@10 reactie 12. https://www.nieuwskoerier.nl/news/983480-protest-op-4-mei-tijdens-dodenherdenking-tegen-tweede-kamervoorzitter-ma...
@1 Nou gister werd er een bontkraagje met 1 hand door en reus van een politieman uit de Jumbo gehaald en achter in een arrestatiewagen gepleur...
@7 Jij, als stoere Friese kerel zult er weinig last van ondervinden. . . . maar ga tegenwoordig als jonge vrouw alleen of als Jood met een k...
Lekker toch.Laat maar komen.Des te eerder breekt de pl**res uit in Nederland....
@57 Dat was een 🖕 naar D66. De Prinsenvlag is een historische Nederlandse vlag die helemaal teruggaat tot aan de Tachtigjarige Oorlog (1568-...
@7Ik heb geen geloof en ik leef nu in het heden ten dage en niet in de geschiedenis. In de geschiedenis vind je vuile was van ieder volk en re...
@7Welke vrijheden heb je precies ingeleverd ?...
Natuurlijk is hij op het feestje van de man die hem zijn vrouw heeft toegewezen.Natuurlijk wel met zijn russische speldje op de revers....
""dan heeft de supermarkt in ieder geval extra bewijs voor de politie."'Vertederend dat Dirk nog denkt dat de politie daar iets mee doet. Er...
@3 Kijk dan de geschiedenis van je eigen fijne geloof even na....
vandaag 80 maximaal om toch die 300 km te halen , morgen wordt het 10 graden dan mag je 100.
Aldus jaguar..
Die andere 50% gaan naar de opwarming van de aarde.
Motor geeft geen restwarmte af, dus moet het kacheltje aan.
Wat ik mij afvraag is dat niet alleen rijbereik maar ook efficientie
Dus moet je toch voor de normale waarde betalen of kost het ook minder stroom om de accu vol te laden
@4 De capaciteit neemt ook af met een procent of 10, maar waar het hier om gaat is het totale verbruik van de auto in kilowatts.
Verwarming kost nogal wat vermogen
@5 Nee de capaciteit die neemt veel meer af
Verwarming en airco in de zomer dat kost idd wat
@5 niet helemaal, het verbruik van de kachel is in de winter 12 % van het total volgendes dit onderzoek. Maar het totaal aan actieradius gaat 50% achteruit. We kunnen dus aannemen dat de capaciteit veel meer daalt (tot wel 38% minder).
Er wordt dan ook geadviseert de auto voor de deur alvast aan te zetten om op te warmen (als de auto nog aan de stekker zit).
Is ook zo bij mijn elektrische fiets. Als ik bij vrieskou vanaf huis naar het winkelcentrum rijd dan schrijft de fietscomputer 2 km af. Voor de terugrit (accu is dan inmiddels flink afgekoeld) word 3 km afgeschreven.
@7 Leuk voor de mensen die denken dat ze de auto maar 1 keer in de week op te hoeven laden omdat ze niet zoveel km maken.
Als het koud is moet de auto dus elke dag aan de oplader alleen maar om de auto warm te krijgen en omdat anders de actieradius helemaal dramatisch terug loopt.
Ik wacht het allemaal wel af met de electrische auto, ik blijf zo lang mogelijk op benzine rijden.
Wat is nu eigenlijk de millieuwinst van die electrische auto? 12% alleen al om de auto in de winter een beetje warm te houden is wel heel veel verlies.
Ooit een Mercedes gehad met dubbele beglazing..
Wellicht een idee?
Hup warmtepomp in die elektrische wagens
@11 die zit er al in, dat heet airconditioning
@11 @12 of gewoon een brandstofcel auto. De Electrische auto zal falen, de brandstofcelauto wint, lees hier waarom ; https://zerauto.nl/global-automotive-executive-survey-2017-kpmg/
@13 ik ben al voorstander van brandstofcellen sinds de jaren 70.
Gm had toen al een platform, in 2007 was ecn in petten al heel ver met een compacte omvormer voor het wat wispelturige type brandstofcel, de klemspanning is nogal variabel nogal.
Maar ja.. Politiek gezien was niet shell genoeg
* Verwijderd door de redactie *
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.