@24Oorlogsverdragen zijn hier ook niet aan de orde omdat Israël aan geen land en hun inwoners de oorlog heeft verklaard. Als dat zo was, zoud...
@14 Hmmm - het systeem laat tekst tussen haken weg. Wat er stond was : Tik een min en een k achteraan in de adresbalk....
@13 Nee, de link was niet goed - je hebt de link niet in z'n geheel gekopieerd.Bewijs : klik op de Titel hier boven.Je komt op de pagina m...
@31Transseksuele voetbalspeler breekt de knie van opponenthttps://www.dailymail.co.uk/news/article-12771963/supporters-transgender-woman-foo...
@14 Grote onzin!Dus Israel troepen sturen en wachten tot ze beschoten worden. Dan mogen ze de tegenstander arresteren zonder geweld zodat ze...
@12 Als je de helft uitmoord zal de haat met ongeveer 40% afnemen....
@34 Waarom is het repectloos?Het geeft precies aan wat het is.Omgebouwd als de verbouwing klaar is. Als de verbouwing nog loopt: Chicks with...
Rammen dan in de praktijk....
@28 @28 Voor normale mensen IS het een respectloze term. Maar de meesten hier hebben totaal geen moeite om transgenders respectloos te bejegen...
@31 https://www.boston.com/news/high-school-sports/2024/03/01/injuries-involving-trans-basketball-player-at-mass-school-spark-controversy/En z...
Het leest als straks rijden enkel nog de rijken tijdens de spits...vrolijk lachend en zwaaiend naar hen die op de parking staan wachtend op het moment dat zij mogen.
* Verwijderd door de redactie *
@1 , daar gaan we zeker naar toe.
@2
En wij allen betalen dat netjes en zonder morren..en dat weten ze in het Haagse en ook dit voorstel zal het wel halen of in een andere vorm. Het is een vorm van bestelen maar je nodigt ze ook wel heel erg uit door alle deuren open te houden.
Goede zaak die kilometerheffing. Iedereen meent maar op ieder moment ons krappe wegennet te moeten belasten. Hierdoor beperken zij de ruimte op onze wegen voor onze kapiteins of industrie.
@1 , @3 Wat is er mooier dan vanaf de parking te mogen kijken naar onze captains of industrie die ruim baan krijgen op onze wegen? Wellicht kunnen we afspreken dat zij die het autorijden nog gemakkelijk kunnen betalen ook nog gaan terugzwaaien?
* Verwijderd door de redactie *
Ik kan me een scenario bedenken waar de vakbond recht gaat staan en compensatie gaat vragen aan de werkgever. Dus worden alleen die mensen benadeeld die niet bij een werkgever werken. Dus weer files.
Dit werkt alleen als compensatie bij wet verboden wordt.
Kilometerheffing in combinatie met een goed openbaar vervoer. Maar zoals altijd al. Bedrijven moeten hun eigen systemen van vervoer bedenken. En krijg je het idiote dat er op de zelfde lijn. Bussen rijden voor een bepaald bedrijf, en bussen voor het openbare leven. Wanneer gaan we dit nu eens indeling combineren? Dat bedrijven buslijnen gaan subsidiëren. Dan rijden er echt meer bussen die iedereen kan pakken.
Een spitsheffing is wel echt cashen voor de overheid. Niet alleen gebruik je veel en veel meer benzine in de file , maar komt er ook nog eens een belasting bovenop.
Dan weet je wel dat de overheid voorstander gaat worden van meer files. Want als het puntje bij het paaltje komt zijn inkomsten belangrijker dan bvb milieu.
@6 Onzin, onzin?????? Vertelt u eens waar baseert u dat op? Als de heffing maar hoog genoeg wordt, wordt dit allemaal werkelijkheid. Ik dacht zo dat u er ook wel van zult kunne genieten om al die mooie auto's met zoveel ruimte op de wegen voorbij te zien rijden. Mensen betalen straks geen mrb meer meneer, maar kilometerheffing. Niemand die u uw autootje afpakt hoor, u mag van het bezit nog steeds blijven genieten. Wellicht alleen wat minder toeren over God's wegen. Trouwens fietsen schijnt ook er in te zijn tegenwoordig en is ook nog gezond.
@5 , Planned Opolis!
Weer zo'n artikel wat zich verschuild achter één of andere enquête. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geen representatieve doorsnede was van de Nederlandse bevolking. Verder weet ik niets over de vraagstelling, en of die niet te 'sturend' was.
Kortom: dit is weer een hoop gebakken lucht om toch maar aan te sturen op Rekeningrijden, nu met als argument "dat een grote groep geënquêteerden er achter staat! Ik geloof hier niets van, want niemand wil graag extra gaan betalen om in de file te mogen staan. De grootste groep weggebruikers moet gewoon op een bepaalde tijd op het werk zijn.
@8 doet een interessant voorstel, wat goed zou kunnen werken. Ik herinner mij dat Hoogovens in IJmuiden in de jaren '60 het personeel gewoon haalde en bracht met eigen busvervoer. Afgeschaft toen mensen een eigen auto konden kopen.
De christen-rechtse regeringen van de laatste 30 jaren doen geen flikker aan het probleem van de files. Er worden wat wegen verbreed en dat is het dan wel. Leuke verdienste voor wegenbouwers, maar het is "pleisters plakken" op een gebroken been. De echte oplossing komt er niet; al die auto's verbruiken lekker brandstof, dus Shell verdient lekker, en de staat verdient enorm aan de BTW en accijns. Ze gaan echt niet de koe met de gouden horens slachten!
Beste leden van het opiniepanel van de staatsomroep, spreek voor uzelf!
Kilometerheffing... prima! Maar dan de wegenbelasting afschaffen en geen uitzondering maken voor de "toch al gesubsidieerde accu-bakken".....
Enne... tolheffing vragen voor alle buitenlandse auto's... Dan werkt het een beetje eerlijk. En anders.... Niet doen!!!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.