modaal+ moet dus minder uitgeven... slecht voor de economie ;)...
@46 Lul niet zo hypocriet, jullie moesten elkaar op NJN al niet , jij denkt dat ik uit een ei kom of zo ?Er wordt nu tegen jouw gescholden en ...
@8 Jij bent wel héél erg wantrouwend....
rusland gaat lekker met z'n grondstoffen; goudprijs schiet ook omhoog dus genoeg resources voor rusland...
@46 Je kunt er ook voor kiezen om dan maar helemaal niets meer te geven....
misschien niet direct identiteitsfraude - daar heb je meer puzzelstukjes voor nodig, maar kan zeker wel gebruikt worden bij ID verificatie waarb...
"In principe worden de beelden niet langer dan veertien dagen bewaard....wordt de bewaartermijn opgerekt naar vier weken." @6 @7 genoeg tijd dat...
Als Wilders premier wordt, dan moet Rutte naar hem luisteren. 😃...
@45 Jij moet ook wel gezien hebben dat ik hem gesteund heb in het begin. Dat ik hem positief heb benaderd - dat ik hem geprezen heb - dat ik h...
@37 Dat lijkt me vanzelfsprekend , maar dit artikel gaat over Joden....
En maar schelden op Amsterdam over het stimuleren van elektrische auto's terwijl gewone inwoners van Europa en met name in België zonder stimulatie er van doordrongen zijn van het terugdringen van fossiele brandstoffen in het verkeer.
In Amsterdam had links schoon genoeg van het gedram van rechts en is men overgegaan op daden om de stad leefbaar te maken en de lucht te ontdoen van vervuilende gassen en rook.
@2 In Arnhem ook, die vieze oude vervuilende diesels-traktoren worden nu gelukkig geweerd. Diesel is voor de industrie en voor zware vrachtauto's bruikbaar maar niet voor in dichtbevolkte gebieden!
https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/arnhem-volgt-amsterdam-niet-met-strengste-milieuzone-benzineauto-s-blijven-welkom~a539b15f/
Dat is nogal logisch, met de nieuwe Groene Dictatuur is je auto straks geen drol meer waard dus voelen mensen zich gedwongen om dan maar voor die e-auto's te kiezen. Dat die gevaarlijk zijn (e-brand) dat ze vervuilend zijn, accu's, delven van grondstoffen door kindslaven, evenveel fijnstof veroorzaken als andere auto's, een korte levensduur hebben, de accu is al vrij snel op en nieuwe zijn onbetaalbaar, dus geen tweede hands markt, de assemblage niet bij de milieu effecten worden gerekend (overal ter wereld onderdelen overvliegen en per vervuilende scheepvaart) er bij lange na niet genoeg laadpalen zijn en ook de komende 10 jaar er ook niet zullen zijn, laat staan in het buitenland, men gewoon stroom van het net krijgt... dus kolencentrale, kernreactor... en een beetje wind en zon..
Zoals het nu is en voorlopig zal zijn, zijn het de kleren vd Keizer.... "en die is naakt"
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@4
Dieselauto's brengen ook steeds minder op. De gemiddelde prijs daalde van 13.795 euro in 2016 naar 13.239 euro in 2018.
Ter vergelijking: de prijs voor een gemiddelde benzine-auto was in 2016 10.500 euro en in 2018 11.200 euro, blijkt uit cijfers van Autoscout. LPG ging van 8080 euro in 2016 naar 16.600 in 2018.
https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/artikel/4506716/diesel-tweedehands-auto-moeilijk-verkopen-marktplaats
@5 Er worden geen auto's weggepest.Vervuilende auto's worden vervangen door schone auto's dat is heel wat anders dan wegpesten.Integendeel,fietsers voetgangers worden gekieteld door de maatregelen van links.
@6 Eerst voldoende auto's en palen regelen dan pas verder praten.?Praten waarover? Alles is al dan geregeld.
@1 Volgens het artikel daalde de verkoop van dieselauto's in Belgie met 25,9% en in Nederland met 49,2%.
De daling van de nieuwe autoverkoop in Nederland is overigens voornamelijk te wijten aan de strengere WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) meetmethodiek per 2019. Hierdoor steeg de BPM-heffing. Om dit te omzeilen werden voornamelijk oude importvoorraden bij dealers in 2018 op eigen naam gezet en in 2019 verkocht met 0 km op de teller en een flinke korting.
@1 Het gaat voornamelijk om het terugdringen van de vervuilende Diesel. De hybride, LPG, benzine, LNG auto's rijden schoner.
"Sinds enkele jaren zijn verschillende landen in Europa bezig met het invoeren van zogeheten milieuzones. Voornamelijk oude dieselauto’s zijn de klos. De regels voor benzineauto’s zijn iets soepeler vanwege het feit dat een diesel meer roet en fijnstof uitstoot.
De regels voor benzineauto’s zijn iets soepeler vanwege het feit dat een diesel meer roet en fijnstof uitstoot."
https://www.businessinsider.nl/milieuzone-vakantie-europa-landen/
"Een dieselauto is veel vervuilender dan een benzineauto."
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2018/april/8-belangrijke-diesel-vragen
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@12 U,dat heeft u altijd al moeten doen.Wat dat betreft verandert er niet veel.
* Verwijderd door de redactie *
@12 ik wil niet eens met de auto naar Amsterdam en ben zeker niet weggepest maar vind het kansloos om Amsterdam in te rijden met een auto, of dat nu een electrische, hybride of diesel is. Amsterdam is mij te vol om met de auto in te rijden, het is niet leuk, enorm tijdrovend en bovenal; niet veilig.
@1 Ze hebben diesel even duur gemaakt als benzine. Dus een kunstmatige ingreep.
* Verwijderd door de redactie *
@10 lekker gesjoemel dan. Je koopt een nieuwe 2019 auto die eigenlijk helemaal geen model 2019 is maar 2018. Korting? Het is een auto van 1 jaar oud dus een sigaar uit eigen doos zou ik zeggen.
@16 En owee als je wilt parkeren.
* Verwijderd door de redactie *
@17 er zit nu bio-ethanol door de benzine gemengt (E5 - E10). De bio-ethanol menging drukt het ocaan-getal van de menging omhoog. Daardoor kan de ethanol-benzine mix met octaan 95 goedkoper geproduceert worden dan pure benzine met octaan 95. Die bio-ethanol zou ook bijdragen aan een beter milieu.
* Verwijderd door de redactie *
@22 MAw dubbel cashen . Benzine kan met goedkoper maken , maar zelfde prijs verkopen en de prijs van diesel hebben ze gelijk getrokken als die van benzine vanwege het milieu.
@15 U stelt een vraag in @12 Wie gaat dat vervangen betalen? Moeten hoeft het niet,U stelde de vraag natuurlijk omdat u zich zorgen maakt over andere mensen wie hun auto's gaan vervangen.en betalen.?
@23 dat geloof ik, vast en zeker. Voor Amsterdam is er gewoon een oplossing, net buiten Amsterdam parkeren en met de tram of trein het stadscentrum in. Wel even in de gaten houden of de trein rijdt natuurlijk.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147222/Staking-bij-NS-geen-treinen-op-dinsdag-28-mei
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20190507_42199274/geen-treinen-en-deel-a10-dicht-voor-zuidasdok
Oud of nieuw, klassiek of niet... ze gaan allemaal voor dezelfde APK dus is het pure discriminatie.
Gelijkheidsbeginsel compleet overboord gegooid met minachting voor al die mensen die hun zuurverdiende centen erin hebben zitten, een hele industrie naar de kl.ten geholpen, tussenhandelaren die hun geld de deur uit zien vliegen. Verzamelaars die ervoor zorgen dat al dat moois ook inde toekomst nog te zien is zien hun kostbare collectie aan waarde verdampen.
Stapelgek.
* Verwijderd door de redactie *
@19 Over het algemeen hebben nieuwe auto's die in de laatste paar maanden van het jaar uit de fabriek komen de nieuwe modelspecificaties van het opvolgende jaar. Het is dus alleen een kwestie van kentekenregistratie in het voorgaande jaar, maar het blijft een nieuwe auto.
Alle autodealers doen dit trouwens al zolang er auto's worden gemaakt om alsnog hun verkoopbonus te halen. De fabriek belooft een bonus aan de importeur, de importeur belooft een bonus aan de dealer en de dealer geeft een deel van de bonus aan de klant. Vandaar dat je aan het eind van het jaar veel geadverteerd wordt met kortingsakties. Dealers zijn wel verplicht de auto op kenteken te zetten vóór 31 december om de bonus binnen te halen.
Gevoelsmatig willen consumenten liever hun auto in het nieuwe jaar op kenteken gezet krijgen, omdat ze in de veronderstelling leven dat dit bij inruil meer oplevert. In de praktijk maakt dat nauwelijks of niets uit. Hooguit bij verkoop van particulier aan particulier misschien.
* Verwijderd door de redactie *
@30 dat is waar, ik hoef ook niet naar Amsterdam te rijden en sommige mensen moeten wel naar Amsterdam.
Ik wil er wel mee aangeven dat de keuze om naar Amsterdam te gaan om daar bijvoorbeeld iets te gaan kopen in een winkel, warenhuis of uit eten te gaan al nauwelijks meer in me opkomt. Ik denk dat de winkeliers in Amsterdam het steeds moeilijker krijgen.
* Verwijderd door de redactie *
@11
Niet als je alle vervuilende aspecten erbij betrek, En dat wordt standaard niet gedaan.
Niet de onmenselijke winning vd delfstoffen
Niet de dramatische milieu schade die wordt veroorzaakt door dat delevn,
Niet de kindslavernij,
Niet de duurzaamheid,
Niet de mogelijke occasion markt...
Niet de milieuvervuilende assemblage, enz... dat gaat men er niet bij betrekken want dan is de auto ineens helemaal niet duurzaam en milieu vriendelijk.
Werkelijk de kleren vd Keizer.
Elektrische auto produceert bijna net zo veel fijnstof als benzinewagen
http://www.prinsautogas.com/articles/nl/electrische%20auto%20fijnstof.html
Effects of battery manufacturing on electric vehicle life-cycle greenhouse gas emissions:
https://www.theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf
Dit is tegen het zere been vd deuglinkserts want de houtkachel is ze alles:
Uitstoot houtkachels schadelijker dan dieselauto’s – update:
https://www.duurzaamnieuws.nl/uitstoot-houtkachels-schadelijker-dan-dieselautos/
In dit draadje onder reactie -15 en -25 een lijst met meer argumenten en onderbouwing:
https://www.nieuwskoerier.nl/news/433946?bekijk=c3889014&page=1&msg=1121422
https://www.duurzaamnieuws.nl/uitstoot-houtkachels-schadelijker-dan-dieselautos/
@33 dank je wel, goede info en constructieve feedback.
@34
Jij ook bedankt voor je feedback.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.