nog wat uitgebreider:https://www.hiphopinjesmoel.com/rapper-toomaj-de-stem-tegen-het-iraanse-regime-krijgt-doodstraf/...
@4 Netbeheerders willen het elektriciteitsnet best wel aanpassen - dat is immers hun werk.Maar ze krijgen vaak geen vergunningen om de infra...
Houd ze maar, jullie schaffen das wel.😇Wij niet, wij zitten momenteel met de gebakken peren van Angela Merkel....
@6 Wat voor hulp had je in gedachten? Als ze haar aan het werk zetten in een werkkamp, dan is er niks aan de hand....
@22,Dat is nog wel maar de vraag.In Rusland is men wel een iets lagere levensstandaard gewend dan wij in het westen. Onze economieën zi...
@28En kletst en kakelt weer als een kip zonder kop.Doei doei, zwaai zwaai.Tot morgen....
@29Je draait en kronkelt als een paling....
@1 "Robbie ...." "Wie is verantwoordelijk voor het elektriciteitsnet? Netbeheerders installeren, beheren en onderhouden het Neder...
Ze mogen blij zijn dat ze een dak boven hun hoofd hebben.Hoog opgeleid bestuurlijk Nederland heeft er een gigantische puinhoop van gemaakt, ni...
Mooi zo. Er zijn toch veel te veel mensen in Europa.
Verbaast mij niet echt. Als je ziet met wat voor snelheid mensen door de straten vliegen. En vaak ook bij kruispunten met dezelfde gang oversteken zonder goed te kijken.
@2 En verwachten dat de andere fietsers direct aan de kant gaan. Andere fietsers aan de kant duwen zodat ze voor bij het stoplicht kunnen staan. Over smalle, drukke fietspaden schieten ze overheen met volle snelheid, snorscooters inhalende. Tijd dat die krengen de weg op gaan.
Kwestie van snelheid aanpassen waar je fiets. In stadscentra zeker niet harder dan een gewone fietser. Op buitenwegen (B-wegen) kun je sneller.
En het gevaar komt ook van automobilisten die de snelheid van e-bikers onderschatten en denken dat ze nog wel even een kruising van wegen over kunnen terwijl de fietser op een voorrangsweg rijd.
Het totale verkeer is sowieso drukker geworden dus beter uitkijken.
@4 Zei je dat ook over snorscooters op het fietspad? Kwestie van snelheid aanpassen? Kom op, niemand doet dat en dat weet jij ook.
@3
Aan de kant duwen, heb ik nog niet meegemaakt. Maar ik adviseer het de aspirant-wegduwers het niet bij mij te doen. Dat liggen ze zo zelf op het wegdek of fietspad...
@5
Me dunkt dat de overheid nog niet zo lang de maximum snelheden op veel straten in de wijk van 50 naar 30 km/uur heeft terug gebracht, en ook is bv appen op de fiets verboden.
De overheid kan theoretisch dus best wel de snelheid aanpassen op fietspaden... maar dat fietsers dat zelfstandig gaan doen? "Een brug te ver"...
@6 Oh ja, dat nep-stoer gedoe, "als ze dat bij mij doen, dan...". Dan zeg je er wat van, en meer zal je niet doen. Of je moet net zo'n klootzak zijn als de persoon op de fiets en mensen omver duwen leuk vinden?
Je gaat het punt uit de weg. Bij snorscooters zei je niet dat ze de snelheid wel aan kunnen passen, niemand zei dat. Nee, die moesten de rijbaan op. Nou, doe hetzelfde met de elektrische fietsen en de brokkenpiloten op die krengen.
@7
Hoe kan ik er al wat van zeggen, als ik het nog nooit heb meegemaakt?
Misschien dat het bij jullie in Holland/Randstand gemeengoed is, maar hier in Drenthe heb ik niet meegemaakt wat jij beschrijft.
- - -
Ik ga het punt niet uit de weg : ik denk dat mensen hun eigen gedrag niet zelfstandig zullen aanpassen, zonder wetgeving.
Jij lijkt te denken dat de beste oplossing is dat "alle snelheidsmonsters" het beste naar de autobaan' kunnen verhuizen.
Geen slechte regeling, volgens mij, maar ik denk dat het beter is om de maximum snelheid voor voertuigen (fietsen, gemotoriseerd verkeer) binnen de bebouwde kom naar 20-25 km/uur terug te brengen en daarbij geen(!) aparte fietspaden meer te hebben... Als er zo weinig snelheidsverschillen zijn, zijn er ook geen aparte rijbanen meer nodig.
En bijkomend voordeel is dat er meer ruimte komt voor bv. trottoirs.
@7
Een elektrische fiets gaat niet harder dan 25 km, met een race fiets ga je harder, moeten die ook maar op de weg?
Weet je wat mensen moeten leren ........hun hand uitsteken als ze linksaf of rechtsaf willen slaan.
@9 Snorscooters gaan ook niet harder dan 25km/h, toch moeten die op de rijbaan.
Ik steek altijd keurig netjes mijn hand uit. Mensen op een elektrische fiets moeten gewoon leren dat het fietspad niet alleen van hun is, en dat ze hun snelheid aan moeten passen aan de snelheid van het overige fietsverkeer. Niet je maximum gaan rijden op een plek waar het stervensdruk is, toch doen de meeste dit.
@10
Mensen op een elektrische fiets moeten gewoon leren dat het fietspad niet alleen van hun is,
Ben je jaloers dat jij geen elektrische fiets kan kopen.
Want wat je zegt slaat nergens op, het zijn niet alleen mensen met een elektrische die heel het fietspad gebruiken.
Kijk is naar mensen met een gewone fiets die met zijn 3en naast elkaar rijden of de peloton wielrenners.
Trouwens als een beetje doortrap op je vouwfiets kunnen ze je niet inhalen en heb je er ook geen last van.
@1
Wat het voor jou betekent, is voornamelijk dat je zorg- en autoverzekeringspremie stijgen.
@12 Maakt niet uit als het maar resultaat.. Minder minder..... Oplevert.
Het probleem is dat de e bike vooral populair is bij ouderen.
Ik merk dat ze vaak niet overweg kunnen met de extra snelheid.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.