Nieuwskoerier App

ADVERTENTIE
Wetenschap
  • 9
Mens komt voort uit opgevoerde moddermicroben. In de bubbelende vulkaanpoeltjes van Yellowstone Park en de stinkende modder diep onder de zeebodem leeft een geheimzinnige familie microben waarvan alle planten, dieren en mensen afstammen. De onzichtbaar kleine wezentjes ...

2017-01-11 20:49:16 door Tjeempie

3
1
1

Als dit waar is?????

Bye Bye religie!!!!!!! (ook voor de twijfelaars)

1 Illusioncu    2017-01-11T21:15:59+0100 door Illusioncu
4
Meld

@1 Want het artikel bewijst het niet-bestaan van God en vrienden?

2 Dzzz    2017-01-11T21:17:40+0100 door Dzzz
9
Meld

Mooie ontdekking.

3 TedjeR    2017-01-11T21:18:07+0100 door TedjeR
0
Meld

Ik noem het lekker de oermoeder, in het vrouwelijk lichaam immers vormt zich de cel verdeling.

4 Koortje    2017-01-11T21:21:57+0100 door Koortje
1
Meld

@4 Helemaal goed, je kunt niet snel genoeg met gelijke rechten komen. Ik voorzie wel problemen voor de adoptiefouders uit de LHBT categorie. Hoe gaan we dat vormgeven?

5 Dzzz    2017-01-11T21:25:22+0100 door Dzzz
4
Meld

@1 als mensen, met de stand van de wetenschap van de laatste 100 jaar, nog steeds geloven dat ze door een god inelkaar gekleid zijn, dan gaat dit onderzoek (betrekkelijk detail, en volgens mij werd daar al lang over gespeculeerd) echt geen verschil maken.

6 Attercopus    2017-01-11T21:26:21+0100 door Attercopus
3
Meld

Asgard. Waar ken ik dat van?

7 Doehetlekkerzelf    2017-01-11T21:31:26+0100 door Doehetlekkerzelf
0
Meld

@1 Vraag blijft hoe het komt dat ze ruim 2000 jaar geleden al wisten dat de mens uit aarde (modder = aarde + water) gemaakt is. Ik ben absoluut niet gelovig (noem het maar tegengesteld van gelovig) maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de kennis van toen. Want ze snapten weer helemaal niets van een hoop standaard natuurverschijnselen.

8 Pirate    2017-01-11T21:51:58+0100 door Pirate
2
Meld

@7 Volgens de verhalen is dat de woonplaats van de Griekse goden.

9 Pirate    2017-01-11T21:53:43+0100 door Pirate
6
Meld

Dit is dus persoonlijk gezien een totale bevestiging voor mijn verglijkbaar bestaande theorie..... hoop dat er een hoop verlichtingen komen.... especially van de radicale hoek... al is dat verglijkbaar met de paus ten huwelijk vragen.....

10 Illusioncu    2017-01-11T22:07:29+0100 door Illusioncu
2
Meld

@9

Nee dat is de Olympus. In Asgard zouden de goden uit de Noordse Mythologie wonen.

11 Bruuder    2017-01-11T22:08:33+0100 door Bruuder
0
Meld

@8 ... een interessante opmerking daar ...

12 Illusioncu    2017-01-11T22:09:42+0100 door Illusioncu
1
Meld

De mensheid ontstond volgens de Griekse mythologie toen Prometheus de mens boetseerde uit klei en de mens goed en kwaad schonk.

13 Tjeempie    2017-01-11T22:10:35+0100 door Tjeempie
0
Meld

@4 ... hiermee heb je ook meteen antwoord op de vraag: Wat was er eerder, de kip of het ei? question

14 Illusioncu    2017-01-11T22:14:36+0100 door Illusioncu
1
Meld

Als niet gelovige wil ik toch opmerken dat volgens de bijbel wij uit modder gemaakt zijn. question

15 Arthur Dent    2017-01-11T22:27:53+0100 door Arthur Dent
1
Meld

@15 aaaagh .... toeval joh question

16 Illusioncu    2017-01-11T22:29:51+0100 door Illusioncu
3
Meld

@9 en @11 Dacht eerder aan SG1 (Stargate).

17 Doehetlekkerzelf    2017-01-11T22:32:10+0100 door Doehetlekkerzelf
0
Meld

@16 Nee want de Koran kent ook maar liefst 2 verzen of passages over schepping mens uit klei.

18 Tjeempie    2017-01-11T22:39:22+0100 door Tjeempie
0
Meld

En in Kemmit was het Chnoem de Pottenbakker
& Ninhusag in Sumer de vrouwe van de geboorte

19 Defcte burger    2017-01-11T22:50:52+0100 door Defcte burger
0
Meld

@8 : in die tijd was het een van de weinige materialen waar je amorfe figuren kon maken.

20 Lobbus    2017-01-11T22:51:16+0100 door Lobbus
0
Meld

@2 Dat is ook niet nodig. Je moet bewijzen dat iets bestaat zoals een god kan je dat niet dan is dat het bewijs dat een god niet bestaat.

21 VaY    2017-01-11T22:55:51+0100 door VaY
3
Meld

Oh dus Adam en Eva waren , 'Moddermicroben' ook weer een interessant gegeven question

22 MarcusCole    2017-01-11T22:59:13+0100 door MarcusCole
0
Meld

@17 Shol'va !!!!!!

23 MarcusCole    2017-01-11T22:59:52+0100 door MarcusCole
0
Meld

@18 Tjeempie
"de Koran kent ook maar liefst 2 verzen of passages over schepping mens uit klei."

Omdat ze het hebben overgeschreven uit de Bijbel en de Joodse Thora....
De eerste vrouw van Mohammed was een Christen......
Maar het verhaal van de schepping van de mens met klei is nog veel ouder dan deze drie boeken...want de Soemeriërs en Babyloniërs hadden dit verhaal al, en veel completer en meer uitgebreid....

http://www.ninefornews.nl/de-oorsprong-van-de-mens-volgens-oude-sumerische-teksten/

24 Big Tony    2017-01-11T23:12:14+0100 door Big Tony
0
Meld

@18 ... de koran is een upgrade van de bijbel en de bijbel upgrade van de thora. Daarom zijn de scheppingsverhalen bij alle drie de geloven hetzelfde.

25 Illusioncu    2017-01-11T23:14:21+0100 door Illusioncu
1
Meld

Maar goed, als de wetenschap nog verder vordert dan komen we er straks achter dat God eigenlijk een microbe was ...
Dus de mensheid bidt al eeuwen lang tot de heilige microbe.....die natuurlijk nooit antwoord geeft...Dat is logisch..

26 Big Tony    2017-01-11T23:15:15+0100 door Big Tony
0
Meld

@14 Het staat vast dat het de kip is geweest, geen vraag meer tegenwoordig, ik was er ook voor mijn eieren lol.

27 Koortje    2017-01-11T23:17:43+0100 door Koortje
3
Meld

De modder Is bij menig mens nog steeds te ruiken ..

28 Chat Baker    2017-01-12T00:27:38+0100 door Chat Baker
1
Meld

Mijn vroegere buren blijven dus mijn buren van nu.
Modderrikania is het thuisland van velen.
Hebben bij aankomst hier geen paspoort zeggen ze, later altijd een dubbel paspoort als ze ze zich al weer in tweeën of erger hebben gedeeld.

29 Wil je niet weten    2017-01-12T00:43:25+0100 door Wil je niet weten
6
Meld

In de Noorse mythologie worden de eerste man en vrouw, Ask en Embla, gemaakt van hout door de broers Odin, Vili en Vé. Of Odin, Hoenir en Lodurr (geen broers), hangt van de bron af.
Odin gaf hun leven en geest. Vili gaf hun intelligentie en tast. Vé, ten slotte, gaf hun uiterlijk, spraak, gehoor en zicht.

30 dani    2017-01-12T01:59:56+0100 door dani
0
Meld

@30

En Loki gaf ons schoonmoeders. question

31 MARCUSAURELIUS    2017-01-12T09:17:16+0100 door MARCUSAURELIUS
0
Meld

@27 Nee, het is allang bekent dat het ei eerder was. Ten eerste waren er al eieren ver voordat er kippen waren. Maar ten tweede, ook als je alleen naar kippen kijkt:

De eerste kip werd geboren uit een ei, gelegd door de laatste evolutionaire voorloper van de kip.

32 d6072b01    2017-01-12T09:43:57+0100 door d6072b01
1
Meld

God is de kracht die ons universum laat draaien , waardoor er leven op aarde is.
Dat is te bewijzen als je naar de seizoenen kijkt.
Alle regeltjes die mensen hebben verzonnen hebben daar niks mee te maken, dat is blasfemie

34 Jongens van de Witt    2017-01-12T10:15:07+0100 door Jongens van de Witt
11
Meld

@21 nee, je gebruikt een drogreden. Afwezigheid van bewijs is geen bewijs voor afwezigheid.

@34 "God is de kracht die ons universum laat draaien"

God is zwaartekracht?

" , waardoor er leven op aarde is."

Daar is iets meer voor nodig dan alleen zwaartekracht ...

"Dat is te bewijzen als je naar de seizoenen kijkt."

Wat bewijzen de seizoenen precies? Volgens mij het feit dat de aarde onder een hoek om de zon draait.

"Alle regeltjes die mensen hebben verzonnen hebben daar niks mee te maken, dat is blasfemie"

Dus blasfemie is hetzelfde als gezond verstand? Ja, waarschijnlijk wel, als ik jou reactie zo lees ...

35 Attercopus    2017-01-12T10:23:11+0100 door Attercopus
1
Meld

@34 : inmiddels kunnen we de seizoenen prima verklaren zonder er een god of ander bovennatuurlijk verschijnsel bij te halen. Daar helpt geen zestiger jaren gospeltje tegen.
En moeten we onder de indruk zijn van de term 'blasfemie'?

36 Archeont    2017-01-12T10:29:25+0100 door Archeont
0
Meld

@15 (en anderen) we hebben het hier niet over de eerste mensen, of over het eerste leven, maar over een tussenstap in de evolutie. Een belangrijke tussenstap, maar een tussenstap als vele anderen. Feitelijk gaat het hier over het ontstaan van de eukaryote cel, het type cel in alle planten, dieren en schimmels.

37 Attercopus    2017-01-12T10:30:52+0100 door Attercopus
0
Meld

Oh ja nog even on-topic: de kop is wat overdreven. We zijn hooguit op het spoor van organismen die lijken op de voorouder van de eukaryoten.

38 Archeont    2017-01-12T10:32:31+0100 door Archeont
0
Meld

met alle regeltjes die mensen hebben verzonnen bedoel ik de religies.
Als je God beschouwd als een oerkracht en wat abstracter kijkt ,lijkt me daar niks mis mee.

39 Jongens van de Witt    2017-01-12T10:38:57+0100 door Jongens van de Witt
5
Meld

@38 Idd. we nog niet alles maar komen steeds verder in het ontrafelen mysterie der evolutie

40 Tjeempie    2017-01-12T10:39:30+0100 door Tjeempie
0
Meld

I believe in Spinoza’s God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings.
Einstein

41 Jongens van de Witt    2017-01-12T10:43:45+0100 door Jongens van de Witt
0
Meld

@39 Ah, op die manier. Een beetje zoals Einstein naar 'god' keek, misschien?

42 Attercopus    2017-01-12T10:43:53+0100 door Attercopus
0
Meld

@41 ha ha, je beantwoord daarmee mijn vraag in @42 al.

43 Attercopus    2017-01-12T10:44:57+0100 door Attercopus
0
Meld

@42 dat had je in mijn eerste posting al kunnen lezen , als je de moeite van het willen begrijpen had genomen.

44 Jongens van de Witt    2017-01-12T12:00:31+0100 door Jongens van de Witt
4
Meld

@44 nee, die post was te vaag en teveel doorspekt met non sequiturs om wijs uit worden. En, ik heb een poging gewaagd om hem te begrijpen want ik heb er serieus op gereageerd.

45 Attercopus    2017-01-12T12:05:19+0100 door Attercopus
0
Meld

@44 : euh, nee. Sorry, ik denk nu dat je het oprecht goed bedoelde maar in die post zou je 'regeltjes' even, misschien zelfs nog makkelijker als 'wetenschap' kunnen lezen i.p.v. religie zoals jij dat blijkbaar bedoelde (de term blasfemie gebruiken helpt dan ook niet echt).

46 Archeont    2017-01-12T12:10:34+0100 door Archeont
0
Meld

@46 @44 Blasfemie is hier helemaal niet aan de orde, ieder gewoon zijn of haar opvattingen over evolutie of schepping laten. Dank!

Back on topic! question

47 Tjeempie    2017-01-12T12:31:00+0100 door Tjeempie
1
Meld

@47 Het ging helemaal niet over evolutie versus schepping, volgens mij ... @Jongens komt met een nogal off-topic stelling over zijn visie op god, waar weer reacties op komen.

48 Attercopus    2017-01-12T12:41:00+0100 door Attercopus
0
Meld

@1 Illusioncu, 'als dit waar is': alsof dergelijke theorieën niet al lang bevestigd zijn. Dit voegt niet zo heel veel nieuws toe.
Maar wat het met religie te maken heeft snap ik niet? Ik ben bioloog en studeer in mijn vrije tijd vergelijkende godsdienstwetenschappen en psychologie van religie. Kan prima naast elkaar bestaan!

49 Anubis    2017-01-12T12:47:24+0100 door Anubis
3
Meld

@48 Kijk persoonlijk heb ik niets tegen een pittige discussie maar trekt ook de nodige fanaten aan... godsdienstige opvattingen vs evolutie is echt een gebed zonder end en dan is gewoon hartstikke jammer van een best wel interessante ontwikkeling en draadje daarover nietwaar..?

Persoonlijk denk ik dat het een (idd doch in ruimer genomen zin) het ander niet uit hoeft te sluiten, echter zelfs onder wetenschappers heb je er die met hun neus op de feiten staande nog hardnekkig zevendaagse instantscheppingen staan te verkondigen, onderwijzen en vreemd genoeg in het verlengde daarvan compleet of wetgevend beleid op gemaakt wordt...



50 Tjeempie    2017-01-12T13:04:06+0100 door Tjeempie
0
Meld

@50 Tja, jij bent toch echt zelf degene die religie vs. evolutie te berde brengt .... (hoewel er al wel wat geneuzel over goden gepasseerd is). Ik kan nog niet zo goed inschatten hoe interessant deze vondst nu precies is. Het was al duidelijk dat de eukaryoten uit de ene of de andere tak moesten komen, dus ik zie de 'doorbraak' nog niet (ik geef toe dat ik het stuk in Nature en de commentaren zou moeten lezen voordat ik dit echt hard kan stellen).

51 Attercopus    2017-01-12T13:40:31+0100 door Attercopus
0
Meld

@ 50.Het lijkt me niet zo moeilijk. De evolutietheorie is een wetenschappelijk feit. Het bestaan van een god ( religie ) heeft geen enkele wetenschappelijke basis, het is een geloof. Of dat nou kabouters, elven dan wel trollen of goden zijn , maakt niet uit. Het is gebaseerd op niets.... Einde discussie evolutie vs religie, toch..?
Daarnaast stel ik dat wetenschap en geloof elkaar wel uitsluiten.Het is stuitend om te zien hoe religieuzen steeds weer tegen de wetenschap willen aanschurken in de hoop dat er iets wetenschappelijks afstraalt op hun beweringen.
Als je je door bijv. de wonderen : de maagdelijke geboorte, veranderen van water in wijn , het zomaar vermenigvuldigen van brood en vis, opwekken van doden enz. enz., de natuurlijke inrichting van de ons omringende wereld ontkent, is er geen plaats voor religie in de wetenschap.
Wetenschap en religie gaan niet samen. Nooit.

52 Magister Nivardus    2017-01-12T15:54:33+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

@52 : wat is er zo bijzonder aan het opwekken/opstaan van doden. Zou niet graag een euro betalen voor elke kist die aan de binnenkant bekrast is. Zeker in die tijd.

53 Lobbus    2017-01-12T16:23:27+0100 door Lobbus
2
Meld

@52 Een theorie is nooit een feit, en religie en wetenschap gaan prima samen zolang ze beiden binnen hun hok blijven. Maar goed, misschien beter om een beetje on topic te blijven ... daarom even een link naar een verhelderend Nature-commentaar over dit onderzoek: http://www.nature.com/nature/journal/vaop/ncurrent/full/nature21113.html

54 Attercopus    2017-01-12T17:56:13+0100 door Attercopus
2
Meld

@54 . Bevindingen , gevonden via de wetenschappelijke methode ,zijn de enige aanknopingspunten die we hebben om de ons omringende wereld te verklaren. Doordat ooit eens een wetenschappelijke theorie , die van de zwaartekracht ( Newton ) werd aangepast ( dus niet verworpen! ) door Einstein zitten sommige wetenschapsfilosofen met een posttraumautisch wetenschapssyndroom, zal ik maar zeggen. Popper was daar een van.
Natuurlijk is elke wetenschappelijke theorie onderhevig aan twijfel. En daar mogen dus aanvallen op,worden uitgevoerd. Hoe meer hoe liever. Op de ET zijn duizenden aanvallen uitgevoerd en ze zijn allemaal gevloerd. Hoe meer gevloerde aanvallen, des te sterker de theorie wordt. Het geneuzel van een Popper is dus al opgenomen in de definitie van een wetenschappelije theorie.

Als religie en wetenschap binnen hun eigen magisterium blijven is dat prima maar dat illustreert meteen dat ze niet samengaan. Religie zal nooit het magisterium van de wetenschap binnenkomen, hoe vaak religieuzen dat ook proberen.

55 Magister Nivardus    2017-01-12T21:03:37+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

@54 . Dat wil dus zeggen dat een wetenschappelijke theorie wel degelijk een feit is totdat het tegendeel wordt bewezen. De omtrek van de aarde is bekend.Wetenschappelijk feit. Kom maar met een meting die wat anders zegt.

56 Magister Nivardus    2017-01-12T21:22:15+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

@55 hoe sterk een theorie ook is, het wordt nooit een feit. De ET is zo sterk dat het wel verleidelijk is om het woord 'feit' te gebruiken, maar het blijft onjuist.

Wat dat laatste betreft: het hangt er een beetje vanaf wanneer je het 'samengaan' noemt. Je kunt wetenschappelijk onderzoek naar religie doen (psychologisch, historisch, etc.), en een religieus persoon kan prima wetenschapper zijn. Jij denkt waarschijnlijk bij 'samengaan' meer aan wat de creationisten doen, en dat is wat mij betreft een voorbeeld van de ellende die ontstaat wanneer religie en wetenschap niet in hun eigen hok gehouden worden. Ik heb ook ernstige twijfels als wetenschappers zich tegen religie aan gaan bemoeien trouwens ...

57 Attercopus    2017-01-12T21:27:56+0100 door Attercopus
2
Meld

@56 een theorie is nooit een feit. Het zijn twee begrippen die anders gedefinieerd zijn en anders gebruikt worden. En als je dan om een 'meting' vraagt om dat te ondersteunen ben ik je al helemaal kwijt.

58 Attercopus    2017-01-12T21:29:58+0100 door Attercopus
0
Meld

@56 De omtrek van de Aarde is dan ook geen theorie. Misschien dat een quote van Gould verhelderend werkt: "facts and theories are different things, not rungs in a hierarchy of increasing certainty. Facts are the world′s data. Theories are structures of ideas that explain and interpret facts."

59 Attercopus    2017-01-12T21:36:20+0100 door Attercopus
0
Meld

@57 . Dat zeg ik dus. Het is een feit totdat het tegendeel is bewezen.
Onderzoek naar religie is zinloos.. Ja, je kunt onderzoek doen naar de hiistorie van de kerkvaders enz. maar het onderzoek naar het bestaan van een god strandt omdat god altijd naar zichzelf verwijst en zich daardoor onttrekt aan wetenschappelijk onderzoek. Wie schiep god dan..............

60 Magister Nivardus    2017-01-12T21:42:58+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

Daarnaast : de omtrek van de aarde is wel degelijk een feit. Wetenschaplijk vastgesteld en daarmee ook een wetenschapelijke feit. Wellicht is Gould nou niet precies het juiste voorbeeld om wetenschappelijke theorieen toe te lichten ( hoe hoog ik deze wetenschapper ook acht). Dat dan weer wel.

61 Magister Nivardus    2017-01-12T21:54:15+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

@51 Idd.maar het zou niet de eerste maal zijn dat een mijner draadje gesloten werd vanwege bijna aan waanzin grenzende opvattingen die de hele zaak richting waarloos niveau trekken.
Nothing personal overigens...ik lees uw reacties graag.

Onderstaande link (iets uitgebreidere) Nature-artikel inzake Asgard archaea illuminate the origin of eukaryotic cellular complexity.

http://www.nature.com/nature/journal/vaop/ncurrent/full/nature21031.html

62 Tjeempie    2017-01-12T21:58:31+0100 door Tjeempie
0
Meld

@59 Jammer dat je me na de vraag om metingen al kwijt bent. Dat bevestigt mijn vermoeden dat je geen echte wetenschaper bent of in ieder geval de opleiding daartoe hebt gehad.

63 Magister Nivardus    2017-01-12T22:10:50+0100 door Magister Nivardus
0
Meld

Citaatje (Uit een oud geschrift )

" Adam (de mens) is uit de Aardse klei gevormd
waarna hem het Leven werd ingeblazen")

64 m+m = Z    2017-01-12T23:57:26+0100 door m+m = Z
2
Meld

#52 Magister Nivardus
Maagdelijke geboorte is wetenschappelijk wel mogelijk ...maar dan is het dus geen wonder...maar gewoon een techniek.
Opwekken van doden kan ook, gebeurt dagelijks in ziekenhuizen ..reanimatie..stroomstoten toepassen.
Lopen over (bevroren) water kan ook (stond niet in je lijstje dat weet ik) ..

Veel van de "wonderen" in de bijbel zijn tegenwoordig gewoon mogelijk.

65 Big Tony    2017-01-13T00:11:02+0100 door Big Tony
0
Meld

@60 "Dat zeg ik dus. Het is een feit totdat het tegendeel is bewezen. "

Wat is een feit? Nogmaals, een theorie is geen feit, het zijn twee verschillende dingen.

@61 inderdaad het is een feit, en geen theorie. In @56 doe je voorkomen alsof het een theorie is. Gould kan het prachtig formuleren en hij heeft het hier ook bij het rechte eind. Maar pak er rustig een willekeurig woordenboek bij.

@63 Ah, op de persoon spelen, altijd leuk. Ach, als je het verschil niet weet, en niet wilt inzien, tussen een feit en een theorie heb ik ook geen hoge pet op van jou.

66 Attercopus    2017-01-13T09:34:54+0100 door Attercopus
1
Meld

@62 zeker, heel veel draadjes over biologie hebben zomaar de neiging om te escaleren in die richting. Maar het helpt niet om daar, haast preventief, tegen te waarschuwen question. Verder is het blijkbaar een onderwerp dat de gemoederen nog steeds bezighoudt, meer dan wetenschapsnieuws zelf.

67 Attercopus    2017-01-13T09:42:18+0100 door Attercopus
0
Meld

Evolutie is gewoon aperte onzin.
Uit een hond kan je verschillende rassen kweken: het blijft een hond. Klein groot wolhaar lang kort haar grote en kleine ogen en oren. Het BLIJFT een hond.
Uit een konijn kan je verschillende rassen kweken: het blijft een konijn. Klein groot wolhaar lang kort haar grote en kleine ogen en oren. Het BLIJFT een konijn.
Uit een muis kan je verschillende rassen kweken: het blijft een muis. Klein groot wolhaar lang kort haar grote en kleine ogen en oren. Het BLIJFT een muis.
Uit een schaap kan je verschillende rassen kweken: het blijft een schaap. Klein groot wolhaar lang kort haar grote en kleine ogen en oren. Het BLIJFT een schaap.
Uit een rund kan je verschillende rassen kweken: het blijft een rund. Klein groot wolhaar lang kort haar grote en kleine ogen en oren. Het BLIJFT een rund.

Er is nog nooit een vogel uit een muis gekweekt. Er is nog nooit een hond uit een kat gekweekt. Er is nog nooit een gorilla uit een chimpansee gekweekt.
Alle dieren zijn geweldige variaties en verschijningsvormen van expressie van Gods gedachte.

Charles Darwin zal snel op de mesthoop van de geschiedenis verdwijnen. Waar hij hoort.

68 Arthur2000    2017-01-13T09:48:17+0100 door Arthur2000
3
Meld

@68 Jij begrijpt er dus geen flikker van. Het blijft een hond. Ja hoor. Wat jij wil. Misschien moet je je eens gaan inlezen voordat je dit soort aperte onzin neerpent.
Even jouw lijn volgende: Uit een primaat kunnen verschillende 'rassen' 'kweken', langharige primaten, kortharige primaten, bijna-geen-haar-primaten. Het verschil dus tussen een Bonobo, Gorilla en een mens. Het blijven primaten.

En wat is dat telkens met dat gelul over Darwin? De beste man had een ingeving, een idee, die overigens niet klopte, maar wel de aanleiding was voor de huidige biologische wetenschap. Dankzij dat idee van Darwin, die zo dapper was een andere reden te verzinnen dan de dooddoener 'God heeft het gedaan', hebben we nu medicijnen, weten we veel meer over het menselijk lichaam, etc. etc.
Als je evolutie echt onzin vindt, neem dan aub nooit medicijnen etc meer. Want die dingen bestaan juist dankzij de evolutietheorie.

69 Ch0k3r    2017-01-13T10:09:57+0100 door Ch0k3r
2
Meld

@62 Zie je nou wat je gedaan hebt, je hebt de trol wakker gemaakt! question question

@69 Het basisidee van Darwin voor wat betreft evolutie staat nog steeds als een huis. Hij had wat andere ideeen die niet klopten (zoals een hypothese over hoe overerving in zijn werk gaat).

70 Attercopus    2017-01-13T10:39:17+0100 door Attercopus
0
Meld

@70 Dat bedoelde ik ook. Arthur2000 heeft wel vaker laten merken dat hij denkt dat dat 'The Origin of Species' zowat 100% accuraat is volgens de 'volgers van de ET'.

Maar het is begrijpelijk dat iemand die de Bijbel zo letterlijk volgt, geen idee heeft dat ideeen na verloop van tijd kunnen veranderen.

71 Ch0k3r    2017-01-13T10:43:01+0100 door Ch0k3r
0
Meld

@67 Voor velen onder ons verschaffen (met name relieuze) dogma's bijna kinderlijke zekerheid en bewijs; herkomst, evolutie kortom een houvast in en mbt het leven.

Echter wetenschappelijke bewijsvoering, theses of zelfs maar spelen überhaupt spelen met de gedachten ...andere dan religieuze mogelijkheden rammelen blijkbaar dusdanig aan deze zekerheden dat men kennelijk vindt hun zekerheid te moeten verdedigen terwijl het enige dat in feite gevraagd wordt opvattingen eens in een iets ander daglicht te gaan zien, niet het direct hoeft aan te nemen... alleen dat zich brengt religieuze poppen al serieus aan het dansen.

De vraag waarom de mens in de 7-daagse instant scheppingstheorie dan talenten, hersenen en mogelijkheden om deze te ontwikkelen heeft meegekregen blijft vanuit div. religieuze kringen vooralsnog onbeantwoord .....

72 Tjeempie    2017-01-13T10:55:59+0100 door Tjeempie
0
Meld

@71 Ach, als ik post @68 laat vooral zien dat hij niet helemaal niet weet wat ET inhoudt. Zodra je een vogel uit een muis kan kweken ligt de ET finaal op haar gat question.

@72 De meeste religieuzen (ten minste in dit land) lijken er niet veel moeite mee te hebben om hun geloof met wetenschap te rijmen (of beter: om ze in hun eigen hok te laten). Je hebt altijd uitzonderingen (en in de VS zijn die meer de regel). Darwin heeft een uiterst gevoelige snaar geraakt, en hij wist dat zelf ook maar al te goed (daarom heeft hij waarschijnlijk zo lang gewacht voordat hij zijn grote idee publiek gemaakt heeft).

73 Attercopus    2017-01-13T11:37:50+0100 door Attercopus
0
Meld

Hoe zoiets ingewikkelds als een oog kan ''evolueren'''.
Hoe zoiets ingewikkelds als een vleugel kan ''evolueren''.

Oh de amoebe is te klein dat evolueert ze toch tot een driecellig amoebe die lichtgevoelige cellen ''tovert'' als pre-oog. En nog een hoorhaartje want het oor moet ook komen.

74 Arthur2000    2017-01-14T22:14:00+0100 door Arthur2000
2
Meld

Hoe zoiets ingewikkelds als een oog kan ''evolueren'''.
Hoe zoiets ingewikkelds als een vleugel kan ''evolueren''.

Oh de amoebe is te klein dat evolueert ze toch tot een driecellig amoebe die lichtgevoelige cellen ''tovert'' als pre-oog. En nog een hoorhaartje want het oor moet ook komen.

75 Arthur2000    2017-01-14T22:14:01+0100 door Arthur2000
2
Meld

@74 als je het Engels beheerst, begin hier eens:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_the_eye
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Origin_of_avian_flight (Als je het over vogelvleugels hebt)

Een amoebe is te klein voor wat?

76 Attercopus    2017-01-15T10:08:53+0100 door Attercopus
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Stelling: Formatie met PVV heilloze weg
Na de PvdA, SP, CDA, D66 en GroenLinks gooide...

2017-01-16 08:00:34 door Tjeempie

'Trump denkt dat andere EU-landen voorbe...
Donald Trump denkt dat andere Europese landen...

2017-01-15 23:30:03 door Nu.nl

Docent Stedelijk Gymnasium Den Bosch pleegt z...
Politie bevestigt zelfmoord

2017-01-16 10:56:14 door Febee

’Klaver maakt geen kans’
Uit de CPN voortgekomen GroenLinks. Jesse Kla...

2017-01-16 10:49:41 door Moskowfiets

Trump kritisch in interview: EU valt uiteen
In een van de eerste interviews als aanstaand...

2017-01-15 23:10:03 door Telegraaf


ADVERTENTIE


Laatste reacties
VaY
'Trump denkt dat andere EU-landen voorbeeld v...
@98 Een dag respijt van die onzin mag ook wel...

2017-01-16 18:17:06 door VaY

Camembertpoes 01
Eén miljoen vrouwen de straat op tegen het s...
@2 Sneeuwvlokjes, dat doet aan iets denken!...

2017-01-16 18:17:01 door Camembertpoes 01

corretje
’Klaver maakt geen kans’...
Ha ha aan zelf overschatting geen gebrek bij ...