Op de Krim bij de luchtmachtbasis Dzankoy drie S400 systemen uitgeschakeld met waarschijnlijk ballistische raketten. Tot zover de kwaliteit van ...
@50 Sinds wanneer is het belangrijk wat lulletje lavendelwater te melden heeft?...
Moeten we dat hele kleine beetje soevereiniteit wat er nog over is nou ook nog inleveren? Gaan we niet doen Mark....
@47Ja en Baudet ook toen hij om dit alles te voorkomen samen het referendum organiseerde.."Wat je feitelijk doet is een oorlog ontketene...
@48Zou kunnen, en doorgaans zijn lanceringen van korte afstand moeilijker te onderscheppen.In 2016 uitte Poetin ook z'n zorg over de uit...
Dat beest stond op ramkoers!...
@14 Exact ja, dat was het, dank je. Afgrijselijke beelden, waar wij beiden nu weer door geplaagd worden. Echt een gebeurtenis...
@32 Nope:"The South Atlantic Anomaly (SAA) is an area where Earth's inner Van Allen radiation belt comes closest to Earth's surface, dipping...
@29 Betrokken geweest bij 54 ruimte missies. Dat is nogal wat. Specialist op het gebied van de magnetosfeer....
Frans als grote smurf en dan Jette als brilsmurf, Jesse als moppersmurf, Yesilgöz als smurfin, Wilders als Gargamel en Caroline als Azrael.Ik...
** gebruiker verwijderd **
Hulde aan deze Spaanse spoorwegmaterieelfabrikant CAF.
In Nederland rijden sinds kort ook treinen door deze mensenrechten respecterende fabrikant, namelijk de SNG: Sprinter Nieuwe Generatie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Nieuwe_Generatie
Nou dan niet.
En terecht.
Netjes van ze.
@2 er rijdt ook een veilige busmaatschappij EBS
Deze lijn betreft niet uitsluitend materieel: Het is een groot infrastructureel project, met een investering van € 1,4 miljard en strekt zich uit over 22 kilometer lengte. Voor de CAF, een van de grote Spaanse maatschappijen op dit gebied, weegt zwaar dat de Israëlische regering de lijn onder meer laat lopen door een gebied dat in Palestijnse handen is en dat onteigend zal worden.
CAF respecteert dus wel het Internationaal Recht; dit in tegenstelling tot openbaar vervoersbedrijf Egged EBS, dat in Nederland actief is onder de naam EBS: https://nl.wikipedia.org/wiki/EBS_(busvervoer)
@6 Nederland is heel blij met EBS, nieuw veilig materieel en top qua service.
@7 Slechts een zeer klein del van Nederland. Waarschijnlijk de "ambassadeurs" in de "situation room Buitenveldert"
Terug on topic:
Er zijn volgens het bericht behalve het Spaanse concern CAF meer bedrijven die om deze reden niet meedoen omdat zij politieke problemen vrezen. Dat gaat dus de goede kant op. #BDS
@8 Frankrijk en Italië bouwen graag daar
* Verwijderd door de redactie *
Veel te grote investering om risico mee te lopen. Toch jammer dat dit soort projecten zo moeizaam zijn. Op zich wordt er wel vaker land onteigent voor infrastructuur, in eigen land bijv. voor de Betuwe lijn.
De complicatie is hier natuurlijk dat Israël niet de eigenaar van de grond is, en dus ook niet kan onteigenen (legaal), van dat deel van het traject in Oost-Jeruzalem. De PA heeft het niet voor het zeggen in Oost Jeruzalem. Israël houdt dus door de annexering van Oost Jeruzalem in feite de ontwikkeling van het gebied tegen. Israël mag niet, de PA kan niet. De ontwikkeling die er plaatsvindt, Israëlische nederzettingen, is illegaal. Brrr, wat een Gordiaanse knoop. Los het toch … eens een keer op!
@8
Ja meer bedrijven stoppen met samenwerken met Israel, oh nee > proest
https://www.jpost.com/Jpost-Tech/Intel-Israel-sign-multi-billion-dollar-reciprocal-purchase-agreement-579188
hoe moet dat nou achter je toetsenbordje?
Of ga je nou hypocriet doen?
@9 chouffleur
Dat betwijfel ik. https://www.haaretz.com/israel-news/foreign-companies-wary-of-operating-jerusalem-s-light-rail-1.5494619
Zelfs China heeft er zo te lezen weinig trek in.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.