Zo ziek, verrot is de huidige samenleving inmiddels. . . Hier zijn de mensen voor gevallen, die wij op deze 4e mei herdenken. . . ...
@1 Er liep nog nooit iemand met een Nederlandse vlag demonstratief te zwaaien op 4 mei, tijdens de dodenherdenking op de Dam. . . ...
@2912 aj, sterkte....
De Nederlandse vlag is dus ook verboden? dus zij vielen blijkbaar niet voor onze vrijheid?...
Bellingkat, werd alom gelauwerd, omdat het door westerse overheden gewenst nepnieuws bracht. ...
@2912Lieve Nighthawk, ik wens je veel sterkte bij dit persoonlijke verlies van een geliefd familielid. 😘😢Speciaal nummer:Eric Clap...
@61 Psychotische narcisten die overdreven veel aandacht eisen en helaas ook krijgen, word er geen aandacht aan geschonken bloed het snel dood, h...
#62Ik had iets overgeslagen, religie zou je kunnen zien als een vorm van waanzin.Dan ga ik iets te snel, want er zijn ook mensen die er baat...
Gekken met goede bedoelingen, daar moet je volgens mij uit de buurt van blijven.Één van de opvallende veranderingen de laatste tijd is dat...
@2912 Nighthawk,Mijn oprechte deelneming 😔https://youtu.be/BKiwbpRvh84?si=h5SzZXTCraZJxhie...
Zucht..
Kun je op je klompen aanvoelen. Diesels zijn superefficient en heel schoon. En je moet de hele keten meewegen, dus ook de opwekking van electriciteit. De totale som pakt niet zo goed uit als bij diesel. Tel daar de snelle tanktijd en de plezierige motorkarakteristiek bij en dan staat diesel op dit moment echt bovenaan.
Rutte lees dit eens
Maak dat de linkse Nederlander maar eens wijs.
Alsof rutte dat niet zou weten. Die hele klimaatwet is geschreven door multinationals en de contracten zijn allang getekend.
Normaliter kan je alleen voor kernenergie kiezen maar het wordt niet eens als optie overwogen in het parlement.
Bedenk wel heel goed dat niet u CO2 uitstoot maar de bedrijven voor meer dan 80%
En met een diesel kun je met je caravan of aanhanger er achter ook nog kilometers maken.
Vandaag was er hier overigens ook een topic waarin werd gemeld dat electrische wagens ook trekvermogen hebben; echter er werd niets vermeld over actieradius van zo'n "accu-bak".
https://www.nieuwskoerier.nl/news/448625-deze-elektrische-en-hybride-auto-s-mogen-een-caravan-of-aanhanger-trekken
@4 Hoofdzakelijk Gr.L/D66/CU/PvdD links
@6 In de vakantietijd staat half België stampvol en muurvast omdat “d’n Ollanders” met hun zwaar gesubsidieerde accubakken met caravans staan te wachten omdat er stroom geladen moet worden...
Vervolgens in Luxemburg...... daarna nog zo,n 5 keer in Frankrijk....
Nee... laat mij maar lekker dieselen.. 1 x goedkoop tanken in Luxemburg en vervolgens in een keer door naar Fresjus
En het ergste van al komt later, als de accu bakken gesloopt moeten worden, waar gaan we met de accu's heen??
Kan in het artikel niet lezen of het oppompen, vervoeren en raffineren van de olie ook is meegenomen voor het maken van diesel, dan heb ik het niet over seismologisch onderzoek en (proef)boringen.
Mogelijk dat het verschil wat minder wordt.
@10 : Ik zou, als ik u was, gelijk alle herstelbetalingen meewegen over de slavernij van rond 1700, enzo. En de kosten van onder andere legers voor het onderwerpen van die kolonien.
@2 Het voordeel is momenteel alleen dat de lucht in de steden schoner word.
@11
@10 was een reactie op: " Los van ethische problemen die te maken hebben met het winnen van die zeldzame grondstoffen, gebeurt het ook zelden op een ecologische manier."
Maar ja alles heeft toch te maken met slavernij, ook de makkers (leger van Wodan) die hun wild geraas moeten staken.
Het is interessant, ik heb ook reeds lang gedacht dat diesel voorlopig de slimmere keuze is, zeker met de huidige zeer schone motoren. (niet tunen heren ).
Op termijn kan elektriciteit evenwel op een schonere manier worden opgewekt, waardoor de balans definitief in het voordeel van de elektrisch aangedreven auto kan doorslaan. De accu's mogen nog wel wat verbeterd worden dan. Hebben we hopelijk ook geen probleem meer met lange afstanden en caravans.
Kortom
Alle auto gebruik verminderen.
Afschaffen reiskostenvergoeding en afschaffen voordelen dure lease bakken.
** gebruiker verwijderd **
Electric vliegt zo in de fik...en bij een kleine botsing moet je rennen voor je leven...!!!! levensgevaarlijk!!!!
Duitsland gaat zometeen een diepe afgrond in. Hun kerncentrales sluiten in 2021. Hun windmolens gooien bij harde wind hun electriciteit tegen negatieve prijzen de grens over. En bij zachte wind of windstilte schakelen de conventionele centrales bij. Maar die gaan op deze manier allemaal failliet. De energiebedrijven splitsen op zodat hun winstgevende molenbusiness blijft draaien als hun centrales straks failliet gaan.
Economische kracht is in eerste plaats afhankelijk van goede infrastructuur. En sinds de politiek dat soort beslissingen neemt zijn ze die als gekken aan het afbreken. De gevolgen gaan stralsks heel erg merkbaar worden.
Wat een ramp is zich aan het voltrekken. Een feest van idioten, praatjesmakers en politiek gelobbyde opportunisten. En straks zitten mensen simpelweg zonder energie. vervolgens zonder eten. Zonder voorzieningen. Terwijl het land is volgelopen met woestijnmilities.
Ongelooflijk!!
Ik heb jaren in een VW T5 gereden met roetfilter, alweer jaren met een “gewone” benzine auto.
Mooi, ik scheur al jaren in dikke diesels rond. Ik wist dat ik goed bezig was.
het valt of staat bij batterijtechnologie en die ontwikkelt zich snel.
Elektrische autos krijgen om de 20000 kilometer een verplichte update in de garage, je kosten vliegen kunstmatig net zo hoog op als HUN willen.
De betrouwbaarheid zal nul zijn omdat dat niets oplevert
Snelladen zal snel tot het verleden behoren omdat bij een groter aantal van deze ongelukkige bakken het stroomnet dat niet trekt
Dus uitsluitend in de nacht kaden zonder zonnepaneel stroom
@21
Al honderd jaar beloven ze een betere accu, maar ze komen niet
Wel word er reclame gemaakt door de subsidie bedrijven alsof ze er al zijn
Zo langzamerhand ontstaat toch de indruk, dat veel van de klimaatmaatregelen die de overheid de burgers wil opleggen... slechts zijn bedacht om bepaalde industrieën grote winsten te laten behalen!
* Verwijderd door de redactie *
@23 Al heb je technisch gelijk en bestaat de lithium batterij vanaf 1912 en is er nu niets beters, beschikbaar was hij toen nog niet en verbeterd is hij sindsdien ook:
"Experimentation with lithium batteries began in 1912 under G.N. Lewis, but commercial lithium batteries did not come to market until the 1970s.[23][24] Three volt lithium primary cells such as the CR123A type and three volt button cells are still widely used, especially in cameras and very small devices.
Three important developments marked the 1980s. In 1980 an American chemist, John B. Goodenough, discovered the LiCoO2 cathode (positive lead) and a Moroccan research scientist, Rachid Yazami, discovered the graphite anode (negative lead) with the solid electrolyte. In 1981, Japanese chemists Tokio Yamabe and Shizukuni Yata discovered a novel nano-carbonacious-PAS (polyacene,) [25] and found that it was very effective for the anode in the conventional liquid electrolyte. [26] [27] This led a research team managed by Akira Yoshino of Asahi Chemical, Japan, to build the first lithium-ion battery prototype in 1985, a rechargeable and more stable version of the lithium battery; Sony commercialized the lithium-ion battery in 1991. [28]
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_battery
en solid state batteries worden op dit moment ook volop getest
https://cleantechnica.com/2019/03/27/awesome-solid-state-battery-breakthrough-news-part-347/
Ik vind zelf de supercapacitor technology interessant al is dat op dit moment als batterij nog niet echt practisch wegens oa het benodigde volume: https://en.wikipedia.org/wiki/Supercapacitor en men is bezig met koolstofbatterijen: https://en.wikipedia.org/wiki/Dual_carbon_battery en voor meer op huisschaal is men bezig in Delft met de Blue battery https://errin.eu/sites/default/files/AquaBattery%20Brussels%20June%202018_0.pdf en al die projecten gebruiken niet langer meer dezelfde schaarse grondstoffen als die nu voor zo'n groot deel verantwoordelijk zijn voor verontreiniging en co2.
@26
Maar de prijs word nooit haalbaar
Trouwens......
Eigenlijk koop je nooit een elektrische auto
Je hebt hem in bruikleen
Ze zijn dood simpel te manipuleren door fabrikanten .
@27 Die prijs wordt ontzettend veel lager zodra er geen schaarse grondstoffen uit Verweggistan meer in hoeven.
en dat tweede punt, helaas wel in toenemende mate ja :/
Op zich is TESLA een goede uitvinding. Alleen hebben ze nog geen enkele belofte waar gemaakt, wel veel beloofd. Daarbij zijn accu's veel gevaarlijker dan benzine ,diesel of waterstof.
Aanvulling op @7 PvdA
Er is een studie..... , maar we nemen niet de moeite daar naar te linken. Dus bestaat die wel.
Elke stap voor het maken van de elektrische auto wordt mee gerekend, maar voor de diesel kijken we alleen naar het verbruik. Echt een eerlijke vergelijking. Not
Ja , en in afrika worden door 40.000 kindertjes de grondstoffen gedolven voor de accus.
En nog wat....
Messias Klaver moet ook eerlijk vertellen dat de kindertjes die op het Malie veld stonden geen geld hebben voor hun eerste electrische auto......blijf voorlopig maar fietsen tot je 30ste
De accu van een fiets gaat ook maar hooguit 8 jaar mee.....dat beloofd wat.
Als er straks 8 miljoen laadpalen zijn uitgerold , kunnen ze weer weg omdat het achterhaald is door de waterstof technologie....lekker voor het milleu allemaal. Hoeveel co2 uitstoot heeft het om een laadpaal te produceren??
@32 en @33 Helemaal mee eens .Die Groene Khmer lijkt nergens op
@31 https://interestingengineering.com/diesel-cars-are-cleaner-than-some-evs-new-study-suggests
Die "studie" is gedaan door een zéér bevoordeelde organisatie, welke financiering krijgt van de Duitse automakelaars.
Buiten dat heb je natuurlijk volledig gelijk dat het idioot is dat men niet de vervuiling die komt kijken bij de productie/vervoer van auto's met verbrandingsmotoren komt kijken maar dit wel doet bij elektrische auto's. Bij auto's met verbrandingsmotor kijkt men enkel naar de uitstoot van CO2 van de verbrandingsmotor, maar negeren de CO2 uitstoot van de productie/vervoer.
LPG is nog schoner maar ja dat is dan natuurlijk veel duurder in de wegenbelasting , immers, het is schoner en daar moet iemand voor betalen.
======== sarcasm ===========
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.