@12 "Lul" Schelden? Op de man spelen? Beledigen? → wangedrag.Gemeld! ...
Wie zulke types nu nog aanziet, voor een te "vertrouwen bankmedewerker", is niet meer van deze tijd en wel erg goedgelovig....
@11 Die keppeltjes kermis is voor koningsdag bedacht. Dat niet Joodse mensen daar dan mee voor lul gaan lopen. ...
Alles wat met een vrije democratie te maken heeft.Het is alleen jammer, dat daar de laatste jaren, de klad begint in te komen.Veel dingen wo...
Allemaal dieren liefhebbers!...
Niet zeuren gaat om het klimaat!...
@10 "Stil of luidruchtig, je hoort op zo'n avond niet te demonstreren." Dan dus ook GEEN Oranje keppeltjes. Dus direct oppakk...
Ach daar zijn we weer even een rondje huichelen en opruien!Je hoeft nooit te vragen waar het vandaan komt!...
@11 Laat direct de bekrompenheid van de persoon zien! 👍...
Beetje laat, maar beter laat dan nooit! Nu nog even afwachten of ze ook iets met de conclusie zullen gaan doen!
Wat heeft het in vredesnaam voor zin om dit achteraf te onderzoeken. Doe in vredesnaam eens iets vooraf.
De Algemene Rekenkamer ? Dat is toch die kneuzenclub die met verouderde cijfertjes werkt ?
Na het mitsubishi outander debacle, zou je toch zeggen.....helaas.
@2
Omdat ze niet op voor kunnen denken blijkbaar! Omdat ze duidelijk ook te dom voor woorden zijn, of het is helemaal niet dom, maar geniepige en vooral leuke douceurtjes voor hun elite vriendjes! Vertrouw jij het nog?
Men zal met verkeerde cijfers zijn gekomen volgens het kabinet en al de voordelen laten voor wat ze zijn...velen zullen in het vuistje lachen en een extra stukje om gaan rijden vrolijk zwaaiend naar een ieder die ze inhalen.
Men zal met verkeerde cijfers zijn gekomen volgens het kabinet en al de voordelen laten voor wat ze zijn...velen zullen in het vuistje lachen en een extra stukje om gaan rijden vrolijk zwaaiend naar een ieder die ze inhalen.
ad @5 Nee, ik heb alle vertrouwen in deze regering (en voorgaande) al verloren.
Joh, een onderzoek?! hoe lang bestaan die subsidies al wel niet?!
Subsidies ontstaan niet zomaar, die zijn gevolgen van beleid!
Mafketels
Nog 2 jaar en de electrische auto betaald net zoveel aan lasten als de huidige benzine auto's.
Het laden wordt ook extra belast.
Kortom kortere actieradius en net zo duur
De mate waarin electrische auto's het milieu belasten is in de zelfde orde grootte als een bij gewone auto's.
@11
En dat geldt zelfs ook nog voor het fijnstof. We worden zo schandalig in de maling genomen, het is bijna pervers! Riekt naar verachting!
Heeft de kamer al weer zitten slapen. Zij weten toch dat elektr.auto's behoorlijk duur zijn en deze alleen door de rijkere mens aangeschaft kan worden met behoorlijk subsiedie.
@11 Het schijnt dat na 150.000 km een electrische auto het qua CO2-uitstoot wint van een vergelijkbare benzine versie. Dat halen de meeste niet tijdens de lease periode van 4 jaar.
@14 O, wist ik niet. Overigens is kooldioxide niet schadelijk bij 400ppm en óók niet bij 800. Wel heb ik gelezen dat dat bloedlinke 'fijnstof' vooral van banden en remmen komt, en dat is natuurlijk gelijk. Hoe zit dat met de sloop van zo'n electrische auto, ivm. schadelijke chemicaliën?
@15 electrische auto's moet je niet recyclen, gewoon doorrijden Een electromotor heeft op een paar lagers na, het eeuwige leven. De accu is te vervangen.
Een elektrische auto kan makkelijk 30 jaar of langer mee, mits de accu kan worden vervangen of gereviseerd.
@16 Een gewone auto wordt tegenwoordig zelden gesloopt vanwege de motor.
@16 Echter is de accu wel het meest vervuilende van de hele auto.
"Bij het PBL (planburo voor de leefomgeving) werken 240 werknemers, van wie 200 fulltime. Meer dan 80 procent van de medewerkers heeft een academische achtergrond. Het gaat onder meer om biologen, economen, natuurkundigen, planologen, wiskundigen, sociologen, sociaal geografen, bestuurskundigen en landbouwingenieurs. "
En die rijden nu allemaal in een Tesla, terwijl ze in hun neus peuteren en de klussen afschuiven op een burootje dat ongetwijfeld door een ex-medewerker is gestart en zijn frauduleuze modellen heeft gepatenteerd en nu dik geld verdiend aan 'groen'. 192 academici kunnen niet rekenen en/of het werk van een ander niet checken - of het zijn door-en-door corrupte ambtenaren. So much voor de *wetenschap*. Alles op Uw kosten uiteraard. https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2019/02/het-pbl-wat-is-dat-eigenlijk-673985/
**VerdienT.
En daar moet weer een onderzoek voor worden gestart? Belachelijk. Zakelijke rijders die een auto kunnen kopen zonder BVB belasting voor €150.000+ met geen wegenbelasting en bijtelling zijn allemaal lid van de VVD neem ik aan.
Link werkt bij mij niet.
Hierbij de werkende link:
https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/4617821/tweede-kamer-rekenkamer-onderzoek-elektrische-autos
@17 maar vaak wel met gerelateerde electrische en electronische problemen. Een moderne verbrandingsmotor is erg gecompliceerd vergeleken met een electromotor. Ik weet uit ervaring hoe simpel oude automotoren waren. Geen lambdasonde, geen luchtmassa meter, geen egr-klep, geen electronisch gestuurde injectoren, geen stappenmotor aan de gasklep etcetera.
Ik heb hier twee, ongeveer 45 jaar oude, ventilatoren met frekwentie (toeren) regelaars. Die hebben 20 jaar continu gedraaid, daarna enkele weken per jaar. Afgezien van roest, zijn zij als nieuw.
Daar hoef je toch geen onderzoek naar te doen?
Allereerst omdat er al een onderzoek naar is gedaan.
Ten tweede omdat dat tijd en verschrikkelijk veel geld kost om incompetente ambtenaren aan het werk te houden.
Wat er moet gebeuren is gewoon afschaffen. Per direct.
Gewoon op 15% bijtelling zetten. Alle auto's.
Alleen die auto's die extreem vervuilend zijn op 30% bijtelling zetten.
NU invoeren, niet morgen. En dat laten gelden voor ALLE auto's. Niet de leasetermijn afwachten.
@24
En ja, ik heb ook een leaseauto.
@23
ja, en daar kon je ook zelf aan sleutelen als je een beetje handig was. met die elektra dingen zit je voor het minste of geringste bij de garage. Wij hebben een nieuwe auto gekocht en nog nooit zo vaak bij de garage gezeten als nu. Een drama!
@25
Dat hadden wij ook moeten doen, maar helaas!
@24
Daar hebben we de APK al voor. Voldoe je niet aan de regels dan krijg je geen APK.
Er zijn geen extra maatregelen nodig. Of je nu een oude auto hebt of een nieuwe(4jr), als jij door de keuring komt dan moet dat gelijk zijn, oud of niet! En dus ook geen idiote milieu zones.
APK = gelijk
Ik kan dit niet anders dan oplichting en een vorm van discriminatie vinden. Mensen met een voorliefde voor oudere/klassiek auto's worden compleet gestigmatiseerd als 'vervuilers' terwijl ook hun auto aan de APK voldoet. Zo idioot en ongelijkwaardig!
@28
Ik wilde niet gelijk verantwoordelijk zijn voor het afschaffen van oldtimers.
Als je een vervuilende oldtimer wil hebben, prima, maar dan moet je ook 2x zo veel belasting betalen. Dat was althans mijn gedachte erachter.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.