Altijd weer die verdomde Finnen die dreigen en de boel komen verzieken. . . . ...
@2callen = vallen....
Als je een Europese databank zou hebben , zouden deze figuren al getraceerd kunnen zijn, inderdaad opvallend dat familieleden en bekenden zwijge...
@1Ik denk niet, dat burgervliegtuigenzo laag over woonwijken vliegen.Vliegtuigen in een scherpe bocht enlagere snelheid (landing)kunne...
Geschokt??LOL.. diegene die hem nog niet door hadden waarschijnlijk....
Zie je gewoon een vrouw met een hoofddoek "Iraanse stijl"dus afhangend....
@2Ik denk dat zoiets inmiddels al gebeurt ...
Zou een overvliegende C-130 van de KLu echt meer gevaar opleveren dan een laagvliegend vliegtuig van Transavia, Ryanair, TUI, Corendon? Of i...
@3 Helaas. . . VOL En wat mijn buurtjes aangaat, zij zijn het inmiddels ook aardig zat aan het worden. Zij begrijpen heel goed dat het o...
@1 Jij hebt toch ook zulke fijne buurtjes? Geen plek bij jou in de buurt voor deze mensen?...
Ja, wat denk je dan dat een topman van een bedrijf dat vliegtuigen nodig heeft zou zeggen??
Dat is ook zo de markt bepaald altijd de prijs, als de vliegtuigen een lage bezetting hebben als automatische de prijs dalen en andersom.
Nee, dat is het gevolg van een onterechte belastingvrijstelling voor vliegen, waardoor een ongelijke concurentie met ander vormen van vervoer ontstaat.
** gebruiker verwijderd **
@2 Aha. Vandaar dat de zorg zo duur is,
Alle ziekenhuisbedden liggen vol en er zijn nog genoeg mensen die ziek thuis liggen omdat er geen bed voor ze is.
Dus de prijs per bed kan best nog wel wat omhoog.
@5 zo werkt de zorg niet maar de luchtvaart wel! Je moet zaken niet door elkaar gooien!
@6 Dus de ene marktwerking is de andere niet?
@7 nee zo is dat, in geval van de zorg maken de verzekeraars vaste afspraken over prijzen voor een langere periode. In geval van een vliegticket kunnen de prijzen per minuut veranderen afhankelijk van het aanbod.
@8 En die gasten in den Haag maar beweren dat door de marktwerking de zorg goedkoper zou worden.
Het lijkt meer kartelvorming.
@9 nou ja de particulieren markt kan iets over het algemeen beter en goedkoper als de overheid. De vaste kosten van de particulieren verzekeringen zijn de helft van die van de ziekenfondsen vroeger en dat scheelt toch een aantal miljarden per jaar.
De particulieren sector is beter instaat om scherp in te kopen die zijn daar beter in als ambtenaren!
Marktwerking de ultieme excuus Truus
Marktwerking mijn dikke neus, gestuurd door allerlei belastingen is in dat hele vliegen werkelijk niks geen marktwerking te vinden. Durf er eindelijk eens echt marktwerking op toe te passen.
@10 Dan valt vliegen dus onder "het algemeen", en de zorg niet?
Maar we dwalen af van het onderwerp.
Ik denk dat @3 & @4 het bij het rechte eind heeft over het goedkope vliegen.
@12 er zitten helemaal geen belastingen op vliegtickets en ook niet op kerosine!
De prijs is gewoon afhankelijk van het aanbod en de termijn op die route waarop je gaat vliegen een systeem rekent dat realtime uit en past de prijzen aan.
Per km en passagier gebruik een vliegtuig minder dan 3 liter kerosine. Zelfs als daar de volledige accijns over worden betaald, zullen de meeste mensen blijven vliegen. Wat alternatief is er trouwens voor bijvoorbeeld de Canarische Eilanden?
@15 Bootje varen !!!!!
@16 Mini cruise?
@3 Inderdaad; het is geheel geen marktwerking t.o.v. de andere vervoersmodaliteiten. Het zou pas marktwerking zijn als vliegverkeer op dezelfde wijze zou worden belast als vervoer per spoor of langeafstand bus.
Mogelijk kan bijvoorbeeld FLiXBUS hun bus-motoren ombouwen om te draaien op kerosine. Dan kunne ze ook belastingvrij tanken i.p.v. te rijden op de zwaarbelaste diesel. Of treinverkeer op geheel belastingvrije elektriciteit.
Op naar een mondiale belasting op vliegtuigbrandstof! De vervuiler betaalt, althans dat zou moeten.
@18 Dus we moeten de gehele vliegtuig industrie met toeristenindustrie maar oom zeep helpen?
Dan heb ik toch liever dat men de wapenindustrie en defensie overal afschaft.
Hoeveel ruimte en landbouwgebied nemen wegen en spoorrails trouwens niet in, ook niet al te best voor het milieu.
@19 m.b.t wapenindustrie en defensie ben ik met u eens, echter de grootverdieners achter die branche zijn gebaat bij onrust.
Niet de gehele vliegtuigindustrie hoeft "om zeep" echter de oneerlijke concurrentie van de te goedkope RYANAIR's binnen Europa veroorzaakten dat de internationale Europese treinverbindingen zoals de City Night Line ter ziele gingen.
Vliegtuigindustrie en alles wat er omheen hangt is een ongelofelijke boost voor ieder land en zijn economie, het is economischer om mensen met vliegtuigen naar verre bestemmingen te brengen dan bijvoorbeeld per schip, schepen stoten namelijk nogal wat troep uit, vliegtuigmotoren zijn tegenwoordig behoorlijk efficiënt en gebruiken geen vervuilde brandstof.
Een alternatief zou zeppelins zijn, voor kortere afstanden.
@21 >> @20
steeds meer stakingen door luchtvaartpersoneel .
Die hebben er genoeg van minder te verdienen om goedkopere vluchten mogelijk te maken.
Marktwerking maakt alles kapot.
@24 marktwerking en/of te lange patentrechten leiden tot monopolisme.
Vliegtaks!
** gebruiker verwijderd **
Inderdaad, een vliegtaks én een kerosinetax. Absurd gewoon dat er geen belasting wordt geheven op kerosine. Vliegen moet ontmoedigd worden !
Marktwerking geldt alleen bij gelijke omstandigheden.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.