Het duurt nog even voor de spreidingswet actief is, 'De provincies hebben tot 1 november de tijd om afspraken te maken met gemeenten. Op die dat...
@34 Hoe kom je daar nou bij?????...
Who's fooling who? 🤔 😎 😂 🤣...
Israel doet wat het nodig vindt.VN of geen VNIs maar goed ook....
@6 Yep, zo geschrokken dat HinderlijkeWalm zich niet meer kan verroeren:https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Froom-22...
@3 Of het een nazi methode is weet ik niet.Maar het is in ieder geval een daad tegen de menselijkheid - een oorlogsmisdaad - en het begint s...
@1 Tijd voor een nieuwe verzekering, De Secondestekort Aanvullende Tijdverzekering?...
@1Schandalen zijn er overal.Of linksom of rechtsom.Nederland staat onder druk van Amerika.Amerika zegt: Schiphol mag niet krimpen,dus ...
@5 Moet men ook gaan groeperen. Ben vorig jaar in een afgelegen deel van de Ardennen aangereden door een Mohammedaan (i.e. een Marokkaan), een z...
@9Dit is wat ik bedoel; Hoe weet jij dat het onnodig is?Stel dat dit hamasstrijders of hamasaanhangers (burgers) waren die mee hebben staa...
** gebruiker verwijderd **
hè hè eindelijk breekt het licht door.
"Brandstofcellen kunnen waterstof omzetten in energie en hebben zo relatief schone uitstoot. Uit de uitlaat van een auto komt pure waterstof, maar de waterstof die wordt gebruikt in de brandstofcel wordt gemaakt uit aardgas. Daardoor is de uitstoot 40 gram CO2 per kilometer. Daarnaast kunnen de brandstofcellen energie die vrijkomt bij remmen snel en effectief opslaan en hergebruiken." en daarmee is het dus niet duurzaam. Waterstof kan je ook maken uit elektrolyse en als de stroom daarvoor duurzaam is opgewekt, dan kan het wel 100% duurzaam zijn.
Probleem van opslag bij een aanrijding moet dan wel opgelost worden.
@3 Je kan met een thuisinstallatie eenvoudig waterstof gas maken, water en zonnepanelen Electrolux compressor en klaar.
De energiedichtheid is beter dan accu's.
En technisch gezien gaat een brandstof cel lang mee
@4 Electrolyse dus...
"Uit de uitlaat van een auto komt pure waterstof"
Dat moet zijn: "zuiver water" . Niet alleen chemisch correct maar ook een stuk veiliger.
@3 : Uit de uitlaat komt geen waterstof, maar water.
Een fout in het artikel en dat zegt wel iets over degene die het geschreven heeft. Sowieso nogal beperkt dat artikel.
Problemen van waterstof worden niet benoemd. Een groot voordeel ook niet, namelijk dat waterstof ook uit zonne-energie gemaakt kan worden en daarmee een ideaal opslagmiddel van energie is als er ooit veel meer zonne-energie capaciteit komt.
Veel nadelen, ook die van aanrijdingen worden opgelost door bijvoorbeeld mierenzuur als tussenvorm te gebruiken:
http://www.chemieisoveral.nl/auto-op-mierenzuur
@3 compressor en klaar...... enig idee wat zoon compressor kost die tot 300 bar opvoert en nog intrinsiek veilig moet zijn ook? Shake your dollars vriend!
@8 Ik weet wat zo'n ding kost.
De industrie zou eenvoudig gasstations kunnen neerzetten, zoals praxair of linde of air liquide, maar ja er is nog maar één autofabrikant die de aandrijflijn levert in een consumenten auto . voor ca 70.000 euro
@7 Commercieel wordt waterstof voornamelijk uit aardgas gemaakt door 'reforming' met stoom. Bij zowel elektrolyse als mierenzuur gaat 55% van de energie verloren in vergelijking met reforming. Mierenzuur is daarentegen veilig en er zit veel meer energie (dus actieradius) in een tank omdat het vloeibaar is.
Voordeel is
@1 wat een debiel ben jij zeg. Als je niet eens weet wat een brandstifcel is hou dan gewoon je domme klep. Ga maar weer vakken vullen of zo.
Als we nu eens beginnen met het onszelf alleen nog maar willen verplaatsen met paard en wagen- of desnoods op een fiets (Nee, niet zo'n exemplaar met een elektromotor, maar een gewone ouderwetse fiets). Tsja, dan zouden we werkelijk wat opschieten.
Maarja, ik zal helaas een roepende in de woestijn zijn... Jammer.
Men wordt eindelijk wakker en stoppen met de mileuverpestende hoge capaciteit accu's. En waterstof is niet gevaarlijk als het wordt opgeslagen in een brandstifcel. Het wirdt ook niet verbrand in de motor zials sommigen nog denken. Maar er wirdt stroom oogewekt via een membraan in de cel. Er komt wel net als bij verbranding alleen puur water vrij als restprodukt. Als je via duurzame elektrolyse waterstof maakt is het een fantastische brandstof.
@11 Zo, wie heeft er in je cornflakes gepoept vanochtend?
** gebruiker verwijderd **
Waterstof techniek is al doorontwikkeld en kan veilig toegepast worden, de brandstofcel weet ik nog niet zo, er ging vroeger nog wel eens iets mee mis, zal nu wel opgelost zijn, probleem zal wel de capaciteit zijn, of niet?
Wie wil er nou een auto die je na iedere rit weer moet tanken!
kunnen batterijen ook niet gerecycled worden en zo de druk op het milieu (zowel winning als afval) gereduceerd worden?
Hoever is een bruikbare en betaalbare brandstofcel nog weg?
De politiek zou het voortouw moeten nemen en EU wijdt moeten zeggen dat het in 2025 afgelopen is met nieuwe auto's op fossiele brandstof, dan moeten bedrijven innoveren, de EU is een markt die ze niet kunnen laten liggen. Noorwegen is ze al voorgegaan.
Dat was te verwachten, eerst verkopen ze tig wagens die aan de lopende band accu's naar de knoppen maken door de laad ontlaad cycles en mensen met peperdure kosten opzadelen.
Een normale start Accu heeft zover ik weet 25 to 50 % van zijn vermogen verloren naar 4 diep ontladingen een deep cycle accu 200 keer , een Lithuim accu (veel vele malen duurder) iets van 2000. en de staat lachen omdat ze elke keer weer btw vangen.over onderhoud kosten en onderdelen, bpm , en 215 assurantie belasting op de duurder verzekeringen.
Dat naast dat geen van de modelen die voorspellingen deed over de CO2 uitstoot OOIT gelijk heeft gehad en de politiek van A tot Z op die modellen gebaseerd is.
Dat zooitje is puur bedoeld om geld te kloppen en ondertussen gaat het kapot maken van de natuur compleet buiten de macht van de normale mens die geen keuze heeft gewoon door.
http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobiliteit/20071/hyundais-nieuwe-waterstofauto-krijgt-bereik-van-560-kilometer
@19 Het zijn veelal Lithium batterijen en ze schrijnen vrij goed te zijn van Tesla, uit mijn hoofd, 90% nog laadbaar te zijn na 250.000km, had iemand gereden in Amerika.
Daarnaast zou het onderhoud en stuk lager moeten zijn, veel minder bewegende delen. BPM wordt niet over een 100% elektrische auto. De staat "verdient" juist een stuk minder op elektrische auto.
@21 als niemand nog fosiel rijdt dan wordt er gewoon een andere belasting ingevoerd. de betaal per km mentaliteit.
* Verwijderd door de redactie *
@21 zei: De financiële sector koploper elektrisch rijden
Tesla is niet echt een auto voor de gemiddelde consument en op dergelijk prijzen verdiend de staat helemaal Zo of Zo.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.