U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Sport
  • 1
Het bijtanken van auto's tijdens de races zal voorlopig niet terugkeren in de Formule 1. De teams hebben tijdens een bijeenkomst van de zogenaamde Strategy Group tegen het voorstel gestemd. ...

6 maanden geleden door RTL Nieuws

REAGEER MET EEN EMOJI

Heel goed. En dan het verbruik van de winnaar meten. En dat wordt gelijk het aantal liters wat men de volgende keer mag tanken. Zo krijg je ook een competitie op zuinige motors.

1 ThWil    
6 maanden geleden door ThWil
5
Meld

@1

Vergeet de geitenwollen sokken voor coureurs niet te verplichten

2 Vageali6888    
6 maanden geleden door Vageali6888
0
Meld

@2 Denk niet dat de coureurs dat op prijs stellen. Doch een beetje extra spanning via de brandstof vind ik een prima idee. Waarom spreekt je dat dan niet aan.

3 ThWil    
6 maanden geleden door ThWil
0
Meld

@3
Dat spreekt niet aan omdat het nog altijd om het racen gaat. Brandstof sparen is vloeken in de kerk. Bijtanken is bovendien de goedkoopste manier om de bolides lichter te maken.

4 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@1 Het is nu al interessant om als team/motor leverancier een zo zuinig mogelijke motor te maken. Ten eerste kost elke meegenomen liter brandstof rondetijd, ten tweede is het max. brandstof verbruikt per uur vastgelegd door de FIA. Als je meer energie/vermogen binnen dat limiet haalt heb je een voordeel ten opzichte van de concurrentie.

Dat deze regels werken is al gebleken. Bij de introductie van de V6 was het maximum aantal liter per uur/tank inhoud nog een issue, nu vertrekken ze niet eens meer met een volle tank en kunnen ze de hele race voluit rijden (mbt brandstof).

5 PetrolHead    
6 maanden geleden door PetrolHead
0
Meld

@5
' nu vertrekken ze niet eens meer met een volle tank en kunnen ze de hele race voluit rijden (mbt brandstof).'

Heb je daar een bron voor?

6 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@5 En bij mijn voorstel krijgen ze de volgende keer net zoveel brandstof mee als de winnaar. Dat maakt het juist spannend.

7 ThWil    
6 maanden geleden door ThWil
0
Meld

@7 Elke race is precies, even lang denk je ?

8 RonMVV    
6 maanden geleden door RonMVV
0
Meld

@5 Volgens mij kunnen ze juist NIET voluit rijden, en doen ze aan "fuel saving". Oh, en dat is niet "volgens mij", maar dat is gewoon een feit. En dat maakt je naam dan weer ironisch. question

9 Bluth    
6 maanden geleden door Bluth
0
Meld

@8 Oke heb je gelijk in. Dan bouw je dat per baan op. Kost je een jaar maar dan kan je ook echt van start.

10 ThWil    
6 maanden geleden door ThWil
0
Meld

Het bijtanken heeft als voordeel dat coureurs weer volop kunnen pushen. Een wedstrijdje brandstof sparen heeft weinig met racen te maken.

@8
De afstand van een grand prix is gelijk aan het kleinste aantal rondes dat de 305 km overschrijdt

11 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@8
Monaco is een uitzondering. Vanwege de tijd die het zou overschrijden is die afstand slechts 260 km.

12 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@6 Door tijdsgebrek heb ik het artikel daarover niet terug kunnen vinden, waarschijnlijk heb ik dat artikel nog op de pc staan. Ik probeer er op terug te komen.

Wat ik zo snel wel kon vinden is een artikel over de efficiëntie van de Mercedes motor.
In vergelijking met 2014 halen ze nu 109pk meer uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Ook hebben ze nu een conversie-efficiëntie van ruim 50% waar dat in 2014 nog 44% was. Mbt vermogen halen de motoren nu hetzelfde vermogen als de v10 uit 2005, 194kg brandstof per uur. Nu verbruiken ze maximaal 100kg per uur, bijna de helft ondanks gelijk vermogen.

https://nl.motorsport.com/f1/news/mercedes-motor-doorbraak-efficientie-952342/2179636/

Voor een groot deel komt dit overeen met mijn reactie maar niet helemaal, daarom zal ik straks nog eens naar het artikel zoeken als ik thuis ben.

Het punt dat teams/ motorleveranciers brandstof verbruik belangrijk vinden blijkt wel uit dit artikel.

P.s Tijdens de race in bijv Hongarije hebben we ook kunnen zien dat ze nu de hele race voluit kunnen gaan met het gevecht tussen Ver en Ham, iets wat vanaf de introductie van de V6 motor nog niet haalbaar was.

13 PetrolHead    
6 maanden geleden door PetrolHead
0
Meld

@9 Sorry maar het klopt niet wat u zegt.
Door het verhogen van het maximale kg aan brandstof van 105kg naar 110kg is dat niet meer nodig.

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/363895/formule-1-verhoogt-brandstoflimiet-voor-2019/

14 PetrolHead    
6 maanden geleden door PetrolHead
0
Meld

@13
De motoren worden inderdaad steeds efficiënter. Dat coureurs echter volop kunnen pushen is nieuw voor me. Ik zie je artikel dan ook graag tegemoet. Alvast bedankt voor de moeite.

15 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@11 @12 Bedankt voor de informatie


@10 Dat lees je niet vaak hier op nieuwskoerier ""Daar heb je gelijk in Sportieve reactie van je

++++++

17 RonMVV    
6 maanden geleden door RonMVV
0
Meld

@16 Dat artikel heeft betrekking op de regels van 2018, toen was het inderdaad nog nodig. Met de aangepaste regels voor 2019 niet meer.

18 PetrolHead    
6 maanden geleden door PetrolHead
0
Meld

@18 Hallo? De regels zijn aangepast aan de hand van de regels in 2018.

19 Bluth    
6 maanden geleden door Bluth
0
Meld

Dus eerst hebben de F1 teams/motorleveranciers geld en tijd moeten steken in zuinigere motoren omdat tanken gedurende de races niet meer zou worden toegestaan om deze vervolgens weer overboord te gooien. Kan mij voorstellen dat men daar niet op zit te wachten.
Geeft wel het inconsequent beleid en de korte termijnvisie van de FIA aan.

20 JohnZero    
6 maanden geleden door JohnZero
0
Meld

@15 zie mijn reactie @14 over het kunnen pushen.
Het artikel over het starten met minder dan de maximale 110kg houdt u van mij tegoed.

Sorry ik moet nu echt verder met werken, ik zal straks op uw vraag (en eventueel van anderen) terugkomen.

21 PetrolHead    
6 maanden geleden door PetrolHead
0
Meld

@2 LOL

22 Lambaster    
6 maanden geleden door Lambaster
0
Meld

@20
De sport heeft al veel te veel moeten inleveren omwille van de fabrikanten. Zij zijn wel de laatste waar je medelijden mee zou moeten hebben.

23 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

@23 Zonder die teams/fabrikanten bestaat er geen F1.
Veel regels zijn door de FIA verzonnen, niet perse door de teams zelf hoor.

24 JohnZero    
6 maanden geleden door JohnZero
0
Meld

@24
Dat klopt maar neemt niet weg dat die fabrikanten inmiddels een veel te dikke vinger in de pap hebben. Ferrari heeft zelfs als enige een vetorecht. Onder druk van MB (omd dreigen met opstappen) zitten we nu bijv. met hybride motoren, MGU-H, MGU-K en aanverwante rommel terwijl de echte fan gewoon de brullende V10 of V8 motoren wil die maar 1 race uithouden en niet die moderne troep wat minimaal 7 races moet meegaan of anders straf. De kern van de sport is daarmee al flink aangetast. De fabrikanten dienen flink onder de knoet gehouden te worden. Het moet racen blijven en niet testen zoals het nu al teveel het geval is.

De jarenlange extreme dominantie van MB is daar ook een direct gevolg van. Wil je als motorbouwer nog instappen dan ben je onder de huidige omstandigheden minimaal 1 miljard dollar kwijt aan ontwikkeling nog los van de andere kosten. Daar stapt toch geen zinnig mens meer in.

25 Feldwebell    
6 maanden geleden door Feldwebell
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Telegraaf: Bewuste omvolking is een mythe en...
Kitty Herweijer schreef vandaag een column in...

19 uur geleden door Moskowfiets

OT 51
Gezellig offtopic ouwehoeren

1 dag geleden door Inter

'De kwaadaardigste vorm van antisemitism...
Uitspraak 'Hitler was een Jood' van baas mosk...

8 uur geleden door 7Butterfly7

Ophef om Poolse jongen die wapen van stad aan...
De Poolse Janek wilde op Valentijnsdag een li...

13 uur geleden door RTL Nieuws

Minister Bruins over coronavirus: 'Re&eu...
Minister Bruno Bruins van Medische Zorg zegt...

17 uur geleden door RTL Nieuws


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Domme Geit
Minister Bruins over coronavirus: 'Reëel ris...
@104 LOL. Effectief maar wel lastig zitten me...

1 minuut geleden door Domme Geit

Gezond boerenverstand
Leefbaar Rotterdam wil etniciteit van messent...
De eerste stap in het oplossen van een proble...

3 minuten geleden door Gezond boerenverstand

niet-alles-geloven
Trein wordt goedkoper voor jongeren, NS hoopt...
Helpt inderdaad als je nog meer reizigers wil...

4 minuten geleden door niet-alles-geloven

Vaartuig
Tuin gaat ten onder aan bouwdrift...
Gewoon opnemen dat je niet meer dan 30% verha...

4 minuten geleden door Vaartuig

caso
Webwinkel Zalando gaat inzetten op luxemode...
Ook een slavernijbaantje met stopwatch in je ...

4 minuten geleden door caso

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig