@115 Sleepy Bop 🥱 ...
@74Het was niet veroverd, ze hadden zich afgescheiden en verkiezingen gehouden maar dat pikte de regering niet.- Verkiezingen in het d...
@72Daar had ik toch op gereageerd ?Poetin stond open voor het gesprek met Biden, en gaf aan dit met zijn adviseurs kort te sluiten omdat...
@71 Ook deze terroristen zijn niet langer veilig. Gaat de goeie kant op met jullie.https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/17812042615792...
@71 Dat is de Russische versie in strijd met het internationale recht....
@71 Illegaal veroverd terrein kan militair gesproken 'verdedigd' worden. Dat is juist. Je hebt geen punt Vage....
@71 Ik herken alleen maar een slaafse mentaliteit bij jou Vage....
@70 Doe niet zo onnozel. Dat van Macron met de Baas natuurlijk. ...
Tom Middendorp "de afgelopen jaren zijn ze (de russen) alleen maar aan het verdedigen geweest"Nadat de VS puppet regering in Oekraïne...
@69Welk telefoongesprek ?...
Ernstig!
En inmiddels heeft ook Donald Trump zich -zij het voorzichtig- uitgelaten, waartoe ik in een eerder topic al "mompelde": https://www.nieuwskoerier.nl/news/428141-tweede-ramp-met-hetzelfde-type-boeing-in-vijf-maanden-tijd
software drama...
@2 , correct en tevens juist.
** gebruiker verwijderd **
Dikke strop voor Boeing.
Dit is dan wel weer goed van NL regering, immers officile US autoriteiten vonden niet dat er iets aan de hand was.
En, heeft Trump al met Mark gebeld? Proest!
@5 Geen medelijden mee. Dit soort tegenslagen zit in de prijs v/d toestellen en Boeing was op de hoogte van problemen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-piloten-klaagden-eerder-over-problemen-met-boeing-737-max-8~a0ffa92f/
@4 Ja hoor "Europa" wat je daar ook onder wil verstaan, heeft 2 vliegtuigen uit de lucht laten vallen en al die klachten van piloten verzonnen......jij wil gewoon door laten vliegen...... face palm.
Niet alles draait om jouw held Trump hoor
@4 want Europa heeft 2 vliegtuigen laten neerstorten? Het heeft eerder met de slechte kwaliteit van Boeing te maken van tegenwoordig. De AOA heeft dat ongeluk in Indonesië veroorzaakt, zal hier vast ook een technisch mankement zijn geweest.
De FAA had dit vliegtuig nooit of ter nimmer goed moeten keuren
Een gouden regel in de luchtvaart is: "bij twijfel niet gaan", iets wat hier wordt gehanteerd.
In het hele artikel wordt met geen woord gerept over de crash van Lion Air, 5 maanden geleden.
In het artikel wordt gemeld dat de aanleiding de crash in Ethiopie was, maar het is juist dat er 2 crashes van hetzelfde toestel in 5 maanden tijd hebben plaatsgevonden.
Na onderzoek van de Lion Air crash bleek dat de software foute beslissingen neemt en de piloten niet meer in kunnen grijpen en dat de software zorgt voor een onvermijdelijke crash.
Blijkbaar zijn de fouten niet verholpen en kon het toestel in Ethiopie ook neerstorten.
Vervolgens wordt er een artikel geschreven over de laatste crash, waarbij de eerste totaal niet genoemd wordt. Maar er wordt wel even iemand bijgehaald die roept dat het een paardenmiddel is!!!!
En dan heb je ook nog idioten als @4 .
Even voor jouw idee:
De afgelopen 10 jaar waren er over de hele wereld ongeveer 250 doden per jaar die veroorzaakt werden door vliegtuig (crashes). Nu is er 1 nieuw type vliegtuig dat daar in een half jaar tijd al ruim overheen gaat.
Maar het stil leggen van dat type heeft volgens jou te maken met belangen....... Tuurlijk.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/12/boeing-past-software-737-max-8-vloot-aan-na-crashes-a3952899
https://www.businessinsider.nl/vliegtuig-crashes-dodelijke-ongelukken-2017/
@6 Het lijkt er inderdaad op dat Boeing de letterlijk levensgevaarlijke fout heeft gemaakt niet onmiddellijk te handelen.
Ook 20 VN medewerkers zijn om het leven gekomen hierbij. Te hopen voor hen dat hierboven geen zwarte Pieten zijn voor ze ze kunnen er niet mee om deze 20 mensen.
Elk artikel over de Boeing plakt de redactie aan elkaar.
Als experiment heb ik de titel en de tekst pas naderhand ingevuld , maar dat werkte niet.
Nu dus komt Boeing er zelf mee.
Ook in de Verenigde Staten wordt het omstreden Boeing 737 Max-vliegtuig nu aan de grond gehouden. De maatregel van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA zou zijn ingegeven door vliegtuigfabrikant Boeing. Die heeft besloten alle 371 toestellen die wereldwijd van hetzelfde type zijn afgeleverd, niet meer te laten vliegen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4641396/vliegverbod-boeing-737-max-vs-amerika
Wat ik mij af vraag is, als daadwerkelijk die foute sensor die neus onterecht naar beneden drukte en zoveel mensen de dood in joeg, Boeing daarvoor aansprakelijk voor gesteld gaat worden.
Je krijgt je geliefden er niet mee terug maar dit geknoei kan niet onbestraft blijven.
@10 blijkbaar heeft een of andere hoge pief flink geld gebeurd voor een versnelde toelating....
"Een pijnlijke, westerse blik op de crash van Ethiopian Airlines"
De redactie van NK doen er blijkbaar ook aan mee , door dit artikel uit de NRC niet apart te plaatsen..............
Door dit artikel niet apart te plaatsen toont de redactie het gelijk van dit artikel aan.
Dit in "zwartjes-land" gebeurde ongeluk is niet belangrijk genoeg .
Alles kan wel onder één noemer worden geplaatst.
Zal wel een software 'foutje' zijn, ik blijf er bij, te veel is nooit goed, ook niet te veel besturingssystemen die een piloot 'willen' vervangen.
@19 , goed artikel, spijker op de kop.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.