Gezondheid
  • 4
Mazelenvaccinatie is een prima manier om te voorkomen dat kinderen mazelen krijgen. Onderzoek onder 38.000 Ghanese kinderen laat zien dat deze echter ook de sterfte aan allerlei andere infecties verlaagt: de sterfte onder gevaccineerde kinderen is maar liefst 28% lager dan onder ongevaccin ...

6 dagen geleden door RichardR

REAGEER MET EEN EMOJI
4
1
2
3

Alle Ratten verzamelen, er is weer een draadje om jullie onzin op te spuien!

1 dummydum    
6 dagen geleden door dummydum
4
Meld

Nee is niks van waar. Want op Worldmercuryproject zeggen ze...
En Wakefield is het er ook niet mee eens.



Ff het gras voor de voetjes wegmaaien.

2 arcenist    
6 dagen geleden door arcenist
5
Meld

En de farmalobby bezit ook de wapenindustrie die de patenten van het rijden van auto's op slootwater in de brandkast heeft of hoe was het ook alweer....

3 Norton    
6 dagen geleden door Norton
3
Meld

@2
Oh ja, da's een goed idee.
OK mensen, niks bijzonders, dat onderzoek zal wel door de criminele farma betaald zijn, en die gevaccineerde kinderen zullen vast en zeker als ratten creperen terwijl hun prikvrije leeftijdsgenootjes vrolijk rondrennen, en oh, de farma wil alleen maar heel veel meer geld verdienen aan al die Ghanese kindertjes door ze helemaal vol te spuiten met mazelenvaccins.

Zo, dat hebben we dan tenminste gehad.

(Hm, waarom krijg ik zelfs een vieze smaak in mijn mond wanneer ik *zelf* dit soort leugens uitkraam...)

4 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
6
Meld

Ach wat lief, RichardR heeft zich nog verder verlaagd tot het niveau van Wilmama sorry wilfarma.
Hij heeft het stokje van het promoten van de vaccin maffia overgenomen, vast een mooi bijbaantje.

En die vieze smaak, had je al heel lang volgens mij, want ik weet niet beter dan je continu leugens uitkraamt ten bate van de spuiten maffia.

5 Montségur    
6 dagen geleden door Montségur
16
Meld

Ik kan helaas niet goed engels lezen dus ga van het bovenstaande wat in het Nederlands is geschreven uit en dan is het geweldig nieuws. Zijn de heren en dames goed bezig dikke duim omhoog en petje af voor jullie!


(Nu ga ik een lading bagger over me heen krijgen jongens brandt maar los.)

6 Erika    
6 dagen geleden door Erika
3
Meld

@5
De waarheid mag gezegd worden, waar blijven jullie artikelen die bewijzen dat vaccinaties niet werken?
Zal ik het geheimpje maar nog eens een keer onthullen?
Die links van de sites waar jullie je ellenlange Quotes uithalen zijn hier niet toegestaan op Nieuwskoerier vandaar dat jullie het op de gluiperige, ons overbekende manier doen, op artikelen over vaccinaties.
Parasieten zijn jullie, meer niet.

7 DaSilva    
6 dagen geleden door DaSilva
5
Meld

Ja hoor..en dan komt het: onderzoek.....wij van wc eend.

8 Rijn-Lek    
6 dagen geleden door Rijn-Lek
12
Meld

@8
Je bedoelt dat deskundige onderzoekers het onderzoek hebben uitgevoerd? Wie anders zou zo'n onderzoek moeten doen? De bakker om de hoek? Oh, wacht, ik weet het al: ouders die geloven in 'vaccinatieschade' moeten 'zelf onderzoek doen' -- en hun conclusies moeten dan natuurlijk als de ultieme, onafhankelijke waarheid worden genomen...

Maar alle gekheid op een stokje, wat is is er volgens jou dan mis met het onderzoeksinstituut Navrongo Research Centre? Zie http://ghanahealthservice.org/division-scat.php?ghs&ghsscid=82&ghsdid=11 voor een wat uitgebreidere beschrijving.

9 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
5
Meld

Goed artikel, er staat zelfs te lezen dat (maar dit vergt meer onderzoek) men zelfs als de mazelen zijn uitgeroeid maar beter door kan gaan met vaccineren vanwege de gezondheidswinst.
Oew jee, dit gaat niet goed vallen bij onze parasieten.

10 DaSilva    
6 dagen geleden door DaSilva
5
Meld

@9 laat gaan niet op rijn reageren die gelooft nog dat boeing motoren maakt.
@10 zeker een goed artikel

11 sanmos    
6 dagen geleden door sanmos
3
Meld

@6
Een hap-snap vertaling:
"Evaluatie van meer dan 38.000 kinderen in Ghana laat een aanzienlijk lagere sterfte zien onder kinderen die hun mazelenprik na de derde DTP-vaccinatie kregen. Dit onderzoek draagt bij aan de groeiende hoeveelheid bewijs dat mazelenvaccinatie de overlevingskansen van kinderen verhoogt, ook wat betreft andere ziekten dan alleen mazelen.
...
Mazelen is samen met tuberculose, difterie, tetanus, kinkhoest en polio een van de zes 'seriemoordenaars' onder de kinderziekten, waar de WHO tegen strijdt door middel van massale inentingscampagnes. Onderzoeken wijzen uit dat vaccinatie de kindersterfte sterker verlaagt dan alleen maar door het voorkomen van specifieke ziekten.
Sommige onderzoeken suggereren dat ook de volgorde van de verschillende vaccinaties van belang is. Zo blijkt dat de kindersterfte lager is wanneer het mazelenvaccin pas na de eerste drie DTP-vaccinaties wordt gegeven (wat ook door de WHO wordt aangeraden), in plaats van vóór of tegelijk met DTP.
...
De onderzoekers ontdekten dat de overlevingskansen voor gevaccineerde kinderen in de eerste 12 maanden na vaccinatie maar liefst 28% hoger lagen dan voor ongevaccineerde kinderen. Deze bevindingen dragen bij aan eerdere onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat mazelenvaccinatie significant meer gezondheidsvoordelen biedt dan alleen maar het voorkomen van mazelen zelf.
...
Het gunstige effect van mazelenvaccinatie was duidelijk sterker voor jongetjes dan voor meisjes. Ongevaccineerde jongetjes hadden in het eerste jaar van de follow-up 69% meer kans op overlijden dan gevaccineerde jongetjes, maar voor meisjes maakte vaccinatie weinig verschil. De onderzoekers hebben geen verklaring voor dit verschil en dringen aan op verder onderzoek in deze richting.

Dr. Welaga zou graag zien dat onderzoekers meer gerandomiseerd onderzoek doen naar de effecten van vaccinatie tegen mazelen en andere ziekten op de algehele kindersterfte. "Als het niet-specifieke effect van mazelenvaccinatie duidelijk positief is, valt misschien te overwegen om ook na het eventueel uitroeien van mazelen door te gaan met deze vaccinatie."

12 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
4
Meld

@6
Een en ander heeft te maken met deze eerdere bevindingen:
Het persbericht uit 2013:
https://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2013/mazelen.geen.onschuldig.kinderziekte/

Het gevaar van mazelen mag niet worden onderschat. In Europa is mazelen aan een opmars bezig en in ontwikkelingslanden veroorzaakt het virus jaarlijks nog steeds meer dan 100.000 doden. Het virus wist een deel van het geheugen van het afweersysteem, waardoor mensen die besmet zijn, vatbaar worden voor infecties met andere ziekteverwekkers. Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus MC waarop Rory de Vries morgen promoveert. De onderzoeker heeft gekeken hoe mazelen wordt overgedragen en hoe het virus mensen ziek maakt.

Bericht uit 2015:
https://nos.nl/artikel/2034630-mazelen-verzwakken-afweersysteem-ruim-twee-jaar.html

Kinderen die mazelen hebben zijn daarna meer dan twee jaar extra vatbaar voor andere infectieziekten. Mazelen verzwakken het natuurlijke afweersysteem. Tot nu toe werd aangenomen dat dit effect hooguit een paar maanden duurde. Maar uit nieuw onderzoek is gebleken dat kinderen tot 28 maanden nadat ze de ziekte hebben verhoogde kans lopen om te sterven aan andere infectieziekten. Onderzoekers van het Erasmus MC en de Amerikaanse Princeton University publiceren daarover *vandaag een studie in Science.

Omgekeerd betekenen de onderzoeksresultaten dat de vaccinatie tegen mazelen een dubbel doel dient: het voorkomen van mazelen én het voorkomen van andere infectieziekten. Daarmee wordt de kindersterfte door mazelen maar ook door andere infectieziekten verminderd.

* http://science.sciencemag.org/content/348/6235/694

Gevolgd door nog meer bevindingen eind november 2018:
https://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2018/6911038/

Mazelen veroorzaakt langdurige schade afweersysteem
Ontdekking: mazelenvirus infecteert en doodt geheugencellen afweersysteem

Het mazelenvirus infecteert en doodt de geheugencellen van ons afweersysteem. Dat is de conclusie van een studie van onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam, die deze week wordt gepubliceerd in het tijdschrift Nature Communications. Mazelen verzwakt het afweersysteem, waardoor kinderen na herstel van mazelen vatbaarder zijn voor andere infectieziekten. In een recent in BMJ Open gepubliceerde epidemiologische studie liet dezelfde onderzoeksgroep zien dat kinderen tot enkele jaren na mazelen gemiddeld meer infecties doormaken dan kinderen die geen mazelen hadden gehad.

14 Wilmama    
6 dagen geleden door Wilmama
3
Meld

Heel knap dat onderzoek.
Wat ik zo vreemd vind is dat men jaren later nog kan zeggen dat een infectie te maken heeft met het krijgen van Mazelen maar als het binnen 24 uur of binnen een week komt te overlijden na een vaccinatie dan kunnen ze niet zeggen of het door het vaccin komt.
En dan heb ik het nog niet eens over tal van andere aandoeningen die het kind kan krijgen van een vaccin.
Nee, ik zie liever een weekje mazelen dan het risico op al die andere aandoeningen die het vaccin kan veroorzaken.

15 Anna van de Niemen    
6 dagen geleden door Anna van de Niemen
13
Meld

@15

Ook een weekje difterie
Hepatitis B
Hondsdolheid
Polio?

Genoeg zo?

Weekje Ebola ga je niet redden.

16 Norton    
6 dagen geleden door Norton
4
Meld

@15 .
Quote:
"Nee, ik zie liever een weekje mazelen dan het risico op al die andere aandoeningen die het vaccin kan veroorzaken."

Tja, door de mensen homeopathie voor te schrijven, moet je ook geen verbetering verwachten natuurlijk.

Is dat op de lange duur niet heel vermoeiend, "Anna", als je zo eens nooit een patiënt ziet genezen ? Houd jij trouwens statistieken bij van het aantal mensen die je al vermoord hebt omdat je ze niet de juiste behandeling hebt gegeven ?

17 XingFu    
6 dagen geleden door XingFu
5
Meld

@15
Klopt als een bus, maar dat is de hypocrisie waar de farma mee werkt.
En dat wordt dan ook maar steeds herhaald. En je weet het he; herhaal een leugen vaak genoeg, en het maakt niet uit hoe groot de leugen is, na verloop van tijd accepteert men het als waarheid.
Vraag maar aan Richardr en wilfarma, die grossieren er in.

18 Montségur    
6 dagen geleden door Montségur
11
Meld

@16 Vast wel , met wat handopleggingen en chakra genezingen , komt het allemaal goed question

19 MarcusCole    
6 dagen geleden door MarcusCole
4
Meld

@15
''Wat ik zo vreemd vind is dat men jaren later nog kan zeggen dat een infectie te maken heeft met het krijgen van Mazelen maar als het binnen 24 uur of binnen een week komt te overlijden na een vaccinatie dan kunnen ze niet zeggen of het door het vaccin komt.''

Dat hebben we inmiddels wel in de gaten dat jij dat vreemd vindt.
Zou het misschien zijn omdat men nu eenmaal niet overlijdt door vaccineren maar dat deze waarheid voor jou als homeopaat/strijker nu eenmaal niet lucratief genoeg is?

20 DaSilva    
6 dagen geleden door DaSilva
4
Meld

@18

Dat is waar robin en de huiskwakzalver hier heel goed in zijn.
Hun leugens zo vaak herhalen dat.sommige simpele zielen het gaan geloven.

Maar al met al hebben ze nog nooit bewijs geleverd voor de beweringen die ze hier doen.

Wat antivaxxers doen is mensen angst aanpraten.
De homeopaten onder hen doen het om hun zakken te vullen.
Poen, poen, poen daar is het hen om te doen.

21 carpenter    
6 dagen geleden door carpenter
4
Meld

@15
Dat is wel even schrikken voor je.

22 kwatta    
6 dagen geleden door kwatta
4
Meld

Gezien de vele reageerders vermoedt ik dat het alarm is geweest. De vaccin fundamentalisten hebben niet genoeg respons gegeven lijkt het . Dus vandaag massaal offensief wn alles is geoorloofd zo te lezen aan de reacties. Waarschijnlijk extra bonus van het RIVM

23 Tingelbel    
6 dagen geleden door Tingelbel
12
Meld

@15
"Wat ik zo vreemd vind is dat men jaren later nog kan zeggen dat een infectie te maken heeft met het krijgen van Mazelen"
Mnee, dat heb je dan verkeerd begrepen. Geeft natuurlijk niets, je begrijpt het meeste verkeerd, daar zijn we inmiddels wel aan gewend.
Men kan helemaal niet jaren later zeggen of een (individuele) infectie met een eerdere mazeleninfectie te maken heeft. Dit wordt ook nergens beweerd.

Men zegt alleen dat als je een groep kinderen tegen mazelen vaccineert en een andere groep niet, en dan een jaar later kijkt hoe het met beide groepen kinderen gaat, dat er steevast *veel meer* kinderen overleden zijn in de ongevaccineerde groep.

In wezen is dit dus het onderzoek 'gevaccineerd versus ongevaccineerd' waar antivaccinatie-imbecielen voortdurend om zitten te zeuren -- alleen vermoed ik dat ze dit onderzoek toch niet snel zullen citeren...

"maar als het binnen 24 uur of binnen een week komt te overlijden na een vaccinatie dan kunnen ze niet zeggen of het door het vaccin komt."
En ook hier ga je alweer helemaal de mist in. Wanneer een kind binnen enkele dagen tot een week na een vaccinatie komt te overlijden, is het doorgaans volkomen duidelijk of het door het vaccin komt of niet: nee, de vaccinatie heeft er zo goed als zeker niets mee te maken.
Een heel enkele keer kan vaccinatie niet worden uitgesloten als oorzaak -- maar ook niet bevestigd. Dat laatste kan eigenlijk pas als er regelmatig kinderen binnen ongeveer hetzelfde tijdbestek na dezelfde vaccinatie overlijden aan dezelfde onopgehelderde oorzaak. Dat blijkt tot dusver niet het geval.

"En dan heb ik het nog niet eens over tal van andere aandoeningen die het kind kan krijgen van een vaccin."
Daar kun je het inderdaad maar beter niet over hebben, want dat zijn fabels. De voornaamste 'aandoening' die een kind kan krijgen van een vaccin is langdurige immuniteit tegen ziekte.

"Nee, ik zie liever een weekje mazelen dan het risico op al die andere aandoeningen die het vaccin kan veroorzaken."
Oh, ik wens je zoals al eerder gezegd van harte toe dat jij mazelen of iets soortgelijks krijgt, en dat je er minstens zo beroerd van wordt als ik toen ik klein was. Doodgaan hoeft wat mij betreft trouwens niet, want dan leer je er niks van.
Maar alleen een harteloos monster wenst kleine kinderen toe dat ze mazelen krijgen. Want een flink deel van die kinderen wordt er vreselijk ziek van, en een op elke paar honderd houdt er blijvende handicaps aan over. En nee, het mazelenvaccin heeft die gevolgen zeer zeker niet.

24 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
4
Meld

@23
Het is al een paar jaar alarm: er gaan weer steeds meer kinderen dood aan mazelen -- en nu dus ook difterie. Daar moeten we wat aan doen, al was het maar om te voorkomen dat hier ook weer kinderen doodgaan.

25 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
4
Meld

@12
En hier is David Gorsky met zijn artikel over de voordelen van mazelenvaccinatie:
https://sciencebasedmedicine.org/the-benefits-of-the-measles-vaccine-go-beyond-just-protecting-against-measles/

The benefits of the measles vaccine go beyond just protecting against measles, 2019 edition
It’s indisputable that vaccines protect against specific infectious diseases. What’s less well known is how a vaccine like the measles vaccine protects against more than just measles.

David Gorski on February 11, 2019

eindquote:
(**) The irony, of course, is that antivaxers frequently (and loudly) claim that vaccines harm the immune system when, if these hypotheses hold up, it would appear that exactly the opposite could well be the case. Vaccines actually do “stimulate the immune system” in beneficial ways, and those benefits could well go beyond just preventing the diseases intended to be prevented. They might even prevent type I diabetes, too. (**)

Dat veel geschreeuw en weinig wol van anti-vaxers is hier bij NK ook volop te horen en te zien. Helaas kan daar niet tegen gevaccineerd worden en is er zelfs geen kruid tegen gewassen.

26 Wilmama    
6 dagen geleden door Wilmama
5
Meld

@25 je liegt, en dat weet je heel goed. Ik weet niet aan wie jij je ziel verkocht hebt , maar vroeg of laat zal je er mee geconfronteerd worden . De waarheid komt altijd boven drijven

27 Tingelbel    
6 dagen geleden door Tingelbel
11
Meld

@27
Wat een onnozele paranoïde reactie!

28 kwatta    
6 dagen geleden door kwatta
4
Meld

@28
Helemaal mee eens.

29 Wilmama    
6 dagen geleden door Wilmama
5
Meld

@27
'' De waarheid komt altijd boven drijven"

Str*nt ook en oh look daar hebben we @Tingelbel

30 DaSilva    
6 dagen geleden door DaSilva
4
Meld

@15

[ Wat ik zo vreemd vind is dat men jaren later nog kan zeggen dat een infectie te maken heeft met het krijgen van Mazelen maar als het binnen 24 uur of binnen een week komt te overlijden na een vaccinatie dan kunnen ze niet zeggen of het door het vaccin komt. ]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Selectief denken, heet dat. Publieke instellingen en hun meewerkende witte jassen met dubbele petten doen niet anders:

standaard werkwijze mbt vaccins:
> wegmoffelen van alle data die niet de gewenste resultaten tonen.
> sjoemelen met placebos
> ghostwriters
> verkondigen van halve waarheden op websites
> kleine kinderen angest aanjagen buiten de ouders om.

31 Robin    
6 dagen geleden door Robin
10
Meld

* Verwijderd door de redactie *

32 Robin    
6 dagen geleden door Robin

@27
"je liegt, en dat weet je heel goed."
Euh, nee, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er in Venezuela voor het eerst in tientallen jaren weer kinderen bij bosjes doodgaan aan difterie, omdat ze daar een tekort hebben aan vaccins en aan antibiotica.
En ik weet ook dat er de afgelopen jaren weer tientallen Europese kinderen zijn doodgegaan aan mazelen -- 72 kinderen in 2018, tegen 35 in 2017 en iets van 20 in 2016.
Deze sterk stijgende trend is ook af te lezen aan het aantal mazelengevallen: https://ecdc.europa.eu/en/news-events/epidemiological-update-measles-monitoring-european-outbreaks-8-september-2017
- Tsjechië: van 5 gevallen in 2016 naar 137 gevallen in 2017
- Duitsland: van 1 geval per jaar tot 2016 via 6 gevallen naar 233 gevallen in 2017
- Griekenland: van 1 geval per jaar tot en met 2016 naar 100 gevallen in 2017
- Ierland: van 1 geval per jaar naar 43 gevallen in 2016 en 9 gevallen in 2017
- Italië: van 250 gevallen in 2015 naar 861 gevallen in 2016 naar 4444 gevallen in 2017. En oh, drie sterfgevallen -- iets minder dan een op 1000 dus. Hoezo onschuldige kinderziekte?
- Roemenië: van 1969 gevallen in 2016 naar 7013 gevallen in 2017. En ach, 33 mensen dood.
De overgrote meerderheid van deze patiënten en sterfgevallen betreft ongevaccineerde personen.

En hoe is het na 2017 gegaan? Helaas niet best: https://www.bbc.com/news/health-47157020
"Aantal mazelengevallen in Europa in één jaar verdrievoudigd, tot ruim 80.000"

Dus hoe haal jij het godverdomme in jouw imbeciele alternatief gerelicapte antivaxx-rotkop om MIJ te betichten van leugens als ik opmerk dat het aantal ziekte- en stergevallen door mazelen en difterie her en der toeneemt? Houd jij alsjeblieft eens even heel snel die stinkende muil van je dicht voordat ik mijn geduld verlies en onbeleefd word.

Bij voorbaat dank.

33 RichardR    
6 dagen geleden door RichardR
2
Meld

Gezien het gestelde in @32 is vaccineren een vorm van kindermishandeling (dat t/m de dood toe negatieve invloed op menseiljke lichamen blijft uitoefenen).

citaat uit de link van Montségur in @13 :

Dr. Vera Schneiber wordt over de hele wereld ingeschakeld door ouders die verwikkeld raken in rechtzaken waarin zij maar moeten zien aan te tonen dat de verwondingen in de hersenen in lichamen van hun comateuze of overleden baby's niet afkomstig zijn van een door hen verrichte ruwe handeling .......... Wanneer Vera Schneiber na bestudering van de desbetreffende zaak tot het slotsom komt dat vaccins inderdaad de oorzaak zijn en haar bewijzen daarvan overlegt, wordt de zaak gewoonlijk stilletjes geseponeerd....... alles liever dan een precedent scheppen ......

Kortom: vaccineren = vorm van kindermishandeling, men weet nooit hoe een vaccin uitpakt op een kind. Witte jassen rommelen maar een eind weg, onwetend, ondeskudnig en alleen belust op heel veel poen.

34 Robin    
6 dagen geleden door Robin
8
Meld

* Verwijderd door de redactie *

35 Robin    
6 dagen geleden door Robin

Het is een wel heel erg rooskleurig onderzoek. Wonderen zijn de wereld nog niet uit en de WHO subsidies voor ghanese faculteiten ook nog niet. Ze verdienen het ook.

36 Tafka Mike    
6 dagen geleden door Tafka Mike
4
Meld

@36

Afrika geldt als een werelddeel voor het dumpen van vaccins die je zelfs niet aan een kakkerlak wilt geven. Er wordt daar ook druk geexperimenteerd met mensenlevens.

37 Robin    
6 dagen geleden door Robin
9
Meld

@37 : nou ik denk eerder dat het ook handig is om deze te lezen als bijsluiter bij het onderzoek.

https://www.google.nl/amp/s/www.modernghana.com/amp/news/899436/academic-corruption-in-the-universities-in-ghana.html

38 Tafka Mike    
6 dagen geleden door Tafka Mike
6
Meld

Pillen en vaccins, twee vleugels van dezelfde vogel.

citaat:

Bert Wagendorp heeft gelijk in zijn column van 11 januari in de Volkskrant. De farmaceutische industrie is ‘tuig van de richel’. Door leugens over oxycodon heeft Purdue Pharma waarschijnlijk meer verslavingsdoden op zijn naam staan dan Pablo Escobar.

https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/pillenmaffia.htm

39 Robin    
6 dagen geleden door Robin
8
Meld

Robin is weer bezig een hoop ongefundeerde beschuldigingen te uiten!

40 dummydum    
6 dagen geleden door dummydum
4
Meld

@35
Waarom sla je de zeer onbeschofte opmerking van Tingelbel in @27 over? RichardR moet zich keer op keer het bloed onder de nagels vandaan laten halen en dan netjes 'dankjewel' zeggen of wat?!

41 Wilmama    
6 dagen geleden door Wilmama
4
Meld

@40
Robin heeft nooit anders gedaan, maar met twee maten meten kan hij/zij prima. Ongefundeerde beschuldigingen uiten is niet uiterst onbeschoft volgens het evangelie van Robin.

42 Wilmama    
6 dagen geleden door Wilmama
4
Meld

@39
Geheel 'per ongeluk' in dit draadje deze column van Jos van Bemmel overgeslagen?:
https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/voor-een-prikkie.htm

Voorheen werden vaccinaties alleen geweigerd door ouders van kinderen die de Bijbel op eigen wijze interpreteerden. Nu is daarnaast een leger aan domme ouders opgestaan die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Niet gehinderd door kennis gebruiken ze wetenschappelijke lariekoek als fakebewijs. Kinderen worden hun slachtoffer. Er zijn veel voorstellen gedaan om iets te doen aan deze ongezonde angstcultuur: ouders verplichten hun kinderen te laten vaccineren, ongevaccineerde kinderen weigeren op de crèche of bijvoorbeeld weigerende ouders te korten op hun kinderbijslag.

Geen dank, graag gedaan. [/ironie]

43 Wilmama    
5 dagen geleden door Wilmama
3
Meld

@43

' Er zijn veel voorstellen gedaan om iets te doen aan deze ongezonde angstcultuur: ouders verplichten hun kinderen te laten vaccineren, ongevaccineerde kinderen weigeren op de crèche of bijvoorbeeld weigerende ouders te korten op hun kinderbijslag.'

Ja maar dat word dan Robin , Wendel en alle andere van de vereniging ter verspreiding van complotten gezien , als een gigantische groot complot , om iedereen ziek te maken , autistisch , cultuur marxistisch of nog erger , iedereen 'moslim' te maken , door een vaccinatie ...

44 MarcusCole    
5 dagen geleden door MarcusCole
2
Meld

@26
"En hier is David Gorski met zijn artikel over de voordelen van mazelenvaccinatie:"
Eén commentaar onder het artikel is zodanig hilarisch dat ik het hier graag even herhaal en vertaal:

"De Chicago Tribune van vandaag plaatste een redactioneel artikel onder de titel "Mazelen grijpen razendsnel om zich heen als gevolg van een zwakke plek: antivaccinatie-ouders".
Het artikel citeert de volgende vraag van zo'n antivaxx-moeder: "Zijn er dingen die ik kan doen om te voorkomen dat mijn drie jaar oude kind de mazelen krijgt?"

Zoals het oude spreekwoord al zegt: er zijn beperkingen aan hoe slim we kunnen zijn, maar domheid kent geen grenzen."

45 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
2
Meld

Ik ben blij om als kind mazelen te hebben gehad, en geen spuit.

> Levenslang immuniteit.
> Geen autisme of levenslange chronische aandoeningen via een BMR-prik (in VS is 54% chronisch ziek met name mbt immuunsysteem).
> Verminderd de kans op kanker aanzienlijk (niet verwonderlijk dat afgelopen decennia kanker en steeds toenemend probleem is).
> Minder kans op bijkomende infecties via het gif wat in vaccin wordt gestopt, zoals formaldehyde (kankerverwekkend), aluminiumverbindingen (sloopt zenuwgestel en hersenen), kwikverbindingen, vreemd DNA van dieren en restanten van mensen + een hele scala aan troep als vervuiling van andere productielijnen.

46 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

Vaccineren tegen de mazelen = binnen halen van problemen.

Hier is er één van:

Swedish researchers found that children who had natural measles infection had much lower rates of allergy than children vaccinated against measles.

https://childrenshealthdefense.org/research_db/allergic-disease-and-atopic-sensitization-in-children-in-relation-to-measles-vaccination-and-measles-infection/

47 Robin    
5 dagen geleden door Robin
7
Meld

MMM vaccins en autisme, er worden steeds meer verbanden gevonden.

citaat:

“And, as described herein, autistic children showed a serological correlation between MMR and brain autoimmunity, i.e., over 90% of MMR antibody-positive autistic sera also had autoantibodies to brain MBP. This is quite an intriguing observation in favor of a connection between atypical measles infection and autism; an atypical infection usually refers to infection that occurs in the absence of a rash. An atypical measles infection in the absence of a rash and unusual neurological symptoms was recently described to suggest the existence of a variant MV in children and adults [9]. In light of these new findings, we suggest that a considerable proportion of autistic cases may result from an atypical measles infection that does not produce a rash but causes neurological symptoms in some children. The source of this virus could be a variant MV or it could be the MMR vaccine.”

https://childrenshealthdefense.org/research_db/abnormal-measles-mumps-rubella-antibodies-and-cns-autoimmunity-in-children-with-autism/

48 Robin    
5 dagen geleden door Robin
8
Meld

Och, de gehele farma maffia lobby staat weer klaar.

49 Positivo    
5 dagen geleden door Positivo
9
Meld
50 Robin    
5 dagen geleden door Robin
8
Meld

Veiligheid van GEEN ENKEL vaccin is ooit bewezen en dus elk vaccin is volledig ongeschikt voor toediening. Toediening kan daarom worden gezien als een misdaad tegen de menselijkheid.

Een voorbeeld:

Heet van de pers:

FDA heeft toegegeven dat de overheid ONGETESTE VACCINS EN VACCINS ZONDER LICENTIES adviseert aan zwangeren vrouwen.

>>> Hiermee wordt het leven van zowel van moeder als kind op het spel gezet.

https://childrenshealthdefense.org/news/fda-admits-that-government-is-recommending-untested-unlicensed-vaccines-for-pregnant-women/

51 Robin    
5 dagen geleden door Robin
7
Meld

@49 Nog te veel aan gezonde mensen op aarde. Troep moet worden verspreid. Zieke mensen = veel poen.

52 Robin    
5 dagen geleden door Robin
7
Meld

Een tijdelijk tekort aan een bepaalde vaccin in VS had direct tot minder sterfgevallen en zwaargewonden onder pasgeboren kinderen tot gevolg.

https://childrenshealthdefense.org/news/mercks-recombivax-vaccine-shortage-causes-reduced-deaths-in-babies-a-natural-experiment/

53 Robin    
5 dagen geleden door Robin
7
Meld

@53
Je link is nu een artikel ga het maar eens verdedigen.
Ik moet er trouwens wel bij vertellen dat het me vies tegenvalt dat dit flut-artikel door de filter heen kwam maar goed.....

54 DaSilva    
5 dagen geleden door DaSilva
5
Meld

@54
Ook dit verhaal is al lang weerlegd. Zie https://www.nieuwskoerier.nl/news/406816-kinderartsen-moeten-verhalen-over-niet-vaccineren-delen?page=2 vanaf #106 (vergelijk met name #111 en #11question.

Samengevat:
- Wanneer je op de VAERS-site zelf zoekt in plaats van dit zoekgereedschap van antivaxxers te gebruiken kom je op compleet andere cijfers uit, met een sterfte tussen 203 en 2018 die veel lager uitkomt (198 sterfgevallen in plaats van 450) -- met andere woorden: die antivaxxers liegen al van meet af aan met hun cijfers (het lijkt Robin wel).
- Wanneer je ook de leeftijdscategorieën laat weergeven, zie je dat de data over 2018 uitsluitend gegevens bevat in de leeftijdscategorie tot 1 jaar, terwijl de data over eerdere jaren ALLE leeftijdscategorieën omvatten -- en ja, dan is het aantal 'adverse events' onvermijdelijk ook aanzienlijk kleiner.
- En wanneer je in de lagere leeftijdscategorieën tot 5 jaar kijkt, zie je in de loop der jaren ook een DALENDE trend in sterfgevallen, ondanks dat er MEER wordt gevaccineerd.

Maar dit alles komt uiteraard niet binnen bij Robin -- hij blijft deze bagger gewoon spuien alsof het de Waarheid zelf is...

55 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
4
Meld

Jezus wat een hoop zwakzinnigen hier die Robin wordt met de dag zwakzinniger en zijn maatjes ook. Nog even en onwijze dwaas begint ook weer.

56 Jaap Oudenaerde    
5 dagen geleden door Jaap Oudenaerde
6
Meld

@56

Farma en en ondersteunende witte jassen met dubbele petten veroorzaken meer doden en gewonden dan alle oorlogen en geweldsmisdrijven bij elkaar. In Nederland geldt jaarlijks 3500 sterfgevallen als statistische ondergrens. Andere spreken liever over 17000 en 20000 jaarlijks.

Wanneer gaat de overheid een eind maken aan dit soort kwakzalverpraktijken ?

57 Robin    
5 dagen geleden door Robin
7
Meld

@57 Sorry ik versta geen kleuterkiller taal. Ga maar naar school of zo. Ik adviseer basisschool biologie.

58 Jaap Oudenaerde    
5 dagen geleden door Jaap Oudenaerde
4
Meld

@54

Ik hoef niets te verdedigen. Het bewijs van veilig gebruik van alle vaccins moet nog steeds worden aangetoond. Bewijslast ligt bij verkoper, niet bij de koper.

M.a.w.: alle vaccins zijn dus onveilig en experimenteel. En elke ouder die klaagt over een dood of ziek kinder heeft altijd gelijk.

Bovendien worden vaccins veelal onder druk en omkoping van politici, wetenschappers en artsen verkocht. Dit zijn criminele handelingen.

59 Robin    
5 dagen geleden door Robin
6
Meld

@57
Er gaan in Nederland helemaal geen 3500 mensen per jaar dood door farmaceuten en 'witte jassen', en zeer zeker niet 17.000 tot 20.000 -- dit nog afgezien van het feit dat dit alles off-topic is.

De werkelijke cijfers zijn
- ca. 1100 doden door FOUTEN met medicijnen -- waarbij verreweg de meeste fouten door patiënten zelf worden gemaakt en dus helemaal niet aan farmaceuten kunnen worden geweten;
- ca. 400 doden door overige medische fouten, en dat is dan nog ruim genomen (zie bijvoorbeeld https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4129071/elke-maand-zeker-20-ziekenhuisdoden-door-medische-fouten );
- en gemiddeld NUL doden of gehandicapten als gevolg van vaccinatie -- het onderwerp van deze draad.

"Wanneer gaat de overheid een eind maken aan dit soort kwakzalverpraktijken ?"

Wanneer gaat iemand een eind maken aan dit soort walgelijke leugen- en lasterpraktijken van de zwakzinnige strontvlek met de naam Robin?

60 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
3
Meld

@60

[en gemiddeld NUL doden of gehandicapten als gevolg van vaccinatie -- het onderwerp van deze draad.]

Je plaat voor je kop wordt steeds dikker. Je leugens en nepnieuwsverhalen steeds treuriger. Zelfs de Rivm heeft al toegegeven dat er doden vallen door vaccinatie.

citaat:

In dit fragment van de Netwerk-uitzending van 6 november 2009 legt Roel Coutinho van het RIVM uit dat er jaarlijks 5 tot 10 kinderen na vaccinatie overlijden. Kritisch arts Jannes Koetsier vindt dit zeer zorgelijk omdat bekend is dat niet altijd dood na vaccinatie in verband wordt gebracht met de inentingen van het RVP, wat betekent dat het werkelijke aantal gevallen veel hoger kan liggen.

https://www.youtube.com/watch?v=c9hBk7Aj8zc&feature=youtu.be

61 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld
62 Robin    
5 dagen geleden door Robin
6
Meld

@61
Ja, natuurlijk gaan er wel enkele kinderen kort NA vaccinatie dood, dat is statistisch te verwachten. En elk van die sterfgevallen wordt ook goed onderzocht -- waarbij eigenlijk nooit een verband met die vaccinatie kan worden gevonden.

"Jannes Koetsier"
Jannes Koetsier is een incompetente prutser die in antivaccinatiefabeltjes gelooft en door niemand serieus wordt genomen.

"Je plaat voor je kop wordt steeds dikker."
De enige hier met een plaat voor zijn kop ben jij, imbeciele klootzak. Rot alsjeblieft een keer op en stop met het vervuilen van draadjes met je eindeloze bergen leugens en haatpraat.

"Zelfs de Rivm heeft al toegegeven dat er doden vallen door vaccinatie."
Weer een leugen van strontvlek Robin. Het RIVM heeft helemaal niet toegegeven dat er doden vallen door vaccinatie -- kom met bewijs of houd die rotsmoel van je dicht.

63 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
4
Meld

Het artikel verteld dus dat men niet weet hoe de vaccinatie tegen mazelen werkt!
Het werkt tegen mazelen en de positive bijwerkingen zijn, dat je ook minder vatbaar bent voor andere virussen.
Maar dan weten zij ook niet de negatieve bijwerkingen!

Daarbij dient een onderzoek als deze gedaan te worden onder gelijke omstandigheden en dat kan nogal eens verschillen in Africa.

64 kyrselmar    
5 dagen geleden door kyrselmar
5
Meld

Als voorbeeld neem ik Kenya,
In Nairobi heeft iedereen toegang tot medicatie. HIF medicatie is zelfs gratis.
Als men de leefomstandigheden gaat vergelijken met een plaats daarbuiten, dan zal men andere toestanden aantreffen. hygiene is een, en daarbij schoon drinkwater wat zowat over te krijgen is in Nairobi.
Als ik kinderen van deze stad ga vergelijken met een ander, dan doe ik een verkeerd onderzoek.

65 kyrselmar    
5 dagen geleden door kyrselmar
5
Meld

Men heeft er dus ook geen flauw idee van, waartegen je bent beschermt als je de mazelen wel hebt doorlopen.

66 kyrselmar    
5 dagen geleden door kyrselmar
5
Meld

@64
"Het artikel verteld dus dat men niet weet hoe de vaccinatie tegen mazelen werkt!"
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Men weet precies hoe vaccinatie tegen *mazelen* werkt, alleen is niet volledig duidelijk waar de extra bescherming tegen andere ziekten precies door komt -- afgezien van het volgende:

@66
Jawel hoor. Het doormaken van mazelen sloopt het geheugen van het immuunsysteem, waardoor je na mazelen nog enkele jaren extra vatbaar bent voor andere ziekten; dit is al langer bekend.
Als je echt pech hebt, kun je na het doormaken van mazelen ook nog eens SSPE krijgen.

Anders gezegd: mazelen doormaken biedt alleen maar nadelen. Het enige waar je na mazelen tegen beschermd bent is mazelen zelf.

Mazelenvaccinatie beschermt tegen mazelen en daarmee ook tegen andere infecties die door mazelen een grotere kans maken, met daarbij kennelijk nog een extra beschermend effect dat nog niet helemaal doorgrond is. Er wordt immers ook aangegeven dat extra onderzoek gewenst is.

67 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
4
Meld

Relaas van een oud huisarts.
Laat me, voor we verder gaan, eerst iets uit mijn praktijk vertellen. Zagen wij artsen iets veranderen in onze praktijken? Ja, nou en of! Toen ik op 15 april 1953 mijn huispraktijk in Haarlem startte was het ziektepatroon bij kinderen over het algemeen hetzelfde als wat ik als kind had meegemaakt. Kinderen waren over het algemeen gezond behalve in achterstandswijken waar “zieke broer en zwakke zus” naar het Biovacantieoord werden gestuurd om eens lekker op te knappen. Tussen de twee en de zes jaar maakten we als routine de gebruikelijke kinderziekten mee zoals waterpokken, rode hond (een fluitje van een cent) mazelen en bof (een week lang eerst één en dan een andere wang dik).

Alleen van de mazelen was je de eerste vijf dagen flink ziek met vaak hoge koorts en raspende hoest, maar dan overwon het immuunsysteem de ziekte met het verschijnen van de bekende rode vlekken op de huid, waarbij de temperatuur scherp daalde. Als men op het ogenblik tijdens de mazelen-epidemie van 2013 keer op keer, als afschrikwekkende voorbeeld van hoe erg mazelen wel is, een kind laat zien met (duidelijk nog aangedikte) rode vlekken, dan laat men in werkelijkheid de succesvolle geneesfase zien. Je kunt hier duidelijk van misleidende propaganda voor het ‘prikje’ spreken waarover verder in dit artikel nog meer.

68 FCT    
5 dagen geleden door FCT
4
Meld

In de tijd dat de kinderziekten nog gewoon bij alle kinderen voorkwamen brachten ouders vaak hun nog niet besmette kinderen bij een ziek kind, want “dan hadden ze het alvast gehad”. Zo afwezig was de angst voor de gebruikelijke kinderziekten. Ja, de moeders wisten van hun eigen moeders en grootmoeders dat speciaal uit de mazelen een kind gezonder, sterker en zelfs wat wijzer tevoorschijn kwam. Deze gedurende vele geslachten doorgegeven volkswijsheid is geheel verloren gegaan. De doormaakte kinderziekten gaven in tegen stelling tot de vaccinaties een levenslange immuniteit en ik raad dan ook elke lezer van dit artikel aan het prachtige boekje van Tim O’shea: Vaccinatie is geen immunisatie.

69 FCT    
5 dagen geleden door FCT
4
Meld

Ons immuunsysteem is namelijk zó ingericht, dat het één infectieziekte per keer het beste aankan. Vandaar de op ruime afstand optredende kinderziekten. Ent je echter maar liefst, zoals nu, zeven verschillende ziektekiemen tegelijk in(en dat nog in de 6e week, als het systeem onrijp is) dan pleeg je een handelwijze die dwars tegen de natuur ingaat en dat wreekt zich.Ik wil daar het volgende aan toevoegen: De besmetting met kinderziekten ging hoofdzakelijk via huid en slijmvliezen en daar speelden zich dan ook de verschijnselen af, zoals vlekken bij mazelen en de hoest bij kinkhoest. Het fantastische ‘buitenste’ verdedigingsleger ging de strijd aan.

Bij de vaccinaties wordt echter dat buitenste systeem door de prik omzeild en wordt direct het binnenste verdedigingsleger aangesproken dat bedoeld is voor heel andere dingen, zoals het opsporen van kankercellen waarvan wij in onze vervuilde tijd honderdduizend per dag maken die opgeruimd moeten worden.

70 FCT    
5 dagen geleden door FCT
4
Meld

Je lijkt wel een ballon die leegloopt

71 DaSilva    
5 dagen geleden door DaSilva
3
Meld


Relaas van een oud huisarts over de mazelen hysterie.
Laat me nog even ingaan op onze mazelen epidemie van 2013. Hemel wat een tamtam, alsof we door een ramp getroffen zijn. Het klinkt schandelijk maar af en toe dacht ik: ‘wat zullen ze blij zijn als er echt een dode valt’. Koren op de molen van hen die de entingen verplicht willen stellen. Mocht de vrijwilligheid sneuvelen dan is echt het hek van de dam. Hebt u ook gelet op de zwaar tendentieuze berichtgeving dat weigeraars van entingen alleen de bijbelbelt bewoners betreft en dat zich dáár dan ook de mazelen uitbreidt. Totdat eindelijk op 3 augustus werd toegegeven dat 80% van de weigeraars mensen betrof die alleen serieus over gezondheid nadachten. Dezer dagen had ik een jonge man op bezoek die net vader was geworden. We kwamen over de vroege entingen te spreken en ik zei iets over de risico’s. Hij wierp me tegen: ‘Maar stel je eens voor dat niemand meer zou enten, wat er dan zou gebeuren?’
Nu, in de tijd van slechts één enting was ik opgegroeid dus kon ik zeggen: ‘Weet je wat er gebeurt. Niets!!!’ Hij kon het niet geloven. Binnen mijn levensperiode is er een panische angst voor kinderziekten bij jonge ouders ingehamerd waarvan hun kleintjes nu gelukkig door de heilzame entingen verlost worden. Dat kan ver gaan. Ik denk aan de mevrouw die met haar baby huilend voor me zat omdat een woedend consultatiebureauarts, toen ze nog om wat ent-uitstel vroeg, haar razend toebrulde: “Wilt u uw kind echt dood hebben!!!” (ik heb haar geleerd te zeggen: “Nee, juist niet, daarom wacht ik even).

72 FCT    
5 dagen geleden door FCT
4
Meld

Kijk ik ben op de goede weg, farma en hun volgelingen beginnen te schelden, de gebruikelijke psalmen uit de skepsiskerk:

citaten uit @63 :

De enige hier met een plaat voor zijn kop ben jij, imbeciele klootzak. Rot alsjeblieft een keer op en stop met het vervuilen van draadjes met je eindeloze bergen leugens en haatpraat.

Weer een leugen van strontvlek Robin. Het RIVM heeft helemaal niet toegegeven dat er doden vallen door vaccinatie -- kom met bewijs of houd die rotsmoel van je dicht.

73 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

Het verhaal van een ex-medewerkster van Rivm.

o.a. over het enorme verschil in gezondheid tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerde kinderen (in het voordeel van niet-gevaccineerde kinderen dus).

o.a. gebrek aan kennis bij Rivm

o.a over het cultuur van ontkenning

https://stichtingvaccinvrij.nl/barsten-bolwerk-rivm-medewerkster-neemt-ontslag-vaccins-passen-meer-beeld-bevorderen-gezondheid/

74 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

citaten uit bovengenoemde link:

Het handje vol mensen bij de overheid ‘dat erover nadenkt’ breekt zich waarschijnlijk het hoofd over hoe men de massa kan blijven manipuleren zich aan het vaccinatieprogramma te houden. Niet over hoe men mensen kan ondersteunen in het maken van een bewuste keuze. De website van het RIVM staat helaas bol van ongefundeerde aannames en regelrechte leugens. En het overgrote gedeelte van de werknemers bij het RIVM blijkt net zo weinig af te weten van de risico’s van vaccineren als de doorsnee burger.

75 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

met de nadruk op:

DE WEBSITE VAN HET RIVM STAAT HELAAS BOL VAN ONGEFUNDEERDE AANNAMES EN REGELRECHTE LEUGENS

citaat uit:

https://stichtingvaccinvrij.nl/barsten-bolwerk-rivm-medewerkster-neemt-ontslag-vaccins-passen-meer-beeld-bevorderen-gezondheid/

76 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

citaat:

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft consultatiebureaus opgedragen om een bepaald vaccin buiten gebruik te stellen, nadat in anderhalve week tijd drie baby's overleden die met het middel waren ingeënt. Dat meldt GezondNU.nl.

https://www.nu.nl/gezondheid/2116933/drie-babys-overleden-inenting.html

77 Robin    
5 dagen geleden door Robin
5
Meld

@72
Van Hans Moolenburgh.
Het is wel zo netjes om de herkomst van die stukjes te vermelden.

78 kwatta    
5 dagen geleden door kwatta
2
Meld

@74
Ze heeft ontslag genomen bij het RIVM, omdat ze verder wilde in de kwakzalverij. Uiteraard hoort daar een trap na bij naar de vorige werkgever.
http://voetreflexdebilt.nl/wie-ben-ik/nelleke-bakker/

79 kwatta    
5 dagen geleden door kwatta
2
Meld

@73
Wel? Waar blijft jouw bewijs dat het RIVM toegeeft dat vaccinatie levens kost?

En zo is er dus een enorme waslijst aan uitspraken van jou waarvan je ons het bewijs nog steeds schuldig bent -- ik denk dat we inmiddels ruimschoots in de tientallen zitten.
Je bent met andere woorden een oliedom, liegend en lasterend stuk verdriet.

80 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
2
Meld

@12 RichardR en @14 Wilmama bedankt!
Top van jullie!!

81 Erika    
5 dagen geleden door Erika
2
Meld

@13 Zoiets als dat voor jouw waarschijnlijk ook voor de 'bijbel' geld ?

82 MarcusCole    
5 dagen geleden door MarcusCole
2
Meld

@68
"... Toen ik op 15 april 1953 mijn huispraktijk in Haarlem startte ..."
In 1953 overleden ruim honderd Nederlandse kinderen aan mazelen en belandden er naar schatting vijfduizend in het ziekenhuis met ernstige complicaties. Zo'n driehonderd daarvan hielden er permanente doofheid of hersenschade aan over.

Maar niks aan de hand hoor... gewoon een onschuldige ziekte volgens kwakdokter Moolenburgh.

83 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
2
Meld

@83 waar heb je die cijfers vandaan????

84 kyrselmar    
5 dagen geleden door kyrselmar
4
Meld

@84
De sterfte aan mazelen is onder meer hier te vinden: https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/ziekten-het-rijksvaccinatieprogramma/cijfers-context/mazelen

Wat betreft de andere getallen: de link naar het aantal mazelengevallen vóór 1976 kan ik even niet terugvinden.
Algemeen is het aantal mazelengevallen minstens duizend keer zo hoog als de sterfte (wat in 1953 ongeveer 100.000 gevallen van mazelen geeft), en ongeveer 1 op elke 15-20 mazelenpatiënten belandt in het ziekenhuis (wat hier dus zo'n 5.000 ziekenhuisopnamen geeft). Een op elke paar honderd patiënten houdt er een blijvende handicap aan over, meestal ernstige doofheid.

85 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
0
Meld

@85
Ik ben zeer sceptisch tegenover het gebruik van medicijnen en vaccinaties. Maar dat zal al wel duidelijk zijn.
Je hebt medicijnen en vaccinaties. Het eerste dient gebruikt te worden als je lichaam het echt nodig heeft. Van het tweede zie ik vaak het belang niet.
Ik wil dan ook graag het belang van een vaccinaties aangetoond zien.
als ik namelijk de cijfers zie op https://www.volksgezondheidenzorg.info dan zie ik een sterke afname alvorens de vaccinaties begonnen. Daarbij ken ik niemand uit mijn omgeving vrienden familie of kennissen die complicaties hebben gehad door het krijgen van de mazelen.
En het krijgen van mazelen hoort voor mij bij het volwassen worden.

86 kyrselmar    
5 dagen geleden door kyrselmar
3
Meld

@46 .
Quote:
"Ik ben blij om als kind mazelen te hebben gehad, en geen spuit.
> Levenslang immuniteit...."

Was je écht blij dan toen je de mazelen had ? Liep je te pochen met al die blaasjes op je lichaam ? Vond je het echt zo leuk ? Nooit jeuk gehad en zo'n blaasje opengekrabd waardoor je een tikkende tijdbom was voor al diegenen die niet ingeënt waren tegen mazelen ?

Wat dacht je toen ? Goh, wat ben ik blij dat mijn ouders me dit laten doormaken ? Mijn ouders zijn "cool", hopelijk mag ik snel terug naar school zodat ik mijn klasgenootjes ook de mazelen kan bezorgen ?

Het is wel duidelijk dat anti-vaxxers zich baseren op hun eigen (kortzichtige en egoïstische) ervaringen. Jij hebt het overleefd, jij bent immuun... waarom zou je je iets aantrekken van de rest van de samenleving hé ?

Als jij de mazelen overleeft, dan moet iedereen daar maar tegen kunnen, zo lijkt het.

De realiteit ligt net iets anders, maar leg dat maar eens uit aan iemand die in een andere wereld leeft.

87 XingFu    
5 dagen geleden door XingFu
0
Meld

@86 .
Quote:
"En het krijgen van mazelen hoort voor mij bij het volwassen worden."

Indien mazelen zouden behoren tot het volwassen worden, mag je eens gaan uitleggen waarom kinderen er dood aan gaan, idioot ?

88 XingFu    
5 dagen geleden door XingFu
0
Meld

@86
Oh, de sterfte aan mazelen was inderdaad al flink teruggelopen vóór de invoering van het Rijksvaccinatieprogramma -- vooral dankzij steeds betere medische behandeling van complicaties. Maar het aantal ziektegevallen bleef torenhoog. Vóór de invoering van het RVP kreeg vrijwel iedereen 'gewoon' mazelen -- en niet iedereen doorstond dat ongeschonden.

"Daarbij ken ik niemand uit mijn omgeving vrienden familie of kennissen die complicaties hebben gehad door het krijgen van de mazelen."
Tja, dat kan wezen, maar toch belandt ook nu nog 1 op elke 15 mazelenpatiënten in het ziekenhuis. En 1 op elke paar honderd houdt er blijvende schade aan over.
Ik heb zelf als klein kind ook mazelen gehad, en daar ben ik echt een dag of wat hondsberoerd van geweest -- veel erger dan de meest memorabele katers uit mijn studententijd. Ik zou dit geen kind toewensen.

Overigens ken je vrijwel zeker ook niemand uit je omgeving vrienden familie of kennissen die complicaties hebben gehad na mazelenvaccinatie...

"En het krijgen van mazelen hoort voor mij bij het volwassen worden."
Ik vind dit een nogal kwalijke gedachtegang. De ziekte treft in hoofdzaak kleine kinderen, die daar deels heel erg ziek van worden. Wanneer je zoiets opzettelijk laat gebeuren met je kind, is dat in mijn ogen niets minder dan zware kindermishandeling -- met als verzwarende omstandigheid dat het risico op blijvende schade en zelfs overlijden bepaald niet nul is.

89 RichardR    
5 dagen geleden door RichardR
1
Meld

Ondertussen..............

> Sterven nog steeds mensen door vaccins, en worden ontelbare chronisch ziek door vaccins.
> Geen enkel bewijs van veiligheid van vaccins.
> Bevatten vaccins nog steeds kankerverwekkende stoffen en stoffen het zenuwgestel, immuunsysteem en hersenen zeer ernstig kunnen aantasten (54% in VS is chronisch ziek gemaakt door externe invloeden, met name mbt immuunsysteem).
> Worden vaccins verkocht via intimidatie en omkoping van wetenschappers, pers en politici.
> Zit de wereld opgeschept met een volledig gecorrumpeerd zorgsysteem, de macht van de grote poen regeert, niet de zorg voor zieke mensen.

90 Robin    
4 dagen geleden door Robin
3
Meld

FDA heeft toegegeven dat ongeteste vaccins en vaccins zonder de nodige toestemming aan zwangeren vrouwen worden gegeven.

https://childrenshealthdefense.org/news/fda-admits-that-government-is-recommending-untested-unlicensed-vaccines-for-pregnant-women/

Vaccineren? Men rommelt maar een eind weg, zonder kennis van zaken, zonder fatsoenlijk onderzoek, louter en alleen voor de grote poen. Immuunsystemen worden aan gort behoilpen. Burgers zijn proefkonijnen en worden financieel uitgemolken, immers aan chronisch ziek gemaakte burgers via vaccins valt heel wat te verdienen.

Sjoemelen bij het leven is standaard in de vaccinwereld, een voorbeeld uit bovengenoemde link waarbij zelf zwangeren vrouwen (en ongeboren kinderen) nog steeds worden voorzien van het uiterst giftige kwik:

CDC data show that women who received certain flu shots from 2010 to 2012 had a 7.7 times greater risk of miscarriage than women who did not receive those vaccines. CDC published the study in Vaccine but omitted those findings from its press release, leaving pregnant women ignorant of the vaccines’ true risks. CHD’s Chairman Robert F. Kennedy, Jr. notes that most flu shots given to pregnant women still contain a mercury-based preservative thimerosal. Thimerosal is acknowledged by Proposition 65 in California as a reproductive toxicant and exposure during pregnancy can cause learning and behavioral problems. Tdap contains aluminum, which FDA regulates as a toxin in parenteral nutrition but not in vaccines.

91 Robin    
3 dagen geleden door Robin
3
Meld

Nederlandstalig rapport over de schadelijke effecten van vaccinatie, ondertekend door 88 artsen, kinderartsen, wetenschappers, neurochirurgen, professoren en immunologen.
https://www.naturalnews.com/SpecialReports/VaccinesFullStory/v1/VaccineReport-NL.pdf

Natuurlijk worden straks al deze medici en wetenschappers hier voor gek verklaard door een stelletje betaalde promotors van vaccins, die het plots allemaal beter weten duhhhhhhh

92 FCT    
3 dagen geleden door FCT
1
Meld

@92
Jep, een hele lijst met domkoppen die van het padje zijn geraakt en nonsens uitkramen. En dit zijn ze ook wel zo ongeveer allemaal -- ik zie al meteen flink wat bekende namen.

De lijst met artsen die er juist van overtuigd zijn dat vaccins WEL veilig en effectief zijn telt daarentegen al snel zo'n 15 miljoen namen.

Waarom zou je inzichten van al die miljoenen artsen (en wetenschappers) naast je neerleggen ten gunste van de waanideeën van een handvol idioten? En oh, 'NaturalNews'? You must be kidding ....

93 RichardR    
3 dagen geleden door RichardR
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
De bevolking in Afrika verdubbelt, hoe gaan w...
Binnen 30 jaar is de bevolking van Afrika mee...

1 dag geleden door Crezee

Mueller heeft bewijzen dat Trump-adviseur Sto...
Roger Stone, een oude vriend en al lange tijd...

1 dag geleden door Nu.nl

Gele hesjes acte 14 live
Al in meerdere steden akties

1 dag geleden door dloops

Gele hesjes scanderen antisemitische leuzen n...
Voor het veertiende weekeinde op rij hebben d...

20 uur geleden door AD

De Brexit kost de Britten bijna een miljard....
De Brexit dreigt hét politieke en economische...

1 dag geleden door WijzeDwaas


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Mac Benac
FvD wint leden, VVD verliest: ‘Identiteit i...
@31 @32En nu zijn we weer terug bij af. H...

minder dan een minuut geleden door Mac Benac

Jan met de korte achternaam
Vlaardingse SP blaast eigen fractie op na ruz...
@12 ik ken mensen uit Oost Duitsland die zegg...

minder dan een minuut geleden door Jan met de korte achternaam

Realisme graag!
Heftige beelden van Franse agente die door ge...
@15 Dat je een probleem hebt met de waarhei...

minder dan een minuut geleden door Realisme graag!

WijzeDwaas
Sigrid Kaag: Giftig debat wordt gebruikt om ...
@2Zie ze dan maar weg te krijgen! (Ik he...

minder dan een minuut geleden door WijzeDwaas

Gewoon een student
GroenLinks zet vernietiging Israël op de age...
@70 Liever minnetjes dan bans. Hoeveel heb je...

minder dan een minuut geleden door Gewoon een student

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig