@57 Dat was een 🖕 naar D66. De Prinsenvlag is een historische Nederlandse vlag die helemaal teruggaat tot aan de Tachtigjarige Oorlog (1568-...
@7Ik heb geen geloof en ik leef nu in het heden ten dage en niet in de geschiedenis. In de geschiedenis vind je vuile was van ieder volk en re...
@7Welke vrijheden heb je precies ingeleverd ?...
Natuurlijk is hij op het feestje van de man die hem zijn vrouw heeft toegewezen.Natuurlijk wel met zijn russische speldje op de revers....
""dan heeft de supermarkt in ieder geval extra bewijs voor de politie."'Vertederend dat Dirk nog denkt dat de politie daar iets mee doet. Er...
@3 Kijk dan de geschiedenis van je eigen fijne geloof even na....
Ga je met de trein Geert? ...
@99Ik weet niet of je het door hebt maar ze pruimen onze cultuur nu al niet. We zijn toch racisten en de standbeelden van onze voorouders moet...
@98 Sorry hoor maar jij was toch echt degene die mij aansprak op @60.En op @92 begon jij weer jij weer te zeuren "alweer niet goed gelezen" te...
Waarom wordt er Hermes geschreven en niet Hermès?Hermes is namelijk een pakketdienst....
goedkoop landen op schiphol en dan voor een prikkie naar parijs met de trein, bedankt nederlandse belasting betalers
Belangrijk voor de toeristen die hier komen toch?
Zonder Schiphol komen er vast veel minder.
Er zit geen btw op een vliegticket. Wat belachelijk. De btw of groente en fruit wordt verhoogd. Omg...
Opheffen. Wat een poppenkost dat hele Schiphol.
Er is een klein clubje dat er rijk van wordt.
@2
KLM vervoert 70% transitpassagiers. Dat zijn passagiers die de luchthaven niet afkomen omdat ze doorvliegen naar een andere bestemming.
Er stroomt €2-miljard subsidie per jaar naar de luchtvaartsector in Nederland.
Doe mij eens een rekensommetje waaruit blijkt dat de BV NL daar rijker van wordt.
PS: Kijk gewoon even naar het filmpje, hoef je niet eens moeilijke dingen te lezen, en dan snap je het misschien al beter.
@6 Daar hebben ze het niet eens over toerisme dus misschien hebben ze de opbrengst daarvan niet meegerekend.
@7
"Misschien" is voor economen niet zo interessant.
Kijk nou maar gewoon even naar dat filmpje en als je iets niet snapt mag je het gerust vragen.
Als je economisch tekeer wil gaan raad ik je aan de analyse van het SEO eerst even te lezen.
Waar het daadwerkelijk om draait is:
Waaróm houden sommige politici vast aan het onware adagio dat luchtvaart in NL een peiler is waarop onze economie draait? Waarom?
Reeds drie jaar geleden:
https://nos.nl/l/2114708
Waaróm houden sommige politici vast aan het onware adagio dat luchtvaart in NL een peiler is waarop onze economie draait? Waarom?
Wel voor het groot kapitaal hoor en die maken nu eenmaal de dienst uit. Maar datzelfde geldt ook voor de intensieve veeteelt die ons milieu hier verpest om maar zoveel mogelijk te kunnen exporteren met zomin mogelijk werkgelegenheid.
Schiphol is wel één van de grootste werkgever in de regio.
Er moet toch in de buurt van Amsterdam een plek zijn waar de gelukzoekers kunnen gaan werken.
Oh ja ze zijn hier niet om te werken.
Schiphol was ooit interessant, nu is het een niet te stuiten "meer om meer" vertrek-, en landingsplaats geworden. Dus... te veel mensen op deze aardbol. Zolang daar geen halt aan word geroepen werkt de vliegindustrie mee de mens het ademen te ontnemen. We zien wel waar we stranden, blijft de slogan van de niet nadenkenden
Zolang Schiphol en de luchtvaart groeit, zie ik geen enkele noodzaak ook maar iets aan "CO2 neutraal" te doen.
Economie is geld laten rond tollen. En daar is Schiphol heel sterk in.
Een mooie zin in het filmpje.
Niemand heeft het over sluiten van Schiphol maar over stoppen met groeien.
Hierdoor krijg je geen banenverlies en bij krimpen maar een klein beetje en we hebben momenteel een vraag naar goed personeel in Nederland en daar zitten ze.
Schiphol, is slecht voor economie en onderdrukt mensen in loondienst.
Schiphol heeft een hoog personeel verloop.
Schiphol heeft geen vaste banen meer, alle banen lopen via de grootste slaven drijver van Nederland, uitzend bureau Randstad.
- flex contract
- geen vaste uren
- 8,00 per uur vergoeding
Personeel welke in dienst komt, is binnen korte periode weer vertrokken naar het bedrijfsleven.
KLM personeel klaagt over het hoge personeel verloop via uitzend bureau binnen komt. Kreten als "weer nieuwe mensen, weer personeel opleiden, weer nieuwe kleding". De opleiding moet de uitzend kracht zelf terug betalen. En de kleding wordt na korte periode weg gegooid.
Door te werken in de uitlaatgassen van vliegtuigen, is op schiphol ongezond werk waardoor personeel jaren later gezondheid klachten krijgt.
Uitzend bureaus, die vullen hun zakken dankzij Schiphol.
.
Zie hetzelfde als een fabriek die chemisch vervuild water in het oppervlaktwater mag lozen.
Men verdunt het water en mag een grotere buis gebruiken om dezelfde hoeveelheid chemische vervuiling in het water af te voeren en dat noemt men dan innovatie.
@10
Wie heeft het volgens jou over opheffen van Schiphol dan?
Daarnaast, Schiphol biedt werk voor rond de 2200 banen (laagbetaalde overigens) in totaal.
https://www.schiphol.nl/nl/download/b2b/1525858181/6rVW3EHPBmUYgYqeGO2MOW.pdf
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.