@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@41 m post@43 Querido notIk schreef al "De snelweg blokkeren is een misdrijf." Maar omdat ik druk bezig was de andere taktieken van XR te ...
@13 Haha... eigenlijk moeten we het woord bij de daad voegen en emigreren. En dan mogen al die toppers die pro migratie zijn het hier rooien met...
En nals de prijs weer zakt van de olie merk je niks ervan en zo gaat het al jaren.
Ja hoor, ze hebben weer een excuus op de prijs te verhogen...
Maar hun winst die paar cent minder maken, is natuurlijk not done.... Want die zevende gouden Rolls moet er natuurlijk nog wel aanzitten...
* Verwijderd door de redactie *
de kosten auto je loon is het nog rendabel en vol te houden
of is thuis blijven toch...
Morgen zakt de olieprijs weer. Dat was vorige week ook. Persmuskietende medianaaiers!
Een paar dagen geleden schrok ik ook van Super98 prijs ,
ik meen 1,81 Euro per liter.
Maar ja Euro95 van tegenwoordig met tot 10 % Ethanol sloopt mn bike wat na een tijd wat duurder kan zijn aan reperaties dan Super98 van 16 cent duurder.
@6 Super98 is E5, daar zit tot 5% ethanol in, dat sloopt uw bike ook maar minder snel als E10 (Euro 95). Het toevoegen van ethanol verhoogt ook het brandstofverbruik en trekt water aan uit de lucht.
@7
Ik rij zelf ook sinds kort met Super98 E5 , voorheen met E10 95 maar ik las het laatst ergens hoe dat word gemengd.
Dat verklaart ook de witte rook die uit mn uitlaat kwam met E10 , door die onverbrande zooi in de E10 zelf.
Nu met E5 merk ik direct verschil , meer trekkracht en een veel mooier verloop , mijn voorkeur gaat wel naar de Vpower al een aantal jaren vanwege dat daar iets inzit wat weer verontreinigingen in het blok zelf ( zoals kool bij de zuigerveren en de lagers ) reinigt .
voor zover ik weet word er in Vpower geen Ethanol vermengd , althans er is een Vpowervariant die schoon is .
Maar ja , er is niet altijd een Shell in de buurt of onderweg dus dan hou ik het even op de E5 voortaan , ik ben erg gesteld op mn bike vanwege wat ik met haar al heb meegemaakt al die tijd .
@8 er zijn zover bekend drie ethanol-vrije brandstoffen in Nederland te krijgen, V-power, BP Ultimate en Competition 102 : https://www.fehac.nl/wp-content/uploads/PDF/colums%20Herman%20Steendam/AC%2018011.pdf
@1
Onzin. Op het hoogtepunt van 2014 waren diesel en benzine duurder dan nu.
@9
Dankuwel ik heb ze even opgeschreven op een sticker die ik later onder de buddyseat kan plakken.
De V-power is dus Ethanolvrij , dat wist ik niet zeker maar nu wel , die 2 andere heb ik nog nooit geprobeerd maar die ga ik zeker eens testen .
Daarna vergelijken welke soort benzine het best presteert , de V-power stond al jaren lang op mn favoriete benzine en dat werkt perfect.
Alle onderdelen worden gesmeerd door die benzine dus dan is de extra prijs het op zich wel waard vond ik altijd.
@11
Correctie, smeren in de laatste zin is uiteraard gereinigd .
In Oekraïne omgerekend nu al iets meer dan een Euro per liter E95.
@11 Ik wet niet hoe lang V-power (of een van de andere fules) nog ethanolvrij blijft, meer ethanol is immers goedkoper voor de Shell, het is per land verschillend, er mag, ook bij Shell tot 5% in de V-power zitten.
@12 Het reinigen blijkt inderdaad een stuk beter bij V-power, de test :
@14
De reiniging van V-power dat werkt goed weet ik uit ervaring.
Een hele goede preventie tegen slijtage in de bewegende delen waar die V-power allemaal terecht komt , minder snelle slijtage daardoor.
Ik rij er al jaren mee als ik een Shell tegen kom onderweg maar dat is jammer genoeg niet continu , V-power kan ik iedereen aanraden, het werkt echt goed en is geen een of andere misleidende reclamestunt ofzo.
@8 Ik tank regelmatig E10 in Duitsland, als ik daar boodschappen doe. Maar merk echt geen verschil, ook niet in verbruik. @15 Hoe merk je dan dat je minder slijtage hebt? E10 zou toch schoner zijn maar meer in het verbruik?
@16
Ik sleutel vanaf mn pubertijd al aan motoren en weet hoe klote het is als er koolresten onder de zuigerveren van zuiger zitten in een cilinder en hoe opgehoopt kool en vet de krukaslagers zwaarder gaan belasten en dus sneller slijten.
Maar sinds de 12 jaar dat ik nu geregeld met V-power tank zie ik tijdens reperaties geen of zeer weinig koolafzettingen in de cilinders zoals uitlaatpoorten en onder zuigerveren , dat verteld me dat het toch wel reinigt.
En dat is goed want met die koolafzettingen slijt alles natuurlijk veel sneller en gaat het verbruik omhoog inclusief mindere prestaties , met V-power blijft dat gewoon optimaal in balans.
@16
Aanvulling op de vraag of E10 schoner is , de ´ E ´ staat voor hoeveel procent er maximaal aan word toegevoegd , met E10 is dat dus maximaal 10 % Ethanol.
De E5 is schoner want daar word tot maximaal 5 % Ethanol toegevoegd.
@18 Ok bedankt voor de info.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.