U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Economie
  • 1
Nissan zegt dat een tarief van 10 procent over auto's, dat mogelijk wordt ingevoerd bij een no deal-Brexit, "onhoudbaar" zou zijn voor de Europese activiteiten van het bedrijf. De Japanse autofabrikant is bang dat de Wereldhandelsorganisatie dit tarief invoert wanneer het Verenigd Koninkri ...

6 dagen geleden door Nu.nl

REAGEER MET EEN EMOJI
1
1

Dan verkoop je ze toch in Engeland of Azië.

1 Positivo    
6 dagen geleden door Positivo
9
Meld

Houderschaps belasting is iig al niet te batalen in NL, laat staan een nieuwe auto. Nexit dan maar. Want beter gaat het hier ook niet worden.

2 Joe    
6 dagen geleden door Joe
10
Meld

Wat hebben de remainers gelijk gekregen elk argument werd afgedaan met "project fear" maar de werkelijkheid, is toch het niet makkelijk was om een deal te bereiken, banen naar het buitenland zouden verdwijnen, levensonderhoud duurder zou worden, toekomst mogelijkheden minder zouden worden en daardoor minder aankracht tot getalenteerden en nu doet Cummings het nog een keer dunnetjes over voor de volgende verkiezingen en het volk loopt weer als makke schaapjes acher hem aan,
"The economic consequences of a no-deal Brexit are well rehearsed. The media focus on the short-term consequences, but what academics of trade economics are confident about is the large and negative long-term impact. Almost everyone’s income will be lower by a number of percentage points compared with remaining in the EU. The more human face of that will include farmers, who will go bankrupt in their thousands or be kept afloat with borrowed government money. But the economic damage is only half the story.

The potential breakdown of peace in Northern Ireland caused by a hard border would be catastrophic. The UK will also have to deal with attempts by Scotland to achieve independence. Brexit will lead to endless negotiations with the EU as UK politicians are forced to make compromises they refuse to make today. The same politicians, meanwhile, will be so desperate to do a trade deal with the US that UK food safety standards will be compromised and the NHS made more attractive to US companies. And so on.

“Project fear”? Let’s look at the record of the Brexiters’ favourite phrase. When remainers said negotiations would be difficult, leavers said that was project fear at work: it would be the easiest deal in history. When John Major and Tony Blair said Brexit would damage the Good Friday agreement, leavers again accused them of project fear: there would be no border thanks to technology."

Talking about the Treasury’s forecast does not disguise the economic costs of the referendum so far: a fall in average incomes and a substantial drop in inward investment. Most businesses really fear no deal.

The Brexiters’ last resort is to say it is not about economics. There is an element of truth in the culture war argument, but what was sold in the referendum is not what leavers will get. Carmakers advertise their new models by showing glamorous pictures of vehicles gliding around mountain roads – Vote Leave used similar tactics. If you have any doubt about this, you only have to watch Dominic Cummings talking about how he won in 2016.

Did he base his campaign on the concerns Brexiter MPs had about loss of sovereignty? Of course not, because no one understood the EU. He instead talked about taking back control in order to capitalise on the backlash from the financial crisis and austerity. He countered the economic fears of leaving with stories of Turkey’s imminent membership. He talked about £350m so everyone would talk about how much the EU cost rather than its benefits.

Just as people were sold snake oil in 2016, the Brexiters and their press are selling no deal (a “clean break”) in a similar way now. The number of people who will be better off in any way as a result of a no-deal Brexit can be counted in thousands, not millions. If Johnson wins the next election, it will be these thousands who will benefit while the rest of the country suffers.

3 Moien    
6 dagen geleden door Moien
3
Meld

Ik zou zeggen, ga ze op het vaste land maken, dan is die heffing er niet.
Jammer voor die Britten, maar zij willen weg.

4 vantivanta    
6 dagen geleden door vantivanta
3
Meld

Moeten ze maar gemaakt worden op de plaats waar ze verkocht worden

5 Zie Hier    
6 dagen geleden door Zie Hier
4
Meld

En nu is het tevens verboden om ooit nog een ander handelsakkoord te sluiten met de EU over import en export van auto's. De EU exporteert toch ook een flink aantal auto's richting Engeland. Dus haar export zal dan ook dalen. Of is dat een autoritaire beslissing van de WTO waar je niets meer aan kunt veranderen. Maar anders gewoon onderhandelen over een im- en exportakkoord voor auto's.

6 ThWil    
6 dagen geleden door ThWil
4
Meld

@1 Waar zitten de grootste fabrieken van nissan (vandaar dat het geen zin heeft om ze naar azie te verkopen)
En waarom hebben ze hier binnen de EU dan toch een fabriek neergezet (misschien iets met transport en invoer rechten?)
Hoeveel potentiele auto bezitters zijn er in de UK en hoeveel in de EU?
Meer dan 80% van de daar geproduceerde auto worden geexporteerd!
Niets voor niets sluiten Aziatische fabrikanten daar hun fabrieken (hun eigen landen hebben namelijk beter handelsafspraken en de UK moet terug vallen op de dure WTO en verplaatsen de duitse fabrikanten de productie van daar naar binnen de EU
Maar dat was allemaal bangmakerij toch!

7 psje    
6 dagen geleden door psje
3
Meld

@1
En elders probeerde je te suggereren dat je nadenkt, en niet dom bent?

8 -Koeievla-    
6 dagen geleden door -Koeievla-
1
Meld

@8 Och, ons deuglinkse superintellect heeft weer een hobby gevonden, iedereen die haar visie niet deelt is dom.

9 Positivo    
6 dagen geleden door Positivo
5
Meld

@6 De auto's die niet meer vanuit de UK gaan komen omdat ze te duur worden zullen dit verlies grotendeels op gaan vangen.
Zoveel autos gaan er BTW namelijk niet die kant op echter zoals al gezegd 80% van de auto's die in de UK gemaakt worden zijn voor de export! hiervan gaat ruim 55% naar de EU! Echter maar minder dan 10% van alle export auto's uit de EU gaat naar de UK!
En de prijsstijging die voor de EU gaat gelden gata ook voor alle andere landen gelden aangezien ze tot heden nog geen handelsafspraken hebben of denkt U dat zij deze auto's aan de US kunnen gaan verkopen.
En noem daarnaast dan ook eens een auto merk in de UK die niet in handen is van buitenlanders die op hun beurt allemaal al aangegeven hebben de UK te verlaten bij een harde brexit!
Dus welke auto's willen ze dan nog gaan exporteren


10 psje    
6 dagen geleden door psje
3
Meld

@9 je laat keer op keer zien dat je te dom bent om te poepen.

11 Jessez    
6 dagen geleden door Jessez
2
Meld

@11 En ze heeft nog een meeblatend links kuddeschaapje gevonden, je reageert trouwens off topic.
Links krijgt blijkbaar een beetje last van geestelijke armoe, het blijft bij schelden hangen en er komt niets inhoudelijks meer uit.

Wel een beetje jammer, discussie is met dit soort blijkbaar niet mogelijk.



12 Positivo    
6 dagen geleden door Positivo
5
Meld

LOL en die 10% is alleen ten gevolge van de extra invoer heffing en zal in de praktijk hoger zijn.
Wat namelijk nog niet meegenomen is de stijging vanwege de extra kosten voor de grondstoffen, onderdelen en materiaal!
Waar komen ook alweer het (duits) staal , auto onderdelen (bosch valeo continental ect) ect ook alweer vandaan?
De ze zullen voor de Britten ook stijgen ten gevolge van de importheffingen en zullen door berekend moeten worden in het eindproduct

13 psje    
6 dagen geleden door psje
1
Meld

Verplaats de fabriek naar Nederland probleem opgelost.

14 Smite Gait    
6 dagen geleden door Smite Gait
3
Meld

Nissan moet verkopen ---- Nissan moet onderhandelen.
Gewoon rechtstreeks met het VK.
Na de Brexit.
Producten afzetten = onderhandelen.

Wat zou durder zijn je fabrieken en bedrijven vanuit het VK gaan verplaatsen (kun je ze onder de arm meenemen?) ---- of goede handelsaccoorden sluiten ?

Goeie bedrijven maken goeie keuzes.
Handel bemoeit zich niet met politiek.
De EU probeert alleen maar angst te kweken.
Dat lukte 20 jaar geleden nog prima ---- bij vertrek uit de EU zou hel en verdoemenis op je nederdalen.
Nu weet iedereen dat de EU niks in de melk te brokkelen heeft.
En van geen toegevoegde waarde is voor je eigen economie.

De EU brengt alleen maar ellende voor alle lidstaten.

Kijk wat er gebeurt met de Koerden.
Die hebben gevochten om ons van IS te redden.
Trump heeft heel lang geroepen dat hij niet alleen zou blijven opdraaien voor deze oneindige oorlog die door het westen is gecreëerd.
Nu stapt Trump op.
En zjn de poppen aan het dansen.
Erdogan pakt zijn kans ----- hij kan de EU chanteren met nog meer miljoenen migranten.
De EU lidstaten en hun bewoners zijn de dupe.
De volgende oorlog staat voor de deur.
Dankzij de arrogantie en grootheidswaanzin van de EU.

15 Jalinda    
6 dagen geleden door Jalinda
3
Meld

@10 Het gaat er mij om of nu nooit meer onderhandelingsruimte mogelijk is tussen beide partijen om als nog tot een akkoord te komen over de import en export van auto's. Niet alleen Engeland maar ook de EU heeft baat bij een onderling goed akkoord. Of staat de WTO dit niet toe?

16 ThWil    
5 dagen geleden door ThWil
3
Meld

... en dat gaat DUS werkgelegenheid in het VK kosten.

17 TedjeR    
5 dagen geleden door TedjeR
1
Meld

@16 De britten willen echter alleen eenrichtingsverkeer en dat gaat niet werken!
Daarnaast wat hebben wij nu echt nodig van de Britten, De britten blijven echter wel voedsel en grondstoffen nodig hebben. Wij zullen dus die kant wel goederen blijven verschepen ook al wordt het duurder. De vraag is of wij de Britse Producten nog wel willen hebben als er volgens de WTO goederen qua invoer duurder worden (gemiddeld zal hun import/export met ca 20 a30% stijgen door hogere invoerkosten ) wij hebben genoeg alternatieven voor deze producten zij echter niet!
En nogmaals welke auto's willen ze dan gaan exporteren als de fabrikanten zich terug trekken uit de UK , noem eens een engelse fabrikant die blijft aangezien de meeste fabriken in handen zijn van de japaners en de europeanen.(welke allemaal aangegeven hebben te vertekken ,of het al hebben het al gedaan, zoals Toyota, honda, BMW ford ect en nu voegt Nissan zich ook tot dit rijtje)

18 psje    
5 dagen geleden door psje
0
Meld

@18 [De britten willen echter alleen eenrichtingsverkeer en dat gaat niet werken!]
Klopt, dat dat zo niet gaat werken... het is per saldo maar een landje van 66 miljoen inwoners en het Empire is al heel lang geleden vergane glorie... Tussen de economische blokken met honderden miljoenen inwoners geeft dat nieteens een onderhandelingspositie.

19 TedjeR    
5 dagen geleden door TedjeR
0
Meld

@18 Ik zie dat het je moeite kost om puur tot de vraagstelling te blijven.

20 ThWil    
5 dagen geleden door ThWil
2
Meld

@15 Nieuws niet van recent gevolgt?
BMW heeft bijvoorbeeld de productie van de Mini verplaats naar het vaste land (nederland om precies te zijn)
Honda heeft gewoon de fabriek gesloten in de UK
Nissan zegt het nu te overwegen
Ze hebben hier voor en tijdens de Brexit al op gewezen en voor gewaarschuwd (maar de populisten wuifden dat af door het als bangmakerij te bestempelen)
En ja het is goedkoper om auto's in Azie te produceren en deze kant op te varen aangezien zij veel betere handelsafspraken hebben dan de Britten zullen krijgen! (zoals het nu er naar uitziet vallen die terug naar de WTO) Ondanks de hogere loonkosten was het voor de Aziaten goedkoper om de auto's in de UK te produceren omdat ze dan op invoer en transport zouden kunnen besparen. Echter met een hogere invoer is het nu juist weer goedkoper om thuis weer te gaan produceren
Het wrange hieraan is dat de meeste arbeiders in deze industrie juist gestemd heeft voor een Brexit mede door loze en valse beloftes. Echter nu zitten ze me de gebakken peren

21 psje    
5 dagen geleden door psje
1
Meld

@20 en ik zie dat u een simpele vragen zoals welke auto's ze willen gaan produceren dan wel exporteren en waarvan of welke Britse producten noodzakelijk voor ons zijn niet beantwoord
@16 en een handelsverdrag omvat niet alleen maar de krenten uit de pap maar gaat om het geheel! dus nee naar mijn optiek zullen ze geen verdrag sluiten alleen aangaande de auto's
En het termijn om te komen tot een handelsverdrag duurt jaren, en nog langer als er in de UK geen meerderheid is en ze over alles verdeeld zijn.
Er was namelijk al een verdrag maar die is niet door hun goed gekeurd

22 psje    
5 dagen geleden door psje
0
Meld

@22 Er huist de nodige frustratie in je als ik je zo reactie lees. Maar goed. Het lijkt mij evident dat als je geen betere overeenkomst kunt afsluiten je als land ook niet vol gaat inzetten op het produceren van auto's voor de EU markt. Echter kan je wel een verdrag afsluiten dan zal je ongetwijfeld wel meer investeren in die automarkt. Dan moet je dus eerst weten of je een nieuw verdrag mag sluiten. Jij denkt van niet. Een persoonlijke mening dus en niet of überhaupt een nieuw verdrag afsluiten door de WTO zal worden tegen gehouden. En dat was puur en alleen mijn vraag.

25 ThWil    
4 dagen geleden door ThWil
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Amerikaanse vicepresident Pence weigert dagva...
Mike Pence, de Amerikaanse vicepresident, wei...

22 uur geleden door Crezee

Eerste legervoertuigen in Den Haag paraat
Bij het krieken van de dag heeft Defensie de...

15 uur geleden door kantlijn

Dit gebeurt er met een vrij land zodra moslim...
Een Duitser die al geruime tijd in Maleisië w...

1 dag geleden door Kiki

BIZAR: ONSCHULDIGE KINDEREN BLOOTGESTELD AAN...
Kinderen worden voorgelezen door Drag Queens...

1 dag geleden door korrieporrie

Hunter Biden betreurt inschattingsfout
Hunter Biden, de zoon van de voormalige vicep...

1 dag geleden door Crezee


ADVERTENTIE


Laatste reacties
MacGu
Trump: “PKK waarschijnlijk een grotere terr...
Het is toch eigenlijk onvoorstelbaar dat zo'n...

minder dan een minuut geleden door MacGu

Janzzen
Kunnen boeren alles maken? ‘We wilden escal...
@29Wat heeft dat met de stront uitstoot van...

minder dan een minuut geleden door Janzzen

Wild Rover
Kunnen boeren alles maken? ‘We wilden escal...
@27 Ah, daarom is 'vreedzaam' een gebruikelij...

1 minuut geleden door Wild Rover

Dewereldrond
Gratis hamburgers in Barneveld voor terugkere...
@7 inderdaad, ik rij ook dagelijks mensen, ...

1 minuut geleden door Dewereldrond

Billiger
Kunnen boeren alles maken? ‘We wilden escal...
@3 Ik heb nog weinig van gemerkt burgers steu...

1 minuut geleden door Billiger

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig