"Wij trekken hier de grens. We willen onze medewerkers en medebunquers beschermen tegen respectloos gedrag", laat een woordvoerder van Bunq weten. Ze wil niet ingaan op details.
De 19-jarige plaatste donderdag een tweet met kritiek op de notificaties die Bunq ongevraagd stuurt voor aanbiedingen. Hij roept mensen op er melding van te maken in de Apple Store, omdat het tegen de regels zou zijn. Kort daarna ontving de klant het bericht dat hij tot 7 april heeft om een andere bank te zoeken, want dan wordt zijn rekening gesloten.
Aan RTLZ geeft de man toe dat hij "af en toe wel flink boos kon worden".
De klant had al eerder kritiek op de bank. Bijvoorbeeld op de klantenservice, die hem verkeerde antwoorden zou hebben gegeven en Engels sprak wanneer hij in het Nederlands een vraag stelde.
"De man is vanaf het begin kritisch op de app geweest. Maar dat zou nooit een reden zijn om een gebruiker uit te sluiten", aldus een woordvoerder van Bunq.
NUjij: Uitgelichte reacties