@3Het wordt financiëel nòg erger:Statushouders zoveel mogelijk naar hotels, ook zonder goedkeuring gemeenten - https://nos.nl/l/2514610�...
@1Rond "contacten" met Rusland, maar ook China, zijn altijd al wild-west verhalen geweest. Er zijn echter op het geheel, maar weinigen, die è...
Schandalig dit weer.Gek dat deze "tekorten" alleen maar in Nederland spelen. Ook de prijzen van medicatie, zijn in het buitenland vaak goedkop...
@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
Gewoon onzin de 50km van nu word ook zowat niet gehandhaafd!
In de gemeente waar ik woon word er vaker 80km of harder gereden dan minder!
flikker toch op man. te hard rijden heeft er niets mee te maken. die smartphonezombies is de oorzaak. straks mag je niet eens meer de bebouwde kom in, om al die smartphonezombie verslaafden
@1
Inderdaad, er zouden meer snelheidcontroles binnen de bebouwde kom uitgevoerd moeten worden. Soms zie je mensen bijna 50 rijden in straten waar ook kinderen spelen. Volslagen onverantwoord!
@2
Ben ik niet met je eens. Veel mensen rijden simpelweg te hard door straten waar ook regelmatig kinderen spelen. Als er plotseling een kind de straat oprent of fietst, dan zijn ze kansloos.
30km/h is op veel 50 wegen absurd traag
@4 Straten waar kinderen spelen zijn genaamd 'woonerf' (aangeduid met verkeersbord G5), waar een max. snelheid van 15 km/u geldt. Regelgeving is er, handhaving ontbreekt.
@6 dus zijn het de bewoners zelf die er te hard rijden, zijn meestal geen doorgaande wegen voor ander verkeer.
Wel typisch dat de autobranche hiermee komt en niet de politiek.
Alleen 50 op voorrangswegen.
30 in de rest
Daar ben ik het mee eens.
@7 . Klopt. Is eens in het nieuws geweest: bewoners van een woonerf klaagden steen en been dat er te hard werd gereden op hun erf. Toen er snelheidscontroles werden gehouden, waren het zonder uitzondering diezelfde klagende bewoners die zich daaraan schuldig maakten.
Er is altijd een één of ander onderzoek dat zegt: als je de maximum snelheid met x km vermindert scheelt dat zoveel doden en gewonden. De uiterste consequentie van dit soort onderzoeken serieus nemen: als je geen enkele dode of gewonde acceptabel vindt moet je de maximum snelheid gewoon op nul km/u stellen.
Goede zaak. Ik moet met mijn 25km/u snorfiets straks de rijbaan op, wat gewoon levensgevaarlijk is.
Ik vind 30km/u voor auto's ook belachelijk hoor, maar ik praat nu even uit eigen belang voor de snorfietsers.
@1 vertel even waar je woont dan, dan kom ik jouw kant op. Hier rijdt men 30 waar je 50 mag, krankzinning word je er van.
@14 Ja van die mensen die elke dag 5 km rijden en de 3e versnelling nog niet ontdekt hebben.
@14 Nee de gekken die we hebben is meer dan genoeg!
@16 kom jij naar hier, voel jij je vast wel op hun gemak, en je hebt zeker ook zón moeite met rotondes?
@17 Vertel jij dan maar even hoe je een rotonde moet rijden, ik rij altijd zoveel mogelijk rechtdoor!
@15 idd ja, en dan zit je in de auto en dan hoor je op de radio dat snelrijders de meeste iritatie veroorzaken, dan denk ik echt bij mezelf, hoe dan?
A ja, en de fietsen mogen met 45 langs alle kanten je voorbij en voor de voeten rijden, met oortjes in en plat ding in de handjes.
@7
Tsja, je hebt ook nog bezoekers, bezorgers, etc. Daarnaast kun je "de bewoners" niet als één groep zien in deze kwestie. De ouder met kinderen heeft in deze hele andere belangen dan de aso met petje of de gehaaste, zichzelf belangrijk vindende werknemer die bang is te laat te komen op zijn werk.
Dan krijgen we straks overal drempels. . . .
wij hebben enorm veel bejaarden op de weg, waarvan je al denkt dit is gewoon weg niet meer veilig.
die rijden al ver onder toe gestaande snelheid.
@23 Dus eigenlijk zijn die bejaarden trendsetters
Ach, daar waar al 30 zones zijn en buurtbewoners vragen om snelheidscontroles omdat veel auto's te hard rijden, zijn het in de praktijk vooral de bewoners zelf die dan massaal bekeud worden.
Maar op een gegeven moment moet men zich eens afvragen hoever men moet gaan met maatregelen.
Ook wanneer de norm 30 wordt, zullen er slachtoffers vallen.
In speeltuinen raken kinderen gewond. Maar allemaal sluiten?
Op skeelers kun je jezelf ook enorm verwonden. Maar verbieden?
Het leven komt met risico's en simmige dingen zijn onvermijdelijk. We moeten dan ook niet ver doorslaan in maatregelen.
* Verwijderd door de redactie *
@26 , In een tijd dat het voor steeds meer mensen een enorme uitdaging is om vooruit al fatsoenlijk te rijden, lijkt me dat geen heel erg goed plan.
@26 Dan wil ik wel een voorruit in mijn achterruit
Auto's maximaal 30 vind ik een prima idee. Bremmers dan wel 80 en fietsers verplicht met een smartphone voor hun gezicht. Voetgangers niet vergeten, die mogen gewoon overal plotseling zonder te kijken oversteken terwijl ze met hun vrienden en vriendinnen berichtjes uitwisselen.
Wat een ongelooflijk belachelijk gelul over veiligheid. Ik kan in mijn eigen gemeente niet door de winkelstraat, een voetpad, lopen zonder omver te worden gereden door fietsen brommer tuig. Handhaving komt daar wel eens rondlopen als het mooi weer is en waarschuwt ze dan dat ze dat niet mogen doen, maar een bon schrijven doen ze niet omdat dat werk met zich meebrengt en ze door de overtreders worden uitgelachen en uitgescholden.
@24 super trandy
Op npo1 zei iemand, 30km rijden met handgeschakelde auto is ook niet wenselijk.
@18 waar ik op doel is de afwachtenheid van mensen. Dank laat een persoon dmv zijn richtingaanwijzing zien dat die van de rotonde af gaat en toch zijn er dan mensen die wachten tot de rotonde helemaal leeg is.
Als ze eerst eens gaan handhaven waar nu 30 geldt en straten dan ook naar 30km/u inrichten
Nu zijn er straten waar je bij wijze van 'uitgenodigd wordt om 50+ te rijden, waar eenvoudigweg een 30km bord wordt neergezet.
Dat werkt niet en er zijn straten genoeg buiten woonwijken (geen belangrijke ontsluitingswegen) waar 50 heel goed kan.
Stupide voorstel dus.
@19
ken dat. En tegenwoordig word ik ook niet goed van die types die eerst voor een groen licht op de rem gaan, en dan langzaam optrekken om uiteindelijk rond de 40 te blijven hangen waar je 70 mag en 50 waar je 80 mag. Ze vragen erom om ingehaald te worden, maar ja met een dubbele doorgetrokken streep is dat iet handig, gevaarlijk en duur. Maar ergeren doe ik mij wel tot op het bot. Ik kan daar slecht tegen. Net als wanneer het licht op groen gaat het lijkt alsof ze eerst nog van alles moeten doen, vd handrem af, zijn versnelling zoeken, gaspedaal pffffffffffffffffffffffff Uiteraard het mobieltje bij de hand en al slingerend gaan ze rijden met zulke enorme afstanden van elkaar dat jij net weer voor het rode licht staat. grrrrr. Het is voor mij dagelijks een training om mij niet op te winden Ik zie het maar als een uitdaging ^^
OT.
Handhaven is het allergrootste probleem en het wordt tijd dat er iets aan gedaan wordt. Het punt is dat de politie alleen maar binnen de bebouwde kom acties kan gaan voeren op verzoek vd burgemeester. (dat was een paar jaar terug iig nog zo, zelf meegemaakt) Dat moet veranderen, de politie moet zelf mogen beslissen dat ze her en der in de gemeentes acties mogen houden en actiever mogen bekeuren. Ze rijden bij mij in een 30 km zone ook als gekken, vooral 'snachts en menig paaltje heeft het moeten ontgelden, iig hun auto ook flink in de schade, maar het blijft wel levensgevaarlijk, want rijden kunnen ze blijkbaar niet, alleen onderuitgezakt het pedaal in trappen.
@32
ja, ook zoiets doms Allemaal zinloze vertraging en het brengt onrust op de weg. Overigens geldt dat ook weer voor die idioten die keihard op een rotonde aanrijden om pas op het allerlaatste moment op de rem te gaan, wat wel de indruk wekt alsof ze zo de rotonde op willen vliegen en je toch enigszins op je hoede bent, eikels!
Ik begrijp de argumentatie, maar maak er dan op ruimere straten iig 40 km/u van, want 30 is echt een rotsnelheid.
@32 De meeste mensen kunnen zich niet makkelijk ergens tussen schikken omdat ze vaak geen benul hebben van de afmetingen van hun auto!
Angst en gebrek inschattingsvermogen!
Veel mensen rijden vaak een driekwart-rondje op de buitenste baan!
Terwijl als je links voor-sorteert (linksknipperlicht) je via de binnenbaan kunt rijden en na de eerste afslag overgaat naar rechts (rechtsknipperlicht)!
Is zo simpel
Sommige wegen met name de smallere wegen die je vaak in de wat kleinere gemeentes ziet, kunnen gevaarlijk zijn als je daar 50 km of meer rijdt. Het gevaar is het grootst voor het langzame verkeer zeker als daar geen gescheiden wegen voor zijn.
Laat iedereen zich eens aan de regels houden dat zal al heel wat ellende schelen. En dan vooral voetgangers, fietsers en brommers.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.