntje
0
Meld

@146 ik leef graag in een vrij land waar ik zelf (!!) mag uitmaken wat ik voor lampen gebruik en zeker als er iets nzin over de gloeilamp wordt verkondigd. De warmte die een gloeilamp geeft is namelijk geen energieverspilling. Die warmte blijft gewoon in mijn kamer en dus hoeft er mnder te worden bijgestookt met de cv. Het is dus gewoon de zoveelste onzin maatregel van de EU. Dus dan haal je gewoon lampen uit een niet EU land. Em je framing als zou ik niet me veranderingen kunnen omgaan raakt kant nog wal. Veranderd ng kan prima zijn mits het nuttige en zinvolle zijn. Verandering om de verandering is verspilling van energie.

149 PFL    
10 dagen geleden door PFL
0
Meld

@149
Natuurlijk, en in de zomer heeft u de verwarming aanstaan of altijd het licht uitstaan?
Er zijn genoeg moment dat de warmte van een gloeilamp domweg negatief is. Soms moeten mensen beschermd worden tegen minder verstandige keuzes.

150 AJ74    
10 dagen geleden door AJ74
0
Meld

@150 . Bescherme worden tegen minder vestandige keuzes? Nee ANDERE keuzes dan die u wilt. U bent misschien leerling van dictator Erdogan. Ik prefereer gloeilampen omdat ze veel gezelliger licht geven. Waarom zou ik niet die keuze in een vrij land zelf mogen maken.

En in de zomer is het veel langer licht , zeker met de zomertijd, dan in de winter zodat er 's avonds nauwelijks licht nodig is. Uw verhaal gaat dus ook in de zomer niet op.
En wat denkt dat u dat al die overhaaste omschakeling van gloeilampen naar Halogeenlampen naar Led verlichting aan extra afval heeft opgeleverd? Dat is zeker heel goed voor het milieu?

Onder de leugens over klimaat en milieu worden onze (keuze)vrijheid en zelfs onze meningsvrijheid steeds verder ingeperkt. Een verontrustende ontwikkeling.

151 PFL    
10 dagen geleden door PFL
0
Meld

@151
U gebruikt gewoon oneigenlijke argumenten. Genoeg mensen hebben uren de lampen aanstaan in de periode dat ze geen verwarming aan hebben.
Dus die warmte is vaak verspilling. En de meeste mensen hebben gewoon een gloeilamp vervangen voor een andere lamp op het moment dat die stuk ging. En alsof gloeilampen nu zo'n vervelend afval opleveren.
Daarnaast kan je tegenwoordig led lampen kopen met iedere kleur temperatuur die je wilt, ook die van gloeilampen, maar ik weet al dat u toch vindt het dat anders is, ook al zou u het licht niet herkennen als u het soort lamp niet wist.

152 AJ74    
10 dagen geleden door AJ74
0
Meld

@152 maar u blijt er dus in volharden mij mijn keuzevrijheid af te nemen.
U mag led of wat dan ook toepassen maar laat mij vrij om ook zelf te mogen kiezen. Het is zo irritant al die mensen die hun keuze aan anderen willen opdringen.

153 PFL    
10 dagen geleden door PFL
0
Meld

@153
Ik geef u alle keuze vrijheid, u mag iedere avond het licht aandoen en zelf weten. U mag een Led lamp kopen met de vorm en de kleur van een gloeilamp. U mag alleen de techniek niet meer kiezen. Net zoals u niet meer voor een diesel zonder katalysator mag kiezen. Maar waarom zou u dat willen? Omdat u zo houd van de roet geur?

154 AJ74    
10 dagen geleden door AJ74
1
Meld

@154 U vergelijkt appels met peren. En ik heb mezelf de vrijheid gegeven om gewoon gloeilampen te blijven gebruiken. In niet EU landen zijn die gelukkig nog gewoon te koop en als er daar ben dan koop ik er meestal 10-20 van elke soort (60, 75 en 100 KW) en daar kunt u gelukkig niets aan veranderen. Dat u mijn vrijheid wilt afpakken is uw problem. Ik laat me mijn vrijheid om zelf te kiezen niet afpakken.

155 PFL    
10 dagen geleden door PFL
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Trump oefende druk uit op Oekraïne, beve...
President Trump zette de Oekraïense president...

18 uur geleden door RTL Nieuws

Zeer schadelijke getuigenis van ambassadeur o...
William B. Taylor Jr., de ambassadeur van de...

1 dag geleden door Crezee

Trump onder vuur om vergelijking afzettingspr...
De Amerikaanse president Trump heeft kritiek...

1 dag geleden door Crezee

'Ik walg van politieagenten die zich Mar...
Klokkenluiders binnen de politie hebben de af...

4 uur geleden door Hangingmen

Lekker twijfel aan het zaaien over orgaandona...
Wat waren Frans Bromet en KRO-NCRV nou precie...

1 dag geleden door Strafpleiter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Voorzittershamer
Google brengt experimentele apps tegen telefo...
Moet je wel op je telefoon kijken als je in g...

minder dan een minuut geleden door Voorzittershamer

skapoe
Ajax verliest van Chelsea: 0-1...
@4 Ik vestig mijn hoop inderdaad op jouw laat...

minder dan een minuut geleden door skapoe

Tjeesus...,
FAKE NEWS? NPO GROOTSTE VERSPREIDER! - DE JEN...
Linkse en globalisten troep......

minder dan een minuut geleden door Tjeesus...,

gaulette
Turkije overspoelt Europa met migranten...
De legers worden binnen gedrongen met de grot...

1 minuut geleden door gaulette

skapoe
Blind ziet Chelsea groot feest vieren...
Helaas, weer eens 2x "genaaid" door de VAR....

1 minuut geleden door skapoe

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig