De betere wijken hebben meestal betere prijzen....
Poetin heeft de regie. Schols en Biden zijn een stelletje slapjanussen terwijl Macron is teruggefloten.We hebben een historische kans om een...
Menig Nederlandse ondernemer wordt inmiddels schatrijk door deze asiel-industrie. . . De belastingbetalende burger, dokt toch wel. . . ...
@2 Dat lijkt me een strak plan. :-)...
Verbeteren helpt niet, dat trekt alleen maar nog meer parasieten....
@1Ze kunnen toch naar de Zuidpool gaan daar schijnt nu de hele dag de zon niet. :D...
Leve de Lol....
@8Ook in het HBO werkte dat zo.De bedenkers dachten dat de scholen zich dan maximaal zouden inzetten, maar in plaats daarvan liet men het ...
Mooi. Lekker langer licht 's avonds....
@49 : En hoe komt die kerosine zo zuiver?
Je geeft de uitleg zelf al in het 2e gedeelte: Vervuiling door winning en raffinage zou bij de eindgebruiker opgeteld kunnen worden.
Je kan niet doen alsof vliegen schoon is, terwijl we goed weten waar de kerosine vandaan komt en ik zie luchtvaartmaatschappijen niet vragen om kerosine uit een betrouwbare bron, want de keten zou veel schoner kunnen.
@50 :
Een smerig spelletjes met statistieken.
Kijk eerst eens naar de 2 emissie grafieken, daar komt een ander beeld uit.
Een landkaart plaatje met uitleg:
https://www.clo.nl/indicatoren/nl018915-vermestende-depositie
Je ziet o.a. concentraties in steden en in gebieden met veel varkens of kippen.
"Deze combinatie zorgt ervoor dat veel NH3 dicht bij de bron neerkomt. "
Veel NH3 komt terecht op de landbouwgrond waar het opgenomen wordt door planten.
Het enige probleem is de combinatie van intensieve veehouderij vlakbij natuur die er last van heeft, o.a. langs de Veluwe.
In Friesland is er geen probleem, onzin dus om daar minder koeien te gaan houden.
@48 Het komt er bijna op neer dat we zonder boeren niet te vreten hebben en zonder Schiphol en aardolie dondert het gehele economische systeem in elkaar.
Maar even over die tractoren, die krijgen toch ook belastingvrije of in ieder geval goedkope rode diesel.
Die is wel vervuilender bij verbruik als kerosine.
@45
Persoonlijk denk ik dat er in de hele Nederlandse agrarische sector meer mensen werken, en dat er meer omzet is, dan op schiphol.
Maar ik kan het mis hebben.
@54 Ik heb geen idee, de luchtvaart is behoorlijk arbeidsintensief, al met al behoorlijk vervuilend, maar dat is het boerenbedrijf ook.
@55
Het grootste probleem voor de Aarde is de intensieve menshouderij, en die is het meest efficiënt in de westerse wereld, India, China en een aantal miljoenensteden op de Zuidelijke continenten.
@40 : uitstoot of depositie ?
@57 Zoals het er staat. Als je verder iets wil weten.... google is uw vriend.
@53 : De boeren hebben veel meer invloed op de economie dan Schiphol.
Schiphol doet direct iets van 6 miljard, indirect 10 miljard (met grote marge omhoog en laag)
Alleen de landbouwexport levert al 45 miljard op (export 90 miljard - import) en dan is er nog de binnenlandse bijdrage.
Indirect de waarde van 600.000 banen, die afhankelijk van de boeren zijn, berekenen wordt iets lastiger, maar het zal een groot getal worden.
Diesel of kerosine maakt niet zoveel uit, dat ligt vooral aan hoe zuiver de producent het maakt.
Ik zie op vliegtuigen verder nog geen katalysator of ad blue systemen..
bij 59 linkje:
http://www.seo.nl/pagina/article/economische-effecten-schiphol-1/
de boeren bedragen komen uit een eerdere reactie.
@59 Ik heb mij er niet in verdiept wat de boeren voor de inkomsten betekenen in Nederland, ik weet wel dat het bijzonder hardwerkende en ondernemende mensen zijn, dus ik sta helemaal achter de protesten van de boeren.
Links is er altijd goed in geweest om land te onteigenen, en weer her te verdelen, dat moest in Z Afrika ook, en in Zimbabwe ook, allebei die landen zijn door betweterige linkse eikels zoals Yasser Feras en D66 idioten volledig naar de bliksem geholpen.
Geheel Europa gaat ook snel bergafwaarts onder deze linkse dictatuur en indoctrinatie.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.