Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matthijs de Ligt en Mino Raiola wijzen Ajax op afspraak uit 2018

Laatste update:

Matthijs de Ligt wil Ajax door de voordeur verlaten en hoopt dat de Amsterdamse club en Juventus snel tot een vergelijk over een transfersom komen. De Telegraaf schrijft dat de onderhandelingen tussen de clubs zich in een impasse bevinden, maar Mino Raiola gaat het niet hard tegen hard spelen. “Een arbitragezaak is voor ons uitgesloten en we stellen ons professioneel op”, zegt de zaakwaarnemer, die echter wijst op een afspraak met Ajax van vorig jaar.

Juventus en het kamp-De Ligt hebben al een mondeling akkoord over een contract voor vijf seizoenen. Het openingsbod van de Italiaanse topclub bedraagt volgens het dagblad vijftig miljoen euro zonder bonussen en dat voldoet niet aan de wensen van Ajax. “Te laag”, zo zou het standpunt van de Amsterdammers volgens de krant zijn. “Geheel volgens afspraak”, zou Raiola in de gesprekken met directeur voetbalzaken Marc Overmars echter betogen.

Het kamp-De Ligt beroept zich op een afspraak die vorig jaar zomer met Ajax gemaakt zou zijn. In ruil voor een langer verblijf in de Johan Cruijff ArenA van minimaal één seizoen zou de clubleiding medewerking verlenen aan een toekomstige transfer. Vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff zouden aanwezig zijn geweest en gehoord hebben dat een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro afdoende zou zijn.

Ofschoon Ajax volgens het dagblad niets formeels op papier wilde zetten, omdat ‘men er binnen vijf minuten met een club uit zou zijn’, zou de clubleiding nu veel meer willen overhouden aan een verkoop van de negentienjarige verdediger annex aanvoerder. In een jaar tijd is de status van de Oranje-international aanzienlijk gegroeid en boekte hij zowel met Ajax als het nationale elftal de nodige successen.

“Er zijn afspraken gemaakt met Matthijs en het is aan Ajax hoe de club daarmee omgaat”, zegt Raiola. De belangenbehartiger wil niet bevestigen hoe hoog het eerste bod van Juventus is. De Ligt wil op zijn beurt niet dat de kwestie alleen maar verliezers kent en zal zich dus gewoon bij Ajax melden als een akkoord uitblijft. “Een arbitragezaak is voor ons uitgesloten. Die heb ik Matthijs ook afgeraden, want die past niet bij zijn stijl en levenswijze.”

Denk jij dat Matthijs de Ligt komend seizoen voor Juventus speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

50 miljoen zonder bonussen.. bij lange na niet!!!

7 juli 2019 om 23:15

Dat bod is veeeeeeel te liGt

7 juli 2019 om 23:18

Wat was de afspraak die ze vorig jaar hadden gemaakt volgens Raiola??

7 juli 2019 om 23:32

"het kamp-De Ligt beroept zich op een afspraak die vorig jaar zomer met Ajax gemaakt zou zijn. In ruil voor een langer verblijf in de Johan Cruijff Arena van minimaal één seizoen zou de clubleiding medewerking verlenen aan een toekomstige transfer. Vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff zouden aanwezig zijn geweest en gehoord hebben dat een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro afdoende zou zijn."

7 juli 2019 om 23:53

Is dat dezelfde zaakwaarnemer die (naar verluidt) een overeenstemming had met Barcelona en na de goede prestaties van de Ligt hogere eisen ging stellen? Dat moet natuurlijk wel 2 kanten op werken lijkt me.

7 juli 2019 om 23:54

Vorige week las ik een artikel waarin Raiola ee gelimiteerde transfersom verworpen zou hebben. Dat is weer inconsistent met dit verhaal. Veel nepnieuws in omloop mbt de Ligt.

8 juli 2019 om 00:27

Welkom in de voetbalwereld. Ik zou als Ajax zijnde gewoon minimaal 80 miljoen euro eisen voor een deal.

8 juli 2019 om 06:38

Hahahah dat was Andy Carroll waard een paar jaar terug.

8 juli 2019 om 08:04

Ach ja de Ligt vertelde Ajax dat het vooral om het sportieve aspect gaat en slaat daarom alle aanbiedingen van Barcelona af die wel gewoon het gevraagde bedrag willen betalen. #geldwolf

8 juli 2019 om 09:33

@onlogisch

"het kamp-De Ligt beroept zich op een afspraak die vorig jaar zomer met Ajax gemaakt zou zijn. In ruil voor een langer verblijf in de Johan Cruijff Arena van minimaal éã©n seizoen zou de clubleiding medewerking verlenen aan een toekomstige transfer. Vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff zouden aanwezig zijn geweest en gehoord hebben dat een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro afdoende zou zijn."

Gisteren werd nog gemeld dat Raiola een voorstel van Ajax uit 2018 om een vaste afkoopsom van 70 miljoen in het contract van De Ligt op te nemen, heeft afgewezen. Het lijkt me een tikkeltje tegenstrijdig dat Ajax een bedrag van 70 miljoen in het contract wil opnemen en vervolgens de belofte doet om hem voor 40 tot 50 miljoen te laten gaan. Verder heeft De Ligt in augustus 2017 in het bezit van zijn volle verstand zijn contract met 4 jaar verlengd bij Ajax. En dan zou Ajax hem een jaar later, toen hij net 18 jaar was, al de belofte hebben gedaan dat hij voor een bepaald bedrag weg zou mogen in ruil voor een langer verblijf. Terwijl hij nog 3 jaar onder contract stond. Dat lijkt mij een behoorlijk omgekeerde sigaar uit eigen doos. Verder is het volstrekt irrelevant omdat een belofte natuurlijk niet eeuwig blijft bestaan, helemaal niet als die niet op papier is vastgelegd, en het volstrekt logisch is dat de transferwaarde van De Ligt na zijn optredens in Oranje en De Cl enorm is gestegen. Waardoor Ajax zich kan beroepen op het novum criterium. Wat helemaal frappant is, is dat Raiola en Juventus nu ineens de moralist gaan uithangen, terwijl ze er zelf niet voor terugdeinzen om alle smerige trucjes uit te halen die voor handen zijn en er een gewoonte van maken om hun belofte te breken om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Elk miljoen dat Ajax van de transfer af zu doen, komt uiteindelijk in de zakken van Raiola terecht, dus is het logisch dat Ajax daar niet aan meewerkt. De uitlating van Raiola dat 50 miljoen een marktconform bedrag voor De Ligt zou zijn en dat Barcelona veel te veel voor Frenkie zou hebben betaald, zijn al helemaal niet serieus te nemen.

8 juli 2019 om 09:35

Hahahah JamesRodriquez, jij maakt mijn dag. Liverpool deed toen bijzondere aankopen

8 juli 2019 om 10:55

Amen, ijsmuts! Helemaal niet aan gedacht maar die komt als een boemerang terug. Hopelijk denken ze er bij Ajax ook aan om hem die terug te geven.

8 juli 2019 om 13:42

Afgelopen April zei de Ligt het volgende:

De Ligt denkt niet dat Ajax meer aan hem zal overhouden dan aan De Jong. 'ik denk niet dat ik voor meer geld zal worden verkocht dan Frenkie', zegt de verdediger op het Instagram-account van Ajax. 'normaal gesproken betalen ze meer voor een middenvelder. Maar ik heb geen idee, dat is echt iets aan Ajax.

Letterlijk, dat is echt iets aan Ajax. Niets over een afgesproken transfersom maar gerwoon dat Ajax de prijs bepaald.

7 juli 2019 om 23:16

Niet serieus nemen dit artikel, is echt al de 22e versie van de telegraaf betreffende De Ligt...

8 juli 2019 om 00:13

Dat ligt eraan of er echt een afspraak is gemaakt met De Ligt wat betreft zijn transfersom, zoals in dit artikel wordt gesuggereerd. Zo ja, dan heeft Ajax wat mij betreft de morele verplichting om akkoord te gaan. Afspraak is afspraak.

8 juli 2019 om 00:31

Helemaal mee eens, maak je die afspraak dan is het jammer dat de markt zo is veranderd en je er meer voor kan vangen dan oorspronkelijk gedacht vorig jaar maar afspraak is dan afspraak. Kijkende naar geruchten rond Tagliafico, Onana en Ziyech bij wie allemaal gesproken werd over het flexibel opstellen van Ajax als ze nog een jaar blijven sluit ik het niet uit eigenlijk.

8 juli 2019 om 00:51

Als dit echt waar is dan had De Ligt nu al bij Juventus gezeten, maar aangezien het om een "mondelinge toezegging" gaat en Raiola geen arbitragezaak wil aanspannen betwijfel ik of dit waar is. Geloof mij maar dat als er 1 mail of ook maar iets te vinden is waar Ajax heeft toegezegd De Ligt voor 50 te willen verkopen deze zomer dat De Ligt nu al in Turijn had gezeten, omdat Ajax dan niks in te brengen zou hebben en kamp Raiola/De Ligt hier volop gebruik van hadden gemaakt. En als Ajax dit wel gezegd heeft dan is zo'n sluwe vos als Raiola wel heel erg naief om het niet vast te laten leggen natuurlijk.

8 juli 2019 om 01:01

Misschien kunnen ze het aantonen maar wilt de Ligt slag om de pols houden en niet via een arbitragezaak vertrekken, dat het een soort van laatste redmiddel is en eerst kans geven er zo uit te komen? Uiteindelijk weten we enkel wat we in media lezen, sluit niet uit dat er zo'n toezegging is kijkende naar andere verhalen bij andere spelers van Ajax zoals in verleden Vermeer en laatste weken met Tagliafico en Onana (en natuurlijk Ziyech). Maar Raiola lijkt me ook de persoon die dit als bluf wilt doen en zo druk op Ajax uit wilt oefenen, kan allebei zomaar geval zijn.

8 juli 2019 om 01:17

Ik zou het ook niet weten, maar als Juventus en Raiola hiervan weten en er bewijs zou zijn geweest dan was de deal al rond geweest. Juventus zou dan gek zijn om als eerste bod al boven die afspraak te gaan zitten. Bedoel als ik een afspraak heb dat ik een telefoon voor 250 euro kan kopen dan zou mijn eerste bod bij wijze van niet 275 euro zijn en dat is in dit geval wel zo met een afspraak van 45 tot 50 miljoen en een bod van 50 tot 55 miljoen.

8 juli 2019 om 01:29

Maar dat zitten ze niet echt toch, als 50 miljoen exclusief bonussen is geboden zitten ze aan dat afgesproken bedrag, mocht het waar zijn natuurlijk. Zou het dan meer vergelijken met die telefoon voor 250 kunnen kopen maar hem op moeten halen 150km verderop of voor 275 en ze bezorgen hem thuis. Bovengrens aannemen om het sneller te laten gaan en andere kapers op de kust voor te zijn in voetbal, geen must maar maakt het "makkelijker". Maar we weten er het fijne niet van, kunnen misschien nog 101 redenen zijn.

8 juli 2019 om 10:23

Als er niets op papier staat dan zit het probleem in de details. Wat is er precies afgesproken, dat Ajax meewerkt aan een transfer? Ajax doet niet moeilijk maar wil een markt conform bedrag (lees, een club moet betalen wat andere clubs ook bieden).

Als men dan gaat verwijzen naar bedragen die men gemeend gehoord te hebben maar nergens zijn vastgelegd, dan gaat het een lastig verhaal worden.

8 juli 2019 om 12:32

@perry19

" Dat ligt eraan of er echt een afspraak is gemaakt met De Ligt wat betreft zijn transfersom, zoals in dit artikel wordt gesuggereerd. Zo ja, dan heeft Ajax wat mij betreft de morele verplichting om akkoord te gaan. Afspraak is afspraak. "

Vind je dat niet een tikkeltje eenzijdige benadering? Volgens mij heeft De Ligt in 2017 ook een afspraak gemaakt met Ajax, zelfs een bindende, namelijk dat hij tot hij 2021 bij Ajax zou blijven. Die komt hij duidelijk ook niet na, maar dat vind jij kennelijk geen probleem.

8 juli 2019 om 12:54

Zytto34

"als dit echt waar is dan had De Ligt nu al bij Juventus gezeten, maar aangezien het om een "mondelinge toezegging" gaat en Raiola geen arbitragezaak wil aanspannen betwijfel ik of dit waar is. Geloof mij maar dat als er 1 mail of ook maar iets te vinden is waar Ajax heeft toegezegd De Ligt voor 50 te willen verkopen deze zomer dat De Ligt nu al in Turijn had gezeten, omdat Ajax dan niks in te brengen zou hebben en kamp Raiola/de Ligt hier volop gebruik van hadden gemaakt. En als Ajax dit wel gezegd heeft dan is zo'n sluwe vos als Raiola wel heel erg naief om het niet vast te laten leggen natuurlijk.".

Is niet zo. Een mondelinge afspraak heeft juridisch gezien slechts een zeer beperkte houdbaarheidsdatum. Een mondelinge afspraak is bedoeld om tijd te creeren om die mondelinge afspraak om te zetten in een definitieve afspraak door de voorwaarden in een overeenkomst vast te leggen. Iedereen snapt dat als ik met jou de afspraak maak dat je mijn auto mag kopen voor 10.000 Euro en jij vervolgens gedurende langere tijd niets meer van je laat horen, ik het volste recht heb om ondanks die mondelinge afspraak mijn auto aan een ander te verkopen. Ook snapt iedereen volgens mij wel dat aan een mondelinge afspraak die een jaar geleden is gemaakt, geen rechten meer ontleend kunnen worden omdat er in de tussentijd van alles kan gebeuren. Raiola kan wel ineens de moraalridder uithangen en roepen dat hij geen arbitragezaak wil, maar de waarheid is dat een arbitragezaak op basis van een mondelinge belofte van een jaar geleden, volstrekt kansloos is.

In de tekst staat letterlijk: “ Het kamp-De Ligt beroept zich op een afspraak die vorig jaar zomer met Ajax gemaakt zou zijn. In ruil voor een langer verblijf in de Johan Cruijff Arena van minimaal éã©n seizoen zou de clubleiding medewerking verlenen aan een toekomstige transfer. Vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff zouden aanwezig zijn geweest en gehoord hebben dat een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro afdoende zou zijn” . Dat is natuurlijk geen afspraak omdat de voorwaarden veel te vrijblijvend zijn om als afspraak te kunnen worden aangemerkt. Hier is gewoon sprake van uitwisselen van informatie. Bovendien heeft De Ligt in 2017 zelf ook een afspraak met Ajax gemaakt, zelfs een die op papier is gezet, nl. dat hij tot 2021 bij Ajax zou blijven. Ik vind eerlijk gezegd dat je flink bord voor je kop hebt als je iemand aan zijn afspraken wilt houden om je eigen afspraken te kunnen breken.

8 juli 2019 om 02:16

Als Ajax die afspraak inderdaad gemaakt heeft dan moeten ze die ook gewoon nakomen. Maar dit is een eenzijdig verhaal, dus geen idee of het klopt.

8 juli 2019 om 08:10

Wat is dat voor onzin? 4 van de 5 clubs bieden boven 70 miljoen dan ga je toch niet 20 miljoen weggooien. Als de ligt voor 50 miljoen vast stond zouden andere clubs ook wel met hogere contractaanbiedingen komen.

8 juli 2019 om 08:34

Zag vorige week al iets over deze afspraak voorbijkomen, maar dat Raiola het geweigerd had. Waarom weet ik niet meer zo goed, maar deze afspraak was al een tijdje bekend. Het lijkt me dan ook dat Raiola dit naar buiten brengt om de druk op Ajax op te voeren.

8 juli 2019 om 10:25

Als, als, als. Maar als je niets op papier zet, wat is dan de afspraak precies? De Ligt heeft geen minimale transfersom in zijn contract staan. Nu doet kamp de Ligt of dat wel mondeling overeengekomen zou zijn, ergens in de gesprekken genoemd zou zijn. Lijkt me een vreemde gang van zaken, een dergelijke belangrijke voorwaarde zou altijd in het contract opgenomen worden.

Lees net een interview terug met de Ligt afgelopen April in Vi:

"De Ligt denkt niet dat Ajax meer aan hem zal overhouden dan aan De Jong. 'Ik denk niet dat ik voor meer geld zal worden verkocht dan Frenkie', zegt de verdediger op het Instagram-account van Ajax. 'normaal gesproken betalen ze meer voor een middenvelder. Maar ik heb geen idee, dat is echt iets aan Ajax. "

Helemaal niets over een maximale transfersom maar letterlijk dat Ajax de prijs betaald. Lijkt me vrij duidelijk, er is geen afspraak over een maximaal transfer bedrag.

8 juli 2019 om 07:53

DIe eikel van een Raiola heeft dat natuurlijk tegen Juve gezegd waardoor ze dat bieden. Het is ook zo'n ongelofelijke kwal. Alleen maar in z'n eigen voordeel en nu zogenaamd een wit voetje halen bij Juve door te zeggen dat hij voor 50 miljoen is op te halen.

8 juli 2019 om 10:06

Klopt, het is echt verschrikkelijk wat er weer allemaal aan de hand is met die dikzak. Ik hoop dat deze man snel uit de voetbalwereld verdwijnt.

8 juli 2019 om 08:47

Mooi bedrag voor 51 procent van de transferrechten..

8 juli 2019 om 08:59

Waarom schrijven de kanten niet zoals het echt zit?

Die Raiola denkt 11 miljoen plus bonussen plus een perecentage van de doorverkoop te kunnen incasseren en daarvoor moet Ajax inleveren. Het moet niet gekker worden.

Het is heel eenvoudig, PSG en United zijn bereid 80-85 aan Ajax te betalen, maar dan krijgt die pizzabakker minder. Maar laten we eerlijk zijn, een commissie van enkele tonnen lijkt mij zeer rijkelijk beloont voor een aantal onderhandelingen en telefoongesprekken en PSG en United zullen hem vast ook miljoenen betalen. Maar uiteraard geen absurde bedragen zoals Juve hem gunt.

8 juli 2019 om 09:16

Het zou mooi zijn als deze transfer nu afkaatst en Ajax en de Ligt aankomend seizpen weer zo goed spelen. Dan wordt het niet 50, maar eerder 200 milj.

8 juli 2019 om 06:03

Ja het gaat nu echt beginnen. Met een arbitrage zaak maken ze toch geen kans dusdie komt er niet. Maar Ajax moet gewoon vasthouden aan wat ze willen. En geen bondsregeringen met Italianen afspreken, want je wordt toch belazerd.
Ajax werkt helemaal mee en vraagt gewoon een markt conform bedrag.

8 juli 2019 om 08:37

Met een arbitragezaak maken ze wel een kans aangezien er meerdere getuigen zijn.

8 juli 2019 om 10:04

Eerdere artikelen meldden dat deze zelfde Raiola die afspraak geweigerd had, dus zo veel kans maken ze in zo'n zaak niet.

8 juli 2019 om 10:27

@kohaku

Getuigen voor uit het kamp de Ligt (vader en zaaakwaarnemenr versus getuigen tegen (de medewerkers Ajax). Geen kans tijdens arbitrage dus dit gaat etteren zoals vaak transfers van Railola gaan etteren om zo tegen een lager bedrag te vertrekken zodat de zaakwaarnemer commisie en het tekengeld voor de speler hoger zijn.

We zullen zien waar dit eindigd.

Lees net een interview terug in VI met de Ligt afgelopen April:

"De Ligt denkt niet dat Ajax meer aan hem zal overhouden dan aan De Jong. 'Ik denk niet dat ik voor meer geld zal worden verkocht dan Frenkie', zegt de verdediger op het Instagram-account van Ajax. 'normaal gesproken betalen ze meer voor een middenvelder. Maar ik heb geen idee, dat is echt iets aan Ajax. "

Kortom, de Ligt verklaard dat Ajax de prijs bepaald.

8 juli 2019 om 13:09

@kohaku

" Met een arbitragezaak maken ze wel een kans aangezien er meerdere getuigen zijn. "

Al zijn er 100 getuigen, dat is volstrekt irrelevant. In de eerste plaats gaat het niet om een afspraak of belofte, maar om het uitwisselen van informatie en het geven van een prijsindicatie. In de tweede plaats gaat het als het al om een afspraak zou gaan, om een mondelinge afspraak en die heeft juridisch gezien slechts een zeer beperkte houdbaarheid. Ik hoop dat je begrijpt dat als ik je toezeg dat ik je mijn auto wil verkopen voor 10.000 Euro, dat niet automatisch betekent dat dat aanbod over een jaar nog geldt. Feitelijk is het hetzelfde als een offerte en die is meestal ook niet langer dan een week of zes geldig. @hansje1969 heeft derhalve volledig gelijk, een arbitragezaak is al bij voorbaat volstrekt kansloos. De zaak is al helemaal kansloos omdat kamp-De Ligt Ajax aan een mondelinge afspraak wil houden om onder een andere, bindende afspraak die De Ligt met Ajax heeft gemaakt, nl. om tot 2021 bij de club te blijven, uit te komen. Wat zou jij in dat geval oordelen als je rechter was?

8 juli 2019 om 18:40

Ik wil die mooie auto nog wel kopen.
Maar je laatste zin in inderdaad heel belangrijk, hij heeft gewoon nog een contract met Ajax.

8 juli 2019 om 07:32

Zodra Raiola zich ermee gaat bemoeien dan is het meestal een puinhoop. De speler en Raiola worden er beter van, meestal... soms ook alleen Raiola. Maar dat vindt Raiola ook wel goed. Het is één van de meeste verguisde figuren in de voetbalwereld, maar toch creëert hij continu zijn eigen podium. Ergens heel knap.

Kan iemand mij vertellen wat die afspraak was??

7 juli 2019 om 23:16

'de Ligt beroept zich op een afspraak die vorig jaar zomer met de Amsterdamse clubleiding zou zijn gemaakt. In ruil voor een langer verblijf in de Johan Cruijff Arena van minimaal één seizoen zou worden meegewerkt aan een transfer, waarbij volgens getuigen (lees: vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff) een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro zou zijn genoemd. Het zwart-op-wit zetten, zou niet nodig zijn geweest, omdat Ajax ’er binnen vijf minuten met een club uit zou zijn’.' (telegraaf)

7 juli 2019 om 23:21

Zou Ajax dat doen dan gooien ze hun eigen ramen in. Hoop dat die tijd voorbij is.

7 juli 2019 om 23:22

Dat vraag ik mij af. Vorige week stond er nog dat Ajax een bedrag van 70 miljoen wilde vastleggen, maar dat Raiola daar niets van wilde weten.

Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet geloven. Feit is wel dat als Joao Felix al voor meer dan 100 miljoen weg gaat, Ajax de Ligt niet voor dit bedrag weg moet laten gaan.

7 juli 2019 om 23:39

Nu kan Ajax nog veel geld vragen maar als De Ligt Ajax op de gemaakte afspraak wijst, wordt hij hoe langer het duurt steeds minder waard. Ajax kan nu maar beter dit bod accepteren voordat hij straks nog minder oplevert. Als Ajax niet wil meewerken heb je straks een ongemotiveerde aanvoeder in je team.

7 juli 2019 om 23:52

Dan maar minder waard, je laat je als club niet piepelen door een speler of diens zakenwaarnemer!

8 juli 2019 om 00:05

@ Andres13

En hoe weet jij zo zeker dat die afspraak ook echt plaats heeft gevonden ? Waarom zou een club in hemelsnaam zo'n domme afspraak maken ? Ajax moet haar poot zo strak als een aal laten staan. De Ligt meld zich gewoon bij Ajax, hij lijkt mij totaal ook niet het type om te gaan muiten, overigens word dit ook nog eens vermeld in het artikel. Dus jammer en helaas voor jouw "wishful thinking", de grote muit show gaat niet gebeuren. Overigens had Ajax in een veel eerder stadium al aangegeven niet de absolute hoofdprijs voor hem te vragen vandaar dat de prijs vast gezet werd op 75 miljoen.

8 juli 2019 om 00:11

F-18, we hebben het wel over dezelfde club die Vermeer vertelde dat hij een leuke club mocht gaan uitzoeken en voor een schijntje kon transferen. Wat was dat bedrag toen? Iets van 1 miljoen, vastgelegd en al. Koos hij ervoor om naar Feyenoord te gaan. Sluit echt niet uit dat ze dan een mondelinge toezegging doen aan hun aanvoerder dat als hij nog een jaar blijft hij voor 50 miljoen weg mag (toen der tijd zo'n 10 miljoen bovenop het transferrecord van Ajax), sterker nog. Lijkt me eerder logisch.

8 juli 2019 om 00:16

Volgens mij staat het toch echt in dit artikel. En zo'n afspraak als deze komt wel vaker voor in het voetbal waarbij een club graag wilt dat een bepaalde speler nog een seizoen blijft en daarmee ook instemt om het volgende seizoen mee te werken aan een transfer. Denk bijvoorbeeld aan Onana en Tagliafico die een tijdje geleden aan Overmars hebben beloofd nog een extra jaar te blijven als de club volgend jaar meewerkt aan een transfer.

8 juli 2019 om 00:26

Die afspraak met Onana en Tagliafico is door Overmars bevestigd. Dit nieuws niet. En je weet dus niet of het klopt. Bijzonder dat mensen sommige dingen graag geloven en andere weer niet. De Ligt is een Ajacied en zal nooit zijn kont tegen de krib gooien. Sterker nog, hij heeft tijdens een interview gezegd (toen men hem vroeg of zijn droomclub zijn beslissing zou bepalen voor een transfer) dat hij maar een droomclub had en dat was Ajax. In andere clubs stond hij blanco.

8 juli 2019 om 00:43

Ja joh! Advies voor jou, Alf je ooit onderhandelingen moet voeren over wat dan ook, schakel hulp in. Bij het eerste gerucht over een ongeloofwaardige mondelinge afspraak, direct 30% twv 25 miljoen euro (!!!!!!!!!!!) korting geven. Tuurlijk! Meteen doen

8 juli 2019 om 00:54

Alles wat Raiola zegt kan he met een korreltje zout nemen want hij was er vorig jr niet bij en Ajax wist toen al dat hij het dubbele waard zou zijn dus nepverhaal om de boel nog gekker te maken en Overmars is niet gek Raiola dus betalen met die hap anders geen vertrek !

8 juli 2019 om 00:56

Maar daar (i.i.g. bij tagliafico) is ook direct in het contract iets afgesproken over de toekomstige transfer som (voor tagliafico min 20mln en ze verdelen alles daar boven)
Dat is hier niet het geval (of het is nog niet naar buiten gekomen).
Als er wel iets af was gesproken dan hadden ze daarmee makkelijk een arbitrage zaak aan kunnen spannen.

8 juli 2019 om 01:00

Andres13 nu snap ik je reactie zeker met die profielfoto, maar in dat artikel van De Telegraaf staat duidelijk dat het niet "zwart op wie" is gezet en dat Raiola zegt dat Ajax "geheel terecht" niet akkoord gaat met 50 miljoen. Nou geloof mij maar dat als er ook maar 1 bewijs is dat Ajax dit heeft toegezegd dat De Ligt gister nog verkocht was voor dit bedrag en dat Raiola de afwijzing "onterecht" had gevonden. Het is wel heel naief van kamp De Ligt dat ze dit niet hebben vastgelegd mocht het waar zijn, maar Ajax kan in principe vragen wat het wil en het gewoon uit onderhandelen.

8 juli 2019 om 01:07

@London Calling, zeker waar. Maar geeft aan dat Ajax niet bang is met dit bijltje te hakken, stuk zegt ook dat ze geen arbitragezaak willen. Niet dat ze het niet zouden kunnen aanspannen, als die toezegging te bewijzen is en clubs komen er niet uit kan zoiets altijd nog. Ik geloof niet dat de Ligt een arbitragezaak wilt, geloof wel dat hij naar Juventus wilt. Komen de clubs er niet uit en denkt kamp de Ligt aan te kunnen tonen dat deze afspraak er is dan kan dat altijd alsnog gebeuren. Zie trouwens Ajax en Juventus er gewoon uitkomen, daar niet van. Italiaanse media noemde net 70 Inc bonussen, Telegraaf 50 zonder. Denk dat het gat minder groot is dan het lijkt.

8 juli 2019 om 08:13

Of Sneijder die zeker zou blijven. Woorden zijn woorden en kunnen altijd ongedaan gemaakt worden. Zolang er niks zwart op wit staat hebben ze er niks aan.

8 juli 2019 om 13:31

Andres13

" Nu kan Ajax nog veel geld vragen maar als De Ligt Ajax op de gemaakte afspraak wijst, wordt hij hoe langer het duurt steeds minder waard. "

Ajax kan De Ligt in dat geval toch ook op de in 2017 gemaakte afspraak wijzen dat hij tot 2021 zou blijven?

"ajax kan nu maar beter dit bod accepteren voordat hij straks nog minder oplevert. Als Ajax niet wil meewerken heb je straks een ongemotiveerde aanvoeder in je team."

Hoe groot denk je dat die kans is met een EK Kwalificatietoernooi en het EK zelf voor de deur? Of denk je serieus dat hij zijn eigen glazen als international zal ingooien?

8 juli 2019 om 14:58

@ wolterx

Dat klopt inderdaad, maar ik mag toch hopen dat Overmars van die fout geleerd heeft. Mij lijkt het dus niet logisch omdat men toen al veel van hem verwachtte in de toekomst (al is zijn ontwikkeling sneller gegaan dan menig geen voor mogelijk hield).

8 juli 2019 om 15:06

@ Andres13

Ik ben er van op de hoogte dat Ajax dit soort afspraken met diverse spelers gemaakt heeft (volgens mij was Suarez de eerste), maar dat op zich is geen bewijs dat Ajax in dit specifieke geval ook zoâ´n afspraak heeft gemaakt. Raiola en de Ligt zijn gevolg kunnen dit wel roepen, maar gezien hun belangen neem dat ik niet meteen als waarheid aan. Overigens moet ik mijn opmerking richting jou betrefende "wishfull thinking terug" nemen, ik dacht dat je dit schreef om te provoceren; maar gezien jouw follow up zat ik er dus compleet naast, mijn excuses daarvoor.

7 juli 2019 om 23:22

Staat nu in de tekst vermeld. Alleen is deze afspraak dus nooit vastgesteld ergens maar alleen mondeling geweest, en we weten allemaal wel hoe mondelinge afspraken in deze tijd nog nagegaan worden. Hiernaast heeft Ajax vorig seizoen bij Raiola een voorstel gedaan om de transfersom van de Ligt alvast vast te zetten voor 70 miljoen. Hier is Raiola toen niet mee akkoord gegaan waardoor Ajax nu alsnog kan vragen wat ze willen, of die mondelinge afspraak er nou wel of niet zou zijn geweest. Zo zou je dus altijd twee kanten van een verhaal blijven houden, waar van beide kanten er invloed op de transfersom gedaan kan worden.

7 juli 2019 om 23:47

Een mondelinge afspraak is in Nederland gewoon rechtsgeldig hoor, met bewijzen en/of getuigen kan dit nog een naar spelletje worden voor Ajax.

8 juli 2019 om 00:07

@ Goalski

Dat klopt maar ik neem aan dat er ook gekeken word wie de getuigen zijn, toevallig zijn de genoemde getuigen allemaal van kamp de Ligt.

8 juli 2019 om 00:07

Als aangetoond kan worden dat die afspraak echt gedaan is en dat de Ligt daarom nog een seizoen is gebleven hebben ze w.m.b. alle recht om dat aan te halen als clubs er uiteindelijk toch niet uitkomen. Iedereen zou zelfde doen, je staat daar voor jezelf, 50 miljoen zou vorig jaar na een toch teleurstellend seizoen van Ajax met nog geen zekerheid over CL voetbal voor komend seizoen, net een trainerswissel die nog niet vlekkeloos liep en vrees voor een leegloop niet abnormaal. Dat Ziyech en De Ligt allebei bleven en Tadic + Blind toegevoegd werden was eerste half jaar van 2018 ondenkbaar. Net als het successeizoen dat we net hebben gehad. In die tijd was 50 miljoen niet ondenkbaar imo.

8 juli 2019 om 00:16

@goalski, dat klopt maar dat bewijs is er dus niet anders zou het geen "mondeling akkoord" meer zijn geweest. Ook heb je hierbij het probleem dat je bij zo'n afspraak geen "neutrale" mensen hebt. Je hebt kamp de Ligt tegen kamp Ajax. Hierbij zijn de getuigen dus beide niet te vertrouwen en bezig voor eigen gewin. Een mondeling akkoord over koop/verkoop prijzen winnen het ook bijna nooit bij de rechter, kijk maar naar de transfer van Malcom. "iedere afspraak mag mondeling gesloten worden. Het lastige is dat je vaak niet kunt aantonen hoe zoã¢â‚¬â„¢n afspraak precies tot stand is gekomen." Als je daar ook nog eens bij bekijkt dat Ajax afgelopen zomer zelf een akkoord met de Ligt wilde sluiten voor 70 miljoen is het dus moeilijk te bewijzen dat zij daarna wel opeens met 45-50 miljoen akkoord zouden zijn gegaan.
Ook staat er: â€å“een arbitragezaak is voor ons uitgesloten. Die heb ik Matthijs ook afgeraden, want die past niet bij zijn stijl en levenswijze.ã¢â‚¬â Dit geeft ook al wel een beetje aan dat Raiola zelf ook wel weet dat ze het nooit zouden winnen, vooral omdat iedereen van Raiola weet dat als het mogelijk was hij juist een arbitragezaak zou beginnen waardoor het verschil in kosten (als je van 70 naar 45 zou gaan) gedeeltelijk naar hemzelf zouden kunnen gaan.

8 juli 2019 om 01:09

"Een mondeling afspraak is in Nederland gewoon rechtsgeldig hoor." Dat klopt, maar die mondelinge afspraken gaan op voor een oude computer van €200,- op marktplaats en dat gaat niet over een transfer van 50 miljoen euro. Bij een auto van €10.000,- neemt de rechter al zelden genoegen met alleen een mondelinge afspraak met 1 subjectieve getuige. Geloof mij maar dat er 0 kans van slagen is als De Ligt in beroep gaat en zijn vader de getuige is voor een bedrag van 50 miljoen euro. Dan gaat de rechter echt niet akkoord met een "subjectieve" verklaring. Alleen bij keihard bewijs op papier is de afspraak geledig en de afspraak is volgens Raiola dus niet zwart op wit gezet dus is er simpelweg weinig kans op slagen als er geen feitelijk bewijs is.

8 juli 2019 om 08:42

Hulshof was er ook bij en dan heb je al twee getuigen die dat voor de rechter ook onder ede kunnen verklaren. Liegen ze dan hebben ze een strafblad.

8 juli 2019 om 10:29

Getuigen van wat? Dat er een maximale transfersom afgesproken was die niet op papier gezet is of dat Ajax mee zou werken aan een transfer. Ajax medewerkers kunnen ook getuigen dat er nimmer een maximale transfersom afgesproken was.

Zo eenvoudig is dit niet, Ajax wil gewoon ontvangen wat Barcelona en PSG ook wilde betalen. Als Juve dat niet wil, wordt het lastig voor de Ligt.

8 juli 2019 om 10:46

@goalski

"een mondelinge afspraak is in Nederland gewoon rechtsgeldig hoor, met bewijzen en/of getuigen kan dit nog een naar spelletje worden voor Ajax."

In dit geval gaat het, als het waar zou zijn, niet om een afspraak maar hooguit om een toezegging. En die is niet rechtsgeldig en daar kan je op terug komen als de omstandigheden zijn gewijzigd. In de tekst staat echter letterlijk: "vader Frank de Ligt en begeleider Barry Hulshoff zouden aanwezig zijn geweest en gehoord hebben dat een bedrag tussen de 45 en 50 miljoen euro afdoende zou zijn". Dan heb je het dus niet over een afspraak, zelfs geen toezegging, maar een prijsindicatie. En het lijkt me duidelijk dat een prijsindicatie is gebaseerd op de marktwaarde en dat de huidige marktwaarde van De Ligt natuurlijk niet meer hetzelfde is als die van vorig jaar. Je kunt het vergelijken met een offerte en die heeft ook maar een beperkte geldigheidsduur. Een afspraak moet duidelijk zijn om er rechten aan te kunnen ontlenen. En die duidelijkheid ontbreekt hier. Een afspraak is alleen rechtsgeldig als kamp-De Ligt en Ajax zouden hebben afgesproken dat De Ligt voor het genoemde bedrag zou mogen vertrekken en er een akkoord zou zijn gesloten. Uit de tekst blijkt echter zonneklaar dat het hier niet om een bindende afspraak gaat, maar om niet meer dan uitwisseling van informatie. En daar kan je natuurlijk geen enkel recht aan ontlenen.

8 juli 2019 om 13:46

@goalski

Valt wel mee aangezien de Ligt nog afgelopen April verklaarde dat Ajax de prijs bepaalde. Zie interview in Vi:

"de Ligt denkt niet dat Ajax meer aan hem zal overhouden dan aan De Jong. 'ik denk niet dat ik voor meer geld zal worden verkocht dan Frenkie', zegt de verdediger op het Instagram-account van Ajax. 'normaal gesproken betalen ze meer voor een middenvelder. Maar ik heb geen idee, dat is echt iets aan Ajax. "

Dat is echt in tegenspraak met de woorden van Raiola.

Belachelijk laag bod

7 juli 2019 om 23:43

100 miljoen en anders lekker blijven!

Morgen is de deal rond dus.

7 juli 2019 om 23:28

Je naam zegt t al.

Een dag zonder de ligt beruchten is een dag zonder leven. Aka voetbalzone

7 juli 2019 om 23:33

Eentje per dag vind ik nog wel te verdragen

Juventus gaat voor een koopje 🤣🤣

Pff die gozer kan overal naartoe alle clubs willen hem Ajax De Ligt tegemoet komen. Maar tjah die vakman en uitstekende zakenman Mino krijgt bij Juve het meeste geld.

7 juli 2019 om 23:24

Voor Raiola het beste, voor zijn cliënt De Ligt ook. Riaiola heeft dit plannetje uitgewerkt. Ajax iets minder, Juve, De Ligt en hij wat meer. Als Ajax moet je nu naar buiten komen. 80 miljoen en geen Italiaanse Lire minder!

7 juli 2019 om 23:59

Plannetje uitgewerkt? Afspraken zijn afspraken en dan hebben Raiola en de Ligt alle redenen om Ajax daarop te wijzen.

7 juli 2019 om 23:59

80 miljoen Lire? DEAL!

8 juli 2019 om 00:08

@ Jimmmmm

Lol, ik ben tegen de Euro maar in dit specifieke geval ben ik blij dat de Lire niet meer bestaat hehehehe. En nee, ik voel er ook niets om dat Ajax met monopolie geld betaald word, wat de overgebleven biljetten en munten bij wijze van nu zijn.

8 juli 2019 om 00:12

@ Sevillamiarma

Wat zeg jij nou....de Lire bestaat niet meer; dus nee dank je. Ook al zou de Lire nog wel bestaan zou ik nooit en te nimmer in die waardeloze gedevalueerde munt van hier tot en met Tokyo betaalt willen worden.

8 juli 2019 om 00:14

Contract is contract ADO. En daar heeft De Ligt zich aan te houden als het contract niet voor een respectabele som afgekocht wordt.

7 juli 2019 om 23:29

Jammer dat Barca zich lijkt te focusen op Neymar. Anders hadden ze denk ik niet moeilijk gedaan over het halen van De Ligt.

7 juli 2019 om 23:55

Barca is niet heilig. In de wedstrijd tegen Liverpool vond ik heg maar een zielig, jankend stelletje.

8 juli 2019 om 00:28

Ik zeg nergens dat Barca heilig is, alleen dat ze in dat geval niet moeilijk hadden gedaan om die 80 mil neer te leggen en dan hadden we deze transfersoap met Juve niet gehad.

8 juli 2019 om 08:43

Jawel, want Barca wil de Ligt niet zoveel betalen als Juventus doet.

8 juli 2019 om 00:09

Snap niet dat als alle grote clubs interesse hebben en hadden dat dit nog altijd niet rond is. Die prijs van 70 miljoen zou al lang gehaald moeten zijn geweest door Barca vs Juve vs PSG vs United (omdat ze toch met geld gooien en dan moet De Ligt maar even mee spelen ondanks dat hij daar niet naartoe wou) vs ... mee te laten doen.

8 juli 2019 om 10:31

@medellin

Het is niet rond omdat Railoa denkt de Ligt naar Juve te brengen voor een ralatieve lage transfersom waardoor Juve geld vrij heeft om de Ligt en Raiola extra te betalen. Aangezien het hier om vele miljoenen euro's gaat, beginnen nu de spelletjes in de media.

8 juli 2019 om 00:11

Hou toch op man Khalid. De Ligt heeft hem toch niet zomaar ingeschakeld.

Hij kan inderdaad overal heen en bakken met geld verdienen maar wil per se naar Juve en het beste contract financieel gezien (wat zijn goed recht is ) maar schuif de schuld niet af op Mino want hij werkt in opdracht van de oh zo verstandige en volwassen de Ligt.

50 miljoen zonder bonussen.. Waarom zou Ajax daar überhaupt mee akkoord gaan?! Ik denk zelfs dat als ze het hard spelen er echt wel een club is die bereid is minimaal 80 te betalen...

8 juli 2019 om 01:04

Als dit een paar maanden geleden was, zou ajax blij zijn met deze bod. Naar alleen omdat ze de halve finale gehaald hebben willen ze opeens de prijs verdubbelen. Ik denk dat uiteindelijk wel een bedrag tussen 65 en 70 miljoen wordt.

8 juli 2019 om 01:28

Dat heet de dagwaarde... niemand bepaald de waarde van een speler door “een paar maanden terug te kijken”. Op DIT MOMENT is de Ligt gwn het grootste verdedigend talent dat er is, klaar. Een voetbalseizoen duurt maar een paar maanden en succes betekend nou eenmaal hogere prijzen.

8 juli 2019 om 11:46

En morgen breekt hij zijn been en is hij (voorlopig) niks meer waard. Zo werkt het nu eenmaal.

8 juli 2019 om 07:08

Cytral Als dat conform afspraak is zou dat misschien een goede reden zijn? Grote ALS hoor, want geloof er heel weinig van, maar als dit idd is afgesproken dient dat gewoon nagekomen te worden. Bizar hoe makkelijk mensen hier over fatsoen heenstappen omdat "dit de harde zakenwereld is" of omdat "anderen zich ook niet aan afspraken houden".

8 juli 2019 om 09:52

Hoewel we natuurlijk niet weten of die afspraak echt gemaakt is,staat er toch echt óók bij dat ajax binnen 5 minuten akkoord zou gaan. Daar hebben ze zich toch aan gehouden toen barca zich had gemeld? En wie weet ook wel toen psg zich had gemeld? Je kan niet van ajax verwachten dat ze zich er 2x aan houden maar dat je dan als De Ligt zijnde 2x gaat dwars liggen en dan een 3e x bij een lager bod gaat eisen dat ajax zich aan die niet op papier staande afspraak houdt? Mij maakt het niet uit want ik zie ajax het liefst zo weinig mogelijk verdienen maar vind dat wel een beetje gek

8 juli 2019 om 10:37

Als Ajax afgesproken heeft hem voor bijv 50m te laten gaan, dan moeten ze dat doen bij iedere partij, en dan is het aan de Ligt er eentje uit te zoeken waar hij naartoe wil. Het is niet zo dat als de Ligt de eerste biedende partij afwijst, dat dan de afspraak ineens vervalt.
Maar nogmaals geloof hier heel weinig van. Als dat afgesproken was hadden we dat al eerder gehoord, en had Mino dit echt wel aan PSG en United en de rest van de wereld verteld. Als er namelijk "maar" 50 miljoen betaald hoeft te worden aan Ajax, blijft er meer voor Mathijs en Mino over.

8 juli 2019 om 13:47

@dante

Sterker nog, afgelopen April meldde de Ligt nog dat Ajax de prijs bepaalde in een interview met Vi:

"de Ligt denkt niet dat Ajax meer aan hem zal overhouden dan aan De Jong. 'ik denk niet dat ik voor meer geld zal worden verkocht dan Frenkie', zegt de verdediger op het Instagram-account van Ajax. 'normaal gesproken betalen ze meer voor een middenvelder. Maar ik heb geen idee, dat is echt iets aan Ajax. "

Echt een rare gang van zaken.

8 juli 2019 om 14:59

@dante

"als dat conform afspraak is zou dat misschien een goede reden zijn? Grote ALS hoor, want geloof er heel weinig van, maar als dit idd is afgesproken dient dat gewoon nagekomen te worden. Bizar hoe makkelijk mensen hier over fatsoen heenstappen omdat "dit de harde zakenwereld is" of omdat "anderen zich ook niet aan afspraken houden"."

De Ligt houdt zich zelf ook niet aan de afspraken die hij met Ajax heeft gemaakt om tot 2021 bij Ajax te blijven. Wat hij feitelijk doet is Ajax aan een afspraak houden om onder zijn eigen afspraken uit te kunnen komen. Laten we het aub dan ook niet over fatsoen hebben, dat woord bestaat niet in de voetbalwereld. De afspraak waar het over gaat is op zichzelf natuurlijk al volslagen krankzinnig: toen die gemaakt zou zijn, had De Ligt nog een driejarig contract waardoor het feitelijk zo is dat Ajax iemand (De Ligt) iets moet geven om iets dat al van de club is (ook De Ligt), te kunnen behouden. Bespottelijk natuurlijk. Een omgekeerde sigaar uit eigen doos.

8 juli 2019 om 17:46

@Speedy Ok dat is echt vaag ja. Tenzij de Ligt zelf niet van de afspraak wist, maar dat is ook sterk.

8 juli 2019 om 17:50

@Scepticus Je weet best dat in de voetballerij een speler weg kan willen en ondanks doorlopend contract er sfgesproken kan worden dat als een speler nog een jaar zn best doet hij voor een bepaalde prijs weg mag. Ga nou niet net doen of je dat niet snapt. Al geloof ik het in dit geval niet, het is prima mogelijk en niet ongebruikelijk. En vervolgens doe je exact waar ik het over had wijzen naar andere mensen die geen fatsoen hebben, Dus dan hoeft de club het ook niet. Goed zo trollie!

Het bedrag zal wel tussen de 70 en 80 miljoen eindigen inclusief bonussen, een openingsbod zegt niks.

7 juli 2019 om 23:17

Dan begin je niet met 50 mln. Dat bedrag slaat gewoon helemaal nergens op en is totaal niet markconform. Ben die italianen helemaal zat. Bij Younes en Ziyech ook al zo raar gegaan. Gewoon lekker aan een normale club als Barcelona, PSG of Manchester verkopen voor 80 mln en je bent klaar

7 juli 2019 om 23:20

Als je begint met 70 miljoen ga je meer betalen dan wanneer je begint met een lager bod. Juventus weet ook wel dat je hem voor 50 miljoen niet gaat krijgen maar je begint gewoon laag, zeker als je al akkoord bent met de speler.

7 juli 2019 om 23:22

Of zijn deze Italiaanse clubs juist normaal? Iedereen roept altijd maar dat de transfersommen te hoog zijn maar bij Mathijs de Ligt is er geen plafon volgens mij?

7 juli 2019 om 23:25

Het is gewoon logisch van beide partijen, Ajax wilt er zoveel mogelijk uithalen en Juventus wilt hem voor zo laag mogelijk ophalen. Begrijp de ophef eerlijk gezegd totaal niet.

7 juli 2019 om 23:36

Ja Natuurlijk.... eigenlijk zouden ze met 10 euro moeten beginnen

7 juli 2019 om 23:44

Dat zou provocerend overkomen, 50 miljoen is niet niks.

8 juli 2019 om 08:43

Wel voor de Ligt. Niet marktconform

8 juli 2019 om 12:24

@juveturin: Maar het maakt voor Ajax geen bal uit of De Ligt al persoonlijk akkoord is met Juve. Je mag volgens de regels van de Uefa en Fifa namelijk pas met een nieuwe club spreken op het moment dat de huidige club (ajax) daar toestemming voor geeft. Het lijkt mij niet dat Ajax die toestemming geeft als Juve 50 miljoen geboden heeft.

Golden Boy, meerjarig contract en dan zo'n bod. Lachwekkend!

Ik geloof helemaal niet dat de ligt moeilijk wil gaan doen bij de club om een transfer te krijgen.

7 juli 2019 om 23:16

Maar Raiola wel... die wil gewoon Ajax dwingen om een lager bedrag te accepteren. Daar moeten ze dus nooit aan beginnen.... dan maar de Ligt aan zijn contract houden en laten banken. Zaakwaarnemers zijn niet de baas...

7 juli 2019 om 23:19

Waarom banken? Hij heeft nog een meerjarig contract. Kan toch gewoon spelen

7 juli 2019 om 23:26

Natuurlijk kan hij spelen, maar als hij denkt Ajax te naaien dan zou ik hem lekker laten banken en in de vergetelheid laten wegzakken... a la Bogarde bij Chelsea.

7 juli 2019 om 23:32

Gelukkig ga jij niet over het beleid bij Ajax. Iemand laten banken die een waarde vertegenwoordigd van 70 miljoen volgens de berichten, terwijl hij ook gewoon nog kan spelen.

7 juli 2019 om 23:40

Als Ajax nu niet meewerkt met dit bod heb je straks een ongemotiveerdr aanvoeder in je team. Dat wil je ook niet als club.

8 juli 2019 om 00:13

Hou toch op met de Ligt te verdedigen hij schakelt hem toch bewust in. Alsof de Ligt een klein kind is die van Raiola een speen krijgt en zijn mond maar moet houden . In het verleden hebben de broertjes de Boer ook al een arbitragezaak gespannen tegen onze club of was dat ook door de zaakwaarnemers??

8 juli 2019 om 00:30

@ El salvador86

Inderdaad, zaakwaarnemers doen niets wat hun cliënten niet willen, hetzelfde geldt voor boekhouders die geld van voetballers in belastingparadijzen stallen. Het blijft toch een apart fenomeen dat mensen denken dat spelers nergens vanaf weten. In het geval van Raiola weet elke Nederlandse speler dat de clubs hem niet moeten en dat er altijd gedonder is, en toch nemen ze hem als zaakwaarnemer. Spelers weten heel goed waar ze aan beginnen.

7 juli 2019 om 23:59

waarom niet?

Misschien dan toch naar Barcelona. 50 miljoen is niks. Minimaal 80,anders geen deal. Of eventueel 70 en Moise Kean,zou ik op zich ook een prima deal vinden.

7 juli 2019 om 23:18

Dus je schat Moise Kean op 10 miljoen? Dat is net zo’n grap als 50 miljoen voor De Ligt.

Nog niet met een doorverkooppercentage van 100%!!!! Zijn ze helemaal achterlijk daar in Turijn.

Juventus moet wel beseffen dat niet iedere speler gratis of voor de helft van de prijs op te pikken.

Geef 60 mil plus moise kean. Hoppakeee.

8 juli 2019 om 00:01

Moise jaartje huren dan, al kan hij weinig leren in de eredivisie.

8 juli 2019 om 01:33

Ik snap dat je geen Ajax supporter bent, maar je begrijpt toch wel dat Ajax niks heeft aan het huren van een jonge spits? En volgens mij is de ED een mooie springplank gebleken voor heel wat spelers.

8 juli 2019 om 10:02

Hem huren gaat een beetje lastig… Hij heeft een 1 jarig contract, dus die zal of blijven of verkocht worden.

50 mln zonder bonus... sorry maar waar slaat dit op. Zitten ze maandenlang met Raiola te onderhandelen en dan komt zo een lachwekkend bod.
Ik heb de indruk dat die Raiola en Juventus een vies spelletje aan het spelen zijn. Refereren naar een bod van een jaar geleden?? Onder wat voor een steen leeft die vent. Heeft ie geen CL gekeken afgelopen jaar?

Raar volkje die italianen. Ook bij Younes en Ziyech was het al zo raar. Aan Barcelona verkopen voor 80 mln..... en anders nog lekker een jaartje bij Ajax

Dit is dan ook een provocerend bod waar ik als Ajax zijnde geen eens een reactie op zou geven. Matthijs mag maandag gewoon weer aansluiten bij ons. Kan hij ons hopelijk nog mooi de CL in helpen. Clubs gaan uiteindelijk toch wel betalen voor hem.

Laat Matthijs trouwens meteen de CL van '96 meenemen als hij vanuit Turijn terugvliegt maar Amsterdam.

8 juli 2019 om 00:01

Als er een mondeling afspraak is gemaakt is dit gewoon rechtsgeldig.

8 juli 2019 om 00:30

Dit nieuws geloof je, maar hoe zit het dan met het nieuws van vorige week, waarin gezegd werd dat Ajax een vast bedrag van 70 miljoen wilde vastleggen? Denk je echt dat als ze dat voorstelden ze daarna akkoord zouden gaan met 20 miljoen minder? Serieus?

8 juli 2019 om 08:48

Dat mondelinge akkoord was wellicht al eerder gedaan en daarom hadden ze dan geen interesse in die 70 miljoen op papier. Scheelt toch weer 20 miljoen.

8 juli 2019 om 11:07

@andres13

Je hebt gelijk als het zou gaan om een mondelinge afspraak. Uit de tekst haal ik dat het niet om een afspraak, maar om een toezegging gaat. Deze toezegging heeft geen enkele rechtsgeldigheid waarbij team de ligt zich hier dan ook geen rechten uit zou kunnen ontleden.

8 juli 2019 om 13:13

Kohaku.... omdat die 20 mln naar Raiola moet... en dat gaat niet als ze het Ajax betalen... Raiola gaat dan gewoon schreeuwen, grote bek geven en leugens verspreiden.
Doet ie altijd. Hij denk dat dat werkt. Misschien in Italie maar gelukkig niet bij Overmars

We gaan zien of Ajax idd zo sterk in zijn schoenen staat. Ik vermoed dat Marc niet met zich sollen.

Zal hij dan toch ploeggenoot worden van frenkie? Dat hoort u morgen als de soap verder gaat

Dit is in ieder geval wel een duidelijk signaal naar Juventus, die wel vaker spelers binnen halen die niet zo netjes zijn weggegaan bij hun vorige club. Als Juventus de Ligt wil, zullen ze gewoon een nette transfersom moeten neerleggen.

7 juli 2019 om 23:24

Geef eens wat voorbeelden. Volgens mij valt dat reuze mee.

7 juli 2019 om 23:37

Alsof Ajax, of welke club dan ook, het altijd zo netjes aanpakt. Denk aan Ajax, Groningen en Suárez.

8 juli 2019 om 01:12

Juventus wil die speler voor zo weinig mogelijk geld halen. Niks mis mee toch? Ajax en alle andere clubs zouden hetzelfde doen. Je gaat niet meer betalen voor iets, als je het voor goedkoper kan halen.

Voor mij is die voordeur allang gesloten. Word je toch schijtziek van wat voor soap die snotneus er samen met zijn pizzabakker van maakt

7 juli 2019 om 23:18

Jij gelooft neem ik aan ook alles wat op Facebook staat? Volgens mij zit jij niet bij de onderhandelingen en moet je het alleen doen met dingen die in de krant staan. Zolang er nog niemand feiten op tafel gooit, die ook echt bij de onderhandelingen dit, neem ik alles met een zak zout.

7 juli 2019 om 23:27

Kleinegeneraa7 dit is hoe Raiola te werk gaat. het overgrote deel van de berichten in de media is pure onzin uit de koker van raiola, bedoeld om clubs tegen elkaar op te zetten en er een hogere premie uit te slepen. Ik vind het onbegrijpelijk dat zo'n ogenschijnlijk nuchtere jongen als De Ligt met zo'n kwal van een zaakwaarnemer in zee gaat. Geloof me als Matthijs een integere zaakwaarnemer had waren de transferperikelen rondom zijn persoon echt niet tot zo'n klucht van een soap verworden. Gtst is er niets bij!!

8 juli 2019 om 08:58

Ah ik wist niet dat Raiola ook freelancer is binnen de journalistiek? Dan heb ik dus bij deze niks gezegd.

7 juli 2019 om 23:19

Als de Ligt er schijnbaar met Juventus al uit is dan is hij op dit moment niet de oorzaak van de soap hoor. Dat is nu tussen Juventus en Ajax.

8 juli 2019 om 00:23

Bam! Goed verwoord Sparta Praag! Helemaal eens met jouw woorden.

8 juli 2019 om 02:35

Nounou, deel je ook illuminatie filmpjes op facebook? Niet alles geloven van deze transfergeruchten.

De Ligt blijft met heel veel liefde nog een jaar in Amsterdam, hij heeft de clubs voor het uitkiezen maar hij wilt wel wederzijds respect van de clubs. Dit gaat niet alleen over salaris maar ook het gevoel wat je bij een club hebt. Denk je nou echt dat Matthijs moeilijk doet over 3 of 4 miljoen meer of minder op 19-jarige leeftijd?

Geloof mij dat die knaap rustig op voetbalzone o.i.d. zich kapotlacht om alle geruchten over hem

8 juli 2019 om 08:51

Als het hem niet uitmaakt, die 4 miljoen meer zou hij ook voor Barca kunnen kiezen.

Bied dan niet. Dit is net zo kansloos als 100.000 euro bieden op een huis met een vraagprijs van 150.000 euro. Ik mag hopen dat Overmars dacht dat die in bananensplit zat.

Minimaal 100 vragen aan juve, aan Barça zou ik hem wel voor 50 mil laten gaan🤪😉

50 miljoen. Als dit waar is dan, maar dat is toch lachwekkend? Ik snap dat je laag begint en dat het een onderhandelingstactiek is, maar dit is te bizar voor woorden. Ze hopen er natuurlijk op er uiteindelijk voor 'slechts' 65 a 70 miljoen uit te komen maar Ajax staat in z'n volste recht 87 te vragen voor het grootste verdedigende talent ter wereld.

8 juli 2019 om 01:16

Waarom zou je 87 miln voor de ligt moeten betalen? Waarschijnlijk omdat hij in verhouding met zijn leeftijd heel goed is. Maar je weet niet zeker of hij echt verder gaat ontwikkelen. Voor de ucl van dit jaar zou ajax hem voor de helft verkopen. Bovendien zou je dan met deze logica voor dounnarouma en moise kean ook rond de 100 miln moeten betalen.

8 juli 2019 om 01:40

Hahaha mooi dat je antwoord geeft op je eigen vraag! Want die 100 mil voor Ronaldo was een zekerheid op de CL beker toch?

8 juli 2019 om 11:35

Er zit een groot verschil tussen ronaldo en de ligt. De ene speelt al zolang en heeft zoch vaak bewezen en de ander speelt zijn eerste goede seizoen. Deze twee kan je op dit moment moeilijk met elkaar vergelijken. Bovendien is ronaldo met deze transfer lang niet de duurste aanvaller geweest, wat bij de ligt wel het geval is.

Dit heeft raiola toch vakkundig gedaan. Eerst voor hemzelf en De Ligt er bij de geïnteresseerde clubs de beste deal uitslepen bij Juve, waarbij hij alle andere clubs tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Netto resultaat is dat er nog maar 1 geinteresseerde club is (Juve). Ajax moet dus wel akkoord gaan met hun bod, omdat er geen concurrentie meer is.

7 juli 2019 om 23:34

Nou nee. Raiola mocht alleen onderhandelen met clubs als die clubs aan de vraagprijs zouden voldoen. Nu Juventus met een veel lager bedrag komt aanzetten zijn ze tegen de afspraken van Ajax bezig. Ajax mag gewoon altijd zeggen, je geeft ons niet genoeg geld? Dan niet.

7 juli 2019 om 23:40

Dat kan Ajax inderdaad zeggen. Maar zo werkt het helaas meestal niet. De ligt heeft zijn zinnen allang op een transfer gezet. Als hij die niet maakt zal hij zeer ontevreden zijn.

8 juli 2019 om 00:33

Dat denk jij. Ik verwacht niet dat hij moeilijk zal doen als de clubs er niet uit komen. Daarvoor is hij teveel een Ajacied. Maar de tijd zal het leren.

8 juli 2019 om 08:54

De gebroeders de Boer waren blijkbaar maar een klein beetje ajacied dan. Of je veel of weinig ajacied bent boeit niet, als de Ligt vindt dat ie hier uitgeleerd is en daarom weg wil gaat ie echt niet elke dag fluitend naar het trainingsveld.

7 juli 2019 om 23:34

Idd Raiola speelt poker, en hij kiest zelf de kaarten. De Ligt was al lang voor 75-80 miljoen weggeweest richting ManUtd, PSG, Juve, Barca als de extra Raiola onderhandelings kosten niet zo exorbitant waren geweest. Anderzijds, De Ligt weet dat hij door Raiola uiteindelijk wel +50% meer salaris krijgt.

7 juli 2019 om 23:40

Dat denk ik ook, zonder de hoge commissie van Raiola en de bizarre salariseisen, was er veel meer geld over voor een transfersom. Toch denk ik dat bij een vertrek Ajax toch wel minimaal 70 miljoen euro zal vangen (exclusief bonussen).

50 miljoen is ook wel een lachwekkend bedrag. Dan kun je wel stellig zijn en beweren dat de speler zelf graag wil en dat er daardoor te onderhandelen valt over de prijs, maar voor een speler als De Ligt die zowat naar elke absolute topclub kan in Europa en nog een hele carriere voor zich heeft is dit natuurlijk wel een openingsbod van niets. Ik neem aan dat ze bij Juve toch ook wel door hebben dat Ajax hier nooit mee akkoord zou gaan.

7 juli 2019 om 23:21

Ajax heeft niet zoveel keus meer, raiola heeft de andere geinteresseerde clubs al weggejaagd met bizarre salariseisen. Alleen juve is nog in de markt, als Ajax hem niet gaat verkopen deze zomer heb je een uitermate ontevreden speler. Slim gedaan van raiola

7 juli 2019 om 23:35

Dan loopt ie toch lekker met een zuur gezicht rond op de toekomst. Ajax vind t echt niet erg dat hij moet blijven. Gaat ie lopen kloten of slecht spelen, heeft ie alleen zichzelf en zn Italiaanse maatje mee.

8 juli 2019 om 08:55

Hij heeft er ook Ajax mee aangezien Ajax dan volgend seizoen alsnog vele miljoenen minder gaat vangen. Spelers hebben teveel macht.

8 juli 2019 om 09:04

Kan wel zijn, maar heb niet het vermoeden dat ajax om geld verlegen zit en per se De Ligt kwijt wil. Denk dat de technische leiding prima een paar miljoen euro's minder wil verdienen als De Ligt nog een jaar blijft

Dan zou het zo zijn dat De Ligt vorig jaar misschien al een transfer heeft kunnen maken en dat er afspraken zijn gemaakt over dat Ajax niet het onderste uit de kan gaat halen? In dat geval ga je niet boven de 70 miljoen uitkomen dus.

Wordt steeds minder, mocht dit kloppen. Ik zie de betrouwbare media in Italië dit nog niet schrijven, dus misschien valt het mee. Het lijkt me toch wel dat er een kern van waarheid in moet zitten en Juve de Ligt voor deen lagere prijs wil overnemen na het persoonlijke akkoord. Hopelijk weet Juve toch snel dichterbij de vraagprijs te komen, want de concurrentie was hevig. Zou zonde zijn als je de Ligt nu nog misloopt na zoveel moeite erin te hebben gestoken.

7 juli 2019 om 23:24

Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Ten eerste moet je afvragen of het allemaal waar is. Ten tweede als de Ligt echt naar Juventus wil dan zal Ajax water bij de wijn moeten doen want dan verkoop je hem alleen aan Juve anders niet. Tot slot zal Juventus ook wel 75 miljoen betalen maar dan in termijnen.

Zou dom van Ajax zijn om daadwerkelijk een bedrag af te spreken. Als het allemaal mondeling gegaan is vraag ik me af in hoeverre zo'n uitspraak stand houdt. Juve moet gewoon wat meer op tafel leggen. En nog blijf ik hopen dat een andere club hem binnenhaalt.

Belachelijk dat hij echt voor 65M gaat vertrekken als dit waar is want ajax hen woorden na komen ook al is dit niet heel slim. Mino heeft dit slim aangepakt, dit bewijst toch weer wat voor top zakenwaarnemer hij is.

7 juli 2019 om 23:39

Ja, of hij kost de Ligt zijn transfer met zijn wezel-praktijken. We weten nog niet hoe het afloopt he.

Klaar!
Mathijs gaat dus niet naar juve... who’s Next?

De soap blijft dus nog wel doorgaan. Ajax zal denk ik minimaal rond de 65 a 70 miljoen willen incasseren voor de Ligt.

Zou toch doorzonde zijn als De Ligt op zo'n manier vertrekt. De man die zo'n beetje zijn hele leven bij Ajax speelt, die vooraan stond bij elke nederlaag én elk feestje, met de microfoon in de hand de fans op te zwepen. De man bij wie je het gevoel had dat hij niet alleen een ajacied is omdat hij het Ajax shirt draagt, maar zich ook echt begaan voelt met de club en de supporters. Ik ben ook niet naïef en snap ook wel dat in de huidige voetbalwereld je niet kan verwachten dat hij nog blijft, maar had/heb ten minste nog hoop op een chique vertrek. Als Matthijs nu een Kluivertje pullt geeft dat dit prachtige seizoen toch een hele zure nasmaak.

Raiola zegt tegen Barca die, naar verluid, een deal hadden omtrent salaris dat de omstandigheden zijn veranderd maar beroept zich nu op een afspraak van vorig jaar? LOL

7 juli 2019 om 23:35

Verder gaat alles goed met je? Volgens mij staat er niets op papier, dus Ajax kan ook 500 miljoen vragen. Typerende streken weer van die wezel van een zaakwaarnemer.

7 juli 2019 om 23:37

Niet zo lopen huilen als je de waarheid niet eens kent. Vooralsnog schrijft alleen een krantje het, dat wel vaker onzinnige dingen zonder schaamte weet te plaatsen

Als kamp de Ligt deze uitspraken echt heeft gedaan dan moet Marc per direct de vraagprijs met 25 miljoen verhogen.

Ajax doet die toezegging als Mathijs een jaar langer blijft in de arena... dat zou dit jaar zijn en nu wil hij juist weg... dus hoeft Ajax zich daar niet aan te houden want kamp de ligt houd zich daar ook niet aan... maar mino doet alles maar dan ook alles om zn eigen geld veilig te stellen.

7 juli 2019 om 23:40

Toezegging zou vorige zomer zijn gedaan, volgens het medium. Afgesproken prijs zou nu dus geldend moeten zijn

8 juli 2019 om 00:24

@ampie

Dus omdat kamp de Ligt het zegt is het ook zo, jij bent wel heel erg snel ter goede trouw. Mondelinge overeenkomsten zijn inderdaad rechtsgeldig; maar ook kamp de Light zal overtuigend moeten aantonen dat die afspraak ook echt gemaakt is. Alleen zeggen dat het zo is volstaat niet.

8 juli 2019 om 08:58

Je kunt het onder ede laten verklaren, liegen ze dan hebben ze een strafblad.

8 juli 2019 om 09:02

Nee dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het medium de telegraaf dat zo zegt. Zoals ik de reactie van ramondore lees, lijkt t alsof hij denkt dat t ergens een keer eind vorig jaar is geweest dat de afspraak zou zijn gemaakt en dat die termijn van een jaar nu nog geldt

8 juli 2019 om 12:30

@kohaku: Sorry, maar daar denk je toch echt veel te makkelijk over. Als Ajax onder ede verklaart dat de afspraak niet gemaakt is en kamp de Ligt onder ede claimt dat die afspraak er wel ligt, dan schiet je toch nog steeds niks op? Ja, één partij liegt dan, maar hoe ga je in hemelsnaam bewijzen welke partij dat is?

Voor iedereen die er maar klakkeloos vanuit gaat dat Ajax dan maar akkoord moet gaan met een andere club, zo werkt het dus niet. Juventus heeft het akkoord met de speler, wordt dus nu ook door Raiola bevestigd. Barca, United PSG kunnen bieden wat ze willen maar Mathijs wil daar niet heen. In andere woorden als Ajax wil cashen dan moeten ze eruit komen met Juventus anders heb je een speler die zijn contract niet gaat verlengen en over 2 jaar gratis weggaat. Het akkoord met Juve is er al. De ligt is dan 21 dus ook prima. Of hij zegt ik blijf nog een jaar maar dan moet je me volgend seizoen voor 50 weg doen anders loop ik gratis weg.

7 juli 2019 om 23:39

Want ajax wil hem per se kwijt en moet per se cashen? Denk dat ajax hem dolgraag nog 2 jaar houdt en m dan transfervrij laat gaan hoor. Genoeg anderen die geld op kunnen brengen

8 juli 2019 om 00:21

@ Ampie

Precies, ik zou er zo voor tekenen, daarnaast is al die poen leuk maar we kunnen nooit vergelijkebare kwaliteit terug kopen.

Ajax had natuurlijk niet verwacht dat ze direct halve finale CL zouden halen. Nu is hij dus inderdaad meer waard, dus ik snap Ajax wel. Maar als er inderdaad 50 afgesproken is dan zal Raiola dit niet laten gaan. Maar de Ligt zou zelf aan de andere kant toch ook moeten snappen dat hij meer waard is? Maarja dat zal hem niet boeien natuurlijk.

Wat is dit erg zeg. Hoe kan zo'n op het oog zo verstandige jongen als De Ligt nu op deze manier handelen. Leuk verhaal dat dit allemaal het werk van Raiola was, maar als De Ligt het er niet mee eens was, had hij er nu allang wat van gezegd. Kamp De Ligt toont hiermee gewoon zowel een gebrek aan respect voor Ajax als een gebrek aan respect voor De Ligt om te denken dat 50 miljoen genoeg zou zijn voor hem. Alsjeblieft zeg, wat ben ik klaar met die gozer en z'n zaakwaarnemer.

Raiola die het niet hard tegen hard zou willen spelen... Op een of andere manier geloof ik alleen door deze zin het hele artikel van de telegraaf al niet meer... Ben die hele soap van de ligt al wel zat. Laat die gast maar lekker gaan, je had deze zooi al gelijk aan zien komen toen bekend werd dat hij met de Italiaan zaken wilde doen. Niks meer met voordeuren te maken als je de geschiedenis van raiola met ajax kent, en die kent de ligt ook, dus die weet precies wel pad hij wilde bewandelen

Wat er waar is van die afspraak is gissen natuurlijk. Maar al die lui hier die denken dat een mondeling afspraak niks zegt. Terwijl er ook nog 2 getuigen bij aanwezig zouden zijn. Denk je dat als een Marc Overmars voor de rechter staat en zijn verklaring onder ede gaat afleggen dat die dan een potje gaat liegen?

7 juli 2019 om 23:55

Toezegging als hij een jaar langer zou BLIJVEN dat is dit jaar! Dat kamp de ligt dat nu gaat uitleggen dat als hij een jaar zou bij tekenen is hun probleem... overigens geloof ik er werkelijk geen snars van en loopt ome mino gewoon weer te liegen...

Er gaan zoveel negatieve berichten de rondte over de Ligt de laatste tijd, het betreft uitsluitend het onderwerp geld: salaris en transfersom. Er is ongetwijfeld een deel van waar.
Daarnaast heeft ie bewust gekozen voor Raiola vorig jaar.
Kortom, hij is niet zo’n leuk ventje als iedereen denkt. Hij is volledig op geld belust en heeft weinig fatsoen in zijn donder. Ik zie hem ook niet een lange succesvolle carrière hebben als ie niet verandert. Zie de meeste pupillen van Raiola.
Ik ben in no time helemaal klaar met die de Ligt. Wat een verschil met Frenkie, blij naar Barca, zonder problemen.

ik word een beetje moe van de berichten over hem. mijn symphatie is hij ook helemaal verloren.

8 juli 2019 om 00:35

Woorden uit de mond. Ik houd hier een smerige nasmaak aan over, die hele soap. Mijn respect voor Frenkie groeit alleen maar, mediatraining en weet ik het allemaal niet, maar die jongen had een droomclub en heeft het gewoon nuchter geregeld.

Waarom zou Ajax dan een akkoord hebben bereikt met zowel Barcelona als ook PSG over een transfersom van circa 75/80 miljoen? Dan had Raiola er toch veel meer uit kunnen halen door tijdens de onderhandelingen met die clubs te wijzen op de nu aangehaalde afspraak. Dan had Ajax toch geen poot om op te staan en is een arbitragezaak toch niet meer dan normaal? Raiola en we willen geen ongemak met Ajax;-). Dat lijkt me nu net niet bij hem passen...... Al is het schimmenspel rond De Ligt voor buitenstaanders - zoals ik;-) - natuurlijk onnavolgbaar!

Als er een richtbedrag wordt genoemd is er dus geen harde afspraak over een bedrag. Dus om dat dan wel als een harde afspraak te behandelen is onnozel. In deze markt is 70 miljoen voor een speler als De Ligt gewoon een schappelijk bedrag. En dat is de kern van de afspraak: een schappelijk transferbedrag.

Wat mij opvalt nu is dat de ligt alleen maar naar juve wil. Maar juve bied niet genoeg. Er zijn een paar andere clubs die meer bieden. Ik denk dat de ligt alleen maar naar juve wil en meer niet...

Het is heel vervelend aan het worden... Een echte transfer soap. Als dat zo doorgaat mag de ligt nog een jaartje Ajax...

8 juli 2019 om 00:08

Vlgns mij is t gwn zo dat er geen andere club bereid is om Mino z'n comissie en die salaris te betalen. Behalve Juve dan, maar die hebben dan weer geen zin om die 80 mil neer te leggen.

8 juli 2019 om 09:59

Maar als het bod van barca 80 miljoen was...had Raiola ook kunnen refereren naar deze "afspraak" en had barca die 30 miloen teveel gewoon in het loon van De Ligt en de commissie van Raiola kunnen steken. Dat doet mij twijfelen aan de waarheid van dit bericht want h e t is echt niet iets wat hem ineens weer te binnen schiet.

8 juli 2019 om 10:13

Ik weet ook niet of Barca uberhaupt een bod hebben geplaatst, maar ik denk alleen dat ze geen probleem zouden hebben met het ophoesten van dat bedrag als ze hem echt zouden willen hebben.

En Raiola met 15 mln weg laten komen zeker. Ziek dit. Hoe snel kun je gunfactor verspelen. Kotsmisselijk van deze hele geschiedenis. Hoop dat ze zsm eind aan maken. Dan maar geen transfer. Juve wil altijd voor dubbeltje op eerste rang zitten. Zo ontzettend klaar mee.
De Ligt kan beter hele poos wegblijven als hij en Raiola hiermee weg komen.

8 juli 2019 om 00:10

Ook irritant dat die pizzabakker steeds weet om de zaakwaarnemer te worden van alle jonge Ajax-talenten. Snap dat hij goed is in zn werk maar hij zit met die hoge commissies Ajax al best een paar keer in de weg met transfers.

8 juli 2019 om 00:13

Vraag me af of ie wel met Juve mag praten als clubs geen overeenstemming hebben. Kan ook niet zomaar

8 juli 2019 om 00:19

Nee, maar wel met toestemming van Ajax. Weet niet of ze hem dat hebben gegeven, maar als er ook maar iets van deze berichtgeving klopt (v.d. laatste tijd) dan zal dat wel zo zijn.

8 juli 2019 om 11:04

Dan moet je bij die 'jonge ajax talenten' te raad gaan, die blijkbaar graag zaakwaarnemers aannemen die 'hun cluppie' graag in de weg zitten. Schijnbaar zijn ze dan toch niet zulke Ajacieden in hart en nieren, zo ook de Ligt.

8 juli 2019 om 11:19

Ja, maar die tieners weten ook niet veel beter. Worden veel geld aangeboden en gaan voor de financiele zekerheid i.p.v. te denken over hun carrieres.

Kortom saga continues. Wat een gezeik alweer maar dit was wel te verwachten. Als je vanaf het begin had gevolgd, wist je dat het hier op aan zou komen. Benieuwd naar het vervolg. Wie doet water bij de wijn?

8 juli 2019 om 00:20

Hoop dat die pizzabakker het doet, maar dat zie ik hem niet gauw doen.

Mocht dit waar zijn, doet dit toch wel af aan het aanzien van de capaciteiten van Ajax wat betreft handelen. De Ligt was vorig jaar, als Golden Boy en EL finalist natuurlijk al veel meer waard dan 50. Het lijkt me dan ook een uiterst rare afspraak.

Ik hoop gewoon dat deze soap eindelijk de genadeklap krijgt. Weg ermee.

Belangrijkste les lijkt me toch wel dat je Raiola cliënten never nooit toestemming moet geven met andere clubs te praten voor er een akkoord is bereikt.

Wie zet vanavind ‘de Ligt’ uit? Het is bijna bedtijd voor allen!

Minor is een vreselijke man. Die zit er voor zichzelf en niet voor de Ligt. Arbitrage zaak lopen dreigen voor 19 jarige speler die één seizoen goed gespeeld heeft. Ajax heeft er alle recht toe wat ze willen vragen voor hem. Die onderhandel trucs moet Overmars boven staan.

8 juli 2019 om 09:05

Raiola geeft toch juist aan geen arbitragezaak aan te spannen..

Vind het vooral vreemd dat hij eerst met een club gaat praten en Ajax er dan met deze club uit moet komen. Meestal is dit andersom, eerst de clubs dan de speler.

8 juli 2019 om 01:18

Club moet toestemming geven inderdaad maar je leest vaker dat speler al akkoord is en clubs nog in gesprek zijn. Komt voor mijn gevoel redelijk vaak voor eigenlijk

Met andere woorden, raiola heeft Juventus op de hoogte gebracht dat 50 meer dan genoeg is?, is natuurlijk een broodje aap verhaal zonder enige waarde en nut....alsof juve een bod van 50 miljoen zou uitbrengen nadat de kranten al hebben bevestigt dat Barcelona en PSG 75 op tafel willen leggen....omdat Ajax vroeger ooit eens een keer mondeling 50 miljoen heeft gezegd en raiola DAT net niet belangrijk genoeg vond om dat op papier te zetten...ammehoela wat een gekloot weer...een verhaal zonder enige waarde en nut...oh nee toch nut...want we hebben weer wat om op te reageren...ook ik

Die amateur ,Johnny Bravo, genaamd De Ligt begint me echt de keel uit te hangen. Lekker opzouten gast met je irritante zaakwaarnemer en maar ons logo kussen.
Ajax is aan zet en niemand anders.
Dat vieze clubje uit Turijn mag gewoon de hoofdprijs betalen.
Vies vunzig groepje daar in Italië. Ze blijven maar titels kopen met smeergeld.

Als het klopt wat er is afgesproken dan is het niet anders.
Afspraak is afspraak! Vervelend 20-30miljoen minder. Mondelinge agspraak is geldend.

Een kapitale misser van De Ligt om Raiola als zaakwaarnemer aan te stellen ipv Hulshoff. Bij elke andere zaakwaarnemer was hij allang getransformeerd. Maar Raiola regelt voor de speler een vet contract (daar is hij ook voor), maar stelt ook voor zichzelf exorbitante eisen, waardoor de lopende club op de transfersom moet besparen. De soap duurt voort en uiteindelijk komt er wel een deal, alleen jammer dat het zo moet. En deze soap past helemaal niet bij De Ligt. Het moet een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn om van zaakwaarnemer te wisselen...

8 juli 2019 om 08:21

Als Ajax zijnde zou ik een daad stellen en nu juist geen deal maken. Dan wordt het karakter van De Ligt pas echt getest. Zo doet Bayern München dat wel, zoals afgelopen jaar nog met Lewandowski.

Ach ga maar lekker bewijzen succes, Ajax lekker ze poot stijf houden een ontevreden licht is nog steeds beter dan geen de licht.
Juvu kan wel hoofdprijs aan de licht betalen maar is niet instaat om een degelijke transfervergoeding te geven aan ajax. Op naar Barca voor wat minder eigen pegels maar wel een top zaakwaarnemer :D

De 50 miljoen lijkt mij na dit seizoen bij lange na niet genoeg. Vervelend word het als de Ligt perse naar Juventus wil en daar lijkt het op gek genoeg. Is het zijn droomclub of betalen ze het meest?

8 juli 2019 om 08:19

Raiola is een Italiaan. Nuff said...

Dit soort afspraken zet je op papier, zeker als Raiola er bij is. Ik heb een sterk gevoel dat dit weer het volgende trucje van ome Mino is.

8 juli 2019 om 09:03

Toen die 'afspraak' gemaakt is was Mino er nog niet bij, dat was toen met Hulshoff.

8 juli 2019 om 15:37

Dan mag Raiola helemaal stoppen met deze onzin. Juventus moet gewoon meer op de tafel leggen. Einde verhaal.

Waarom moet de verkopende club water bij de wijn doen? Wat een bizare gedachtengang. Juventus dient gewoon de volle pond van de vraagprijs te betalen. De verkopende partij bepaald.

Deed Raiola water bij de wijn inzake de provisies? Dacht het niet...

Goede keus van de Ligt om met Raiola in zee te gaan, nu weet die zeker dat die met pek en veren via de achterdeur weg mag.
Frenkie krijgt een bus en veel succes, daar was geen seconde gezeik en bij Matthijs is het al maanden gezeur, ook al is het alleen maar rumoer in de media en klopt er geen bal van.. Ik hoop dat die stress, het gezeik en het je naam te grabbel gooien die extra miljoenen waard is. Korte termijn succes verliest het altijd van lange termijn succes en uiteindelijk zegt dit ook iets over Matthijs zijn karakter.. jammer hoor

8 juli 2019 om 08:17

Smijt me die Keje Molenaar op de achtergrond niet weg. Een Cruijff-adept, maar ondertussen oh zo druk met de pegels voor zijn schoonzoon en dochter. Hij en Barry Hulshoff hadden het samen toch wel gekund? Daar is toch geen Raiola voor nodig? Ik bedoel: de zaakwaarnemer van Arjen Robben heet Hans Robben. Zijn vader.

8 juli 2019 om 08:27

Typische advocaat he?

Ik walg er ook echt van, mijn fan zijn van de Ligt is echt keihard richting het 0 punt aan het dalen.

Jao Felix (of hoe je dat ook schrijft 😅) van Benfica naar Atletico: 120 miljoen en die jongen heeft nog niks bereikt.

De Ligt van Ajax naar Juventus voor 50 miljoen, maar is Golden Boy, finale EL en halve finale CL gespeeld, plus aanvoerder van Ajax.

Waar gaat dit mis...

8 juli 2019 om 09:48

Matthijs is inderdaad zeker een marktconforme prijs waard van €75.000.000, en deze €50.000.000 is toch wel lachwekkend en totaal niet realistisch (meer de prijs die eind seizoen 2017/2018 misschien realistisch was, maar nu totaal niet meer). João Felix is die 120 mln echt niet waard; Prijs van 80 mln voor João zou realistischer zijn voor een uitzonderlijk talent.

8 juli 2019 om 09:50

Bijh het überhaupt denken aan 50 miljoen voor iemand die goed tegen een bal kan trappen? En dat allemaal om de mens een vrij simpel wezen is en bedrijven zien dat miljoenen steken in reclame gedurende 2-6 uur vertier je ontzettend rijk maakt? We zeggen zelfs met droge ogen dat iemand aan het eind van zijn carriere nog even moet gaan cashen... dan heb je het over een 35 jarige die met "pensioen" gaat. Daar gaat het mis.

8 juli 2019 om 09:58

De prijzen zijn pas uit de pan gerezen toen er in 2000 transfers kwamen van 58,5 mln voor Figo en 55 mln voor Crespo; Sinds die tijd zijn er een hele hoop transfers van soortgelijke bedragen de revue gepasseerd en zelfs na 2010 kwamen al die hoge bedragen voor mindere spelers en was het hek van de dam.

Raiola is een Italiaan. Alles moet en zal naar Italië.

Raiola krijgt toch een percentage over de transfersom? Dan is er hem toch ook alles aan gelegen om Matthijs voor meer dan 50 miljoen te verkopen? Kan hem zomaar enkele miljoenen kosten als hij voor "maar" 50 miljoen verkocht wordt..

Man man man het geeft maar weer aan dat je beter een familielid of vriend je zaken kan laten behartigen. Ik moet altijd denken aan Zenden die zijn vader als zaakwaarnemer had. Die heeft toch bij clubs boven zijn kunnen gespeeld en geen verkeerde carrière gehad.

Volgens mij is de volgorde,

Ajax en juventus komen tot een akkoord, vervolgens gaat speler met juventus onderhandelen. Hier worden vieze spelletjes gespeeld met name door juventus en raiola. Juventus wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (50miljoen een dubbeltje noemen , ik word oud)

Ajax moet hier niet in trappen , net als met chivu in 2003 (geld niet ontvangen , half jaar later pas etc.) En zlatan in 2004 (veels te goedkoop weg) het is m.u.z. ac. Milan meestal ellende met de handelswijze van de clubs uit de serie A

Gewoon de ligt aan zijn contract houden en 80 vragen , genoeg andere clubs die wel willen betalen

8 juli 2019 om 09:56

Met name door Juventus en Raiola? Ten eerste is het Ajax die de Ligt toestemming heeft gegeven om te gaan praten, dus die volgorde is gewoon prima.
Een dubbeltje op de eerste rij, ja natuurlijk, noem één club die dat niet probeert. Overmars gaat ook niet hoger bieden dan mogelijk. En als Ajax inderdaad die afspraak heeft gemaakt met de Ligt dan is het toch echt zo dat Ajax hier niet netjes zo handelen.
Wat betreft Raiola, die werkt voor de Ligt. Dus als er al een spelletje gespeed wordt is het tussen Ajax en de Ligt, Juventus en Raiola zijn daarin slechts figuranten want niks staat de Ligt in de weg om iets anders te doen.

Wat het bedrag ook gaat worden. Dit is niet goed, noem het maar slecht, voor het imago van de Ligt. De rumoer en de gang van zaken plus nog het feit dat er zaken naar buiten komen maakt hem, hoe goed hij ook is, een minder aantrekkelijke spelers in de toekomst. Clubs zullen nu wel langer nadenken wiillen ze hem in de toekomst aan trekken.

Verder is er dus nog een serieuze kans dat er helemaal niks door gaat en hij nog een seizoen bij Ajax speelt. Dan is het toch een grote faal actie. Heel wat eisen en uiteindelijk niks klaar spelen. Ik hoop het niet voor hem.

8 juli 2019 om 10:04

De laatste alinea ben ik met je eens. Met die eerste helaas niet. Het zou ontzettend mooi zijn, maar zo werkt de voetbalwereld niet. Suarez heeft beestachtig gedrag laten zien en waar menig amateur of speler in een lagere klassen was uitgekost met mogelijk een levenslange of langdurige schorsing komt hij als professional weg met een paar maanden. Ronaldo en Messi beide veroordeeld na schikking tot 2 jaar cel wegens belastingontduiking en Ronaldo bovendien aangeklacht voor aanrading, het lijkt de supporters en clubs niet te deren. Ze zijn goed in één ding en brengen geld in het laatje. Het minder netjes opstellen van de Ligt is echt geen probleem. De enige die er wellicht wat problemen mee hebben als het al zover komt zijn een paar leden van de harde kern, als je die al serieus moet nemen. Clubs weten hoe het werkt, en uiteindelijk zijn het de harde euros die bepalen hoe ze zich zullen opstellen helaas.

8 juli 2019 om 11:42

Je noemt zaken die niet echt vergelijkbaar zijn. Het gaat hier om een directe onderhandeling tussen speler en zaakwaarnemer met de club. Dit is een totaal andere situatie dan Suarez, Messi en Ronaldo.

Mocht het allemaal doorgaan voor de Ligt dan zal hij natuurlijk een aantal jaar bij Juve spelen. De onrust van nu zal dan naar de achtergrond verdwijnen, maar eventuele geïnteresseerde clubs in de toekomst zullen het toch mee nemen.

Vreemd, toen bij Vilhena naar buiten kwam dat Feyenoord (van Geel) hem mondeling medewerking bij een transfer had beloofd en de nieuwe td Troost hier niets van wist, was Feyenoord hier onbetrouwbaar. Hoe kon Feyenoord Vilhena als kind van de club zo behande len. Maar nu is het Ajax. Zelfs de vader van de Ligt en ras Ajacied Hulshof worden als leugenaar uitgemaakt.
Want kom niet aan Ajax. Alles kan, maar Ajax heeft gelijk.

Vorig jaar kon toch contractueel 70miljoen vastgelegd worden? Dat heeft meneer Geldwolf afgewezen.
En nu komen ze opeens op de proppen met een mondelinge toezegging van 50 miljoen?

Ik geloof er niks van. Medewerking verlenen voor een transfer is hiervoor open staan, niet de bonus van AH nadoen.

Nog een jaartje bij Ajax en als je slecht speelt mag je voor 50 miljoen weg🤣

Dus kan iedereen die zei dat het gunstig was voor Ajax dat er al een akkoord was tussen juve en de ligt nu even stil zijn. Zo werkt de wereld niet. Dat is het niet. Zo werkt deze wereld niet. Nu gaat kamp de ligt deze overeenkomst gebruiken.

Als die Meneer Riola nou zo´n goede zaakwaarnemer is waarom heeft hij deze ´belofte´ van Ajax dan niet zwart op wit op papier laten vastleggen ?

Gewoon aan zn contract houden en volgend jaar naar de hoogste bieder en anders een jaartje banken. Club hebben de macht niet de speler die heeft alles aan de club te danken! Tevens zou ik als club zijnde alle spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben, piepelen.

Leuk dat Raiola clubs als geldwolf ziet maar die hebben toch echt het werk gedaan en niet Raiola. Als de toekomst is dat die ene doorgebroken speler de zaakwaarnemer 60% de speler 10% en de club 20% oplevert gaat het toch echt de verkeerde kant op.

Zaakwaarnemers moeten aan banden worden gelegd dit gaat nergens meer over.

Een afspraak van vóór het afgelopen seizoen kan echt niet als argument worden aangevoerd. Ziyech, van de Beek, de Jong en natuurlijk Ten Hag hebben er ook voor gezorgd dat Matthijs zo'n enorm salaris bij Juve kan verdienen. Dreigen met een arbitragezaak is belachelijk. Een 'mondelinge afspraak' gaat het niet voor je worden Rainola. Als ik Matthijs was zou ik toch eens gaan rondkijken of er nog andere zaakwaarnemers zijn ;0)

Wut, 50 miljoen? Is dat een grap?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren