Flikker toch op met die Russische agitprop ...
@3 Heb je daar bewijs van?...
@27 Dus elke landgrens is racistisch in jouw ogen?...
@25 Nee, als je groepen mensen uitsluit op basis van hun afkomst is dat racisme. Nooit je verdiept in wat racisme is?...
@51 Maakt dat wat uit dat die anonieme brief ergens anders op de post is gedaan?Die mevrouw heeft hem toch ontvangen?Wat op zich al schand...
@23 Ik ken de percentages niet, maar er zijn ook Palestina supporters onder de christenen, er zijn meer christelijke broeders en zusters onder d...
@26 Oh echt? En jij weet dat omdat jij al verschillende AZC's hebt bezocht? In ieder geval is die van jou hier voor iedereen te lezen....
@24 Onzin Bennie. . . . Dus als je opkomt voor je eigen land, het behoud van eigen cultuur, waarden en veiligheid is het racisme? ? ...
veelal weer het bekende spuugtuig 👳...
@25 Wat een rare reactie weer. Omdat ik niet meega in jouw vreemdelingenhaat moet ik maar in een AZC gaan werken? Hoe kom je erbij zeg. Is dat ...
LOL maar van dat rapport deugt niks toch! Of is er toch meer aan de hand?
Oke dan alles massaal via de lucht om een file bij de grens te omzeilen. Dat kan ook kritieke goederen pijlsnel door de lucht vervoeren. Is wel duurder dan.
Schotland heeft een ander plan. Die gaat een veerdienst opzetten tussen Schotland en Nederland van 20 uur. Zonder paspoortcontrole. Niet zo snel dan.
Als je een harde brexit wil moet je niet jammeren als je dat krijgt.
@2 Akkes wat nu via de weg gaat straks via de lucht terwijl ze bij een harde brexit ook de toegang tot EU lichtruim kwijt raken ! Slim gevonden hoor En is het dan niet goedkoper om alleen de vracht te verplaatsen ipv de vracht en de vrachtwagen! Maar het tender laat wel zien dat ze aardig in de nauw geraken (binnen twee maanden een oplossing en uitwerking terwijl dit al maanden lang er aan stond te komen)
Moeten ze maar een regeling met de EU treffen....
Oh, dat willen ze niet.
De tegenstanders kunnen kletsen wat ze willen maar het UK anticipeert wel met een mogelijk plan B.
Iets waar aan deze kant totaal nog geen aanstalten mee is gemaakt, terwijl de EU vervoerders met een zelfde soort problemen te maken gaan krijgen.
@6 [het UK anticipeert wel ]
Oh, vandaar dat ze nog niets geregeld hebben... veel succes in je droomwereldje.
Typische EU politiek/retoriek
Kop in het zand steken c.q op je reet blijven zitten.
@6 wat hebben wij nodig uit de UK wat wij nergens anders kunnen verkrijgen?
En komt de opstopping niet aan de Engelse kant oa door te kort aan douane personeel
Wij hebben hier wel op geanticipeerd door 1000 man douane personeel aan te nemen en op te leiden even zo meerdere andere EU landen! Hoeveel man heeft de UK aan douane personeel aangenomen en hoe staat het men hun automatisering van dergelijke zaken?
@8 wat heeft de UK dan al geregeld dan? Hoeveel handelsverdragen hebben ze al afgesloten dan?
Hoeveel mensen hebben ze voor de Brexit als douane personeel opgeleid?
LOL Ze gaan goed voorbereid de brexit in.
@8 nee, jij steekt je kop in je reet voor de realiteit in het VK. Ze hebben er NIETS gedaan de afgelopen 3 jaar. Is dus geen EU retoriek, maar keiharde realiteit die reetkijkers als jij ontkennen.
@9
UK heeft het wel goed voorbereid wat dat betreft, ze hebben ook extra douane personeel voorbereid en ook de automatisering dat je voor het transport je zending al aan kan melden en de vrachtwagen gewoon door kan gaan. Maar goed, zij moeten wel, want de afhankelijkheid is groot.
@12 dat douanepersoneel moet daar (VK) nog aangenomen en opgeleid worden, hoor... Hier in de EU is het aangenomen en opgeleid.
@12 De baas van de douane heeft hier veel eerder ook al voor gewaarschuwd en ze kunnen nog niet eens de boel geautomatiseerd hebben aan gezien dit door de EU gedaan s/werd en zij nu niet eens weten aan welke regels ze moeten gaan voldoen en wat de tarieven zullen zijn!
Hoe lang duurt het voor dat ze de automatisering vanaf nul opgebouwd hebben en gekwalificeerd personeel hiervoor hebben?
Plan B welke ook gelekt is was dat in geval van te korten de grenzen opgezet zouden worden zonder checks (met alle gevolgen vandien)
Ook heeft de douane al aangegeven dat zij nu al personeel te kort komen en aan bepaalde taken niet eens meer toekomen
Wij als nederland hebben al 1000 man extra aangenomen voor de brexit alleen De Britten komen er minimaal 10.000 tot 20.000 te kort!
ter inf de britse douane heeft momenteel maar 2000 man in dienst (ze konden op de EU varen)
vergelijk dit eens met de douane van nederland
@14 [Hoe lang duurt het voor dat ze de automatisering vanaf nul opgebouwd hebben en gekwalificeerd personeel hiervoor hebben?]
Twee interessante vragen...
De automatisering: Het VK blijkt een beroerd track-record te hebben op het gebied van automatisering. Bovendien moeten de specs voor zo'n systeem nog geschreven en goedgekeurd worden en het project aanbesteed.
Gekwalificeerd personeel: Of het besluit tot aannemen van mensen al gevallen is, weet ik niet, maar de selectieprocedure is nog niet opgang gekomen. Daarna duurt het nog geruime tijd om op te leiden. Maar ook logistieke zaken als werkruimte en infrastructuur (ook fysieke zaken die aangelegd moeten worden) moeten nog geregeld worden. Gaat zomaar één tot twee jaar overheen, zoniet nog meer.
Of het nu via water, lucht of weg gaat, het moet toch altijd door de douane.
@16 nee een van de noodmaatregelen die ze op de plank hebben liggen in geval van te korte zijn open grenzen. Let wel dit is dan ook de sluis en open zetten voor illegalen en verlies aan inkomsten voor de staat maar ach beide worden op de koop mee genomen. Zolang de gevolgen maar niet zichtbaar worden
@16 En het inklaren voor de brexit werd door de EU staten gedasn nu moeten ze het zelf gaan doen
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.