Toch een wat lastiger te innen boete blijkbaar....
@79 Ja best. Wat jij wil....
Jongens allemaal een keppel op toch ?........
@72 Het lijkt mij logisch dat zo'n oorlogssitutie mensen niet in de koude kleren gaat zitten dus dat kan de overheid ook zelf wel bedenken. Mis...
@77 Ik sneer niet in 71. F.O. ...
@76 Je weet wat ik bedoel , ze worden toegelaten en in veel gevallen krijgen ze een verblijfsvergunning....
@75 Ik zit hele stukken hier te schrijven en dan kom jij met iets aandragen wat onderaan in mijn reactie staat waarna jij sneert: "Dat kun je ...
@24 ja, blijkbaar snapt dat domme westerse naive volk het niet... die laten de grenzen open staan voor nog 1000den idioten die wellicht een stee...
De NPO heeft er groot financieel belang bij dat de formatie mislukt: 200 miljoen en een grote reorganisatie van de bestuurlijke functies. Een '...
@74 "hier naartoe moet halen" Mwah ... die komen geheel op eigen gelegenheid, ...
Het reken examen idee was goed. Maar het ging steeds meer op een taal spelletje lijken. Ook werd er een bepaalde basis kennis verwacht bv hoeveel glazen kun je vullen. Dan moet je weten hoe de inhoud van het glas te berekenen.
Stop nu eens met die veranderitis, geef docenten een goed salaris, voldoende middelen en investeer in de toekomst. 6 jaar slecht onderwijs is 1 generatie verloren!
Ik heb voor een grote werkgever gewerkt waar de HR afdeling niet wist hoe je 24 moest delen door 36.
Die konden wel een rekenexamen gebruiken.
@1 : Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je wilt zeggen, maar rekenen is toch gewoon basiskennis, dus iets wat je leert op de basisschool?
2 generaties naar de knoppen
D66 weet wel hoe ze met onderwijs om moeten gaan
ahum
Ach de gemiddelde leerling begrijpt weinig van rekenen en nog minder van wiskunde. En als je rekenen integreert in een vak dat de meesten toch al niet willen volgen dan gaat de rekenkennis er vast wel op vooruit ( NOT)
Het lijkt er steeds meer op dat de overheid er alles aan doet om de bevolking dom te houden.
Ik las gisteren ergens dat een wiskundedocent aangaf dat hij een HAVO wiskunde-eindexamen uit de Jaren '70 van de vorige eeuw nu niet meer bij het VWO eindexamen durfde te geven omdat dit nu te hoog gegrepen zou zijn. Over devaluatie van het Nederlandse onderwijs gesproken……..
@1 , heeft u idd een punt, men heeft (bv) geen besef meer wat het volume is van een gevuld zwembad.
@6
Populistisch geklets van een populist.
Als je een idee wil krijgen hoe het tegenwoordig gesteld is met d erekenvaardigheid van de jeugd, sluit in de supermarkt eens aan in de rij bij de kassa waar een jong persoon zit.
Moet jet EUR 36,35 afrekenen, geef dan eerst een biljet van EUR 50,00, wacht even tot hij / zij heeft aangeslagen dat je met EUR 50,00 betaalt en vraag dan pas of hij/zij er misschien EUR 1,35 bij wil hebben.
En aanschouw de blinde paniek en de haast waarmee se snel door de kassa graaien om het bedrag dat op de display staat te geven met de woorden: Nee, sorry, ik heb het al........
En als je nou echt gemeen wil zijn, dan hou je ze een 2 euro muntje voor met de vraag of ze er misschien liever 2 euro bij hebben.
@6 , "Het lijkt er steeds meer op dat de overheid er alles aan doet om de bevolking dom te houden."
Nou, als ik mijn mening baseer op wat ik bijvoorbeeld hier op dit forum voorbij zie komen, zijn het toch voorel de mensen zelf die zich heel erg dom houden.
En als ik in het dagelijk leven om me heen kijk, krijg ik heel vaak dezelfde indruk.
@9
Kinderachtig gedrag.
Met de moderne kassa's wordt deze vaardigheid gewoon niet meer ontwikkeld.
@11 , "Met de moderne kassa's wordt deze vaardigheid gewoon niet meer ontwikkeld."
Onzin. Kassa's geven al aan wat het wisselgeld is zolang ik me kan heugen.
Probleem is dat men tegenwoordig zoveel vertrouwt op hulpmiddelen, dat men de basisvaardigheden niet meer leert.
Ja, tegenwoordig heeft men zelfs een app op de telefoon om te kijken of het regent buiten.
Mijn "app" daarvoor heet RAAM. Daar kijk ik doorheen om te zien of het regent.
En in mijn jeugd heb ik ook een bijbaantje in een supermarkt gehad. En daar zat ik ook wel eens achter de kassa. Ik had echt geen display nodig om te weten wat ik terug moest geven. Gewoon kweste van vanaf het te betalen bedrag doortellen naar het gegeven bedrag.
Is echt geen rocket science hoor.
Weer een beslissing die genomen wordt door onkundige mensen.
Rekenen en wiskunde hebben niks met elkaar te maken.
Rekenen kan je een paard of hond nog leren, wiskunde is een heel ander verhaal.
@13 Die honden en paarden wordt lastig maar basis vaardigerheden rekenen bij kinderen zal toch echt op de lagere school (sorry, basisschool) geleerd moeten worden. Ik zie niet in hoe je zonder die basis vaardigheden goed in wisunde kunt worden .
Ik heb de afgelopen jaren een aantal kinder die op HAVO 3 of 4 zaten bijles wiskunde gegeven en een aantal zaken vielen me op:
- de rekenvaardigheid van al die kinderen was bedroevend slecht. Die meest basale zaken, die ik al op de lagere school kreeg, moest ik eerst bijbrengen voordat er serieus met wiskunde bijles kon worden begonnen.
- Het niveau van wiskunde HAVO 4 was veel lager dan ik vanuit mij eigen ervaring had verwacht. Ik heb een van die kinderen eerst uit moeten leggen wat de stelling van Pythagoras inhield en wat nu eigenlijk een sinus , cosinus en tangens is. Van zijn leraren had hij dit niet meegekregen , hij had alleen wat ezelsbruggetjes geleerd. Hij stond op dat moment op een 5 voor zijn wiskunde , voor de toets die hij een dag na mijn bijles moest maken haalde hij een 9.5 Maar dat was niet het belangrijkste : doordat hij eindelijk begreep waar hij mee bezig was ging wiskunde hem veel makkelijker af en haalde hij uiteindelijk zijn HAVO diploma met een zeer ruime voldoende voor wiskunde.
Ik vrees dat er wel degelijk iets mis is met het onderwijs en dat begint al op de basisschool.
Inderdaad : deze beslissing zal het alleen maar erger maken.
Las ik nu daadwerkelijk dat Wiskunde NIET VERPLICHT is ?!?!?!
Nu snap ik dat niet iedereen een Wiskunde B knobbel heeft, of Wiskunde A … maar blijkbaar is het zo slecht gesteld met de 'telvaardigheid' van mensen dat het niet verplichten van een 'basis wiskunde' gewoon te belachelijk voor woorden is !!!
Aldus ! … Maak een 'nieuw vak' dat 'basis rekenvaardigheid' oid heet, een MAAK HET VERPLICHT, tenzij je Wiskunde A of B kiest.
Zo moeilijk zijn dit soort oplossingen toch niet? … Of misschien ligt het er meer aan dat 'we' niet meer op onze Overheid kunnen 'rekenen' en er slechts nog voor 'op ons tellen moeten passen' (en in dit geval zelfs letterlijk EN figuurlijk)
Op de lagere school kreeg ik hoofdrekenen, zullen ze dat nog steeds geven?
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.