U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Binnenland
  • 0
Vorig jaar werden bijna 47.000 fietsers behandeld op de Spoedeisende Hulp. Fietsslachtoffers zijn relatief vaak jongeren en ouderen. ...

8 dagen geleden door NOS

REAGEER MET EEN EMOJI
3

oudere mensen op een 20 kg zware 30kph fiets is nu eenmaal een slecht idee.
Als je de 60 bent gepasseert moet je wat mij betreft alleen nog op een 20kph met minder gewicht rijden.

1 korrieporrie    
8 dagen geleden door korrieporrie
6
Meld

Weet je wat het is, automobilisten onderschatten de snelheid van e-bikers en zijn dan van gedachten bij een kruispunt dat ze nog wel door kunnen rijden terwijl de fietser op een voorrangsweg rijd en ook nog eens van rechts komt.
Dus niet alleen de schuld bij de e-bikers leggen! En ja ook de jeugd kan er wat van met een “oortjes” en smartphones. O, ja ik ben een e-biker.

2 Interessant    
8 dagen geleden door Interessant
1
Meld

@2 E-bikers onderschatten de snelheid van hun fietsen, en denken het alleen recht te hebben op de fietspaden. Passen zich niet aan aan de snelheid van de andere fietsers. Duwen zich een weg langs fietsers die voor een stoplicht staan te wachten.

E-bikers zijn met stip wielrenners gepasseerd.

3 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
3
Meld

@1 . 30 km per uur rijden deze fietsen niet hoor want zijn begrenst op 27 km/uur.
ouderen zijn blij dat ze op zo’n fiets nog mobiel zijn maar moeten wel extra uitkijken natuurlijk.

4 Interessant    
8 dagen geleden door Interessant
4
Meld

@4 Ik heb verschillende standaard electrische fietsen gehad die allemaal de 30 met trapondersteuning haalden. Je moet wel steeds meer zelf meefietsen, dat wel. Wat dat betreft zullen oudjes er inderdaad geen 30 mee rijden, maar die 27 haal je wel echt zonder moeite mee en dat kleine beetje verschil maakt voor reactievermogen en impact niet heel veel uit denk ik.

5 korrieporrie    
8 dagen geleden door korrieporrie
5
Meld

@1 Heb zelf ook een e-bike,en rijdt naar mijn werk,nader een rotonde waar ik voorrang heb,voor links staan er dikke witte blokken en haaientanden op de weg,er staat een auto stil,ik kijk nog naar haar en denk ze ziet me,rij door en ben er bijna voorbij en ze trekt op en pakt me aan het achterwiel,en maak een smak op t wegdek.
Zit bijna in uw doelgroep,mag IK nu niet meer op mijn fiets?

6 Hannie1    
8 dagen geleden door Hannie1
0
Meld

@6 Als je naar iemand kijkt, weet je toch of ze je zien? Dan kijken ze namelijk naar jou. Dus hoezo DACHT je dat zij jou ook zeg? Dat weet je toch als je haar ziet?

7 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
9
Meld

@1
Onder de 25 ook. Het gebruik van een mobiel zal je ouderen niet op de fiets zien doen, wel al die infantiele figuurtjes die denken dat elk bericht belangrijk is en niet gemist kan worden.
@4
Nou die begrenzing is een lachertje. Ik heb 1 snorscooter die iets te hard rijdt 35 km, maar ik word door alles ingehaald, e-bikes, bakfietsen et kinderen zonder helmpjes, alles rijdt mij voorbij.
Heb je het over een middenmotor bv, dan is het een kwestie van even twee sensors vervangen dat kost je ong. 125 euro en kan makkelijk zelf doen.

Er zijn zelfs vele handleidingen voor.
https://www.youtube.com/watch?v=gd6dran7XU8
https://www.youtube.com/watch?v=UU-l7bHA68s

Van de week werd ik ingehaald door een e-bike met een vrouw met kind erop, en ik zat in de auto in een 30 km zone, ze gierde mij voorbij. Levensgevaarlijk. het gevaarlijkste vind ik het inschatten wat voor fiets eraan komt en hoe hard die gaat. Geef ze maar per category 1 kleur dan zie je van verre waar je mee te maken hebt question

8 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
1
Meld

@7 Omdat ze stil stond,mag ik aannemen dat ze mij zag,en op mij wachtte,maar ze was meer bezig met de autoos,waardoor ze de fietsers over het hoofd zag.
Dat was ook haar excuus ''ik zag u niet""

9 Hannie1    
8 dagen geleden door Hannie1
0
Meld

@6 Die leeftijdsgrens die ik noemde is natuurlijk arbitrair en moet waarschijnlijk eerder 70 zijn, maar vind je niet dat standaart electrische fietsen zowel te zwaar zijn alsook te snel gaan voor een significant deel van de ouderen? Reactievermogen gaat naar beneden, motoriek gaat achteruit, zicht gaat achteruit.. Iemand van 60/70 zou op een normale fiets zelf max 15 km per uur ofzo fietsen(met uitzonderingen daargelaten). 20 is dan toch een veel betere begrensde snelheid voor die leeftijdsgroep?

10 korrieporrie    
8 dagen geleden door korrieporrie
8
Meld

@9 Ja, dat begrijp ik. Ik vroeg je hoe jij dacht dat zou jou had gezien, terwijl ze je niet aankeek? Ik weet wanneer een verkeersdeelnemer mij ziet wanneer we oogcontact maken. Als we dit niet doen, ga ik ervan uit dat ik niet ben gezien, zeker op de fiets.

11 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
1
Meld

Ik ben persoonlijk geen fan van dit type fiets. Gewoon je eigen spierkracht gebruiken lijkt me zowel veiliger als gezonder.

12 Civ    
8 dagen geleden door Civ
3
Meld

@10
Dus volgens u kunnen ouderen niet meer rijden, behalve met een opgevoerde rollator of scootmobiel, en niet harder dan 15 km pu.
En dan te bedenken dat ouderen door moeten werken tot hu 67e-70e jaar... question

Nou ik denk dat jongeren veel gevaarlijker zijn in het verkeer omdat die met van alles bezig zijn, maar niet met het verkeer. En dat is ook een feit zoals uit onderzoek van verzekeringsmaatschappijen is gebleken. Trouwens daarvoor hoef je alleen maar even naar je mede weggebruikers kijken. Slingeren ze, zelfs over de streep, bijna de berm in, steeds langzamer rijden... nou dus geen blik op de weg. Zelfs met kinderen achterin, echt schandalig. Veel boetes maar dat is nog niet eens het puntje van de ijsberg, pilletjes is onder de jongeren ook gemeengoed terwijl nu is uitgekomen dat je dan eigenlijk 5 dagen niet achter het stuur moet gaan zitten (nos)
Ik zou weleens een echt diepgaand onderzoek willen of gewoon makkelijker, maak de cijfers van aanrijdingen en ongevallen maar bekend (de schuldigen) eens kijken op welke leeftijd men de meeste aanrijdingen veroorzaakt. Dat kon nog weleens een verrassende uitslag hebben.

13 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
0
Meld

@12
En niet te vergeten milieubewuster. question

14 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
0
Meld

@13 Ouderen slikken nog meer pilletjes hoor. question

Mensen die dagelijks medicijnen slikken stappen zo achter het stuur. Politie controleert er niet op, en zelf vinden ze het de normaalste zaak van de wereld. Maar ja, dat is het zelfde als met vermoeid achter het stuur. Dat is net zo gevaarlijk als dronken achter het stuur, maar vrijwel iedereen doet het zonder blikken of blozen.

En jongeren veroorzaken relatief meer ongevallen omdat ze de gevolgen nog niet kunnen overzien (hersenen zijn nog in ontwikkeling). Bij ouderen is het vaak de aftakeling van de hersenen die ervoor zorgt dat ze ongevallen veroorzaken.

15 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
6
Meld

@4 Ze mogen dan wel begrenst maar ik rij regelmatig op een scooter die 40 rijdt en je hebt van die soort woeste mountainbike versies die mij makkelijk voorbij rijden.

Sterker nog. Ik denk zelfs dat als een wielrenner op zo'n snelle bike gaat zitten makkelijk 50 kmpu haalt.

Ontopic

De e-bikes zouden ter ondersteuning moeten zijn dus aleen verkrijgbaar voor mensen die moeite hebben met fietsen maar toch graag gezond de fiets willen nemen.

Ik zie de e-bikes meer als een soort luiheids item voor mensen die eigenlijk te lui zijn om te fietsen. Ik zie zelfs ouderen regelmatig zonder ondersteuning rustig fietsen ten opzichte van jongere generaties.

Automobilisten zijn bijna altijd de schuldige bij aanrijdingen en zelfs als het niet hun schuld is. Fietser (bijna allemaal doen ze het) stoppen vrijwel nooit bij een rotonde terwijl ze in mijn plaats bij de meeste rotondes het verkeer moeten voor laten gaan.

E-bikes (Elektro auto's) zouden een soot van geluid moeten produceren(zodat fietsers en voetgangers hen kunnen horen) of met een signaal die als ontvanger in de auto te waarnemen is om zo ongelukken te voorkomen.

Ik denk zelf aan een soort GPS signaal (Of geluid) die afgegeven wordt door e-bikes en elektro-auto's.

16 Raffa    
8 dagen geleden door Raffa
1
Meld

Het is echt op elk verkeersdraadje hetzelfde: het zijn altijd de andere verkeersdeelnemers die voor gevaarlijke situaties zorgen. Heel geestig om te zien.

17 Smiling    
8 dagen geleden door Smiling
4
Meld

@13 Zou kunnen. Ik heb de cijfers ook niet gezien en baseer me voornamelijk op wat oudjes om mij heen die echt een gevaar op de weg zijn op hun e-bike. Als blijkt dat de jeugd er veel vaker ongelukken mee maakt zit er naast met mijn aanname. Vooralsnog denk ik dat het juist de ouderen zijn die er brokken mee maken om de redenen die ik benoemde en met als mogelijke oplossing een lagere maximum snelheid.

18 korrieporrie    
8 dagen geleden door korrieporrie
4
Meld

Het is weer eens belabberde statistiek met ongegronde conclusies en misleidend woordgebruik. Metn gooit maar wat ouderen, fietsers en elektrofietsers door elkaar. In de ene praat men ovber het een, de andere over het ander en het klinkt alsof ze alle drie hetzelfde zijn.

Misschien gebeuren er helemaal niet meer ongelukken met fietsers maar juist met elektrische fietsen. Misschien zijn het alleen maar ouderen omdat mensen ouder worden en langer blijven fietsen. Maar alles wordt zo door elkaar gehusseld dat het er op lijkt dat cijfers op een misleidende manier worden gebruikt voor een gewenste conclusie.

NOS zeg maar. Staatspropaganda en hun onnavolgbare doelen.

19 purelogica    
8 dagen geleden door purelogica
1
Meld

Enkele zaken waar rekening mee gehouden moet worden:

1) Ik rij regelmatig in een 30 km zone. Ik kan dan in principe een e-biker niet inhalen die 27 km/uur rijdt bijvoorbeeld. Er achter blijven rijden is geen optie want dan zit ik in zijn achterwiel. Als die persoon dan valt, dan heb je een groot probleem.
2) Mountain ebikers halen me in de binnenstad gewoon in. Laatst achter eentje gereden die 45 km/uur gaat en daar verkijk je je inderdaad heel erg op.
3) Ouderen kunnen nu langer doorfietsen omdat ze trapondersteuning krijgen. Logisch dat deze mensen dan vaker zwaarder gewond raken. Als ik val, heb ik een blauwe heup. Valt een dame van 80 jaar dan is de kans op een gebroken heup een stuk groter.
4) Het aantal ongevallen is toegenomen, maar waarom is dit? Aantal verkeersdeelnemers toegenomen? Meer fietsers? Meer automobilisten?

20 Gezond boerenverstand    
8 dagen geleden door Gezond boerenverstand
0
Meld

@15
Medicijnen zijn niet hetzelfde als pretpillen, soft drugs, coke ed, of zelfs lachgas.
De meeste medicijnen hebben geen invloed op je rijvaardigheid. Daarbij komt dat daar ook de jeugd (aankomende generatie) een grootgebruiker in gaat worden, zo'n groot percentage slikt middelen, allemaal een label, allemaal een rugzak en een zak met pillen. is het niet voor dit, dan is het wel voor dat.

"In 2015/2017 was 8 procent van de 12- tot 25-jarigen psychisch ongezond, blijkt uit vragen die ze daarover hebben beantwoord. Tien jaar eerder gaf 7 procent dit nog aan. Ruim een derde van deze psychisch ongezonde jongeren heeft in de afgelopen 12 maanden naar eigen zeggen een depressie gehad. Dit blijkt uit de Gezondheidsenquête van het CBS."
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/45/1-op-de-12-jongeren-is-psychisch-ongezond
Al die aandoeningen van heden ten dage, krijgen allemaal medicijnen die ze kalm houdt ed. en hebben allemaal invloed op de rijvaardigheid.
Dus ook hierin klopt wat mij betreft niet het vooroordeel dat dit iets is van oudere mensen.

21 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
1
Meld

@21 Sorry, maar hier ben je nu echt glashard aan het liegen (onbewust of bewust, weet ik niet).

Medicijnen zijn veelal pijnstillers, die hebben een invloed op je hersenen en dus op je gedrag, ook je rijgedrag. Weet je hoeveel mensen op heroine gebaseerde pijnstillers slikken, elke dag, en gewoon achter het stuur stappen?

Medicijnen zijn ook drugs, hou je daar wel even rekening mee? Genoeg volwassenen die drugs gebruiken, dat is niet iets wat alleen jongeren doen.

Eh, ik zeg nota bene nog dat jongeren meer betrokken zijn bij ongevallen dan ouderen... En eh, naar eigen zeggen, dat is geen onderzoek. question Beetje raar om het als feit aan te halen natuurlijk, dat is oneerlijk.

22 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
4
Meld

@16
Helemaal met je eens. En ik heb idd ook nog een snorscooter die gaat 45 en ook daarmee word ik ingehaald, frustrerend, zelfs door een wielrenner die bleef even achter mij hangen, maar dat ging hem blijkbaar niet snel genoeg dus die ging mij voorbij. En ik moet mijn snorscooters weer af laten stellen (rolletjes vervangen) zodat hij beroerd rijdt en een slechte verbranding heeft 2x zoveel benzine verbruikt,zodat hij voldoet aan de treiter regels vd overheid. ik moet een rijbewijs hebben en een aparte verzekering. Allemaal zaken waar de de e-bike, de banaanfiets, de bakfiets (met kinderen) niet aan hoeft te voldoen. Geen enkel gelijkheidsbeginsel maar pure willekeur. Gewoon schandalig en burgertje treiteren.

23 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
1
Meld

@22 Medicijnen zijn ook drugs,

Sommige zijn dat , maar niet allemaal.

24 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

@22
ik ben net aan het liegen, dat werp ik van mij question Maar ik moet nu weg maar wil er gerust op terug komen question

25 Bleke Betty    
8 dagen geleden door Bleke Betty
0
Meld

@24 Alle medicijnen zijn drugs. Noem mij één medicijn welke geen drugs is?

26 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
1
Meld

@8 "Geef ze maar per category 1 kleur dan zie je van verre waar je mee te maken hebt"Nee, dat kan niet, das weer diskriminazie question

27 netcat    
8 dagen geleden door netcat
0
Meld

@26 Alle geneesmiddelen die geen verdovende werking hebben.

28 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

@28 Drugs (ook wel: narcotica, verdovende middelen, stimulerende middelen, bedwelmingsmiddelen, roesmiddelen, geestverruimende middelen, verboden middelen of dope) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder 'drogerende' (verdovende, opwekkende en/of bewustzijnsverruimende) werking hebben en die tot afhankelijkheid, meestal verslaving genoemd, kunnen leiden.

29 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

@28 Je begrijpt dat je met @29 jezelf al onderuit haalt? Drugs zijn niet enkel met een verdovende werking. Geneesmiddelen staat ook bij de door jouw gehanteerde definitie.

Suiker is o.a. een drug omdat je eraan verslaaft kan raken. Hetzelfde geldt voor cafeïne. Alle geneesmiddelen zijn drugs, dit realiseer jij je ook en daarom ben jij niet in staat om één geneesmiddel te noemen welke geen drugs is.

30 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
2
Meld

@30 Wel verder lezen :
Is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder 'drogerende' (verdovende, opwekkende en/of bewustzijnsverruimende) werking hebben en die tot afhankelijkheid, meestal verslaving genoemd, kunnen leiden.

Ik ben niet bekent met alle medicatie , maar ik weet wel dat zeker niet alle medicatie een verdovende werking heeft. Zo is bvb Aspirine geen drugs.

31 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

je ziet geen verschil met een gewone fiets, daardoor is de snelheid slecht in te schatten.

wat me ook is opgevallen bij de ouderen dat ze vaak vallen als ze moeten stoppen.

32 Gratiebarmhart    
8 dagen geleden door Gratiebarmhart
0
Meld

@31 Het zijn niet alleen verdovende middelen die "drugs" zijn! Stop nou eens met deze leugen te verkondigen.

Ook geestverruimend middelen en noem het allemaal maar op. Aspirine is zeer zeker een drug, het heeft namelijk een effect op je hersenen.

33 Bluth    
8 dagen geleden door Bluth
4
Meld

@16 "Ik zie de e-bikes meer als een soort luiheids item voor mensen die eigenlijk te lui zijn om te fietsen" En zelf rijd je op een scooter. Wat zegt dat dan van jou. Of is in dat geval een scooter sportiever?

34 ThWil    
8 dagen geleden door ThWil
1
Meld

@33 Wat is jouw definitie van drugs?

35 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

@35 Drugs (ook wel: narcotica, verdovende middelen, stimulerende middelen, bedwelmingsmiddelen, roesmiddelen, geestverruimende middelen, verboden middelen of dope) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder 'drogerende' (verdovende, opwekkende en/of bewustzijnsverruimende) werking hebben en die tot afhankelijkheid, meestal verslaving genoemd, kunnen leiden.

36 Smite Gait    
8 dagen geleden door Smite Gait
0
Meld

@36 Dat is de definitie die ik al hier had neergezet.
En niet alle geneesmiddelen hebben een drogerend effect.

37 solidsteel    
8 dagen geleden door solidsteel
0
Meld

@34 Ik laat liever zien dat ik geen zin heb om de fiets te pakken dan te doen alsof ik aan het fietsen ben onder het mom van ik ben gezond bezig maar wel de elektro ondersteuning op max zetten.

Ik gebruik de scooter alleen als ik snel naar mijn zieke pa moet.

Ik fiets elke dag 20km en sport ook 10 uur per week.



38 Raffa    
8 dagen geleden door Raffa
0
Meld

@38 Zelf gebruik ik alleen de fiets voor de kortere ritjes; zo tot 30 a 40 km. Daarbij zie ik diverse ouderen (hoor ik zelf ook bij) op een e bike fietsen. Zelden tot nooit word ik door zo'n persoon ingehaald. Normaliter rijden ze ook allemaal netjes op de weg. Dus als ik iemand zie fietsen die blij is dat nog te kunnen dan maakt me dat ook blij. Een gedachte als dat ze liever lui dan moe zijn heb ik niet. Hooguit voor die jonkies die inmiddels dankzij hun ouders ook op e bikes rijden. Nu vermoed ik wel dat zeker op het platte land de afstanden wel iets anders zijn dan hier in de grote stad. Wat meer een probleem is dat er meer en meer bestuurders van fietsen, bakfietsen, e-bikes, brommobielen, soms ook scooters met zijn allen een veelal veel te smal pad moeten delen.

39 ThWil    
8 dagen geleden door ThWil
1
Meld

@2

Niet alleen nee maar sommige fietsers die zijn zelf ook fout bezig
Ik als fietser bemerk dat autos slordig zijn op rotonde en bij rechts afslaan met een fietspad ernaast

40 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
0
Meld

@39 Groot onzin verhaal
30 a 40 km zijn geen korte ritten en ja bejaarden die halen je veel in met een ebike

41 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
1
Meld

Er moeten ook zijwieltjes op die e-bikes , die oudjes vallen massaal om vanwege de enorm hoge snelheden die gehaald worden.

42 Bromsnor    
8 dagen geleden door Bromsnor
0
Meld

@41 Tja als je niet harder dan 12 a 13 km in het uur gaat dan zal een oudje je inhalen. Niet meer dan normaal. Echter ga je ietsjes harder dan zo rond de 20km in het uur dan word je echt niet meer ingehaald door een oudje op een e bike. En als je beetje op je trappers sta is 20 km in het uur helemaal niet zo een hele grote inspanning. Wellicht moet je wel wat vaker op de fiets stappen dan 1x in de week.

43 ThWil    
8 dagen geleden door ThWil
0
Meld

@43 Dus praat voor jezelf aub
Niet voor andere mensen

Ik gebruik mijn estep veel beter 25 km/h en hoef niks te doen

44 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
0
Meld

@44 Veel succes dan als je daarmee je legaal op de openbare weg mag rijden.

45 ThWil    
8 dagen geleden door ThWil
0
Meld

@45 Dat mag ja maar daar moet je wel wat moeite voor doen

46 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
0
Meld

@46 Alleen toegestaan als de RDW de e-step heeft toegewezen als bijzondere bromfiets.

47 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
0
Meld

@47 Fout

Alleen toegestaan met verzekering en RDW keuring
Dat kan idd als bijzonder bronfiets zijn maar ook als mobiliteitsvoertuig kan het
Ik heb de laatste optie gekozen

48 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
0
Meld

@48 Zover ik begrepen heb is een bijzondere bromfiets is een (innovatief) licht en langzaam voertuig met specifieke kenmerken waardoor het geen reguliere bromfiets is. Deze voertuigen worden daarom toegelaten onder de toelatingsregels voor bijzondere bromfietsen.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0035848/2019-05-02#Paragraaf1

49 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
0
Meld

@49 Leuk voor je maar niet relevant
Ik heb je al uitgelegd waarom

50 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
3
Meld

@50 Hier nog wat informatie van de RDW.
Zie hierin het lijstje van e-steps en Segway-achtige voertuigen die wettelijk zijn toegelaten op de openbare weg.

https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dossiers/bijzondere-bromfietsen#informatieproducenten

Deze vallen, volgens de RDW, allemaal onder het begrip "bijzondere bromfiets".

51 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
0
Meld

@51 Alweer niet relevant

Ik heb het al uitgezocht en ja hij is RDW gekeurd
Dus waarom probeer je mij te bekeren

52 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
3
Meld

@52 Als je zorgt dat je licht in orde is (en dan bedoel ik niet een lullig alleen naar voren schijnend ledlampje) en op stuurstanghoogte zit zodat ik je ook zie aankomen op een fietspad als er een scheidende heg tussen weg en fietspad zit vind ik het best.

53 Scholar002    
8 dagen geleden door Scholar002
0
Meld

@53 Er zit een zeer goede lamp op maar ik rijd niet in het donker
Veel te gevaarlijk omdat je ook opletten op stenen , takken en losse stoeptegels ed

54 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
3
Meld

@52 Ik wil je helemaal niet "bekeren". Je staart je misschien blind op het woordje "bromfiets", maar dat is slechts een aanduiding die de wet en de RDW hanteert.

Als jouw e-step iets heel anders is, dan ben ik benieuwd wat voor voertuig dat dan precies is.

55 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
1
Meld

@55 Dat is dus niet waar over dat een aanduiding die de wet hanteert
Jij probeert mij wel degelijk te bekeren
Zoals al ik gezegd ik heb zoeen ding en ja die is RDW gekeurd
Wat is er nu zo moeilijk aan om dat gewoon aan te nemen
Mijn e-step is niet heel iets anders
Een gewone goede estep van segway dat is het

56 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
3
Meld

@56 Zeg dan gelijk dat het een Segway is. Laat die nou precies in het lijstje staan die ik al in @51 noemde.

57 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
1
Meld

@57 Nee het is een Estep geen Segway
wel van het merk Segway

Nogmaals waarom mij bekeren
Ik heb het al uitgezocht

58 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
5
Meld

@58 Je maakt het wel heel geheimzinnig.
Wees eens wat specifieker.
Is het de Segway Ninebot Kickscooter ES1?
Of de Segway Ninebot Kickscooter ES2?

59 Belazerd    
8 dagen geleden door Belazerd
1
Meld

@59 Niks geheimzinnig aan es2 is het

60 GL weg ermee    
8 dagen geleden door GL weg ermee
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
EU- gezant VS bemoeilijkt verdediging Trump b...
Hoewel zijn superieuren dat hem hadden prober...

12 uur geleden door Crezee

Man stelt plinten leggen uit door stikstofuit...
De stikstofuitspraak van de Raad van State go...

15 uur geleden door Rapunzel

Directeur Franse krant: 'Ik haat islam&#...
De adjunct-directeur van de extreemrechtse kr...

20 uur geleden door Kiki

Project Veritas - #ExposeCNN deel 3
Project Veritas - #ExposeCNN deel 3

18 uur geleden door PabloEscobar

BREKEND. Witte rook in Brussel: “Brexit...
Er is na lang onderhandelen dan toch een akko...

21 uur geleden door Kiki


ADVERTENTIE


Laatste reacties
samcash
Van een veld vol zonnepanelen worden insecten...
@43https://wisenederland.nl/kernenergie/tho...

1 minuut geleden door samcash

solidsteel
Na 44 zwangerschappen mag ‘meest vruchtbare...
@17 Dus jij bent een klimaatterrorist....

1 minuut geleden door solidsteel

Endandit
“Onze republiek wordt aangevallen door de p...
@11Een president die lak heeft aan de Gro...

1 minuut geleden door Endandit

GreyB
“Onze republiek wordt aangevallen door de p...
@8Maar wel achter Trump aanhobbelen..lol...

1 minuut geleden door GreyB

Voorzittershamer
Kringloopboeren Schiermonnikoog hebben eigen ...
Brussel begint met een b de b van bezetter, j...

2 minuten geleden door Voorzittershamer

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig