Dat zou kabouter obesitas wel willen, maar niemand wil gelukkig met deze kabouter om tafel....
@74 wildersfanBinnen links zijn 'wokes' de jongste vermomming van de totalitaristen. De lui die iedereen willen opsluiten in 'strijdende col...
@28 Ja, ik vond de opmerking van @22 'Dat komt natuurlijk van links.", net als u, best storend Dus ik dacht, ik haak even in met een andere in...
Snap niet dat zo'n oplichter nog een podium krijgt. En dan nog wel bij de publieke omroepen....
risico van het vak... gaan we NLse resources aanwenden om een geval in Georgie.. ga dan naar Georgie...
Blijf de terminologie over economische schade door klimaatverandering wat merkwaardig vinden. Klimaatverandering is al miljoenen jaren een feit....
@25 nog meer speculatie op deze manier... goed voor de polarisatie ;)...
Wat een humor deze ochtend....
@23 in 2023 wellicht, het is een redelijk actueel onderwerp:https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/f92cada3-2228-4d73-9955-8a745fc2d942/...
"Hugo de Jonge was tot aan de Coronacrisis de beste zorgminister die ik ooit heb gehad maar daarna is hij finaal uit de bocht gevlogen en dat is...
* Verwijderd door de redactie *
productie van de accu’s bijzonder slecht voor het milieu is.
Dat ontkracht je niet met ze te kunnen recyclen tenzij je een 97 procent van de oude in de nieuwe accu stopt.
Wanneer je de troep gebruikt om koelkasten te bouwen ben je nog steeds evenredig veel unieke grondstoffen nodig.
Dit tellen ze uiteraard niet mee:
https://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1350811/In-China-true-cost-Britains-clean-green-wind-power-experiment-Pollution-disastrous-scale.html
En neodymium wordt niet genoemd ?!
Zie:
https://www.ad.nl/auto/autofabrikanten-vrezen-tekort-aan-grondstoffen-voor-accu-s~ae9ebac86/
Dus het enigste wat het misleidende stukje doet is het recyclen weergeven en dan nog niet eens wat er met de stoffen gebeurt:
Bovendien zouden de accu’s nadat de elektrische auto is afgeschreven en naar de sloop gaat ook zwaar belastend zijn voor de bodem.
Accu’s pleur je hoe dan ook niet in de bodem trouwens helder licht.
Het gaat goed totdat een bedrijf er geen brood meer in ziet en het meer kost dan dat het oplevert.
Datzelfde zie je nu al met alle huishoudapparaten die afgeschreven zijn.
Die komen massaal in verbrandingsovens terecht omdat het de moeite niet loont deze uit elkaar te halen.
Eastwood: Wat een gefrustreerde onzin schrijf jij. Je leest ook niet voor je een conclusie trekt. Waarom denk je dat het goed is dat 97 procent van accu's gerecycled kan worden? Omdat alle grondstoffen dan weer opnieuw gebruikt kunnen worden in nieuwe accu's. Hergebruik van kostbare grondstoffen dus. Gebeurt niet bij ouderwetse stinkende brandstofauto's.
En dan noem je het vervolgens snel een misleidend stukje omdat het AD een artikel heeft geschreven over een dreigend tekort aan grondstoffen. Waarmee je jezelf weer te kijk zet. Want nogmaals daarom is het goed dat er voor 97 procent gerecycled kan worden.
En neodymium wordt niet genoemd ?! Nee, en patat oorlog ook niet. Dus als jij een woord ontdekt dat jij toevallig kent en dat staat niet in de tekst dan is het hele verhaal kul en slecht onderbouwd?
Elektrische auto's zijn vele malen beter voor het milieu dan brandstofauto's. Er is inmiddels een wereldrecord gevestigd met een Tesla Model S. 900.000 kilometer gereden. Zonder problemen. Ondertussen zou iedere andere autobezitter minstens 6 brandstofauto's versleten hebben. Over verspilling van grondstoffen gesproken. https://emobilityzone.nl/ecar/tesla-model-s-wereldrecord/
En Volkswagen blijkt opeens ontdekt te hebben dat elektrische auto's veel schoner zijn dan de stinkende diesels. Komt met heel veel argumenten. Waar ze tot voor kort niets van wilden weten. https://emobilityzone.nl/ecar/mythe-13-niet-tesla-maar-volkswagen-is-verantwoordelijk-voor-tippingpoint-elektrische-auto/
Ik zie het verband tussen de kop en de discussie over accu's niet.
Bovendien is die 'revolutionaire' bedradingsarchitectuur misschien voor autobouwers nieuw, maar met 4 aders (2 voeding en 2 communicatie) en gedistribueerde controle ....
Maar ze verzwijgen dat het wel zwaar vervuilend is om het te recyclen.
@4
Dat grondstoffen te kort is er gewoon
Ze hebben gewoon niet genoeg om elke nu rijdende auto , vrachtauto en bus op fossiele brandstoffen te vervangen voor electrische exemplaren
@4 Wij van WC eend.... of wij van emobilityzone....
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.