@2378 Brinkert weet heus wel hoe hij een vrouw moet behagen, hij heeft tenslotte kinderen....
@2379Haha....
@2374Sorry mijn fout. Ik heb gisteren bruine bonen op. ...
@128 Je brengt het zelf altijd te berde. Maar ik begrijp dat ik het niet mag noemen terwijl jij de arrogantie hebt om mij te veroordelen over i...
@2368 Absoluut, mijn Friesche vrind. Dat waren 2 pareltjes.Als Hans Brinker geen homo was geweest had ik hem trouwens aan mijn dochter gekop...
Een hedendaagse vorm van VOC-mentaliteit . . . . ...
https://www.nieuwskoerier.nl/news/982499-vorig-jaar-137-nederlandse-plofkrakers-opgepakt-iedereen-sloeg-toe-in-duitslandhttps://www.nieuwskoer...
@2376 Owwww dat is het! 😁...
@2374.knoflookadem? 😁...
Goh, het is weer Heintje Davids-dag. 🥱...
Electrische auto's zijn met de accu's vuiler dan een zuinige benzine auto. Dus geen enkele reden om electrisch rijden te stimuleren.
@1 Er blijken inderdaad nog genoeg mensen te zijn die dit geloven.
Zolang de brandstof industrie dit nog rondkakelt wordt het eindeloos herhaald.
@2 bewijs even dat het niet zo is.
Simpel toch
@3 https://electrek.co/2019/04/22/study-electric-cars-dirtier-diesel-debunked/
@3
Degene die beweert moet bewijzen en dat is @1 . Dus bewijs maar even dat het wel zo is. Simpel toch.
@3 For example, they assume that electric car batteries become “hazardous waste” after 150,000 km or ten years, which simply isn’t the case. 150,000km is shorter than the warranty period for an EV battery (generally 100,000 miles or more in the US, which is 160,000km).
Virtually all automakers working on electric vehicles are also working on recycling the batteries since they are going to still be extremely valuable after being depleted. And lithium ion batteries do not have a hazardous waste designation in the US – however, the lead acid batteries in every diesel vehicle do.
They are also making many other mistakes, like using the flawed NEDC driving cycle, which is being phased out. They assume unrealistically optimistic numbers for diesel emissions, and unrealistically pessimistic numbers for electricity emissions.
One of the biggest mistakes they are making is that they are comparing the full production and lifecycle of an electric vehicle, including the emission from the electricity uses, against the production and lifecycle of a diesel car without accounting for all the energy used to produce the diesel and supply it to the cars.
@5 Precies. Wat met name de downside is, is de manier van opwekken van de elektriciteit om de Tesla's cs te laten rijden.
@5 Go... startpage is je beste vriend..
* https://www.dvhn.nl/economie/Elektrische-auto-pas-na-700.000-kilometer-groener-dan-auto-op-benzine-24244009.html
* https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/01/laat-je-niet-bedotten-door-de-overheid-de-elektrische-auto-is-juist-inherent-milieuonvriendelijk/
* https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/153243-elektrische-autos-toch-niet-zo-milieuvriendelijk.html
@7 Wind en zon zijn beide discontinue energiebronnen en om deze effectief te maken zou energie opgeslagen moeten worden. Dit kan bijv. met een moderne plan Lievense, methaan (bij vrijkomen is dit een heftig broeikasgas) waterstof, .... Batterijen zijn geen goed idee omdat deze dingen zelf milieurampen zijn. - Nu draait er een kolen centrale standby om de lage productie van zon en wind op te vangen. Ook wordt in veel nieuwe kolencentrales biomassa gestookt. Duidelijk is dat in de US geimporteerde houtkorrels, die in een schip met zware stookolie naar EU wordt gevoerd niet echt groen is.
@7 , nee, en de kolen komen uit Colombia, duurzaam is niet sexy in de excelsheet.
@8
Je informatie is verouderd. Zie
https://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden/hoe-groen-is-
hethttps://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5
Wel minnen maar geen weerwoord?
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.